Dekens en Bandages

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:11

Hoi allemaal :)

Ik had een paar vragen:

1: Ik wil waarschijnlijk een Connemara of een Welsh Pony dus niet heel groot.

Dus kan ik deze dan ook bandageren of kan dat alleen bij grote paarden? of heb ik dan speciale pony bandages en bandage lappen nodig?

2: Weet iemand een goed (ook goedkoop ;p) merk Winterdeken, zomerdeken en regendeken?

liefs x


Nicky1963

Berichten: 1988
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:15

Niet bandageren is beter. Benen worden erg warm onder bandages. Het is ook niet nodig. Als je pony zichzelf aantikt tijdens het lopen kan je beter 'ventilerende' peesbeschermers/kogelbeschermers gebruiken. Er zijn wel ponybandages te koop. Die zijn korter dan 'paarden'bandages. Maar nogmaals, niet bandageren.

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:16

Nicky1963 schreef:
Niet bandageren is beter. Benen worden erg warm onder bandages. Het is ook niet nodig. Als je pony zichzelf aantikt tijdens het lopen kan je beter 'ventilerende' peesbeschermers/kogelbeschermers gebruiken. Er zijn wel ponybandages te koop. Die zijn korter dan 'paarden'bandages. Maar nogmaals, niet bandageren.



Ja ik zat al gewoon te denken aan de peesbeschermers, je hebt zeker gelijk. Weet je nog een goed/ goedkoop merk? maar wel goed?x

Freekieee

Berichten: 1757
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:20

Nika Horseproducts heeft goeie dekens. En voor beschermers kan je oo epplejeck kijken en divoza of horze

Goedenmiddaghhh

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:25

Sylvia3 schreef:
Nika Horseproducts heeft goeie dekens. En voor beschermers kan je oo epplejeck kijken en divoza of horze


Dankjewel ik ga zo zeker even kijken!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:27

Zorg maar eerst dat je een paard hebt. Daarna komen dingen als dekens en peesbeschermers wel ;)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:30

HAR --> YRT

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:34

Destination schreef:
Zorg maar eerst dat je een paard hebt. Daarna komen dingen als dekens en peesbeschermers wel ;)



Ja weet ik maar ik heb dus een heeeeeel plan enzo, en ik maak een lijst met alle dingen die ik nodig heb zodat ik ongeveer de kosten van de spullen kan verwachten.
Want als ik het paard heb en dan vanalles moet kopen dan schiet het ook niet op. En waarschijnlijk laat ik die bandages lekker weg en ga ik mee met de beenbeschermers :)

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:34

Neonlight schreef:
HAR --> YRT



??

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:36

Het kan ook zijn dat je voor een zacht prijsje de toebehoren kan overnemen ;)
Heb ik ook gedaan.

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:40

Destination schreef:
Het kan ook zijn dat je voor een zacht prijsje de toebehoren kan overnemen ;)
Heb ik ook gedaan.



bedoel je via marktplaats enzo?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:41

Nee, dat je het bij aanschaf van het paard de toebehoren van de eigenaar overneemt. Wij hebben tegelijk met ons paard alle spullen die hij al had gekocht (zadel, hoofdstel, dekens, dekjes, halster enz.)

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:46

Wie zegt dat je per se beenbeschermers nodig hebt? Die van mij heeft ze helemaal niet nodig en dat is fijn want ze zijn nog eens super slecht ook. Ze maken de pezen zo warm dat er weefsel afsterft.

Dus zorg eerst maar eens dat je een paard hebt en kijk dan wat je nodig hebt. Een deken is namelijk ook niet eens altijd nodig..

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:48

_Reneee schreef:
Wie zegt dat je per se beenbeschermers nodig hebt? Die van mij heeft ze helemaal niet nodig en dat is fijn want ze zijn nog eens super slecht ook. Ze maken de pezen zo warm dat er weefsel afsterft.

Dus zorg eerst maar eens dat je een paard hebt en kijk dan wat je nodig hebt. Een deken is namelijk ook niet eens altijd nodig..



dekens zijn wel nodig hoor :)'
denk maar eens aan de winter en dan heeft dat arme paardje het superkoud. en als het regent en mijn paard moet het weiland in, dan is ie kletsnat en kan ie kouvatten.

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:48

Destination schreef:
Nee, dat je het bij aanschaf van het paard de toebehoren van de eigenaar overneemt. Wij hebben tegelijk met ons paard alle spullen die hij al had gekocht (zadel, hoofdstel, dekens, dekjes, halster enz.)

]


dat is zeker mooi meegenomen maar het ligt ook een beetje aan de eigenaar.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:49

Hahaha. Die kunnen zonder deken hoor. 90% van de paarden heeft het niet nodig.

Lees je eerst maar in (en niet in de Penny)

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:51

Zoe_97 schreef:
Hahaha. Die kunnen zonder deken hoor. 90% van de paarden heeft het niet nodig.

Lees je eerst maar in (en niet in de Penny)



ja ach ik heb ze liever wel maar zo zijn de meningen verdeeld.
en wat bedoel je met lees je in? want ik was ooit lid van de penny XD

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:51

HorseTalkNL schreef:
_Reneee schreef:
Wie zegt dat je per se beenbeschermers nodig hebt? Die van mij heeft ze helemaal niet nodig en dat is fijn want ze zijn nog eens super slecht ook. Ze maken de pezen zo warm dat er weefsel afsterft.

Dus zorg eerst maar eens dat je een paard hebt en kijk dan wat je nodig hebt. Een deken is namelijk ook niet eens altijd nodig..



dekens zijn wel nodig hoor :)'
denk maar eens aan de winter en dan heeft dat arme paardje het superkoud. en als het regent en mijn paard moet het weiland in, dan is ie kletsnat en kan ie kouvatten.


Hahaha, een paard heeft het koud in de winter? Hét is een paard! Heb jij ooit een koe in de wei met een deken zien staan? Dat jij het koud hebt wil niet zeggen dat je paard het koud heeft. Waarom hebben ze anders een wintervacht? Ze hebben duizenden jaren van evolutie overleefd zonder dekens, die zijn er alleen maar om de zakken van de fabrikant te vullen en voor paarden die of oud zijn en zichzelf niet warm kunnen houden of geschoren zijn.

Een paard met een vacht kan prima tegen de regen hoor :+ Die van mij leven nog allebei :D

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:54

Nee dat is niet wat jij vindt. Maar dat is paardafhankelijk.

Inlezen bedoel ik goede informatie. De Penny is dat niet! Ga je ook groentesoep voeren dan? Ik zou nog enkele jaren ervaring opdoen voordat je een pony neemt

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:57

paarden kunnen makkelijk zonder deken, mijne heeft 18 winters zonder gestaa, nooit ziek geworden (is nu 19) alleen vanaf wintyer 19 mreed ik intensiever dus heb ik dekens gekocht

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:58

Zoe_97 schreef:
Nee dat is niet wat jij vindt. Maar dat is paardafhankelijk.

Inlezen bedoel ik goede informatie. De Penny is dat niet! Ga je ook groentesoep voeren dan? Ik zou nog enkele jaren ervaring opdoen voordat je een pony neemt


nee waarom zou je groentesoep voeren ;p
maar ik was vroeger lid van de penny. en ik neem nu nog geen paard hoor! ik heb op dit moment een verzorgpony waar het uitstekend mee gaat. ik zou uiterlijk een eigen pony willen aanschaffen over 2 jaar (of anderhalf) en daarom verdiep ik me er nu heel erg in.

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 22:59

LiannePuthzy schreef:
paarden kunnen makkelijk zonder deken, mijne heeft 18 winters zonder gestaa, nooit ziek geworden (is nu 19) alleen vanaf wintyer 19 mreed ik intensiever dus heb ik dekens gekocht



hier zijn meningen over verdeeld enzo maar ik heb gewoon liever een deken voor mijn paard.
'want ik heb nu een verzorgpony en die heeft alleen een winterdeken dus die red het ook prima. dus ik hou het gewoon lekker bij dekens en jullie mogen er van zeggen en denken wat je wilt want iedereen heeft recht op het uiten van meningen toch?

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:03

Dus als je een pony hebt die zelf een lekkere dikke vacht aan maakt, dan ga jij hem onder een deken stoppen zodat beestje zich kapot zweet? Omdat jij vind dat ie anders koud heeft?

Lees je eerst eens in over de werking van de wintervacht. Bij een deken is het dus kouder voor een paard die geen deken nodig heeft, dan als ie lekker een beertje is met zijn vacht zonder deken

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

HorseTalkNL
Berichten: 83
Geregistreerd: 28-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 23:06

Zoe_97 schreef:
Dus als je een pony hebt die zelf een lekkere dikke vacht aan maakt, dan ga jij hem onder een deken stoppen zodat beestje zich kapot zweet? Omdat jij vind dat ie anders koud heeft?

Lees je eerst eens in over de werking van de wintervacht. Bij een deken is het dus kouder voor een paard die geen deken nodig heeft, dan als ie lekker een beertje is met zijn vacht zonder deken



Ik ga ze ook niet elke dag gebruiken hoor.

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Dekens en Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:07

als je je paard eenmaal onder een deken heb (dus meerdere grams) moet je m wel blijven gebruiken, ik kon mijn paard nie meer zomaar van 400 naar niets zetten 9maar die had vanaf september een deken op en licht wed verlenmgt omdat het licht in de loopstal tot s'avonds laat aanbleef, dus die had een zomervachtje)

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers