Instructrice vervelend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikbenlisa

Instructrice vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:01

Bij ons op stal is er dus een instructrice die echt vervelend is vind ik. Ze geeft de hele tijd 1 complimentjes en tips en de andere laat ze soms maar lopen. Bijvoorbeeld dit: ik rj op een moeilijke pony en ze zegt er niks van of alleen negatief. Rijdt iemand anders op die pony (degene die ze de hele tijd complimentjes geeft): jahhaaaaa goedzooo! Heel goed gedaahaan!

Ik word hier serieus gek van.

julius_juut

Re: Instructrice vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:04

Ga ergens anders lessen of naar een andere groep, een instructrice die niet op je let heb je niets aan. (al heb je ook geen flikker aan iemand die alleen maar zegt dat je het goed doet, daar leer je nog minder van omdat je ook niet leert welke fouten je maakt)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:09

Misschien vindt ze je ongemotiveerd of je pakt dingen niet (goed) op als ze iets zeg.....
zulke ruiters laat ik ook maar wat aanmodderen, want tegen een muur praten is kansloos :o

Niet dat ik het gedrag goedkeur, maar ik kan er soms inkomen ;) ga eerst bij jezelf te rade.

Dat andere kind pakt het misschien wel goed op en is de aandacht + complementjes wellicht terecht?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:14

Dat vindt ik echt een bijzondere redenering iedereen betaald evenveel toch? Zou wat zijn als ik kinderen in m'n klas links laat liggen want jantje is niet zo snugger, keesje ongemotiveerd... Motivatie problemen horen opgelost te worden door goede begeleiding maar er staat hier nergens dat dataan
de orde is..

Misschien kun je het een keer aankaarten of wisselen van instructie?

Ikbenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:19

listiglistje schreef:
Misschien vindt ze je ongemotiveerd of je pakt dingen niet (goed) op als ze iets zeg.....
zulke ruiters laat ik ook maar wat aanmodderen, want tegen een muur praten is kansloos :o

Niet dat ik het gedrag goedkeur, maar ik kan er soms inkomen ;) ga eerst bij jezelf te rade.

Dat andere kind pakt het misschien wel goed op en is de aandacht + complementjes wellicht terecht?

Ik doe echt alles wat ze zegt.. en dat ene mens doet het soms minder goed dan mij dusja ik snap het nie echt meer xD

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:24

Misschien doet de instructrice dit niet bewust en heeft ze er geen erg in. Ik kan me voorstellen dat er andere redenen zijn waarom ze dit doet. Misschien rijd jij wel heel goed en heeft ze het idee dat jij het snel genoeg oppikt, terwijl iemand anders meer ondersteuning (in de vorm van complimentjes) nodig heeft.

Ik denk dat je eerst de instructrice jouw feedback moet geven en haar de kans moet geven om daar iets mee te doen. Als je het moeilijk vindt om zelf op haar af te stappen, kan je dat aan een van je ouders vragen. Belangrijk is om dat niet beschuldigend te doen, maar neutraal: Het valt ons op dat u X veel meer complimentjes geeft dan andere kinderen. Is daar een reden voor?

Ik hoop dat dit werkt, want zo verlies je wel de lol in het rijden. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:30

Ik word serieus gek van dit soort berichten.
Zoals al gezegd, ga eerst bij jezelf te rade, niet onmogelijk dat het toch ook aan jezelf ligt.
Als je er niet tegen kan, zoek dan andere instructie.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:33

valori schreef:
Ik word serieus gek van dit soort berichten.
Zoals al gezegd, ga eerst bij jezelf te rade, niet onmogelijk dat het toch ook aan jezelf ligt.
Als je er niet tegen kan, zoek dan andere instructie.

Kom op zeg, TS is 12, mag ook wel ietsje minder ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:34

JI » YRT

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:35

Misschien ligt het aan je houding, je noemt haar in je berichten bijvoorbeeld 'dat mens', misschien straal je dit in de lessen ook een beetje uit. Of, ze vind je juist goed en wil er het beste uithalen terwijl anderen misschien nog wat meer motivatie nodig hebben. Je zou eens met haar kunnen gaan praten, leg uit dat je het gevoel hebt dat ze wat bot is tegen jou en vraag haar of dit zo is en waarom. :)

Ikbenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 13:37

hannah41 schreef:
Misschien ligt het aan je houding, je noemt haar in je berichten bijvoorbeeld 'dat mens', misschien straal je dit in de lessen ook een beetje uit. Of, ze vind je juist goed en wil er het beste uithalen terwijl anderen misschien nog wat meer motivatie nodig hebben. Je zou eens met haar kunnen gaan praten, leg uit dat je het gevoel hebt dat ze wat bot is tegen jou en vraag haar of dit zo is en waarom. :)

Haha ik kan dr naam niwt zeggen. Dat wil ik voor haar prive houden. En oke het klinkb een beetjw bot enzo maar wist niks anders hahah

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:39

Als goede instructrice hoor je ook goed om te gaan met kinderen natuurlijk (want t zijn geen volwassenen en ze zitten er op voor hun hobby en betalen er ook nog goed voor := ) en als deze meid zich achtergesteld voelt: aangeven bij de instructrice ts! Wie weet doet ze het onbewust of heeft ze daadwerkelijk lievelingetjes (en in dat laatste geval zou ik mooi een ander zoeken, want die heb ik ook meegemaakt := Zonde van het geld :+ ) maar zeg het. Durf je het zelf niet? Vertel het aan je ouders en laat hen het vertellen :) dat mag nog op jouw leeftijd.

Je gaat erheen om wat te leren en voor je plezier dus het is echt oke om het aan te geven (of door je ouders te laten doen) :)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:44

listiglistje schreef:

Eerlijk gezegd vind ik dat ook best bijzonder als een instructeur zo redeneert. Als een kind niet gemotiveerd is of dingen niet goed oppakt lijkt het mij als instructrice juist de taak om eens naar je eigen manier van lesgeven te kijken (ja ik geef zelf ook les en heb ook een heel divers groepje). Dat een kind dingen niet goed oppakt of niet lijkt te luisteren/niet gemotiveerd overkomt kan (beter gezegd: is meestal...) komen doordat de instructie niet op het juiste niveau van het leskind gebracht wordt (begrijpelijk taalgebruik, niet teveel informatie in 1x, voordoen etc). Als er bij de instructrice op een gegeven moment dan de motivatie mist om de klant nog iets bij te brengen, vind ik het ook niet gek als er dan ongemotiveerde leerlingen zijn. Met sommige leerlingen moet je gewoon meer geduld hebben.

Ontopic: ts, ik snap dat dit heel vervelend voor je is. Hoe moeilijk ook, je zou dit eens bespreekbaar moeten maken met je instructrice. Misschien is zij zich er niet van bewust en zal ze alleen maar blij zijn als je het zegt. Verandert de situatie niet, dan zou ik een andere instructrice zoeken.

Ikbenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 15:23

vuurneon schreef:
Als goede instructrice hoor je ook goed om te gaan met kinderen natuurlijk (want t zijn geen volwassenen en ze zitten er op voor hun hobby en betalen er ook nog goed voor := ) en als deze meid zich achtergesteld voelt: aangeven bij de instructrice ts! Wie weet doet ze het onbewust of heeft ze daadwerkelijk lievelingetjes (en in dat laatste geval zou ik mooi een ander zoeken, want die heb ik ook meegemaakt := Zonde van het geld :+ ) maar zeg het. Durf je het zelf niet? Vertel het aan je ouders en laat hen het vertellen :) dat mag nog op jouw leeftijd.

Je gaat erheen om wat te leren en voor je plezier dus het is echt oke om het aan te geven (of door je ouders te laten doen) :)

Preciws dit :) dankjewel

igososherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:34

je kan bijv. een anoniem bericht er over schrijven en zeggen dat jij het vervelend vind. :j

igososherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:34

je kan bijv. een anoniem bericht er over schrijven en zeggen dat jij het vervelend vind. :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:13

vuurneon schreef:

Helemaal mee eens

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:26

vuurneon schreef:

Helemaal mee eens.
Maar ik denk toch dat het veel gebeurt. Jonge meid haalt instructeursdiploma, begin twintig. Leuk bijbaantje op de manege tijdens de studie, die helemaal niet onderwijs/educatief gerelateerd is. Irriteert zich aan leerling X, gewoon omdat het karakter haar niet aan staat. Dus die wordt achtergesteld.
Als ik bij mezelf naga, zie ik ook genoeg jonge meiden waar ik totaal niet mee overweg kan. Maar dat weerhoudt mij er ook van om dergelijke functies op mij te nemen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:09

Lastig dit zeg je wilt toch iedere week met plezier rijden Misschien heeft de juf het niet eens door dat ze dit doet!

Heel eerlijk ik had ook wel mijn lievelingen in de les en bij sommige was ik blij dat natuurlijke selectie zijn werk deed :o

Maar goed het hoort niet ik zou eens met je ouders langs gaan en het er over hebben op een neutrale manier in de zin van Het komt op mij over dat Ik voel me hier zo bij Denk dat je daar meer aan hebt dan het anoniem te doen Daar zou ik pas pissig van worden

Succes hoop dat het helpt

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:17

Welke is dat dan lisa?

Ikbenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:10

Laura12 schreef:
Welke is dat dan lisa?

Lol laura *\o/* maar dat is Debby bij mij. Soms is 1tje het belangrijkste van de les.

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:14

Ik zou gewoon een andere lesgever of manege zoeken waarbij jij het leuk vind om te lessen. Als het niet werkt met de instructrice is het ook minder leuk.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:09

Lisa dat had ik ook soms hoor :(
Maar af en toe kreeg ik ook complimenten...
Ergens anders rijden wil je ook niet he?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:59

Dit topic wordt gesloten omdat het met een schaduwaccount is geopend.