Paardenvlees eten en paardrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

applelover

Paardenvlees eten en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 15:34

Het is misschien een rare vraag , maar zijn er mensen die paardrijden en paardenvlees eten? Vertel! :D

Anoniem

Re: Paardenvlees eten en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:36

Ik heb paard gereden en van de week nog een heerlijk stukje paardenstoofvlees gegeten :)

Waarom wil je dit eigenlijk weten? Eet jij paard?

juulke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:40

Ik eet gewoon al het vlees wat ik lust. Als het nu paardenvlees is of iets anders... ook al heb ik een eigen pony ;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:42

Ik ook, ik rij paard én ik eet paard. Ik werk veel met schapen en heb een lievelingsschaap die kunstjes kent én ik eet ook schaap. Mijn lievelingsdieren zijn koeien, ik werk er veel mee (melken, voeren, boerderijklusjes etc. én ik ben actief op koeienshows) en we hebben een halve koe van mijn ex-werkgever in de vriezer. Echt heerlijk vlees en van een hele lieve koe waar ik bij de geboorte was en altijd veel geknuffeld heb. Wel wist ik voor de geboorte al dat het kalfje dat geboren zou worden bestemd was voor onze vriezers. Hier heb ik altijd rekening mee gehouden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:45

Waarom zou ik geen paardenvlees eten als ik paardrijd? :)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:52

Ja, eet weleens paardenvlees. Maar ik knuffel ook weleens een lammetje en die eet ik ook, heb gisteren nog blij de kippen op stal geroepen omdat de paarden een rotzooi van hun meloen hadden gemaakt, kip eet ik ook. Koeien vind ik ook al heel aardige dieren en die eet ik ook!

Mocht het zover komen dat het einde van het leven van mijn paarden daar is en ze geschikt zijn voor menselijke consumptie dan mogen ook mijn paarden opgegeten worden. Zelf ze opeten is dan weer net een brug te ver.
Ik schat de kans dat ze voor menselijke consumptie geschikt zijn erg klein in, want de kans is erg groot dat ze medicatie krijgen om ze een zo lang mogelijk leven zonder lijden te geven. Ook heb ik in mijn hoofd om, als dat mogelijk is, ze vol met pijnstillers te gooien zodat ze nog heel eventjes pijnloos kunnen lopen om dan te gaan.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:53

Ja hoor ik eet ook paardenvlees. Ik vind het heerlijk en heb toch 3 paarden. Ik maak geen onderscheid in de dieren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:53

Ik heb het nog mooier, ik laat mijn eigen paarden slachten en die belanden zelfs hier in de vriezer. :Y)

Maar ik eet het niet, ik vind het oprecht niet lekker.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:54

Niet dat ik een paardenbiefstukje ga eten, maar eet zat andere producten waar wel eens paardenvlees in is verwerkt

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:55

Ikke eet geen paardenvlees hoor, en ik rijdt natuurlijk wel! :P Ik zal er niet aan kunnen denken om paardenvlees te eten! Ik eet sowieso helemaal geen vlees sinds een tijdje. ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:55

Hier in Nederland mag iedereen het zelf weten, maar in de UK is het echt not done.
Vorig jaar was er dat vleesschandaal en de Britten waren not amused bij het idee dat ze misschien wel paardenvlees hebben gegeten.

Zelf eet ik ook gewoon paardenvlees en heb er ook 1, maar die zou ik dus weer niet op kunnen eten. ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:00

Heb een eigen pony maar volgens mij zit er in frikkandellen paardenvlees verwerkt? Ik eet veel vlees maar ik wil liever niet weten als er ergens paardenvlees in verwerk zit. Frikkandellen eet ik gewoon. :)

ChantalMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:07

Ik eet paardenvlees ja, want ja waar zit tegenwoordig nou geen paardenvlees in ? Maar zou nooit paardenbiefstuk/lapjes eten enzo...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:14

Heel soms, omdat dat blijkbaar in een frikandel zit :P

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:21

Ik heb altijd geleerd dat je niet met je eten mag spelen :+

Ghehe, dat ter zijde. Ik eet geen paardenvlees maar dat is gewoon omdat ik het niet lekker vind. Dat betekend dan weer wel dat ik het dus wel eens heb gehad :p

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:25

Ik eet ook gewoon paardenvlees, stukje paardenbiefstuk smaakt heerlijk :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:31

Ik heb geen idee.. Boeit me ook niet.. Als ik het lust vind ik het prima :P
Zou ook niet weten waarom wel koe, kip etc. En geen paard? Behalve als je het niet lust uiteraard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:32

We maken toch allemaal onderscheid in dieren, iedereen noemt hier andere diersoorten op die ze ook eten, ondanks het feit dat ze die dieren ook mooi en lief vinden. Alle genoemde dieren zijn echter soorten die tot onze veestapel behoren en waarvan het geaccepteerd wordt dat ze gegeten worden. Er staat geen enkel huisdier tussen. Elders op de wereld eten mensen hond, kat of cavia. Achter het schermpje van de pc, zal een dappere enkeling hier ook wel roepen dat ze zonder probleem een huisdier zouden opeten, tot het voor hun neus staat.
Ik maak me niet druk in wat andere mensen eten, zo lang het dier maar een fijn leven heeft gehad en snel gedood wordt. Een mens moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. Maar ik eet geen paard, omdat paarden bij mij in de groep "niet te eten huisdieren zit", mijn leven, mijn keuze en niemand heeft het recht om daar een oordeel over te vellen (soms doen mensen dat wel).

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:35

Hier in de uk zijn we niet echt paardenvlees eters, maar als ik in nl ben eet ik t wel gewoon hoor, hartstikke lekker :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:37

Ik rij paard, studeer diergeneeskunde en werk in een slagerij.
Ik eet niet echt paardenbiefstuk ofzo, het trekt me niet zo, dan heb ik liever rund. Maar ik ben niet vies van een kroket of fricandel, en daar zit volgens mij ook paardenvlees in. In de slagerij is er ook wel wat vraag naar paardenvlees, maar we hebben niet zoveel. Het loopt niet zo. Alleen doen met het IKEA schandaal wilde ineens iedereen paard eten.

Maar de klanten probeerden mij er wel eens mee te pesten, maar het intereseert met niet. Ieder zijn ding. Als zij vroegen om paardenbiefstuk, dan zij ik dat mijn paard nog in de wei stond en ik even een stukje af ging snijden. Dan liep ik naar achter, speelde een paardenhinnik af, en kwam dan met een biefstukje terug. Dan was de lol er voor hen meteen vanaf :P .
Of ze hadden het erover dat ze paardensalami op brood hadden (vet lekker btw) en dan zei ik: Ja dûh! Zo'n mooi beest, dat moet wel lekker zijn. Ben ik toch ook?!" Dan waren ze stil :P .

Mij maakt het niet uit wat mensen willen eten. Het is hun eigen keus. En ik hap niet als ze me proberen uit de tent te lokken. Dan is de lol van het plagen ermee er ook zo af.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:37

Ik vind een paard niet zieliger dan een koe of varken, dus ik zou niet weten waarom je geen paardenvlees zou eten?

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:44

ik zou het zelf niet zo snel kopen en uitproberen, maar wanneer het op me bord ligt in een restaurant, zou ik het wel proberen. Ik sta er wel open voor om het te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:47

Jessix schreef:
Ik vind een paard niet zieliger dan een koe of varken, dus ik zou niet weten waarom je geen paardenvlees zou eten?

En ook niet zieliger als hond, kat, cavia, aap, dolfijn, enz, maar dat eet je ook niet terwijl men elders op de wereld zoiets super lekker vindt.
Nogmaals, eet wat je wil, maar laat anderen dezelfde keuze. Niet iedereen denkt zoals jij.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:50

Ik eet wel vlees waar paard in is verwerkt (volgens mij frikandel?)
Maar een paardenbiefstuk zelf vind ik niet echt lekker, anders zou ik het ook wel eten.
Zou niet weten waarom niet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:51

Ik rij paard en ik vind paardenvlees heerlijk. Het heeft ook nog eens erg interessante voedingswaardes, dus ik eet het erg graag. Straks woon ik op mezelf en kan ik zelf bepalen wat ik eet, ik weet nu al dat er wekelijks een stukje paard op mijn bord belandt :)