hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:11

DeEenhoorn schreef:
NoreenJulia schreef:
Mijn raarste keer was dat mijn pony ineens omviel, hij is onder me gestorven aan een hartaanval.

omg. hoe krijg je dat voor elkaar?

Net als Hickstead? -O-

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:11

Ben er heel vaak van afgevallen... van veel verschillende paarden

vaak van een shet die in de galop opeens stil ging staan (was nog klein ;)

ook een keer brak mn beugel net voor de sprong, verloor mn evenwicht en viel er af xD

maar ook n keer was het menis viel ik er af tijdens een buitenrit (2x achterelkaar) zware hersenschudding en cap in 2en + geheugenverlies enz :o

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:15

Zelf heb ik niet zulke bijzondere verhalen (ben er vroeger wel vaak zat afgevlogen), maar mijn zusje is wel eens spectaculair gevallen heel wat jaartjes geleden. Ze kwam tijdens het inspringen voor een wedstrijdje bijna ten val, maar kon nog net aan de nek van ons paard blijven hangen. Ze heeft nog een rondje tussen de voorbenen van hevig geschrokken, wijdbeens galopperende paard over de grond gesleept voordat paardlief besloot toch maar te stoppen. Ze had veel geluk dat ze niet geraakt is door een hoef en helemaal niets mankeerde. Ze moest wel even aan de jury uitleggen waarom haar broek en laarzen er zo afgrijselijk aan toe waren :Y) .

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:16

NesxNas schreef:
DeEenhoorn schreef:
omg. hoe krijg je dat voor elkaar?

Dat krijg je niet voor elkaar, je kunt dat niet sturen ;)

Ja indd, dat is niet iets wat je even doet..
Een hoefsmid hier in de buurt is het zelf twee keer gebeurd.. Arme man :(:)

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:17

SuperAssie schreef:
NesxNas schreef:

Dat krijg je niet voor elkaar, je kunt dat niet sturen ;)

Ja indd, dat is niet iets wat je even doet..
Een hoefsmid hier in de buurt is het zelf twee keer gebeurd.. Arme man :(:)

Tijdens het bekappen? Lijkt me verschrikkelijk!

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:20

ja oké.. klopt..

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:21

Ik ben te tel kwijt geraakt toen ik mijn shet kreeg en er elke keer minstens 10 keer afdonderde doordat het een eigenwijze draak is :+

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:22

Mijn pony Kitty was vroeger ook een echte draak. Bokken en uittesten, de hele tijd. Vreemd genoeg bleef ik toen wel zitten en toen was ik 4. Nu ben ik 12 en val ik iedere keer als ik spring of als hij bokt.
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 27-11-13 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:22

NesxNas schreef:
SuperAssie schreef:
Ja indd, dat is niet iets wat je even doet..
Een hoefsmid hier in de buurt is het zelf twee keer gebeurd.. Arme man :(:)

Tijdens het bekappen? Lijkt me verschrikkelijk!

Nee, tijdens het rijden..
Beide paarden waren van hem, en beide keren gebeurd op buitenrit. Was niks mis met de dieren, nooit ziek en niks en dan bam ineens allebei een hartstilstand uit het niets.
Wel niet tegelijk, maar niet zo heel lang na elkaar geloof ik. Is al een paar jaar geleden. Hij heeft nadien ook nooit meer een nieuw paard gekocht..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:24

SuperAssie schreef:
NesxNas schreef:
Tijdens het bekappen? Lijkt me verschrikkelijk!

Nee, tijdens het rijden..
Beide paarden waren van hem, en beide keren gebeurd op buitenrit. Was niks mis met de dieren, nooit ziek en niks en dan bam ineens allebei een hartstilstand uit het niets.
Wel niet tegelijk, maar niet zo heel lang na elkaar geloof ik. Is al een paar jaar geleden. Hij heeft nadien ook nooit meer een nieuw paard gekocht..


Snap ik wel. Of je gaat nooit meer op buitenrit.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:24

Ik ben een keer met paard en al van een heuvel gevallen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:25

SuperAssie schreef:
NesxNas schreef:

Tijdens het bekappen? Lijkt me verschrikkelijk!

