Enorm zenuwachtig voor ponykamp..!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Enorm zenuwachtig voor ponykamp..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:06

Ik moet alleen op ponykamp en dit word mijn eerste ponykamp. Ik ben best verlegen en maak niet simpel contact. Ik vind het dus simpelweg doodeng om te gaan en nu twijfel ik telkens van; moet ik wel gaan etc.
Hebben jullie tips?

Ik ga 3-7 augustus naar manege de Eik in Holten

hannahaapje

Re: Enorm zenuwachtig voor ponykamp..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:07

Komt goed! Iedereen die naar ponykamp gaat, gaat met de bedoeling vrienden te maken en lol met de rest te hebben.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:08

hannahaapje schreef:
Komt goed! Iedereen die naar ponykamp gaat, gaat met de bedoeling vrienden te maken en lol met de rest te hebben.

Dat is ook m'n bedoeling maar ik wacht altijd af totdat mensen naar mij toe komen, omdat ik niet naar anderen durf te gaan. Nu ben 'k dus bang dat mensen niet naar me toe komen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:09

Heb je niet al eerder een topic over hetzelfde onderwerp gemaakt?

Anyhow.. Gewoon gaan! Is juist heel goed voor verlegen mensen (zoals ik :P), je sluit je vrij snel aan bij een groepje, meestal trek je met de meiden van je kamer ook wel snel op. Soms is het even wennen, maar dat mag de pret niet drukken toch?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:09

Gaan!! :)

Ik kan me je zenuwen voorstellen, maar het wordt hoe dan ook hartstikke leuk. Misschien wordt het een beetje eng, misschien heb je een beetje heimwee, misschien vindt je het een beetje moeilijk, maar het wordt sowieso OOK heel leuk. Ik ken je gevoel en kan uit ervaring zeggen dat dat altijd zo is! Het plezier dat je hebt weegt ruimschoots op tegen de moeilijkere momentjes.

Daarnaast leer je ervan om zulke dingen wel te doen. Je vindt het de volgende keer dan veel minder spannend. Als je niet gaat, is het de volgende keer juist nog enger.

Tips voor deze keer: vertel op de eerste dag (bij aankomst) tegen een van je begeleiders dat je het spannend vindt, dan is er iemand die een beetje op je let. Dat is een fijn gevoel. Verder: wees jezelf. Maak eens een praatje met de andere kids: op ponykamp zijn vragen over paarden altijd goed! En als je niet meteen met alle meiden de allerbeste vrienden bent, geeft niks joh! Lekker genieten, je ding doen, momentjes voor jezelf nemen als je die nodig hebt... Laat het gewoon lekker op je af komen. Gaat helemaal loslopen!! Veel plezier!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:10

Bedankt:)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:11

Komt echt goed!
De meerderheid kent vast niemand en iedereen vind het spannend! Al ga je gewoon naast iemand zitten een gesprek begint vanzelf! Veel plezier

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:13

Bedankt!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:14

Kijk of je een meisje ziet dat jou aardig lijkt en verzamel alle moed die je hebt en vraag haar hoelang ze al paardrijd. Dan komt er waarschijnlijk een gesprekje :)

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:15

Selina schreef:
Kijk of je een meisje ziet dat jou aardig lijkt en verzamel alle moed die je hebt en vraag haar hoelang ze al paardrijd. Dan komt er waarschijnlijk een gesprekje :)

Goed idee:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:17

Ik ben eens op manege de Eik geweest toen daar ponykamp was en ik heb alleen maar blije kinderen gezien toen.
Vaak doe je in het begin van ponykamp spelletjes om elkaar te leren kennen. Zo kom je vanzelf in contact. En je bent vast niet de enige die het spannend vindt hoor!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:19

Lente schreef:
Ik ben eens op manege de Eik geweest toen daar ponykamp was en ik heb alleen maar blije kinderen gezien toen.
Vaak doe je in het begin van ponykamp spelletjes om elkaar te leren kennen. Zo kom je vanzelf in contact. En je bent vast niet de enige die het spannend vindt hoor!

Bedankt!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:26

En zet al je gedachten ('straks zijn de mensen niet aardig' 'ik durf vast geen contact te maken' enz..) eens op papier en vraag per gedachte aan jezelf: klopt het?/is het waar? En helpt deze gedachte mij?
Bedenk er een gedachte bij die je helpt on het minder spannend te vinden.
Bijvoorbeeld: straks ben ik alleen --> er zijn meer kinderen die alleen komen en graag vrienden willen maken!
Kan heel lastig zijn, hoor. Maar ik denk dat het je kan helpen!
Laatst bijgewerkt door amber15 op 25-07-15 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:27

amber15 schreef:
En zet al je gedachten ('straks zijn de mensen niet aardig' 'ik durf vast geen contact te maken' enz..) eens op papier en vraag per gedachte aan jezelf: klopt het?/is het waar? En helpt deze gedachte mij?
Bedenk er een gedachte bij die wel klopt. Bijvoorbeeld: straks ben ik alleen --> er zijn meer kinderen die alleen komen en graag vrienden willen maken!

Goed idee, bedankt!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:30

Nico_lette schreef:
amber15 schreef:
Bedenk er een gedachte bij die wel klopt. Bijvoorbeeld: straks ben ik alleen --> er zijn meer kinderen die alleen komen en graag vrienden willen maken!

Goed idee, bedankt!

En weet je wat vaak zo is...
Van te voren maak je alles enger en groter. Als je er eenmaal bent, gaat het bijna vanzelf en valt het reuze mee!

Ik vind het erg dapper van je dat je het maar wel gewoon doet!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 14:31

Ik wil ook wel gaan, omdat ik er ook wel weer super zin in heb:P

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:37

Ik weet hoe dat voelt, ik was vroeger ook vreselijk verlegen. Maar de ponykampen waren zo fijn dat ik toch ieder jaar weer ging. En als het nou helemaal niet lukt, dan zijn er altijd de pony's nog… Maar ik weet zeker dat het goed komt hoor. Maar het blijft spannend natuurlijk. En leuk!