Perifeer scheurtje in meniscus, ervaringen ?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, zonnebloem18

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

mayadeby

Perifeer scheurtje in meniscus, ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 13:24

Hallo,

In september zakte ik door mijn linkerknie tijdens het lopen op een slechtliggend pad met de turnlessen op school. Ik heb dit al vaker voorgehad en maakte me geen zorgen. Een halfuur erna moesten we sprinten en toen voelde het verkeerd aan ...
Resultaat: 2 weken krukken lopen, MRI doen en afwachten wat het opbrengt
Op de MRI ontdekte ze dat ik een perifeer scheurtje in mijn mensicus had (mijn meniscus was een stukje los gekomen aan de binnenkant).
We gingen naar het ziekenhuis maar daar konden ze me niet helpen, deze operatie was gecompliceerd en vrij zeldzaam. Dit alles over een periode van 2 maand.
We zijn toen naar het universitair ziekenhuis gegaan bij een prof voor knieƫn en deze zei dat ik de week erop al geopereerd moest worden.
Zo gezegd, zo gedaan.
een brace voor 2 maand en een revalidatie van 4-6 maand.

Ik ben trouwens net 16
Vandaag is het een maand geleden dat ik geopereerd ben en ik mag sinds vandaag dus ook eindelijk beginnen steunen (nouja, gewoon mijn voet op de grond zetten maar al het gewicht op de krukken zetten)

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt ?
Wanneer kon je terug echt stappen, springen, lopen, of weet ik veel wat.
En de belangrijkste vraag, wanneer begon je terug te rijden ?

Ik heb sinds 3 maand een verzorghafje die ik ondertussen al een maand niet heb gezien, en dit weekend mag ik langsgaan, om te borstelen. Uiteraard met genoeg hulp om recht te blijven staan :)

Bedankt om het te lezen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:51

Je topic hoort op MW, maar daar mag je pas na 25 zinvolle berichten posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Vandaar dat ik het topic ga sluiten.

Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten