slik... kermis paarden!!!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 16:56

vuurneon schreef:
sardientje schreef:
gister was ik op de kermis in alkmaar, en toen zag ik allemaal shetlanders staan , met hun oren in hun nek vanwege de harde muziek. zo zielig! die mensen denken echt alleen maar aan geld, niet aan de dieren. het zadel was veel te groot, en ze zaten vast aan een smerige wagen, zonder eten en drinken. ik kon wel janken toen ik dat zag! natuurlijk leuk voor die kleine kinderen om op zo'n pony te rijden, maar die pony's waren hartstikke onverzorgd! :n


Tijdens een manegeles staan er toch ook geen waterbakken en hooinetten in de bak? :) Vaak wordt eten en drinken regelmatig aangeboden, dus wees daar maar niet bang voor!

nee, da's waar, maar ik vind het zo erg dat ze de hele dag (in de middag water) zonder dat staan. op de manege hebben ze vaak een uurtje rust. ik vind die muziek ook zo zielig voor die beestjes...

Wieeeehaaaaa cowboy <<)


sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 16:59

elenaMM77 schreef:
dit soort ponies wordt vaak gedrenkt en gevoerd, maar staan niet de hele dag met een emmer voor hun neus.

immers als ze het niet zelf omschoppen, dan kan er door idioten ook van alles ingegooid worden.. water hebben ze dan eigenlijk zodra de baas in de buurt is, of hij staat er letterlijk naast terwijl ze drenken..

continue water tot beschikking hebben is iets dat we als paardeneigenaren fijn vinden.. maar vergeet niet dat ze in het wild ook geen 24/7 water hebben. ze gaan een paar keer drenken per dag.

dat ze in rotherrie lopen is weinig aan te doen als het werkdieren zijn natuurlijk.. overigens, na een poos horen ze daar ook gewend aan te zijn.. als ze met hun oren in hun nek stonden dan zijn ze, of new on the job, of er was wat anders aan de hand. fijn is natuurlijk anders..

te grote of niet passende zadels vind ik geen prettig idee, daar zou best iets aan gedaan mogen worden of iets van gezegd mogen worden.

of ze onverzorgd waren denk ik niet dat je in een blik kunt vaststellen als je er langs loopt (of ze moeten enorme hoeven hebben en een vervilte vacht.

de pony was vies, en stonk. op de benen zaten wondjes.

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 17:08

aishcream schreef:
Ik ben van mening dat deze pony's het indd niet heel goed hebben, over het algemeen, uitzonderingen daar gelaten.

Maar om pony's die 4x per jaar op een kermis of braderie staan voor 5 uurtjes en dat hoog uit 3 dagen achter elkaar, met hooi en water en de rest van de tijd lekker thuis in het weiland mogen en af en toe bereden worden ga ik me niet druk maken,
Pony's met te weinig voer, iedere week dag in dag uit, geen 'paardwaardig' leven lijden, vind ik een ander verhaal.

Dit is net zo iets als circus paarden, sommige hebben het top, anderen verschrikkelijk maar ook die lopen in knetterharde muziek.
Of neem manege pony's, vind ik ook persoonlijk niet top.. Pony's lopen 2 uur, sommige meer, in de lessen per dag, komen niet of kort buiten, worden allemaal over een kam geschoren, hebben schuurplekken waar niks aan gedaan wordt, dat vind ik ook niet paardwaardig.

Is misschien een hele andere discussie maar soms moet je je dan afvragen waar de paarden het nog goed hebben.. Bij handelaren dan?
Soms moet je het ook maar door de vingers zien en denken morgen staan ze weer lekker thuis, je gaat nooit alle paarden en pony's een 'goed' leven kunnen geven en een 'paardwaardig' leven ziet ook iedereen anders.

Even voor de duidelijkheid, als je over mishandeling praat, onverzorgde pony's, duf uit de ogen en te lange hoeven en staarten, niet genoeg eten, vind ik het wat anders en moet hier inderdaad wel op ingegrepen worden maar deze paarden staan helaas ook bij mensen aan huis, waar niemand het ziet en ze nog verder wegkwijnen.

Tegenwoordig worden alle regels steeds strenger dus je zult over tig jaar echt geen pony's meer op kermissen zien, denk ik, misschien worden tegen die tijd markten ook wel afgeschaft omdat er mensen zijn die dit zielig vinden.

zo heb ik er eigenlijk helemaal niet over nagedacht... maar op de meeste maneges valt het wel mee hoor!! op mijn manege staan ze iedere dag 2,5 uur buiten, en rijden ze 2 uur. verder staan ze op stal met vers hooi en stro. water is ook altijd vers...

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:35

Op de meeste kermissen valt het ook wel mee hoor, zo kun je het dan ook zeggen.

Je zult overal rotte appels hebben en zo ook bij maneges....

Life begins at the end of your comfortzone

muzzy17

Berichten: 618
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:56

sardientje schreef:
aishcream schreef:
Ik ben van mening dat deze pony's het indd niet heel goed hebben, over het algemeen, uitzonderingen daar gelaten.

Maar om pony's die 4x per jaar op een kermis of braderie staan voor 5 uurtjes en dat hoog uit 3 dagen achter elkaar, met hooi en water en de rest van de tijd lekker thuis in het weiland mogen en af en toe bereden worden ga ik me niet druk maken,
Pony's met te weinig voer, iedere week dag in dag uit, geen 'paardwaardig' leven lijden, vind ik een ander verhaal.

Dit is net zo iets als circus paarden, sommige hebben het top, anderen verschrikkelijk maar ook die lopen in knetterharde muziek.
Of neem manege pony's, vind ik ook persoonlijk niet top.. Pony's lopen 2 uur, sommige meer, in de lessen per dag, komen niet of kort buiten, worden allemaal over een kam geschoren, hebben schuurplekken waar niks aan gedaan wordt, dat vind ik ook niet paardwaardig.

Is misschien een hele andere discussie maar soms moet je je dan afvragen waar de paarden het nog goed hebben.. Bij handelaren dan?
Soms moet je het ook maar door de vingers zien en denken morgen staan ze weer lekker thuis, je gaat nooit alle paarden en pony's een 'goed' leven kunnen geven en een 'paardwaardig' leven ziet ook iedereen anders.

Even voor de duidelijkheid, als je over mishandeling praat, onverzorgde pony's, duf uit de ogen en te lange hoeven en staarten, niet genoeg eten, vind ik het wat anders en moet hier inderdaad wel op ingegrepen worden maar deze paarden staan helaas ook bij mensen aan huis, waar niemand het ziet en ze nog verder wegkwijnen.

Tegenwoordig worden alle regels steeds strenger dus je zult over tig jaar echt geen pony's meer op kermissen zien, denk ik, misschien worden tegen die tijd markten ook wel afgeschaft omdat er mensen zijn die dit zielig vinden.

zo heb ik er eigenlijk helemaal niet over nagedacht... maar op de meeste maneges valt het wel mee hoor!! op mijn manege staan ze iedere dag 2,5 uur buiten, en rijden ze 2 uur. verder staan ze op stal met vers hooi en stro. water is ook altijd vers...


Jou stukje Is wat aishcream bedoelde. Iedereen heeft andere idealen. De één vind dit zielig de ander dat. Ik ben van mening dat een paard min. 6 uur per dag buiten moet staan. Helaas is dit vaak op een manege, circus Ed niet realiseerbaar.
Die van mij staat dalijk met veel regen veel in de blubber. Op stal word alles weer schoon gemaakt en gaat ze met schone voetjes naar bed, maar er zijn mensen die de dierenpolitie bellen. Terwijl ik niet het idee heb dat ze er last van hebben.

Het Is gewoon niet mogelijk dat iedereen het er mee eens Is.

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:19

ik sluit mij hierboven aan..

wat zielig is, heeft vaak te maken met de emotie van ander..
Wondjes aan de benen bijvoorbeeld, dan zou je die van mij af en toe moeten zien.. die staat momenteel 24/7 op een weide met nog vier andere ruinen, lakschade alom. Als het er niet zo fris uitziet dan maak ik het schoon, ontsmet ik het en gaat er een zalfje op, maar de liefst zie ik het gewoon aan de lucht drogen.. Het is elke keer weer afwachten waar het volgende lakschadetje zal zitten.

Voor wat betreft maneges.. Ik heb gemerkt dat het ontzettend wisselend is, hoe paarden er staan en wat er mee gebeurd.

over het algemeen denk ik niet dat je kunt zeggen: het is zielig want ze lopen 2 of zelfs 3 uur per dag (al zie ik ze liever niet meer dan 2 uur lopen). Want de paarden en/of ponies worden specifiek gekozen op dat ze het werk aankunnen, gaat het niet dan staan ze al snel in de lease voor minder uur, of te koop. Wij maken met onze eigen paarden toch ook rustig een buitenrit van 2-3 uur? Daarnaast is het ook niet zo dat een paard in de lessen continue hoogstaande dingen moet presteren.. De gemiddelde manegeles is lichtgevorderd gok ik zo, met hier en daar beginnerslessen en hier en daar een wedstrijd gerichte lesgroep die verder gevorderd is (dan heb ik het over tussen L2 en M1). Dus een paard zal hooguit een paar keer per week echt aan het werk worden gezet.. De andere keren lopen ze de helft van de tijd te doen waar ze zelf zin in hebben omdat de ruiter nog niet zover is dat ze echt actief zelfstandig kunnen werken met een paard. Natuurlijk zijn de beginnerslesjes ook weer wat zwaarder omdat deze mensen vaak nog niet zo'n heerlijke balans hebben..

maar laten we wel wezen.. hoeveel mensen hebben niet een eigen paard die er ook alleen maar lusteloos rondjes mee rijden in de bak en daar gewoon plezier in hebben.. Een privepaard aan huis zegt ook niets over de kwaliteit waarmee het paard gereden wordt, noch over de wijze waarop het verzorgd wordt.

op dit moment heb ik nog manegelessen naast mijn eigen paardje.. De paarden hebben het daar gemiddeld genomen goed. Ze worden ruim voor de lessen van het land gehaald, lopen gemiddeld genomen 2x per avond, met minimaal een volle week vrij zomers aaneengesloten, en na de laatste les worden ze afgesponst en gaan ze terug op de wei voor de nacht en ochtend. paarden die eerder klaar zijn, gaan eerder naar de wei..

en zwaar? hmm, ik zit zelf in niveau 3 van de 4 niveau's.. vanaf het moment dat het s avonds licht was en enigzins begaanbaar hebben we buitengereden en blijven dat doen totdat het te donker wordt voor buitenritten (ergens in oktober?). buitenritten zijn rustig, ruim stappen, leuk end draven en twee tot drie maal een rustige niet te lange galop..

daarentegen heb ik een aantal maneges bekeken die in aanmerking kwamen voor stalling.. maar zodra ik dan zag dat ze slechts 2 uurtjes naar buiten gingen in kleine groepjes (en het liefst nog extra voor betalen), dan haakte ik al weer af.. ook al liepen ze maar 1 uurtje per dag.. in dat beleid kon ik mij niet vinden.

vorig jaar woonde ik in het noorden van het land.. en was zo'n beetje de enige zonder eigen paard, dus leende een pony van de manage voor de lessen.. kon met een zaklamp tussen mijn tanden gaan zoeken in de wei naar de betreffende pony (en er dan achter komen als je achter in de wei bent dat ze daar die dag niet staan maar op een ander stuk weide). ook prima geregeld. daar haalde je dus gewoon het paard/pony van het land als je m nodig had.. meeste pensionpaarden stonden gewoon op een box, de manegepaarden lieten ze op het land staan. Hierdoor ogen ze modderig, geuren ze minder en zullen altijd meer lakschade hebben, maar hebben het in mijn ogen beter als een paard dat op en top eruit ziet en niet vies wordt omdat het 22/7 op een box staat en 2 uurtjes op een paddock.

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:23

Pony's op een kermis? In welk tijdperk leven we nou?

Ik vind het belachelijk en onnodig.
Mischien eens contacten met de dierenbescherming, die zitten in een pand aan de andere kant van de kanaalkade :P

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 19:26

ik vind dat ik te jong ben om te contacten met de dierenbescherming... krijg ik alleen maar gedonder van... misschien kan ik het wel proberen... :j

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:32

Cowgirl schreef:
Pony's op een kermis? In welk tijdperk leven we nou?

Ik vind het belachelijk en onnodig.
Mischien eens contacten met de dierenbescherming, die zitten in een pand aan de andere kant van de kanaalkade :P


er staan elke zaterdag momenteel kamelen in de efteling.

zolang ze goed verzorgd worden, en buiten hun werk een goed bestaan leiden dan lijken mij er geen grote bezwaren. ze worden als werkdier gehouden.. je hebt werkpaardjes en luxe paarden..

waar leg je anders de grens.. honden bij de politie vind je ook in de meest rare situaties en nog wel meer uren achtereen.. of politiepaarden bij evenementen of oproer


dat wil niet zeggen dat ik het zelf liever niet zie hoor (maar heb hetzelfde met de kamelen), ik zal er ook nooit een kind opzetten.. maar of het echt kwalijk is, dat vraag ik mij af.

7ofhearts

Berichten: 2731
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:47

Ik denk dat over het algemeen de normen rond de verzorging van de kermispaardjes wel op orde is.
Tegenwoordig wil geen gemeente zich daar aan branden.
Bovendien lopen die paardjes in het oog van iedereen, dus ook politie, dierenartsen, en mensen met recht van spreken wat betreft de dierenbescherming.

Ideaal is het niet, maar ik kan me herinneren dat ik als klein meisje dol blij werd als er pony's op de kermis stonden.
Later heb ik er ook vrijwillig de hele dag bij rond gebracht en mee rond gelopen om zo nu en dan even zélf een rondje te mogen maken.
Dan werd er heel wat af getut met die paardjes hoor.
En inderdaad, buiten het kermis seizoen staan ze negen van de tien keer de hele tijd op het land.
Heb ook regelmatig gezien dat ook deze paardjes nog eens met ijzers e.d. liepen........die kit je er niet even onder, daar moet echt een hoefsmid bij komen.
Optimaal??
Nee. Niet altijd.
Dierenmishandeling??
Er zal voldaan worden aan de eisen.....dus in dit geval niet.

Niet zeuren maar lééf!!

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:49

Ik ben vandaag en gister op de kermis in Alkmaar geweest,
En ja mijn zoontje is er beide keren even opgeweest hij vond het prachtig.
Ook stonden er vandaag een aantal andere pony's dan gister dus zijn ze afgewisseld en beide dagen hadden ze voldoende waterbakken toen ik langs kwam en werd er na elk kort rondje even water aangeboden. Verder waren de hoeven in oorde en hadden ze ook keurig ijzers onder en waren die goed bijgehouden. Beide dagen heb ik geen wondjes of wat dan ook gezien de paarden hadden een goede zomervacht zonder vervilt plekken ja op de pony's die witte plekken hadden zaten wat gele plekken van de mest maar dat heeft mijn eigen paard ook daar kon ik me niet aan storen.
Al met al hebben ze het naar mijn idee nog niet zo slecht maar meningen kunnen verschillen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:05

sardientje schreef:
vuurneon schreef:


Tijdens een manegeles staan er toch ook geen waterbakken en hooinetten in de bak? :) Vaak wordt eten en drinken regelmatig aangeboden, dus wees daar maar niet bang voor!

nee, da's waar, maar ik vind het zo erg dat ze de hele dag (in de middag water) zonder dat staan. op de manege hebben ze vaak een uurtje rust. ik vind die muziek ook zo zielig voor die beestjes...


Muziek wennen ze wel aan hoor :) enne je zit er geen 24/7 bij, dus je kan onmogelijk weten dat ze nooit water krijgen want anders waren ze allang omgevallen.
Ik kreeg ook de dierenbescherming op mijn dak omdat ik volgens een voorbijganger nooit de paarden eten gaf en ze werden niet verzorgd want er was nooit iemand. Dierenbescherming snapte er ook niets van: die trof namelijk 2 dikke paarden en was al op zoek naar die uitgemergelde paarden van de melding :')
Die man kon niet zelf bedenken dat er 24 uur in een dag zit :+

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:10

Ik heb sinds een paar maanden een pony die van de kermis af komt. Hoewel ik wel merk dat zijn lichaam wel verder 'op' is dan die van mijn andere pony's, heb ik niet het idee dat hij mishandeld of verwaarloosd was. Hij is zelfs aanzienlijk boller (zacht uitgedrukt) dan mijn weideponys.
Voor ons op de kinderboerderij is hij perfect, onverstoorbaar. Alleen vliegensprays, het afspoelen en een schermscholen

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:17

Je hebt overal uitzondering in kermispony's, maar over het algemeen hebben deze wel een luizenleventje in vergelijking met manegepaarden. Kermispony's doen enkel stap en hebben vak nog niet eens een hoofdstel in, kinderen komen sowieso niet aan de teugels. Daarbij werken ze niet eens het hele jaar door, velen staan gewoon op de weide dan. Mangepaarden daarentegen moeten het hele jaar door bonkende, stampende en trekkende beginners verdragen, soms 2 tot 4 uur op een dag. Ook is het harnachement op maneges niet altijd optimaal, en laten we maar zwijgen over de stallen, ben nog maar weinig maneges tegengekomen met mooie stallen voor hun paarden.

Why change the past, when you can own this day?

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:46

Wel grappig dat als straks de zuidlaardermarkt weer is iedereen moord en brand schreeuwt dat de paarden naast de kermis staan en dat echt niet kan vanwege het lawaai.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:05

denk dat dat wel een verschil is cowgirl.

allereerst een kermispony wordt als het goed is langzaam aan aan de kermis gewend gemaakt. En loopt rustig zijn rondjes.. Een paard op een markt staat de hele dag aangebonden en is al gestrest omdat de situatie volledig onbekend is en krijgt dan ook nog eens te maken met harde muziek en kermisgedruis waar hij niet mee bekend is.

tot slot heb ik vele 'klachten' rondom de markten gehoord, maar de markt naast de kermis staat niet echt hoog op de lijst met irritaties die men heeft over jaarmarkten.


Snollyghost.

zo had ik er nog niet eens over gedacht, maar je hebt helemaal gelijk dat het eigenlijk nog 'lichter' werk is dan ik zelf al dacht..


ik zie ook liever een pony op de kermis dan in ponyparkcityofhoedatdanookheet

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:32

Ja dat heet ponyparkcity, veel te grote kinderen op kleine shetlandponys :(
Maar niet elke les hoeven manegepaarden bonkende kinderen hoor. Er zijn genoeg Ruiters die de beginners fase voorbij zijn.. En iedereen is toch bij het begin begonnen? En meestal is dat ook zonder eigen paard hoor ;)

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

superauke

Berichten: 174
Geregistreerd: 31-05-15
Woonplaats: Nijmegen

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:34

ik ben het volkomen met BeSen eens

Check me op tumblr: Fairies-in-ripped-jeans

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:13

BeSen schreef:
Ja dat heet ponyparkcity, veel te grote kinderen op kleine shetlandponys :(
Maar niet elke les hoeven manegepaarden bonkende kinderen hoor. Er zijn genoeg Ruiters die de beginners fase voorbij zijn.. En iedereen is toch bij het begin begonnen? En meestal is dat ook zonder eigen paard hoor ;)


Toch zie ik meer bonkende de kindjes dan goed rijdende volwassenen en meestal mogen de brave pony's minimaal 2 uur rondjes rijden met die hobbelende kindjes.. ;)
Is mijn mening hoor, over de maneges hier waar ik steeds meer een hekel aan krijg, verder zijn er ook heus maneges die totaal anders zijn, toch heb ik steeds meer het idee een manege is een manege en uiteindelijk draait het allemaal om geld.

Life begins at the end of your comfortzone

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:38

BeSen schreef:
Ja dat heet ponyparkcity, veel te grote kinderen op kleine shetlandponys :(
Maar niet elke les hoeven manegepaarden bonkende kinderen hoor. Er zijn genoeg Ruiters die de beginners fase voorbij zijn.. En iedereen is toch bij het begin begonnen? En meestal is dat ook zonder eigen paard hoor ;)


Ja dat klopt, iedereen is als beginner begonnen, maar terwijl veel ruiters de beginnersfase al voorbij zijn blijven manègepaarden wel nog steeds ingezet worden voor nieuwe beginners ;)

Why change the past, when you can own this day?

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-15 17:50

Loveskary schreef:
Ja das ook zielig hier de kermis in het dorp waren de pony´s er niet meer bij.
Ik ken wel ene golverdingen die altijd staat met pony´s en een ezel zo nu en dan.Die pony´s daar hebben dan zon halster om ipv een hoofstel.
[ [url=m/KLL2uh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn die pony´s van golverdingen.
Op youtube zie je een filmpje waarin die paardjes in die rot herrie lopen. :(

oei, dit vind ik toch wel zielig hoor... :n

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-15 14:42

Snollygoster schreef:
BeSen schreef:
Ja dat heet ponyparkcity, veel te grote kinderen op kleine shetlandponys :(
Maar niet elke les hoeven manegepaarden bonkende kinderen hoor. Er zijn genoeg Ruiters die de beginners fase voorbij zijn.. En iedereen is toch bij het begin begonnen? En meestal is dat ook zonder eigen paard hoor ;)


Ja dat klopt, iedereen is als beginner begonnen, maar terwijl veel ruiters de beginnersfase al voorbij zijn blijven manègepaarden wel nog steeds ingezet worden voor nieuwe beginners ;)

ponyparkcity is ook niet mijn eerste keus.... :(

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

StalNollie

Berichten: 9054
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:51

bedoelen jullie daar pony park slagharen mee? want daar staat een weegschaal en meetlint geloof ik. en boven een bepaalde lengte en gewicht word je geweigerd.

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:58

BeSen schreef:
Deze dieren zullen niet het beste huisje ter wereld hebben, maar echt niet de slechtste hoor.. Denk maar eens aan koeien,kippen,varkens enz in de bioindustrie



Ach ook in de bio industrie valt het wel mee hoor. tja je hebt rotte appels die minder goed voor het vee is, maar dat heb je ook in de paardenwereld. Maar ik denk dat de veehouder/boer het beter voor elkaar heeft dan menig paardenhouder. Al is het maar door de vele controles die er zijn.


En verder denk ik dat we al snel roepen dat iets zielig is. Maar dat we eerst maar moeten kijken of dat echt zo is. Tuurlijk is dit geen manier die wijzelf zouden kiezen om onze paarden te houden, Maar echt dierenmishandeling? Nee dat ook niet direct

www.mijnnutrimetics-lisette.nl Natuurlijke huidverzorging

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:00

BeSen schreef:
Deze dieren zullen niet het beste huisje ter wereld hebben, maar echt niet de slechtste hoor.. Denk maar eens aan koeien,kippen,varkens enz in de bioindustrie


Slecht met slecht vergelijken.. :roll:
Dat ze in de bio-industrie een rot leven hebben betekend niet dat dat een vrijbrief is om dieren slecht te behandelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers