neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:41

Enorm.
Nee, ze hebben nét het geld om bij wijze van spreken de hypotheek te betalen. Dusse. Ik wacht lekker tot ik later een baan heb en me vriend ook.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:41

Boos niet, jammer vind/vond ik het natuurlijk wel. Maar er is gewoon geen geld voor, we leven al elke maand met schulden dus een paard erbij kan gewoon echt niet :(

Maar ik heb nu zelf, samen met mijn vriend, de financiële middelen om een paard te kopen dus nu komt er wel 1. En dat vind ze dan ook wel goed :)

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

flappiex1

Berichten: 130
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:43

Nee, mn moeder heeft vroeger ook een paard gehad. Ze weet dus de kosten en aangezien het crisis is wordt het lastig!
Ik heb wel het geluk dat ik een lieve verzorgpony heb!

Flappie, Boris & Olaf <3

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:43

Ik neem het mijn ouders echt niet kwalijk. Ze hebben het mij altijd gegund, maar het geld er niet voor (over) gehad.

Na jaren sparen heb ik zelf een paard gekocht, dat ik ook zelf onderhoud. Vind ik ook niet meer dan logisch: het is mijn hobby dus hoeven mijn ouders er niet voor op te draaien.

Eigen paard sinds 25-02-2013: Aisha!!

Shariell

Berichten: 347
Geregistreerd: 01-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:44

Ik heb een eigen pony gehad, dat is helemaal uit de hand gelopen want hij was veels te sterk (toen was ik 10) mn moeder vond het te eng worden omdat ze bij het ongeluk was.. hierna kreeg ik een verzorgpont waar ik een hele goede band meehad we zouden hem kopen maar me moeder vond het te snel dus werd ging max ook weg :( hierna heb ik geen paard meer mogen hebben.. soms denk ik van als azor er nu niet was geweest dan had ik een leuke pony enz.. maarja daar kan ik niks aan veranderen :( maar nu heb ik een leuke verzorgpony die ik voor iemand bijrijd en begin nu met het inrijden van diegenes andere paard :D

ik neem het mn ouders niet kwalijk, ze zeggen dat ze het geld er wel voor hebben en dat ik wel 1 mag maar de tijd er niet voor hebben.. maar ze zeggen ook steeds dat ik de stal dan niet ga uitmesten enz omdat ze dn kijken naar de tijd met azor maar toen was ik 10 dus het is wel veranders maar dat zien ze niet jammer genoeg :(

Marlies1995

Berichten: 99
Geregistreerd: 03-06-12

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:44

nee ik neem het mijn moeder niet kwalijk dat ik geen paard mocht. we hadden de financiele middelen niet. maar ik ben nu 18 en ik heb mijn pony al bijna 1 jaar. ik mocht haar kopen omdat ik het zelf kon betalen.

Atani

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: België

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:56

Nee, ik neem het ze niet absoluut niet kwalijk. :) De middelen waren er niet en mijn ouders hebben ook niks met paarden. Vond het natuurlijk wel jammer als ik zag dat ouders van vriendinnen (die er wel de financiële middelen voor hadden) hun kind wel een paard gaven en hun dochters dan elke dag naar stal brachten. Dat wou ik ook!

Nu zou ik ook geen tijd hebben voor een eigen paard, ik heb al amper tijd voor een verzorgpaard! Dit is ivm studie. Ik heb gewoon de tijd niet om te studeren, te werken voor een paard én dan nog eens genoeg tijd voor het dier te kunnen opbrengen. En om er maar een uurtje per dag naartoe te gaan om te voeren en uit te mesten en misschien even te rijden vind ik ook weer zo zonde. Ooit zal er wel een paard komen, maar pas als ik de tijd en middelen heb om het dier naar zijn beste behoeften te onderhouden. :j

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:57

Nee, ben ik niet boos om, ook niet dat ik niet op paardrijden mocht.
Mijn ouders hadden simpel weg net zoals veel ouders hier in het topic de financiële middelen niet.
Ben op mijn 18e gaan lessen op een manege met geld dat ik verdiende met mijn weekeindbaantje
en heb diverse verzorgpaarden gehad.

Heb nu al weer jaren eigen paarden.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: neem jij het je ouders kwalijk dat je geen pony mocht/mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:01

Boos natuurlijk niet, het kost een hoop geld. Maar jammer, dat vond ik het toen wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers