paard rukt zich los bij losgooien

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:48

mijn paard deed het ook. Als ik haar in de wei zetten vloog ze er vandoor. heb van alles geprobeerd.
de laatste keer hield ik heel lang vast en ze sleepte me mee, toen steigerde ze en toen kreeg ze een paar flinke tikken, gek beest.
nu doet ze het niet meer en kan ik zelfs rustig het halster af doen. daarna sprint ze wel weg hoor haha

dus, bij mijn paard hielp een flinke tik...

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 12:58

baszo17 schreef:
mijn paard deed het ook. Als ik haar in de wei zetten vloog ze er vandoor. heb van alles geprobeerd.
de laatste keer hield ik heel lang vast en ze sleepte me mee, toen steigerde ze en toen kreeg ze een paar flinke tikken, gek beest.
nu doet ze het niet meer en kan ik zelfs rustig het halster af doen. daarna sprint ze wel weg hoor haha

dus, bij mijn paard hielp een flinke tik...


lijkt me idd wel het beste ook. Ze moeten wel echt weten wie de baas is helemaal als ze nog jong zijn..

gisteren heb ik eerst gereden en daarna met haar door de bak gelopen, op sommige momenten wou ze gaan maar ze deed het niet. Geen energie meer voor denk ik :')

baszo17

Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:08

arinazazoe11 schreef:
baszo17 schreef:
mijn paard deed het ook. Als ik haar in de wei zetten vloog ze er vandoor. heb van alles geprobeerd.
de laatste keer hield ik heel lang vast en ze sleepte me mee, toen steigerde ze en toen kreeg ze een paar flinke tikken, gek beest.
nu doet ze het niet meer en kan ik zelfs rustig het halster af doen. daarna sprint ze wel weg hoor haha

dus, bij mijn paard hielp een flinke tik...


lijkt me idd wel het beste ook. Ze moeten wel echt weten wie de baas is helemaal als ze nog jong zijn..

gisteren heb ik eerst gereden en daarna met haar door de bak gelopen, op sommige momenten wou ze gaan maar ze deed het niet. Geen energie meer voor denk ik :')


Idd. Een tik oid is niet altijd de goede oplossing maar bij mij werkte dit goed. Ook in mijn geval een groot, jong en sterk paard. Succes!! :)

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:02

arinazazoe11 schreef:
gisteren heb ik eerst gereden en daarna met haar door de bak gelopen, op sommige momenten wou ze gaan maar ze deed het niet. Geen energie meer voor denk ik :')


Heel goed! Er is helemaal niks mis mee om iets pas te oefenen als het paard moe is. Heb je ook het buiten zetten geoefend toen ze moe was?

Zomer
Berichten: 761
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 20:30

sallandval schreef:
arinazazoe11 schreef:
gisteren heb ik eerst gereden en daarna met haar door de bak gelopen, op sommige momenten wou ze gaan maar ze deed het niet. Geen energie meer voor denk ik :')


Heel goed! Er is helemaal niks mis mee om iets pas te oefenen als het paard moe is. Heb je ook het buiten zetten geoefend toen ze moe was?


nee kon niet. het weiland was vertrapt, maar ze hadden er ook nog 2 jaarling hengsten van de opfok instaan. ze was niet naar buiten geweest.

vandaag probeerden we vrij te springen, dat is niet echt gelukt laten we maar zeggen :')
maargoed, het loslaten ging goed. alles voor een snoepje :+ is maar goed ook (: ' zelfs' het halster meteen afgekregen maar toch stormde ze iets te vroeg weg waardoor zij en ik een ruk kregen maar volgens mij heeft het wel geholpen want ze vond het niet zo heel leuk :p

ze heeft nog veel te leren maar ze gaat de goede kant op :)