Nee, tijdens het rijden..
Beide paarden waren van hem, en beide keren gebeurd op buitenrit. Was niks mis met de dieren, nooit ziek en niks en dan bam ineens allebei een hartstilstand uit het niets.
Wel niet tegelijk, maar niet zo heel lang na elkaar geloof ik. Is al een paar jaar geleden. Hij heeft nadien ook nooit meer een nieuw paard gekocht..

Ach wat triest! :n Ik snap wel dat hij geen ander paard kocht!

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:31

Eh stuk of 5 à 10 keer (misschien wel vaker :Y))
Vooral van één een manegepony, op de rechterhand vind ze stom, en vooral in galop. Rij je normaal in de rechtergalop de bak rond, gaat stilstaan, draait zich om, gooit zn kop naar beneden en daar lig je dan hahaha. Maar ach, t is maar een kleintje dus je valt niet hoog/hard haha.

Mijn raarste val was denk ik toen ik klein was, als zo'n klein kind wat voor de 3e keer op t paard zat. Ik reed op een witte pony genaamd Kitty. Maar die wilde zo snel mogelijk richting uitgang, en mijn beentjes kwamen net op t midden van die buik, dus ik kon die pony niet goed corrigeren dus die pony holde met mij richting uitgang. Maar de deur richting uitgang was dicht, dus die pony ging in de noodremmen en ik vloog op de nek, draaide naar beneden, baf in een plas.

Tjaa, word je hard van he :+

Ilse_Ven

Berichten: 156
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Nijmegen en Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:32

Ik ben nu in totaal 3x gevallen waarvan twee keer afgelopen vrijdag +:)+

De eerste keer reden we in de buitenbak en ik zat op een pony die erg schrikkerig is en heel vaak weg schiet. Er was dus een kindje aan het spelen in zo'n klein huisje, zwaait ineens super hard het deurtje open en het deurtje knalt tegen de buitenkant van het huisje, natuurlijk toen ik daar net reed. Gevolg: pony maakt een super scherpe bocht naar rechts en ik kom zo op mijn kont terecht. Ik heb daarna echt 5 minuten op de grond gelegen omdat ik zo hard moest lachen :') .

En de tweede keer, afgelopen vrijdag dus, was ook tijdens de les. In onze les rijdt altijd een paard mee dat heel erg druk is, gewoon omdat hij zoveel zin heeft om te rijden. Afgelopen vrijdag was het paard op de een of andere manier erg alert en schrok ook regelmatig. We reden op de volte en het paard wat zo druk was reed achter mij. We moesten in galop aanspringen, en toen we een rondje hadden gereden, schiet het paard weg en waarop mijn paard ook weg schiet en heel erg begint te bokken. Ik wordt dus zo naar voren gelanceerd waardoor ik in de nek van mijn paard hang. Ik heb zo een paar seconden gehangen (paard was nog steeds in galop) totdat ik bedacht dat ik me maar gewoon liet vallen, aangezien ik er toch niet meer opkwam :=. Ben er daarna weer opgegaan, met best veel pijn aan mijn rug, en tien minuten later lag ik er om dezelfde reden weer af, alleen reden we toen niet op de volte en werd ik er letterlijk vanaf de zijkant af gelanceerd -O- Ik en er hierna weer opgegaan, maar had nu ook best veel pijn aan mijn nek. Omdat de pijn gisteren nog steeds niet weg was zijn we maar naar de dokter gegaan, maar het viel gelukkig mee en moet vanzelf weer goed komen.

Respect voor de genen die heel dit verhaal hebben gelezen, ik kan gewoon niet goed een verhaal vertellen haha _/-\o_ :=

P.S. talithaa_o: aaaauw dat lijkt me echt heeeeel erg pijnlijk, hoop dat het snel weer goedkomt! :(:)

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:33

Chroosje schreef:
Eh stuk of 5 à 10 keer (misschien wel vaker :Y))
Vooral van één een manegepony, op de rechterhand vind ze stom, en vooral in galop. Rij je normaal in de rechtergalop de bak rond, gaat stilstaan, draait zich om, gooit zn kop naar beneden en daar lig je dan hahaha. Maar ach, t is maar een kleintje dus je valt niet hoog/hard haha.

Mijn raarste val was denk ik toen ik klein was, als zo'n klein kind wat voor de 3e keer op t paard zat. Ik reed op een witte pony genaamd Kitty. Maar die wilde zo snel mogelijk richting uitgang, en mijn beentjes kwamen net op t midden van die buik, dus ik kon die pony niet goed corrigeren dus die pony holde met mij richting uitgang. Maar de deur richting uitgang was dicht, dus die pony ging in de noodremmen en ik vloog op de nek, draaide naar beneden, baf in een plas.

Tjaa, word je hard van he :+


Zijn alle Kitty's dan duiveltjes := ?

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:38

Ben al heel wat keren gevallen, vooral toen het flink koud was en er meerdere jonge paarden in de les meereden.
Een keer gepresteerd om er binnen het uur 3 keer af te vallen.
Een keer flink wat gebok uitgezeten er eraf gegaan door uitputting, was een alternatieve nieuwjaarsduik, weliswaar niet in het water maar wel op 3 januari.
De raarste, een halve landing op het hek en uiteindelijk lag ik half in de bak en half in de wei. Resultaat, fikse schaafwond die ontstoken raakte en uiteindelijk bleek een whiplash.
Met andere vallen veel gekneusd en een keer elleboog gebroken.

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:40

Wat is een whiplash?

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Chroosje

Berichten: 937
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:41

KittyDylan schreef:
Chroosje schreef:
Eh stuk of 5 à 10 keer (misschien wel vaker :Y))
Vooral van één een manegepony, op de rechterhand vind ze stom, en vooral in galop. Rij je normaal in de rechtergalop de bak rond, gaat stilstaan, draait zich om, gooit zn kop naar beneden en daar lig je dan hahaha. Maar ach, t is maar een kleintje dus je valt niet hoog/hard haha.

Mijn raarste val was denk ik toen ik klein was, als zo'n klein kind wat voor de 3e keer op t paard zat. Ik reed op een witte pony genaamd Kitty. Maar die wilde zo snel mogelijk richting uitgang, en mijn beentjes kwamen net op t midden van die buik, dus ik kon die pony niet goed corrigeren dus die pony holde met mij richting uitgang. Maar de deur richting uitgang was dicht, dus die pony ging in de noodremmen en ik vloog op de nek, draaide naar beneden, baf in een plas.

Tjaa, word je hard van he :+


Zijn alle Kitty's dan duiveltjes := ?

Ja denk het wel :')
Maar die pony was dan wel drachtig, 2 weken nadat ik had gereden stond er een veulentje naast. Was waarschijnlijk niet gepland, dus de eigenaren wisten er ook niks van. Verder is er niks mis geweest met het veulentje hoor, en ik als klein kind op die pony kon weinig kwaad, hobbelde eigenlijk meer een beetje rond :=

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:49

KittyDylan schreef:
Wat is een whiplash?

Een whiplash kun je krijgen als je hoofd/ nek een hele snelle beweging van achter naar voor maakt en weer terug. Zie je ook vaak bij een kop staartbotsing.

lotlot2
Berichten: 1351
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:10

1 keer van mn verzorgpony :o Ik gleed weg, haha...
En op de manege wou ik rondje om de wereld doen zonder zadel maar toen ging het verkeerd en toen hing ik letterlijk aan de nek... :')

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:31

lotlot2 schreef:
1 keer van mn verzorgpony :o Ik gleed weg, haha...
En op de manege wou ik rondje om de wereld doen zonder zadel maar toen ging het verkeerd en toen hing ik letterlijk aan de nek... :')


Rondje om de wereld _O- Deed ik op buitenrit zonder zadel. Pony draafde, ik gleed eraf.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:31

ik heb een keer via de nek van het paard een volledige salto gemaakt en weer op mn voeten terecht gekomen *\o/*

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:32

Anoniem schreef:
ik heb een keer via de nek van het paard een volledige salto gemaakt en weer op mn voeten terecht gekomen *\o/*


Knap. Zal mij niet lukken

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:33

Mijn leukste val was toen ik op Diego voor te eerst er weer op ging toen hij eventjes had stilgestaan. Uit t niets werd t gewoon te druk in zijn koppie, toen werd het steigeren en daarna 3x bokken.. Ik viel er in een salto vanaf en kwam op mijn voeten terecht !! :D :')

no hay mas dios que dios

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:34

Anoniem schreef:
ik heb een keer via de nek van het paard een volledige salto gemaakt en weer op mn voeten terecht gekomen *\o/*

Ik ook, hihaaa ! :') *\o/*

no hay mas dios que dios


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers