bodyprotector

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:20

Hallo,

Ik zit te twijfelen over een bodyprotector, ik rij nu 5 jaar zonder, maar mijn moeder zegt dat het veiliger is met.
Zit een bodyprotector wel lekker?
En is het echt veiliger?
Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen.
Alvast bedankt voor het lezen.

xemmaxx

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:22

Naar mijn idee is het veiliger maar hetvzit niet zo lekker. Het is hard en dik je kan nietzo goed bewegen in die dingen

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:24

Ik kan r gewoon goed in bewegen, het hangt er van af welke je hebt. Gebruik ook de zoekfunctie eens, er zijn al veel forums hierover! :)

Francis0507

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:24

Ik rij sinds een heftige val en het breken van mijn rug standaard met bodyprotector.
Heel af en toe durf ik het aan om zonder op mijn paard te kruipen, maar als 'ie dan ook maar iets geks doet voel ik me minder zeker dan wanneer ik 'm wel aan heb.
Stel je valt een keer heftig, dan kan je in ieder geval niet zeggen ''wat als ik nou een bodyprotector aan had gehad?".
Verder moet je er wel even aan wennen de eerste 5 min dat je 'm aan hebt, maar zodra hij zich door de warmte van je lichaam zich naar je lichaam vormt heb je er geen eens erg in dat je 'm aan hebt!

LeandraTigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:39

Ik rijd met bodyprotector sinds enkele maanden. Ik ben twee keer van mijn jonge paard gevallen en toen heb ik besloten om een bodyprotector aan te doen. Niet lang daarna ben ik er voor de derde keer af gevallen en toen was ik heeeeeel blij dat ik hem aan had. Ik ben er toen echt heel hard afgevlogen en op mijn rug/kont/achterkant cap geland en zonder die bodyprotector had ik van veel meer last gehad dan alleen een behoorlijk gekneusd stuitje.
Maar of het echt veiliger is.....tja ook met bodyprotector kun je er af vallen en je been, arm of je nek breken. Maar je rug/borst en alles wat daar tussenin zit is wel beter beschermd. Het is dus eigenlijk net als met een cap.

Als je een goed passende protector koopt zou je er geen last van moeten hebben. Ik heb er een met blokjes en die vormt zich helemaal naar het lichaam. Dus ik voel hem niet. Het voelt wel een beetje als een harnas met aantrekken maar met rijden heb ik er helemaal geen last van. Ik kan alles nog net zo bewegen als zonder bodyprotector. Heb zelfs het idee dat ik netter rechtop zit.

Het nadeel is wel dat het totaal niet ademt. In de winter lekker warm als het koud is, maar nu het warmer wordt, zijn mijn rug en borst wel echt nat van het zweet na het rijden.

Maar ik rijd niet meer zonder. Ook onze wat oudere paarden rijd ik tegenwoordig met, terwijl ik die voorheen altijd zonder reed. Het geeft me toch wel een beschermder gevoel.

nienke_layla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:10

Hoihoi,
Ik ben 15 jaar en rij al 8 jaar zonder.
Maar ik zit niet meer echt op een manege, maar op een klein maar fijn stulpje.
Hierdoor is zij verantwoordelijk voor ons en moeten we dus vanaf gisteren verplicht rijden met. Ikzelf zie het niet zitten maar heb met koningsdag 1 gevonden voor 15 euro (ja echt super goedkoop ) Ik heb hem al eens aan gehad maar ik heb er nog niet mee gereden maar toen ik hem voor de 3de keer paste vond ik t eigenlijk reuze meevallen, ik had veel erger verwacht. Alleen is het in mijn hoofd nog een probleem want ik voel me dus nu net alsof ik een beginneling weer ben. (hier werk ik dus nog aan ;) )

Ik ga het gewoon rustig opbouwen dus misschien is dat ook iets voor jou?
Gewoon eerst het springen of buiten ritten of als je ze wat nieuws leert en dan later misschien nog helemaal.

groetjes

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:22

Dankjewel allemaal, ik heb besloten er geen te kopen.
Want ik vind het echt niet lekker zitten.

