Eerbetoon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:04

Weet niet of er almeen topic over is. Zo wel mag deze verweidert worden.


Tis een kort maar krachtige openings post

Maar op facebook gaat er nu rijfotos. Met een #RideForOlivia en #RideForKrissy. Als eerbetoon. Wat ik super vind. Jullie niet?

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:15

edit-
ik vind het mooi, heb ook al een hoop #rideforKrissy voorbij zien komen. Wat ik ook heel mooi vind.
Laatst bijgewerkt door IsabelHx op 09-03-16 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:16

Ik vind het goed dat er aan gedacht wordt, alleen jammer dat dit eigenlijk alleen voor Olivia gedaan wordt, en we voor ons eigen Nederlandse meisje dus minder respect hebben.

Immers komt de foto voor Olivia als je mazzel hebt in een collage heb ik begrepen.

Ik heb niks op facebook gedeeld, ik ben me vooral bewust van de situatie's en denk mee met de nabestaanden van deze meisjes.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:17

Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 09-03-16 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:17

Op mijn tijdlijn gaat een andere status rond waarin het meisje uit Nederland ook genoemd wordt.
Ik heb ook meegedaan, uit solidariteit. :j

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:18

Krissy is het Nederlandse meisje, dus daar word ook aan gedacht.

Ik vind het mooi maar doe het zelf niet.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:19

Ik zie bij mij op facebook ook Krissy genoemd worden, maar helaas lang niet bij allemaal.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:19

Nee hoor, is ook voor Krissy ;)

Ik doe er niet aan mee. Ik weet niet of de ouders en nabestanden het wel zo leuk vinden om steeds geconfronteerd te worden met paarden. Het waren ongelukken maar wel tijdens de paardensport.
Bovendien vind ik het raar om een foto van je zelf er in te zetten. Heeft in mijn beleving niets te maken met eerbetoon. Maar dat is mijn idee er bij

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:21

Ik heb ook meegedaan en ik heb er bijgezet dat ik ook "rijd" voor alle anderen.

edit:
No_No schreef:
Nee hoor, is ook voor Krissy ;)

Ik doe er niet aan mee. Ik weet niet of de ouders en nabestanden het wel zo leuk vinden om steeds geconfronteerd te worden met paarden. Het waren ongelukken maar wel tijdens de paardensport.
Bovendien vind ik het raar om een foto van je zelf er in te zetten. Heeft in mijn beleving niets te maken met eerbetoon. Maar dat is mijn idee er bij


De familie van Olivia heeft zelf gemeld dat ze overdonderd zijn door alle steun van over de hele wereld. Daarbij begrijp ik het idee wel. De hashtag zegt het al "Rijd voor Olivia".
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 09-03-16 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Saskia_paard
Berichten: 121
Geregistreerd: 04-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:22

No_No schreef:
Nee hoor, is ook voor Krissy ;)

Ik doe er niet aan mee. Ik weet niet of de ouders en nabestanden het wel zo leuk vinden om steeds geconfronteerd te worden met paarden. Het waren ongelukken maar wel tijdens de paardensport.
Bovendien vind ik het raar om een foto van je zelf er in te zetten. Heeft in mijn beleving niets te maken met eerbetoon. Maar dat is mijn idee er bij


De ouders van Olivia willen een mozaiek maken van alle foto's die onder de hastag staan. En dan in de vorm van een foto van Olivia en haar paard :)

Ik vind het een mooi eerbetoon en heb zelf ook mee gedaan

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:22

Michelleex schreef:
Ik vind het goed dat er aan gedacht wordt, alleen jammer dat dit eigenlijk alleen voor Olivia gedaan wordt, en we voor ons eigen Nederlandse meisje dus minder respecthebben.

Immers komt de foto voor Olivia als je mazzel hebt in een collage heb ik begrepen.

Ik heb niks op facebook gedeeld, ik ben me vooral bewust van de situatie's en denk mee met de nabestaanden van deze meisjes.

Kitty is het meisje uit nederland. Als ik het goed heb
Laatst bijgewerkt door doezel2 op 09-03-16 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:23

Saskia_paard schreef:
No_No schreef:
Nee hoor, is ook voor Krissy ;)

Ik doe er niet aan mee. Ik weet niet of de ouders en nabestanden het wel zo leuk vinden om steeds geconfronteerd te worden met paarden. Het waren ongelukken maar wel tijdens de paardensport.
Bovendien vind ik het raar om een foto van je zelf er in te zetten. Heeft in mijn beleving niets te maken met eerbetoon. Maar dat is mijn idee er bij


De ouders van Olivia willen een mozaiek maken van alle foto's die onder de hastag staan. En dan in de vorm van een foto van Olivia en haar paard :)

Ik vind het een mooi eerbetoon en heb zelf ook mee gedaan


Dat wist ik niet :D Dat klinkt wel erg bijzonder!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:31

Ik heb ook meegedaan en doe zelden aan dit soort dingen mee. In eerste instantie alleen voor Olivia omdat het een oproep was vanuit de familie, wat ik erg mooi vond als eerbetoon aan alle ruiters/paarden die overlijden tijdens de sport. Later het ik ook het Nederlandse meisje toegevoegd.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:34

Snapte eerst nie zo snel wat het was( al ben ik eenpaardengek). Later snapte ik hem wel:)

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:42

Ik vind het een mooi gebaar, maar doe er niet aan mee.
Er komen namelijk wel meer mensen (ook jonge mensen) om het leven door paardrijden.
Om nou alleen specifiek 2 mensen een eerbetoon te geven, tja, ik weet niet goed wat ik er van moet vinden...

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:46

Ik vind het aan de ene kant ook wel een mooi gebaar maar ik zal aan dit soort dingen nooit mee doen. Vraag mij daarbij altijd af of mensen dat doen voor zichzelf, voor de nabestaanden of omdat iedereen het doet. Zo was er met de aanslagen in Parijs ook de actie met de Franse vlag over je profielfoto heen. Deed ik ook niet. Wat hebben die mensen er aan? En zo ook deze, wat hebben die nabestaanden er aan dat ik #ridefor... intik. Vind het dan ook een beetje aparte, zulke acties. Het idee erachter is leuk hoor, en sommige nabestaanden zullen het ook best waarderen maar ik zou er bijvoorbeeld niet zo vrolijk van worden als mensen dat zouden doen als het mijn kind/familielid was. Veel te confronterend naar mijn idee.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:47

Normaal doe ik ok niet mee. Mar dit is een "wens"van de ouders van olivia.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:49

In het geval van Olivia zou je het dan nog kunnen doen. Maar zolang je niet zeker weet of de andere ouders/nabestaanden dezelfde wens hebben zou ik er niet direct voor kiezen. Zou veel te bang zijn ze tegen hun schenen te schoppen met zulke confrontaties..

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:50

doezel2 schreef:
Normaal doe ik ok niet mee. Mar dit is een "wens"van de ouders van olivia.


Hier precies hetzelfde. Daarbij, het grijpt me erg aan en ik vind het gewoon mooi om op die manier mijn eer te kunnen betonen. Niet alleen aan Olivia en haar familie en vrienden, maar ook gewoon aan al die anderen die helaas zijn gestorven terwijl zij reden.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:53

Het is dat het een vraag van de ouders van olivia is. Anders had ik het niet gedaan.

RM94

Berichten: 2020
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:53

doezel2 schreef:
Normaal doe ik ok niet mee. Mar dit is een "wens"van de ouders van olivia.


dit is niet opgezet door haar ouders en de mozaïek zal aan haar ouders aangeboden worden. Haar ouders hebben sindsdien wel aangegeven overdonderd te zijn door alle reacties en steunbetuigingen.

En ja ik heb ook een foto op mijn Facebook staan als ik daarmee iemand een heel klein beetje steun kan bieden waarom zou ik dat niet doen

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 17:54

O dacht dat het de ouders wouden( miss ok wel klein beetje).

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:30

Ik heb een paar dagen geleden #rideforolivia gepost omdat zij een bekende van vrienden was van mij en een vriendinnetje van mij zelfs aanwezig was op desbetreffende wedstrijd. Ik heb een jaar lang in australie in dit wereldje gezeten, en ik vond het erg bijzonder om te zien dat bijna alle Australische mensen die ik op FB heb meteen een foto deelde met de hashtag. Daar doe ik dan graag aan mee.

Ik ben niet zo'n kuddedier, het ligt eraan hoe dichtbij het bij me staat en in hoeverre het me raakt.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:41

friendly schreef:
Ik vind het aan de ene kant ook wel een mooi gebaar maar ik zal aan dit soort dingen nooit mee doen. Vraag mij daarbij altijd af of mensen dat doen voor zichzelf, voor de nabestaanden of omdat iedereen het doet. Zo was er met de aanslagen in Parijs ook de actie met de Franse vlag over je profielfoto heen. Deed ik ook niet. Wat hebben die mensen er aan? En zo ook deze, wat hebben die nabestaanden er aan dat ik #ridefor... intik. Vind het dan ook een beetje aparte, zulke acties. Het idee erachter is leuk hoor, en sommige nabestaanden zullen het ook best waarderen maar ik zou er bijvoorbeeld niet zo vrolijk van worden als mensen dat zouden doen als het mijn kind/familielid was. Veel te confronterend naar mijn idee.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik krijg altijd een beetje een raar gevoel bij dit soort acties, het lijkt bij sommige mensen ook een beetje een excuus om aandacht te trekken of zo.

Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Re: Eerbetoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:43

Ik vind het mooi, heb het zelf ook gedaan.