Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:53

Ik heb nu een kleine maand niet gereden en vind dat al lang..
Hopelijk kan ik er snel weer op.

Maar ben wel dagelijks met Tommie aan de slag en dat scheelt heel veel.

Voor altijd in m'n hart, Tommie


moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:00

Ik heb eigen paarden gehad tot mn 19e daarna wegens tijdgebrek en financien gestopt. Ik zou wel weer af en toe willen rijden, maar ben er nu dus al 6 jaar uit. Eerlijk gezegt vind ik veel manegelessen echt veel te duur voor wat het voorstelt.ik zit er aan te denken eens in de zo veel tijd een uur een manegepaard te huren.ben ook pas verhuisd dus geen idee of dat hier mogelijk is en straks bak ik er niks meer van....
Ik mis voornamelijk de kick van het springen. Ik ga nog wel vaak naar evenementen en dan denk ik wel weer...ik wil ook. Maar ik heb helaas ook gewoon te weinig tijd om op 2 vaste dagen een verzorgpaard te rijden.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Jankeke
Berichten: 351
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:57

Ik had zo'n 20 jaar niet meer gereden na een zware rugoperatie. Op mij 41ste verjaardag kreeg ik lessen cadeau want het bleef kriebelen. Zodoende in een carousselgroep terecht gekomen. Maar ik kon met mijn rug niet doorzitten op die paarden en ben privé lessen gaan volgen. Maar na iedere les had ik 2 tot 3 dagen nodig om te herstellen. Toch dit zeker een jaar blijven doen en uiteindelijk weer gestopt tot een studiegenoot mij zei dat ze 3 paarden had maar geen tijd. Nou ik had tijd maar geen paarden. Toen jaren lang samen iedere week buiten gereden in bos en duin. Tot ik mijzelf op mijn 50ste verjaardag een geweldige fjordenruin cadeau deed en nu al weer 5 jaar heb. Daarmee krijg ik elke week les en rijd ik mee door bos en duin. En doorzitten.....hij is gelijk een leunstoel, heerlijk.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:07

RUI --> YRT

PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:09

Toen ik in mijn examenjaar zat ben ik ook gestopt met paardrijden. Dit was omdat ik mij er niet toe kon zetten om met school bezig te gaan als ik eigenlijk wou paardrijden haha. Omdat school uiteindelijk toch belangrijker was en ik niet de verplichtingen van een eigen paard had, heeft mijn 'stop' uiteindelijk 3 jaar geduurd.

In het begin miste ik het paardrijden helemaal niet, wat had ik ineens veel tijd voor school en daarnaast zelfs nog wat vrije tijd! Toen ik in een rustigere periode kwam wat school betreft, begon ik het toch wel te missen. Dit ging van kwaad tot erger. Eerst miste ik het alleen als ik bijvoorbeeld met een vriendin mee ging naar haar paard, maar een tijdje later kreeg ik bij elk paard dat ik in een willekeurig weiland zag staan een somber gevoel :+ . Toen ben ik maar weer op zoek gegaan naar een bijrijdpaardje. Inmiddels rijd ik alweer een jaar of 2 en heb ik mijn eigen paardje :D

Just because you're traveling a well marked trail, doesn't mean whoever made it knew where they were going. - Cowboy's Wisdom

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:10

Ik ben helaas 3 jaar geleden gestopt met paardrijden omdat ik een nekblessure heb. En ik mis het nog elke dag. Vandaar dat ik ook van plan ben weer te gaan rijden over een tijdje :)

Dogs are a mans best friend

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:59

Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar niet meer gereden, omdat bij mijn paard hko geconstateerd werd. In het begin wel af en toe een half uurtje in het zadel gezeten om te stappen en dan merk je wel weer wat je mist! Uiteindelijk heb ik hem toch in moeten laten slapen en sindsdien gewoon totaal niet de behoefte aan een ander paard of om überhaupt nog te rijden. Misschien komt dat ooit nog weer, maar nu heb ik echt nog zoiets van; ik wil alleen Sos en anders hoeft het niet!
Daarbij vind ik de vrije tijd en het meer geld overhouden ook erg fijn. Plus dat ik me nu echt fanatiek met het hardlopen bezig kan houden en dat ook erg leuk vind (en een stuk beter in ben dan in paardrijden :o )

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:00

Ik rijd nu zo'n 3,5 maand niet meer, omdat we zijn verhuist naar Turkije en ja daar heb niet echt mogelijkheden om te paardrijden -O- En weetje ik mis het zo verdomd erg ;( Mijn ouders en broertje zitten te zeuren, omdat ik echt de he-le dag over paarden praat :') Paarden dit paarden dat en van Bokt kom ik ook niet meer af. Dusja, nee ik wordt er niet vrolijk van -O-

EmmaVZ

Berichten: 2705
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:06

Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt omdat ik aan mn opleiding begon en daarna geen tijd meer had.

Zorro_Bjorn

Berichten: 182
Geregistreerd: 11-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:09

Ik heb een kleine 20 jaar niet gereden. Ben gaan mennen met een shetlander en kon mijn tijd niet verdelen tussen het rijden en het mennen. Ruim 2 jaar geleden ben ik met pony en al verhuisd naar een pensionstal en begon het weer te kriebelen. Af en toe eens op een paard van een stalgenootje "gereden". Een maand of 8 geleden kreeg ik een 18 jarige Fjord in mijn schoot geworpen en ben ik toch weer een 3 à 4 keer in de week aan het hobbelen. Iets anders kun je het ook niet noemen, maar we hebben een hoop lol met zijn tweetjes en ze heeft mij ook weer een hoop vertrouwen in het rijden terug gegeven. Ik merk wel dat mijn Shetje nu weer een beetje in de verdrukking komt. Daar moet ik dus duidelijk wel voor oppassen, maar gelukkig voelt hij zich tussen zijn vriendjes en vriendinnetjes de koning te rijk.

roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:10

Ik rijd heel mijn leven maar door een val van 2,5 weken terug waarbij ik van mijn verzorgpony was gevallen op mijn hoofd en het advies had gekregen om niets te doen zolang het niet beter gaat en geen last meer hebt van hoofdpijn. Nu heb ik dus al 2,5 week niet gereden. Is zeker nog niet lang, maar ik mis het rijden ongeloofelijk! Ik kan niet wachten tot ik weer kan rijden

Anima Del Cacciatore Z v. Air Force HH x Oramé x Nimmerdor x Voltaire In opleiding
Trijntje Op rust
[PP] [VOLG] Anima weer in training!

M_arjolein

Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:12

Heb zelf helaas ook een paar jaar niet gereden. Reed vanaf dat ik 12 was naast de manege lessen ook op paarden van anderen. Op mijn 15e trok ik dat even niet meer. Veel tijd in kwijt + ik was aan het afstuderen van het vmbo. Ben toen tot mijn 20e gestopt. Heb het altijd gemist. Nu sinds 3 jaar dus weer opgepakt. Ook op paarden van anderen. Rijd er momenteel 3. Kost veel tijd, maar zou het nooit weer willen missen. Hoop in de toekomst een eigen paard te kunnen hebben.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:19

Toen mijn ouders scheidden (inmiddels 13 jaar terug) was er geen geld meer voor paardrijlessen. Ik heb het altijd gemist en nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald en het weer begon te kriebelen, ben ik 3 jaar geleden weer begonnen met lessen op de manege. Nu heb ik sinds augustus een fantastisch leerpaard als bijrijdpaard en volg ik daarnaast lessen bij een instructeur thuis.

Gelooft nog steeds in sprookjes

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:22

Ik rij al sinds juni 2012 niet meer omdat ik gestopt ben met werken op de stal waar ik reed en mijn eigen paard toen nog maar 3 jaar en onbeleerd was. Door een druk afstudeerjaar staat mijn paard er nog altijd onbeleerd bij, al heb ik er al een paar keer 10 seconden op gezeten. Het rijden op zich heb ik niet gemist omdat ik toch nog elke dag tussen de paarden zat. Moest ik dat ook niet meer kunnen, dan zou ik het veel moeilijker hebben.

Het is eigenlijk pas de laatste twee maanden dat ik wat vaker zeg 'goh, ik kijk er toch naar uit om op de rug van mijn paard te kunnen zitten'. Maar echt een gemis is dat niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers