Kreupel...

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nee123
Berichten: 882
Geregistreerd: 30-12-12

Kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 19:50

Hallo!

Gisteren met Leah naar verzorgpony Jody gegaan. Uit de wei gehaald, aan een stal vast gemaakt. Toen een beetje geborsteld..we wouden net weggaan, even naar buiten een wandelingetje maken, toen (ik weet niet hoe ze heet) de dochter (wel volwassen) van de eigenaar van de pensionstal naar buiten kwam. Ze vroeg of dat Jody was, die we hadden. En dat ze Nicole (eigenaresse van Jody) aan de telefoon had, en dat bleek dat Jody kreupel was. Heel onlogisch misschien, maar het viel ons niet op omdat ze oud is en altijd een beetje raar loopt. Het was gelukkig niet ernstig, maar ze ging wel naar een stal (normaal staat ze met de rest van de shetjes dag en nacht in de wei). Toen was ze eenzaam :-( . Nicole was intussen gekomen en die had gevraagd aan ons of we de andere shetlander Mona, Jody's dochter, op wouden halen. We vroegen nog Plato, omdat Mona en Jody niet goed met elkaar kunnen omgaan maar Plato en Jody wel. Maar Plato is van iemand anders en die staat te koop dus dat werd 'm niet. Maar we wisten dat Mona niet van "vreemden" hield en dan ontzettend druk was.

Toen gingen we Mona dus halen, we maakten haar aan het hek vast en ja hoor, onze voorspelling klopte. Ze sloeg een soort van op hol, maar dan stilstaant. Ze wou weggalopperen en bokte en steigerde. Ik ging Nicole halen en Leah bleef bij Mona. Toen twijfelde Nicole eraan of zij Mona dan wel kon houden, maar het lukte. Nou, Jody en Mona stonden die nacht dus samen in een stal.


De volgende dag besloot ik dat ik nog maar even bij ze ging kijken. Leah kon niet, dus ging ik alleen. Jody was nog kreupel, dus ging ik haar in de stal borstelen. Tenminste, dat was ik van plan. Toen deed Mona ineens heel vervelend, en ik kon nog net uit de stal komen, Mona dreef Jody in een hoek en bleef maar bokken naar haar, en Jody maar trillen. Erg zielig. Ik ging niet naar binnen, mdat ik Mona niet aankan. Germa gaf Mona een tik en zette Mona vast.
We besloten dat Mona maar weer terug naar de wei moest. Dan moest Jody maar alleen in een stal. Dus ging Jody naar de stal ernaast, zo stond ze nog naast een ander paard. Ik stond bij de staldeur en Jody hinnikte. Ze is echt eenzaam, hartstikke zielig. Ik stod ik de zadelkamer en toen hoorde ik haar heel hard hinniken, dus toen heb ik haar maar even geaaid maar toch...

Nou staat ze de hele nacht alleen en dat vind ik eigenlijk heel sneu...

Wou het gewoon even vertellen, niet echt met een reden...

groetjes Lisanne xx

Elena ♡


Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Re: Kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:43

Erg vervelend. Hopelijk is ze snel weer beter :)

nee123
Berichten: 882
Geregistreerd: 30-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-13 20:47

LouieDribbie schreef:
Erg vervelend. Hopelijk is ze snel weer beter :)


ja het gaat inmiddels wel wat beter :)

Elena ♡

Nietactief1
Berichten: 819
Geregistreerd: 21-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 00:00

LisanneElena schreef:
LouieDribbie schreef:
Erg vervelend. Hopelijk is ze snel weer beter :)


ja het gaat inmiddels wel wat beter :)


Ah gelukkig maar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers