Bijna elk meisje haar droom !

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:28

Het is bijna elk meisje haar droom om een pony te krijgen! :) ,
Mijn droom dus ook...
Ik hoop echt zo graag dat ik een pony krijg :j
Maar ik denk dat deze droom een droom blijft voor mij...;(
Wanneer kwam jullie droom uit ? :) , vertel jullie verhaal
Iemand nog tips voor mij ?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:32

Voor mij was een eigen pony toen eigenlijk helemaal geen droom. Mijn moeder kwam met het idee :') Was van mijn zus en mij samen. Toen wilden we de wedstrijdsport in, pony was niet geschikt, dus pony verkocht en zou er een andere pony voor ons komen. Toen kwam mijn vader met het idee om er twee te kopen, voor ieder één. :')

Heb daar dus wel veel geluk mee gehad eigenlijk.

Mijn eigen droom was later wel een potentioneel springpaard om verder mee te komen dan basissport. Ik kreeg ook zo'n paard, echter heb ik die droom later opgegeven omdat ik mijn oude pony terug wilde :=

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:34

Geryon schreef:
Voor mij was een eigen pony toen eigenlijk helemaal geen droom. Mijn moeder kwam met het idee :') Was van mijn zus en mij samen. Toen wilden we de wedstrijdsport in, pony was niet geschikt, dus pony verkocht en zou er een andere pony voor ons komen. Toen kwam mijn vader met het idee om er twee te kopen, voor ieder één. :')

Heb daar dus wel veel geluk mee gehad eigenlijk.

Mijn eigen droom was later wel een potentioneel springpaard om verder mee te komen dan basissport. Ik kreeg ook zo'n paard, echter heb ik die droom later opgegeven omdat ik mijn oude pony terug wilde :=



Wauw super ! :) , haha := , en heb je je oude pony terug ? ;) :')

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:35

Hopelijk binnen een paar jaar. Ik mocht het nooit van mijn ouders toen ik jonger was, totdat het begin dit jaar weer zo begon te kriebelen dat ik het nog eens gevraagd heb. Toen mocht het ineens wel, als ik het zelf betaalde. Dus ben sindsdien aan het sparen. De pony heb ik al bijna bij elkaar, maar wil toch ook wel genoeg hebben voor spullen en een potje voor noodgevallen.

Espritfan
Berichten: 778
Geregistreerd: 22-07-13
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:37

Ik had niks met paarden, en opeens kwam er een paard. Kon er niks mee, maar ben altijd braaf blijven rijden omdat ik me verplicht voelde. En toen 1,5 jaar later een veulen . En nu doe ik alles behalve normaal rijden en heb mijn eigen paard beleerd

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:38

Ja zeker heb ik die oude pony terug! Geruild tegen mijn paard.

Hoop voor je dat je ooit je pony krijgt. Tips heb ik niet voor je, want je bent natuurlijk te jong om een pony zelf te onderhouden, dus ligt het aan je ouders en voor grotendeels van de ouders is een paard gewoon te duur helaas.

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:41

Anderhalf jaar geleden toen mijn liefste verzorg paardjes een half jaar naar frankrijk gingen en ik me steeds minder welkom daar voelde door bepaalde omstandigheden. Ik was er kapot van en aangezien mijn ouders zagen hoe verantwoordelijk ik met de paarden daar omging besloten ze dat ik een eigen pony mocht. Nu is de oude paardenliefde van mijn vader weer opgewakkerd door het zien van het plezier met mijn pony en hebben we sinds februari nog een paard erbij voor hem!

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:42

NienkeV1994 schreef:
Hopelijk binnen een paar jaar. Ik mocht het nooit van mijn ouders toen ik jonger was, totdat het begin dit jaar weer zo begon te kriebelen dat ik het nog eens gevraagd heb. Toen mocht het ineens wel, als ik het zelf betaalde. Dus ben sindsdien aan het sparen. De pony heb ik al bijna bij elkaar, maar wil toch ook wel genoeg hebben voor spullen en een potje voor noodgevallen.



+:)+

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:43

Geryon schreef:
Ja zeker heb ik die oude pony terug! Geruild tegen mijn paard.

Hoop voor je dat je ooit je pony krijgt. Tips heb ik niet voor je, want je bent natuurlijk te jong om een pony zelf te onderhouden, dus ligt het aan je ouders en voor grotendeels van de ouders is een paard gewoon te duur helaas.



+:)+ , dankje ! :(
Laatst bijgewerkt door xLHHx op 01-09-13 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:43

littlesannie schreef:
Anderhalf jaar geleden toen mijn liefste verzorg paardjes een half jaar naar frankrijk gingen en ik me steeds minder welkom daar voelde door bepaalde omstandigheden. Ik was er kapot van en aangezien mijn ouders zagen hoe verantwoordelijk ik met de paarden daar omging besloten ze dat ik een eigen pony mocht. Nu is de oude paardenliefde van mijn vader weer opgewakkerd door het zien van het plezier met mijn pony en hebben we sinds februari nog een paard erbij voor hem!



_/-\o_ , had ik maar zulke ouders _/-\o_

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:44

Espritfan schreef:
Ik had niks met paarden, en opeens kwam er een paard. Kon er niks mee, maar ben altijd braaf blijven rijden omdat ik me verplicht voelde. En toen 1,5 jaar later een veulen . En nu doe ik alles behalve normaal rijden en heb mijn eigen paard beleerd



Super ! :)

Mona2008
Berichten: 300
Geregistreerd: 14-07-10
Woonplaats: Hof van Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:50

ik heb mn hele kindertijd zitten drammen om een pony, heb ik ook niet gekregen.. :(:)
Nu ben ik al bij `later als ik groot ben` ;)
en heb zelf een weide gekocht, en uiteraard de pony`s.. <<)
moeder was er op tegen en bang van paarden/ponys... en moet je haar nu zien,
loopt er nu zo mee weg, stallenmesten en alles doet ze.. *D (wil ze zelf hoor, ze hoeft niet te komen..)

smurffie

Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:51


xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:55

Mona2008 schreef:
ik heb mn hele kindertijd zitten drammen om een pony, heb ik ook niet gekregen.. :(:)
Nu ben ik al bij `later als ik groot ben` ;)
en heb zelf een weide gekocht, en uiteraard de pony`s.. <<)
moeder was er op tegen en bang van paarden/ponys... en moet je haar nu zien,
loopt er nu zo mee weg, stallenmesten en alles doet ze.. *D (wil ze zelf hoor, ze hoeft niet te komen..)



Wauw te gek !! :) _/-\o_

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:56


BlauweSteen

Berichten: 248
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:57

Ik mocht nooit een pony, al sinds mijn 8e was ik gek van paarden en wilde ik zo supergraag mijn eigen pony, ik reed toen nog niet eens :'). Toen ik 11 was mocht ik eindelijk gaan rijden! Ik was zo blij, en ik heb ook heel veel geleerd daar. In de 2e wilde ik heel graag samen met een vriendin een paard kopen, uiteindelijk is dat er nooit van gekomen, maar ik heb wel een advertentie op marktplaats gezet voor een verzorgpony, en die vond ik! Op 1 december 2012 ging ik Thunder verzorgen, een klein 2-jarig welsh hengstje, hij stond in de modder en had een dikke wintervacht, de makkelijkste was hij ook niet, maar ik vond het geweldig, ik heb veel van hem geleerd en wilde nog heel veel meer met hem leren. Maar toen vertelde de eigenaresse dat ze hem ging verkopen, omdat hij haar aanviel, ik wist dat m'n ouders echt geen pony wilden kopen, ze hebben zelf 0 ervaring met paarden en vonden het allemaal prima wat ik met Thunder uitvoerde maar zij hadden er niets mee. Maarja, ik wilde mijn maatje niet kwijt na een halfjaar verzorgen niet zomaar kwijt, en uiteindelijk gingen m'n ouders overstag, maar wel wilde m'n vader maar een bepaald bedrag per maand betalen, ik zou een baantje nemen en zo meebetalen. En nu, sinds 9 augustus mag ik dit hele knappe welshje mijn eigen pony noemen.

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 22:59

BlauweSteen schreef:
Ik mocht nooit een pony, al sinds mijn 8e was ik gek van paarden en wilde ik zo supergraag mijn eigen pony, ik reed toen nog niet eens :'). Toen ik 11 was mocht ik eindelijk gaan rijden! Ik was zo blij, en ik heb ook heel veel geleerd daar. In de 2e wilde ik heel graag samen met een vriendin een paard kopen, uiteindelijk is dat er nooit van gekomen, maar ik heb wel een advertentie op marktplaats gezet voor een verzorgpony, en die vond ik! Op 1 december 2012 ging ik Thunder verzorgen, een klein 2-jarig welsh hengstje, hij stond in de modder en had een dikke wintervacht, de makkelijkste was hij ook niet, maar ik vond het geweldig, ik heb veel van hem geleerd en wilde nog heel veel meer met hem leren. Maar toen vertelde de eigenaresse dat ze hem ging verkopen, omdat hij haar aanviel, ik wist dat m'n ouders echt geen pony wilden kopen, ze hebben zelf 0 ervaring met paarden en vonden het allemaal prima wat ik met Thunder uitvoerde maar zij hadden er niets mee. Maarja, ik wilde mijn maatje niet kwijt na een halfjaar verzorgen niet zomaar kwijt, en uiteindelijk gingen m'n ouders overstag, maar wel wilde m'n vader maar een bepaald bedrag per maand betalen, ik zou een baantje nemen en zo meebetalen. En nu, sinds 9 augustus mag ik dit hele knappe welshje mijn eigen pony noemen.



Wauw... _/-\o_ , kreeg ik ook maar mijn lievelingspony , of een lievelingspony van de manege Joukje <3...

Ik zou zelf mijn verzorgpony Holly ook best wel graag willen <3

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 23:09

Ik zelf had een lievelins pony op de manege genaamd : Symphonie <3 , ik wou hem echt super graag !! , ik droomde zels dat mijn moeder hem voor me had gekocht !!! , ik zei een x dat ik heel erg graag symphonie wou (symphonie is 12 ) en toen zei ze wie weet, uiteindelijk werd symphonie kreupel en werd hij kort daarna ingeslapen... ;( , ik ben er nog steeds kapot van |( , ik mis hem zo erg... , ik had nog wel meer lievelingen maar ze zijn allemaal 1 voor 1 dood gegaan/ in geslapen... , de gene die zijn ingeslapen zijn : Ilona <3 ;( , Symphonie <3 ;( , Amigo <3 ;( , Calice <3 ;( en Porthos mijn eigenwijze maatje waar ik altijd op reed...
De laatste x dat ik op hem reed voelde ik dat er iets niet klopte aan hem ;( , hij struielde de hele tijd en het voelde voor mij alsof er iets aan de hand was.... ;( , en dat was waar hij was erg kreupel |( ...

Ik mis ze allemaal nog steeds |(

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:22

Dat klinkt als een minder leuke droom :(:) mijn droom zou uit kunnen komen, maar alleen als ik genoeg geld heb, dat paard komt er later wel :) nu maar genoeg ervaring op doen en genieten van de lessen, later misschien wel een verzorgpony, en als ik groot ben komt me droom wel uit. Ook voor jou als je je best er voor doet :) :D *\o/*

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 23:28

Kimara11 schreef:
Dat klinkt als een minder leuke droom :(:) mijn droom zou uit kunnen komen, maar alleen als ik genoeg geld heb, dat paard komt er later wel :) nu maar genoeg ervaring op doen en genieten van de lessen, later misschien wel een verzorgpony, en als ik groot ben komt me droom wel uit. Ook voor jou als je je best er voor doet :) :D *\o/*



Dat hoop ik maar *\o/* _/-\o_ :)

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:31

Voor mij was het geen droom. :')
Ik ben opgegroeid op een boerderij, waar we toen ook wat pony's hadden.
Als 5 jarig meisje ben ik gewoon op de pony's gezet en is me geleerd om te rijden.
Mijn nichtje was even oud als mij, haar vader (mijn oom dus) kwam altijd naar ons toe en leerde het ons.

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 23:39

mika11 schreef:
Voor mij was het geen droom. :')
Ik ben opgegroeid op een boerderij, waar we toen ook wat pony's hadden.
Als 5 jarig meisje ben ik gewoon op de pony's gezet en is me geleerd om te rijden.
Mijn nichtje was even oud als mij, haar vader (mijn oom dus) kwam altijd naar ons toe en leerde het ons.



Wat een geluk heb jij !! , woon je er nog steeds ? ;)

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:48

Nee, ik woon daar allang niet meer.
Ik heb een eigen huisje en m'n paard staat vlakbij gestald op een boerderij.

Maar vroeger toen ik de tienerleeftijd had (12-16 jaar) vond ik het lang niet altijd leuk, dat we zelf pony's thuis hadden, hoor. :')
Ik moest zelf voor en na schooltijd er voor zorgen, en dat vond ik vaak niet leuk.
Vooral het stallen mesten, moesten m'n ouders me altijd wel 10x vragen voor ik het deed. :o
En emmers water sjouwen (pas later waren er automatische drinkbakken).
Dat was in de winter echt geen pretje, ik vond mezelf vaak heel erg zielig dat ik dat allemaal moest doen.
Maar verder was het natuurlijk wel heerlijk, dat de pony's er waren en ook heel veel plezier mee gehad.

xLHHx

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 09:48

mika11 schreef:
Nee, ik woon daar allang niet meer.
Ik heb een eigen huisje en m'n paard staat vlakbij gestald op een boerderij.

Maar vroeger toen ik de tienerleeftijd had (12-16 jaar) vond ik het lang niet altijd leuk, dat we zelf pony's thuis hadden, hoor. :')
Ik moest zelf voor en na schooltijd er voor zorgen, en dat vond ik vaak niet leuk.
Vooral het stallen mesten, moesten m'n ouders me altijd wel 10x vragen voor ik het deed. :o
En emmers water sjouwen (pas later waren er automatische drinkbakken).
Dat was in de winter echt geen pretje, ik vond mezelf vaak heel erg zielig dat ik dat allemaal moest doen.
Maar verder was het natuurlijk wel heerlijk, dat de pony's er waren en ook heel veel plezier mee gehad.




Haha :D

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Bijna elk meisje haar droom !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:53

Jup mijn droom is na 12 jaar uitgekomen in april. 12 jaar geleden beloofde mijn vader me een paard, nooit gekregen. Toen mijn moeder een nieuwe man kreeg heb ik die gekregen. :)