love_olleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:56

ik rijd zonder :P word je hard van... Laats was er een meisje bij ons in de les aan het invallen. Wij (mij les) rijden allemaal zonder bodyprotector. De gene die er bij kwam in vallen had er wel een. Die vader zei toen : Kijk! Dingetje (ben der naam verggeten) je bent de beste hier en geeft het goede voorbeeld want jij hebt als enige een bodyprotector. Toen begon ik in mezelf te lachen WTF! Ik vond het nergens op slaan, een bodyprotector. Ja als je valt heb je wat ,minder pijn....Maar door zo'n bodyprotector zou ik juist bang zijn om te vallen, omdat je er nu extra op concentreerd. En ook in de zomer! BLOEDHEET! HEt is een uitdaging zonder, je word er hard van...
groetjes!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:01

Als je een bodyprotector niets vindt en je wilt toch bescherming, kun je ook zo'n opblaasbaar vest kopen. Zit als een bodywarmer, dus daar heb je minder last van.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 08:31

Zo'n opblaasbaar vest wordt het denk ik niet,
ik denk dat ik het iedere keer vergeet als ik moet afstappen.
Dan zou ik elke keer als ik afstap nieuwe patronen moeten kopen, en dat wordt toch een beetje duur.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:44

Mijn mening over een bodyprotector is dat als het echt nodig is, dat je het wel moet gebruiken (moeilijk of onvoorspelbaar paard). Maar het zit inderdaad niet zo lekker en ik val ook juist sneller met een bodyprotector omdat het je zo stijf maakt, dus als je dan een 'op hol slaand' paard hebt dan kun je minder makkelijk mee bewegen om te blijven zitten.

xTinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:07

ik ken iemand met zo een opblaasbaar ding ze zei: als je het 1 keer vergeet vergeet je het nooit meer :j

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:13

Ik heb ook een airbag vest. En je vergeet hem echt niet om hem eerst los te maken.
Is wel duurder in aanschaf dan een gewone bodyprotector, maar zit vele malen beter. Het is net een bodywarmer.
Inderdaad S'zomets wel warm aan maar goed dat went ook wel.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:18

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 16:05

Ik heb nu nog steeds geen bodyprotector hahaha.
Maar ik heb al een goede gevonden, ik moet hem alleen nog passen.
Dat is er eentje die je naar je lichaam vormt.
Dat is wel prettig omdat ik ook scoliose heb.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:10

Ik rijd met. Het grootste nadeel is inderdaad dat ie niet ademt dus ik zelf heb altijd n natte BH na t rijden xD en mn shirtje is vochtig. Vind het inderdaad veiliger. en je voelt hem ampr doordat hij naar je lichaam vormt.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:40

Nee, ik draag er geen en zal deze ook enkel aanschaffen als ik een keer een cross ga rijden.
Waarom? Ik hoor teveel verhalen dat het juist mét bodyprotector misgaat. Paar voorbeelden;
Steekt bij val in maag/buik
Steekt bij val tussen wervels
Steekt bij val tussen onderste ribben
En ja, het waren allemaal goed passende protectors.
Dus nee, voor mij geen bodyprotector.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:48

@ bokworst: bij bodyprotectors geldt dat hoe duurder hoe beter en hoe comfortabeler. Ik heb al verschillende zwaardere vallen gemaakt met een bodyprotectors (airowear outlyne, Rodney Powell en uvex) en met een degelijke en goed passende BP kom je dit niet tegen.

Maartje_02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:15

Ik ben afgelopen zaterdag hard op de grond terecht gekomen van mijn paard.
Nu moet ik ook een bodyprotector, want mijn ouders vinden dat toch veiliger.
Het ligt er zeker aan wat voor rij stijl jij doet. Als je vaak springt zou ik er een aanschaffen.
Het is veiliger, het beschermt je organen en je ribben. Het zal even wennen zijn maar na een paar weken zal het naar je lichaam vormen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:18

Ik vind het niet zo nodig.
tuurlijk, elk mens valt wel, maar als het écht nodig zou zijn zou het net als een cap wel verplicht worden, denk ik.