slik... kermis paarden!!!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 10:37

gister was ik op de kermis in alkmaar, en toen zag ik allemaal shetlanders staan , met hun oren in hun nek vanwege de harde muziek. zo zielig! die mensen denken echt alleen maar aan geld, niet aan de dieren. het zadel was veel te groot, en ze zaten vast aan een smerige wagen, zonder eten en drinken. ik kon wel janken toen ik dat zag! natuurlijk leuk voor die kleine kinderen om op zo'n pony te rijden, maar die pony's waren hartstikke onverzorgd! :n

Wieeeehaaaaa cowboy <<)


Danielleeee_
Berichten: 3159
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:54

Veel zal je er niet aan kunnen doen helaas, als de pony's daar er echt mishandeld o.i.d zouden worden, dan was de kans heel groot dat de kermis er nu niet stond.

*pum*

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 11:08

helaas kan ik er indd niets aan doen......... :n

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

pien_2010

Berichten: 42657
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:48

SGW → YRT

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:14

Ja das ook zielig hier de kermis in het dorp waren de pony´s er niet meer bij.
Ik ken wel ene golverdingen die altijd staat met pony´s en een ezel zo nu en dan.Die pony´s daar hebben dan zon halster om ipv een hoofstel.
Afbeelding

Dit zijn die pony´s van golverdingen.
Op youtube zie je een filmpje waarin die paardjes in die rot herrie lopen. :(

Solaria_Liz

Berichten: 2135
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:20

Ik was gisteren ook op de kermis en toen ik langs de pony's liep, hadden ze allemaal een grote emmer water voor zich en een klein emmertje voer

StalNollie

Berichten: 9058
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:27

het zal ook wel meevallen, bij echte mishandeling en zonder water met dit weer stonden ze daar nu niet hoor.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:31

dit soort ponies wordt vaak gedrenkt en gevoerd, maar staan niet de hele dag met een emmer voor hun neus.

immers als ze het niet zelf omschoppen, dan kan er door idioten ook van alles ingegooid worden.. water hebben ze dan eigenlijk zodra de baas in de buurt is, of hij staat er letterlijk naast terwijl ze drenken..

continue water tot beschikking hebben is iets dat we als paardeneigenaren fijn vinden.. maar vergeet niet dat ze in het wild ook geen 24/7 water hebben. ze gaan een paar keer drenken per dag.

dat ze in rotherrie lopen is weinig aan te doen als het werkdieren zijn natuurlijk.. overigens, na een poos horen ze daar ook gewend aan te zijn.. als ze met hun oren in hun nek stonden dan zijn ze, of new on the job, of er was wat anders aan de hand. fijn is natuurlijk anders..

te grote of niet passende zadels vind ik geen prettig idee, daar zou best iets aan gedaan mogen worden of iets van gezegd mogen worden.

of ze onverzorgd waren denk ik niet dat je in een blik kunt vaststellen als je er langs loopt (of ze moeten enorme hoeven hebben en een vervilte vacht.

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:35

Het valt allemaal wel mee hoor
Zelf met die dieren gewerkt op de kermis en braderieen
En ze worden goed verwend buiten hun werk om Staan ze over het algemeen 24/7 buiten met voldoende eten en vooral niks doen
Het word door de mensen er om heen onmogelijk gemaakt om ze een emmer en hooi voor hun neus te zetten want daar word van alles mee gedaan als je er 2 seconden niet bij bent

Set some goals.
Stay quiet about them.
Smash the hell out of them.
Clap for your damn self.
Kerstmuts :D

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:22

Wij hebben van pony ride er een pony vandaan was echt een schuw mager ding manen en staart vol in de klis en distels duurde een jaar voordat ze me vertrouwde.
Ben er weleens geweest op het terrein onder het viaduct daar ligt veel mest.
En dat ene meisje zijn vriendin is weg nou ze heeft gelijk hoor.
zo goed hebben die dieren het niet echt.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:30

Deze dieren zullen niet het beste huisje ter wereld hebben, maar echt niet de slechtste hoor.. Denk maar eens aan koeien,kippen,varkens enz in de bioindustrie

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:52

Loveskary schreef:
Wij hebben van pony ride er een pony vandaan was echt een schuw mager ding manen en staart vol in de klis en distels duurde een jaar voordat ze me vertrouwde.
Ben er weleens geweest op het terrein onder het viaduct daar ligt veel mest.
En dat ene meisje zijn vriendin is weg nou ze heeft gelijk hoor.
zo goed hebben die dieren het niet echt.



er zullen bij pony rides ook wantoestanden zijn,
net als bij sommige particulieren..
maar omdat je bij een een slechte ervaring hebt,
wil nog niet zeggen dat ze allemaal slecht behandeld worden..


ik heb ook geen idee of je met je melding nu precies juist die ponies bedoelt die op deze kermis staan,
het is een beetje onduidelijk over welke situatie je het precies hebt.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:56

sardientje schreef:
gister was ik op de kermis in alkmaar, en toen zag ik allemaal shetlanders staan , met hun oren in hun nek vanwege de harde muziek. zo zielig! die mensen denken echt alleen maar aan geld, niet aan de dieren. het zadel was veel te groot, en ze zaten vast aan een smerige wagen, zonder eten en drinken. ik kon wel janken toen ik dat zag! natuurlijk leuk voor die kleine kinderen om op zo'n pony te rijden, maar die pony's waren hartstikke onverzorgd! :n


Tijdens een manegeles staan er toch ook geen waterbakken en hooinetten in de bak? :) Vaak wordt eten en drinken regelmatig aangeboden, dus wees daar maar niet bang voor!

Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:10

elenaMM77 schreef:
Loveskary schreef:
Wij hebben van pony ride er een pony vandaan was echt een schuw mager ding manen en staart vol in de klis en distels duurde een jaar voordat ze me vertrouwde.
Ben er weleens geweest op het terrein onder het viaduct daar ligt veel mest.
En dat ene meisje zijn vriendin is weg nou ze heeft gelijk hoor.
zo goed hebben die dieren het niet echt.



er zullen bij pony rides ook wantoestanden zijn,
net als bij sommige particulieren..
maar omdat je bij een een slechte ervaring hebt,
wil nog niet zeggen dat ze allemaal slecht behandeld worden..

Over die Alkmaar kermis weet ik niet of die van pony ride zijn ik was daar niet.


ik heb ook geen idee of je met je melding nu precies juist die ponies bedoelt die op deze kermis staan,
het is een beetje onduidelijk over welke situatie je het precies hebt.



Was jij er dan bij die beesten hebben het daar niet goed heb dat toch bij me eigen pony gezien.

Wat is jou ervaring dan met pony ride ken jij ze persoonlijk dan.

StalNollie

Berichten: 9058
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:14

loves? Voordat je zo reageert leer dan eerst eens nette en duidelijk zinsopbouwen te maken. ik snap namelijk niks van je eerdere bericht.

XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:14

Ondanks dat dit niet ideaal is voor de pony's vond ik ze er goed uit zien hoor.

Zoe_97

Berichten: 9441
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:19

Loveskary schreef:
elenaMM77 schreef:



er zullen bij pony rides ook wantoestanden zijn,
net als bij sommige particulieren..
maar omdat je bij een een slechte ervaring hebt,
wil nog niet zeggen dat ze allemaal slecht behandeld worden..

Over die Alkmaar kermis weet ik niet of die van pony ride zijn ik was daar niet.


ik heb ook geen idee of je met je melding nu precies juist die ponies bedoelt die op deze kermis staan,
het is een beetje onduidelijk over welke situatie je het precies hebt.



Was jij er dan bij die beesten hebben het daar niet goed heb dat toch bij me eigen pony gezien.
Wat is jou ervaring dan met pony ride ken jij ze persoonlijk dan.



Ik weet niet hoe eht in Nederland zit, maar hier in België zijn die dingen zo hard gecontroleerd en zijn er zoveel regels dat die pony's het heus beter hebben dan de meeste manegepony's. Enkle maanden per jaar een paar uurtjes rondjes stappen, tussen het werk door lekker op een weiland voor de nacht en de ochtend. en als het kermisseizoen oorbij is lekker thuis op de weide

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Eilinora

Berichten: 11896
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:23

Ts vaak valt het best mee idd.
Harde muziek vind ik dan weer wat minder maar je doet er weinig aan helaas.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:34

Zoooo loveskary, beetje relativeren mag ook wel!

Wat elenaMM77 probeert duidelijk te maken is dat je ze niet persé allemaal over dezelfde kam mag scheren.

Ik vind kermispony's ook allesbehalve ideaal (vooral degenen die de hele dag achter elkaar rondjes moeten stappen vind ik best wel sneu), maar niet overal laat de verzorging te wensen over. Een vriendin heeft stage gelopen bij een stal die pony's van één bepaalde kermiskramer opving. De man in kwestie had de middelen om meer pony's te onderhouden waardoor ze 'parttime' konden werken. Dus groepje 1 moest werken op de kermis terwijl groepje 2 enkele weken op het land mocht lopen, en daarna wisselde het om.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:36

@Loveskary,Adem in... Adem uit...

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Anoniem

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:42

Hahaha! Werd ik vroeger toen ik nog werkte altijd helemaal kinds van als de mannen op kantoor dat weer eens riepen...

Zeggen hier notabene de vrouwen het...
~~}> :?

muzzy17

Berichten: 618
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:43

Loveskary ik vind je reactie beetje overdreven en onnodig op een rustige manier wat het ook wel duidelijk geweest

Even ontopic
Bij ons staan ze al jaren niet meer maar toen ik 10,11 was ging ik er heel de dag heen kreeg er 50 cent voor. (dat was veel voor mij :+ ) wij deden dan met de pony's rondjes lopen en ze regelmatig wat laten drinken of wat hooi maar ook toen moesten we ernaast blijven staan. Ging ik bv naar de wc dan haalde ik het water ook weg, maar over de gehele dag kregen ze voldoende.

Slecht tuig Is minder,maar ook hier kan je weinig aan doen.

Edit. Pony's werden ook afgewisseld vond het hier altijd wel netjes ook al zou ik het mijn eigen pony nooit aan willen doen

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond

sardientje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 07-03-15
Woonplaats: In de stal van Lum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-15 16:15

ik vind het gewoon een rotgezicht... ;(

Wieeeehaaaaa cowboy <<)

Muronia

Berichten: 19382
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: slik... kermis paarden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:32

Moderatoropmerking:
Ik heb diverse berichten en delen van berichten moeten verwijderen omdat deze op de persoon waren gericht en niet op de bal. Willen jullie er op letten dat jullie op de bal blijven discussiëren zodat dit topic op een goede manier verder kan verlopen?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) - Löwenprinz (v. Löwenkönig) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:42

Ik ben van mening dat deze pony's het indd niet heel goed hebben, over het algemeen, uitzonderingen daar gelaten.

Maar om pony's die 4x per jaar op een kermis of braderie staan voor 5 uurtjes en dat hoog uit 3 dagen achter elkaar, met hooi en water en de rest van de tijd lekker thuis in het weiland mogen en af en toe bereden worden ga ik me niet druk maken,
Pony's met te weinig voer, iedere week dag in dag uit, geen 'paardwaardig' leven lijden, vind ik een ander verhaal.

Dit is net zo iets als circus paarden, sommige hebben het top, anderen verschrikkelijk maar ook die lopen in knetterharde muziek.
Of neem manege pony's, vind ik ook persoonlijk niet top.. Pony's lopen 2 uur, sommige meer, in de lessen per dag, komen niet of kort buiten, worden allemaal over een kam geschoren, hebben schuurplekken waar niks aan gedaan wordt, dat vind ik ook niet paardwaardig.

Is misschien een hele andere discussie maar soms moet je je dan afvragen waar de paarden het nog goed hebben.. Bij handelaren dan?
Soms moet je het ook maar door de vingers zien en denken morgen staan ze weer lekker thuis, je gaat nooit alle paarden en pony's een 'goed' leven kunnen geven en een 'paardwaardig' leven ziet ook iedereen anders.

Even voor de duidelijkheid, als je over mishandeling praat, onverzorgde pony's, duf uit de ogen en te lange hoeven en staarten, niet genoeg eten, vind ik het wat anders en moet hier inderdaad wel op ingegrepen worden maar deze paarden staan helaas ook bij mensen aan huis, waar niemand het ziet en ze nog verder wegkwijnen.

Tegenwoordig worden alle regels steeds strenger dus je zult over tig jaar echt geen pony's meer op kermissen zien, denk ik, misschien worden tegen die tijd markten ook wel afgeschaft omdat er mensen zijn die dit zielig vinden.

Life begins at the end of your comfortzone


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers