Hoedje of cap?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Verwijderd00

Hoedje of cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 19:28

Hallo, Bokkers,

Ik heb een vraagje: vinden jullie een hoedje of cap tijdens een dressuurproef leuker staan?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Anthe_2004

Secretss

Re: Hoedje of cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:30

Volgens mij hangt dat af van welk niveau je rijdt, en je kan het dus niet zelf kiezen. Maar ik ben een leek op gebied van wedstrijden :D Dus excuseer als ik het fout heb.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:31

Je mocht 'vroeger' pas op een bepaald niveau met een hoedje rijden. Of je nu überhaupt of vanaf welk niveau nog met een hoedje mag starten weet ik niet.

Ik vind persoonlijk een cap mooier staan. Je hebt nu zulke mooi caps tegenwoordig. Bovendien is het veiliger. :j
Laatst bijgewerkt door NotYourLine op 07-08-15 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:32

Ik vind een hoedje mooier en chiquer, maar ik vind het beter en veiliger wanneer er een cap word gedragen. En ach, ook topruiters zoals Charlotte Dujardin rijden ermee en ik vind haar look echt niet onderdoen voor degenen die wel een hoedje dragen!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:34

Jannaa schreef:
Ik vind een hoedje mooier en chiquer, maar ik vind het beter en veiliger wanneer er een cap word gedragen. En ach, ook topruiters zoals Charlotte Dujardin rijden ermee en ik vind haar look echt niet onderdoen voor degenen die wel een hoedje dragen!

Precies dit :)

Verwijderd00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 19:40

Secretss schreef:
Volgens mij hangt dat af van welk niveau je rijdt, en je kan het dus niet zelf kiezen. Maar ik ben een leek op gebied van wedstrijden :D Dus excuseer als ik het fout heb.

Daar heb je gelijk in: pas op Z niveau mag er met een hoedje gestart worden geloof ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:52

Anthe_2004 schreef:
Secretss schreef:

Daar heb je gelijk in: pas op Z niveau mag er met een hoedje gestart worden geloof ik.

Mag in Young riders, GP 16-25 en Zz zwaar, lichte, midden en zware Tour.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:03

Absoluut een cap, ik vind een hoedje mooi hoor maar voor de voorbeeldfunctie van topruiters vind ik eigenlijk dat gewoon iedereen een cap op moet.
Ik vind bv het plaatje van charlotte gewoon heel mooi, het klopt ondanks haar cap(of misschien juist wel door haar cap)

Pas op het CHIO viel het me ook al op dat de nederlanders allemaal(behalve patrick vd Meer) met hoedje reden en vervolgens kon ik me dochter van 8 uitleggen dat zij nooit en ten nimmer zonder cap mag rijden en die topruiters misschien niet al te slim zijn(vooral niet nadat ik Edward Gal voorbij zag stuiteren op zn beest tijdens de prijsuitreiking)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:22

WD-V > YRT

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:25

ik vind een hoedje mooier staan, maar een kap is idd veiliger.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:27

Cap absoluut. Niet alleen veiliger, maar het staat ook moderner vind ik. Zo'n hoedje vind ik ouderwets :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:27

dieseltje09 schreef:
Absoluut een cap, ik vind een hoedje mooi hoor maar voor de voorbeeldfunctie van topruiters vind ik eigenlijk dat gewoon iedereen een cap op moet.
Ik vind bv het plaatje van charlotte gewoon heel mooi, het klopt ondanks haar cap(of misschien juist wel door haar cap)

Pas op het CHIO viel het me ook al op dat de nederlanders allemaal(behalve patrick vd Meer) met hoedje reden en vervolgens kon ik me dochter van 8 uitleggen dat zij nooit en ten nimmer zonder cap mag rijden en die topruiters misschien niet al te slim zijn(vooral niet nadat ik Edward Gal voorbij zag stuiteren op zn beest tijdens de prijsuitreiking)

Miss moet je uitleggen dat ze thuis wel met cap trainen? Ik zie Anky en alle stalruiters altijd met cap rijden :j

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:48

Haha nee hoor Amiigo, charlotte is dr grote voorbeeld dus die cap houd ze gewoon lekker op ;) (vandaar mijn opmerking over een voorbeeldfunctie, vooral kids van die leeftijd kijken zo erg tegen dat soort ruiters op) Anky is voor haar tijd, hoe banketstaaf ook maar die is te lang uit voor haar om te kennen.
Maar heb dr zeker wel gelijk gegeven dat een cap veiliger is en dat sommige niet zo verstandig om niet dr cap op te zetten ondanks dat ze op het hoogst haalbare niveau rijden.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:04

Achja 'vroeger' mocht je in het Z gewoon met hoedje rijden, daarom wilde ik ook heel graag Z rijden, want dat hoedje was zo speciaal. Maar ondertussen reed ik nog gewoon met cap hoor.Ik kan met niet herinneren dat ik ooit iemand heb horen zeggen dat hij net zo goed zonder cap kan rijden omdat hoge ruiters ook alleen een hoedje op hebben..

Maar om on-topic te blijven, Charlotte staat idd heel mooi met cap, m.atthias R.ath vind ik dan weer veel mooier met hoedje ..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:13

SarahIlse schreef:
Je mocht 'vroeger' pas op een bepaald niveau met een hoedje rijden. Of je nu überhaupt of vanaf welk niveau nog met een hoedje mag starten weet ik niet.

Ik vind persoonlijk een cap mooier staan. Je hebt nu zulke mooi caps tegenwoordig. Bovendien is het veiliger. :j

Vroeger mocht je zelfs vanaf de B met een hoedje rijden. Alleen was dat bij de NKB 'not done'. Bij de NBVR zag je het wel vaker. Ik heb er zelf toen ook mee gereden vanaf het L, iedereen (op friezenwedstrijdeb) deed dat toen, dus ik wilde dat ook.

Moet er nu niet meer aan denken, echt raar!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:13

Ik vind een hoedje mooier, maar ik zou toch altijd voor een cap gaan.
Het hoofd is belangrijker dan het mooie ;)