Voltijd Lease Paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hinnik123

Voltijd Lease Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 14:59

Hee!
Ik heb sinds kort een voltijd lease pony genaamd boy,
hij is vijftien jaar en het is een E-pony. Ik ben de enige die erop rijd en heb hem dus echt helemaal voor mezelf!

maar ... ik wil graaag een eigen ponytje,
maar kom ik dan hebberig over?
En is voltijd lease gelijk aan een eigen pony (oftewel kan k t als mn eigen pony beschouwen)

Groetjess

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:11

Ik verplaats dit topic van ED naar -> YRT

Liezja

Re: Voltijd Lease Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:13

Ik neem aan dat je niet alle kosten betaald voor je lease pony. Voor een eigen pony moet je nadenken over de kosten die elke maand terug komen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:20

Waarschijnlijk betaal je een klein bedrag om hem te mogen rijden en verzorgen.

Maar daarbij komen voor een eigenaar nog kosten voor de dierenarts, hoefsmid, stalling, verzekering, eventuele zadelmakers of tuig, dekens.

Als je zeven dagen in de week kan rijden of verzorgen en niemand anders erbij is kun je het dus vergelijken met een eigen pony, alleen dan zonder de extra kosten zegmaar.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:22

Het ligt eraan wat in je lease contract staat en wat je met de eigenaar hebt afgesproken. Als je alle kosten betaald behalve de dierenarts en zelf mag beslissen wat je met de pony doet, dan kun je hem toch zo goed als je eigen pony beschouwen.

Maar als je alleen een bedrag betaald, en de eigenaar betaald hoefsmid, ontwormen, dierenarts, zadelmaker etc dan lijkt het meer op een bijrijdpaard..

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:57

Eerlijk? Ik vind het wel enigsinds hebberig ja, je leasepaard kost waarschijnlijk minder als een eigenpaard en wellicht willen je ouders eerst zien of je het wel aankunt en krijg je in de toekomst een eigenpony.

Voor nu zeg ik gewoon lekker genieten van je leasepaardje!

Hinnik123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:45

Hey allemaal!
Dankjewel voor jullie reacties,
maar dit is even voor iets meer duidelijkheid:

- ik heb de pony idd 24/7 ter mijn beschikking staan (omdat het een voltijd is)
- en ik betaal een bedrag per maand en daar zit alles bij inbegegrepen (ik heb dus geen dieren arts kosten of hoefsmid etc, dat is allemaal voor zijn wettelijke eigenaar!

mijn vraag is vooral: heb met dit alles dus min of meer mijn eigen pony??

Groetjess :)

Hinnik123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:50

xBontfire schreef:
Eerlijk? Ik vind het wel enigsinds hebberig ja, je leasepaard kost waarschijnlijk minder als een eigenpaard en wellicht willen je ouders eerst zien of je het wel aankunt en krijg je in de toekomst een eigenpony.

Voor nu zeg ik gewoon lekker genieten van je leasepaardje!

ten eerste, echt dankjewel voor je reactie !
En ik heb al eerder lease paardjes gehad (een deeltijd en een andere voltijd)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:53

ja je heb in principe een eigen paard , alleen de anderen kosten niet .

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:53

Natuurlijk is dat min of meer je eigen pony... alleen beslissen nu niet je ouders over grote dingen maar degene waarvan je de pony least (en dat is misschien ook wel beter als je ouders geen paardenmensen zijn)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:04

Ik heb een paar jaar terug een paard geleased, voelde echt als mijn eigen paard vooral omdat ik een klik met hem had. Leuk weetje: hij is nu echt van mij <3 Het is nu wel anders, veel meer verantwoordelijkheid. Ik moet zorgen dat de hoefsmids komt, dierenarts, tandarts, ontwormen etc etc. dat hoefde toen natuurlijk niet. Ik heb er geen moment spijt van maar is wel belangrijk om bij stil te staan wat je dan allemaal moet doen en wat het kost natuurlijk ik ben per maand zo'n 350-500 euro "kwijt" in vergelijking met 75 euro per maand voor leasen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:11

Ik heb voordat ik mijn eigen paardje had, ook een voltijd lease paard. Reed er gewoon wedstrijden mee en alles. Nadeel? Nou ja ik mocht niet alles zelf beslissen (zoals buitenrijden of verplaatsen van stalling bijvoorbeeld). Maar qua verzorging en rijden voelt het hetzelfde als een eigen paard ja.

Ik weet niet hoe lang je dit lease paard nu hebt maar om na een korte tijd over een eigen te beginnen vind ik wel hebberig ja.

Ik ben gestopt met het lease paard omdat ik verder wilde qua niveau en dat kon dat paardje mij niet bieden, daarom nu mn eigen! :)

Edit; we betaalde voor de lease trouwens de pensionprijs (rond de €300), de lessen die ik nam en kleine kosten.