Vraagje over leasegeld betalen...

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Han21

Vraagje over leasegeld betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 18:56

Hoi iedereen!
Ik had echt geen idee waar ik het moest plaatsen, dus heb ik het hier neergezet... Het gaat tenslotte wel een beetje om mijn welzijn :+

Maar ik zit met een soort van probleempje.
Sinds nu al 2 jaar lease ik een pony van een man die gewoon hobbymatig paarden houd. Ik kom normaal ongeveer 2 x per week, maar de laatste tijd gaat het niet zo goed met school, waardoor ik afgelopen maand tot de zomervakantie niet heb kunnen komen. Normaal betaal ik het leasegeld netjes op tijd (eigenlijk doen mijn ouders het :D ). Maarja, ik ben afgelopen maand niet gekomen, dus heb ik ook niet betaald.

Ik kreeg vanmiddag dus een appje van de eigenaar, over dat als ik weer naar de paarden kom ik het leasegeld voor komende maand, maar ook van afgelopen maand moet meenemen. Nu vroeg ik mij dus af of ik dit wel moest betalen, ik ben namelijk de hele maand gewoon niet geweest. (hier wist hij overigens wel van). Ik heb dit aan hem laten weten, maar toen kreeg ik als reactie dat het niet zijn probleem was dat ik niet heb kunnen komen en dat ik gewoon moet betalen.

Wat vinden jullie hiervan?

(sorry voor eventuele spelfouten, ik typ dit vanaf mijn telefoon.)

Sannens

Re: Vraagje over leasegeld betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:58

Wat is de afspraak die je met die man hebt gemaakt? Als jij gezegd hebt dat je elke maand zou komen en ineens kan je niet meer en je betaald niet dan zou ik dat als eigenaar van de paarden niet chill vinden. Hoe op tijd heb je aangekondigd dat je de hele maand niet kon komen?

Import Limburger. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:59

Ik vind dat als jij een afspraak hebt met iemand dat je geld betaald om zijn paard te leasen, dat je dan ook gewoon moet betalen. Als je niet had willen betalen had je dat vooraf moeten bespreken.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

risje

Ook al ben je die maand niet geweest, het was nog steeds je leasepaard en dus moet je gewoon betalen. Je kunt niet zeggen ik betaal niet want ik was er niet. Stel nu dat je een huurhuis hebt en een maand op vakantie gaat, dan zeg je toch ook niet ik was er die maand niet dus ik betaal niet?

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Snorlex

Dat jij niet bent geweest is jouw "probleem".
Dus: gewoon betalen.

Ik betaal mijn stalling per maand, hoe vaak ik kom zal de pensionhouder een worst zijn. Daar wordt de stalprijs niet anders van.

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:01

risje schreef:
Ook al ben je die maand niet geweest, het was nog steeds je leasepaard en dus moet je gewoon betalen. Je kunt niet zeggen ik betaal niet want ik was er niet. Stel nu dat je een huurhuis hebt en een maand op vakantie gaat, dan zeg je toch ook niet ik was er die maand niet dus ik betaal niet?

dit idd, ben het dan ook geheel met de eigenaar eens. Je hebt de lease toch niet stop gezet? Dus moet je idd gewoon betalen, want is idd niet zijn probleem dat je niet geweest bent. Voor hetzelfde geld was je niet geweest omdat je geen zin had ofzo.
eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niet netjes van je dat je gewoon niet betaald hebt, alleen maar omdat je niet geweest bent; dat was tenslotte je eigen keuze
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 01-07-15 19:03, in het totaal 2 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:03

In die maand moest de pony ook gewoon eten toch? :D

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 19:03

Sannens schreef:
Wat is de afspraak die je met die man hebt gemaakt? Als jij gezegd hebt dat je elke maand zou komen en ineens kan je niet meer en je betaald niet dan zou ik dat als eigenaar van de paarden niet chill vinden. Hoe op tijd heb je aangekondigd dat je de hele maand niet kon komen?

Aan het begin van het leasen had ik aangegeven dat ik zeer onregelmatig kom door mijn veranderende rooster en de drukte op school. Hier had hij begrip voor, en dat was dan ook niet erg. Wel moest ik om deze reden zelf een bijrijdster zoeken. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb ong. een week van te voren aangekondigd dat ik niet zou komen tot de zomervakantie. Toen ik er was had ik gezegd: Deze week en volgende week ben ik er nog, maar daarna heb ik een erg drukke periode en heb ik de tijd helaas niet om te komen...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:05

Maar heb je toen ook afgesproken dat je het leasen helemaal stop zou zetten? En er dus eventueel een ander de pony kon gaan leasen? Of werd de pony bezet gehouden voor jou?

Destination

Als je een maand niet naar de sportschool gaat betaal je ook gewoon door toch? Vind het in dit geval ook niet meer dan normaal dat hij geld verwacht voor afgelopen maand.

Sannens

Hannah_Kika schreef:
Sannens schreef:

Aan het begin van het leasen had ik aangegeven dat ik zeer onregelmatig kom door mijn veranderende rooster en de drukte op school. Hier had hij begrip voor, en dat was dan ook niet erg. Wel moest ik om deze reden zelf een bijrijdster zoeken. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb ong. een week van te voren aangekondigd dat ik niet zou komen tot de zomervakantie. Toen ik er was had ik gezegd: Deze week en volgende week ben ik er nog, maar daarna heb ik een erg drukke periode en heb ik de tijd helaas niet om te komen...

Hm een week vind ik erg kortdag, hij had nooit in die tijd iemand anders kunnen regelen. Of is jouw bijrijdster wel in die tijd gekomen? Als dat zo is dan vind ik helemaal dat je moet betalen.
Het is of stopzetten of gewoon betalen. Het eerste heb je niet gedaan, dus moet je gewoon betalen.

Import Limburger. :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:06

Je hebt de lease pony niet opgezegd, dan dien je gewoon door te betalen ook al ben je er niet geweest, dat is jouw zorg/ probleem.

Tenzij je het opgezegd had volgens afspraak.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-07-15 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 19:06

xxCYNNxx schreef:
risje schreef:

dit idd, ben het dan ook geheel met de eigenaar eens. Je hebt de lease toch niet stop gezet? Dus moet je idd gewoon betalen, want is idd niet zijn probleem dat je niet geweest bent. Voor hetzelfde geld was je niet geweest omdat je geen zin had ofzo.
eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niet netjes van je dat je gewoon niet betaald hebt, alleen maar omdat je niet geweest bent; dat was tenslotte je eigen keuze

Het was niet geheel mijn eigen keuze, het moest eerder van mijn ouders. Verder betaal ik normaal altijd aan het eind van de maand, waardoor ik nog niet eens heb hoeven betalen.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:06

Ik vind dat jij gewoon moet betalen. Jij wil een leasepony. Het is niet zo dat je zomaar kan zeggen ik kom gewoon niet. Wat ik zo heb begrepen is dat je het niet eens hebt aangegeven of er een afspraak over hebt gemaakt. Dat vind ik eerlijk gezegd helemaal niet kunnen...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:07

Afspraak leasen = gewoon maandelijks betalen, al kom je 30 x of maar 1 x

Als je niet betaald ben je denk ik je leasepony kwijt :o ik geef de eigenaar geen ongelijk....

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:08

Je hebt (weliswaar kortdag) aangegeven niet te komen, maar zoals ik nu begrijp niet dat je daardoor ook niet zou gaan betalen.

Eerdere betalingsafspraak staat en dus vindt ik dat de staleigenaar in zijn recht staat

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:10

Als jouw ouders gaan over het geld, en zij willen het niet betalen, dan zou ik aan jouw ouders vragen of ze met de eigenaar kunnen praten oid.
Ik ben van mening dat, ondanks dat jij niet geweest bent, wel moet betalen want het paardje heeft wel gewoon geleefd en daarmee dus kosten gemaakt enz.

"Sometimes the hardest things in life are the most worth doing." ~ Castle
"Sometimes seeing is believing. And sometimes the most real things in the world are the things we can't see. ~ The Polar Express

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 19:11

Jildau schreef:
Maar heb je toen ook afgesproken dat je het leasen helemaal stop zou zetten? En er dus eventueel een ander de pony kon gaan leasen? Of werd de pony bezet gehouden voor jou?

Hij zet er zelf zonder te overleggen ook andere mensen op. Ik moet dan nog evenveel betalen. Laatst waren er nog 2 andere mensen gekomen om haar te leasen, maar die konden niet zo goed met de pony overweg.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:12

Vind ook dat je gewoon moet betalen.

Ik heb mijn sleutelbeen gebroken en heb 4 maanden met een gebroken bot gelopen.(de eerste maand ben ik helemaal niet geweest daarna enkel keren pw ff poetsen)
Daardoor kon ik niet op de brommer Ed. En deed mijn stalgenoot mijn paard verzorgen. Maar heb die maanden ook gewoon moeten betalen. Paard kost ook dan gewoon geld.

Als je mijn paard zou leasen Had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd. Kan je namelijk echt niet voor langere periode zou ik genoodzaakt zijn een andere leaser te moeten zoeken om kosten te dekken

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:12

Geniaal :') als je op een manege rijdt en je "huurt" elke keer een pony voor een uur... prima :') Maar met een leasepaard, zou wat zijn zeg... "Ik kan deze week maar 1x dus ik wil graag de helft terug" :')

Maar vind het niet raar dat diegene verder kijkt als je toch niet vaak er bent :)

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:14

Gewoon betalen.
Ik heb een paard in stalling en als ik een maand weg zou gaan moet ik dat toch ook gewoon betalen.

Zie ik hier ook heel veel op de manege, kinderen betalen niet meer als ze niet komen of op vakantie gaan, vind dat zo raar.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:14

Je zegt dat de eigenaar allerlei dingen doet die je niet verwacht had, zijn er afspraken gemaakt over het rijden door andere op jouw leasepaard? Heb je daar al met de eigenaar over gepraat?
Heb je überhaupt gevraagd waarom je toch moet betalen terwijl jij dacht van niet?

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 19:16

Ik snap jullie reactie's. Het is echter wel een wat aparte situatie. Ik ben daar namelijk op stal gekomen voor het werk er rondom heen zoals stallen uitmesten en voeren enz. Later heeft hij mij aangeboden om een pony te verzorgen, die toen op het land toch niets stond te doen. De afspraak was toen dat ik het volledig gratis mocht doen. Na anderhalf jaar ging hij met pensioen, waardoor wij ZELF aangeboden hebben om een bijdrage te leveren, zodat hij het toch kon volhouden. En het klopt, de pony leeft ook door, maar alleen de pony rijden is niet het enige wat ik doe. Ik sla verder ook de spullen voor de kantine in (ook schoonmaakspullen enz.). Dit ben ik gewoon blijven doen. Verder doe ik steeds meer dingen rond omheen, ook betalen van sommige spullen waar ik helemaal niets mee kan.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 19:16

risje schreef:
Je zegt dat de eigenaar allerlei dingen doet die je niet verwacht had, zijn er afspraken gemaakt over het rijden door andere op jouw leasepaard? Heb je daar al met de eigenaar over gepraat?
Heb je überhaupt gevraagd waarom je toch moet betalen terwijl jij dacht van niet?

Dit is een lang verhaal. Ik wil dit gerust uitleggen, maar dan liever via pb.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:17

Dan nog. Je hebt afgesproken dat je betaald, dan moet je betalen.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.