hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
nathalie2000
Berichten: 378
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:01

Hmmm, hoe vaak.. Denk 5 keer?
De leukste herinner ik me nogsteeds hoor.. Ik zat denk ik in de half gevorderen, was nog lang geen top ruitertje en pony waar ik op reed was de hele tijd andere aan het aanvallen.. :Y)
Lekker rijden, ging goed.. Springt dat paard opeens in galop de andere kant uit. Daar schoof mijn zadel dan, zo opzij.. Viel gelukkig zacht op de grond en heb er de hele les nog om gelachen :+.

Remember, the feeling you get from a run is far better then the feeling you get from sitting around wishing you were running.


Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:04

Ik ben in totaal ongeveer 5x gevallen en rij nu bijna 2 jaar.
Mijn pijnlijkste val was toen ik nog niet zo lang reed en op de pony van een vriendin ging reden. We dachten wel dat ik in galop kon. Pony ging er helaas van door. Ik wilde links en hij ging rechts. Vervolgens klapte ik keihard tegen de bakrand aan. Heupbot doet er nu nog steeds pijn van en had gelukkig een cap op anders had ik wat meer dan een hersenschudding. Ik had ook een schaafwond op mijn wang door de bandjes van de cap.
De raarste val was dat mijn paard er opeens vandoor ging. We hadden toen ook nog eens een natte plek in de bak en daar ging hij veel te hard doorheen en hij ging bijna onderuit, dus ik ben maar half op hem gaan liggen in de hoop hem niet teveel uit balans te brengen. Gelukkig is hij niet onderuit gegaan, maar hij heeft me er wel uiteindelijk af gebokt. Eigenlijk niets aan over gehouden.

XstormX
Berichten: 305
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 23:21

arnimca15 schreef:
Laatste keer dat ik eraf ben gevalen was wel grappig :p we hadden indoor cross training en mocth op de fjord rijden. Tijden het losrijden was hij al en beetje hyper aan het doen want in de bak ernaast waren ze al aan het crossen en mijn pony wilde heelgraag meedoen. Telkens ervandoor rennen maar ik bleef wel zitten.. dus ik reed gewoon vrolijk door tot dat hij er zo gemeen ineen keer uit het niets tusenuit rende !! Ik had van te voren al gedacht dat ik m nog eens moest aansingelen maar was iets te druk met het opvangen van mijn pony's ren-aanvallen. Uiteindelijk rende hij er dus gemeen hard tussen uit en hing ik ongeveer aan nek in de hoop toch te blijven zitten. Terwijl hij ging draven en het zadel dus onderan bungelde liet ik me toch maar op de grond vallen... dat was één van mijn drie vallen. De rest waren niet zo spectaculair. Gelukkig geen pijn gehad en daarna weer gewoon opgestapt :)
hahahahaha geweldig :)

verzorgster/stalhulp gezocht omgeving Venray!!

lieve des, we missen je <3

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:08

Oh ik ben zo vaak gevallen. In mijn les zat ik altijd op de 'rodeo' pony's dus ik was een soort van rodeo clown in mijn les. Alle ouders in de kantine konden om me gaan zitten gieren haha, :+

Mijn raarste val was toch wel degene waarbij ik echt gewond raakte. Ik heb op de opening van onze bak geklapt, alleen was dat houd gesplinterd en wat kapot. Naja je raad het al, flinke wond en ik rolde door met klappen. Dus ribben waarschijnlijk gebroken geweest maar zeker weten gekneust. Dit was 2 jaar terug en heb nog altijd last.
Me vriendin moest er eerst om lachen maar ze zag toen toch wel dat het ernstig was :')

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Anoniem

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:56

gister tijdens onderling springen nog gevallen
ik reed naar de dubbel & op de 2de stopte ze, gooide eerst heel vriendelijk de balken tegen de grond voor ik op de balken belande :P

henrike555
Berichten: 26
Geregistreerd: 15-09-12

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:00

1x toen ik 8 was van onze fjord 1ste keer springen. 2x die zelfde dag (mijn zit was niet zo best XD) 3x op mijn 13e van mijn pony toen ze weigerde en langs de hindernis ging mijn springleraar spong er voor dus ze vloog weer de andere kant op en ik zat er nog maar half op dus ja... daar lag ik.

catootjeenik
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:22

In totaal ben ik 5 keer gevallen dacht ik. De raarste was toen ik mijn leuke eigenwijsje aan het inrijden was. Ik lande in de drinkbak!!

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:01

Zo vaak :+

Maar de raarste blijft toch ook nog steeds de mooiste ...
Een paar jaar geleden, ik gok 2011?
Er was een nieuw paardje op de manege waar ik reed, Nike heette die. Een kleine, heeeele dikke Appaloosa.
Dat dier was veel te dik voor een zadel, maakt niet uit wat voor zadel erop lag.
Er zat geen hou vast aan, dat ding bleef maar schuiven op dat kleine bolle ruggetje.
Nou ja, opstijgen en de les in. Het ging goed buiten om dat ik om de 2 rondjes hoefslag naar het midden moest om mn zadel recht te leggen :Y)
Maar goed, aangesprongen in galop en mijn instructrice roept dat ik maar weer naar het midden moet komen, het zadel lag weeer op zn nek *\o/*
Ik stuur dat beestje op de volte, en probeer m terug te nemen naar draf, en dat laatste lukte dus niet.
Paard rend door dus ik draai nog een volte, op de volte.
Door die korte draai schoof het zadel nog meer naar voren, paard steekt zijn kop naar beneden en ik maak letterlijk een koprol van zijn hals af, en zit zo rechtop op de grond precies voor de neus van mijn instructrice. _/-\o_
Mijn hemel, wat hebben we ons toen dood gelachen.
Ging als een lopend vuur door de manege een weken later hoorde je nog steeds mensen erover praten.

Kita, Beer en Winner <3

buddy06
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:15

Weet niet meer hoeveel, best vaak haha. Mijn raarste val was op de manege, toen ik op de pony door de hoek galoppeerde waar de bodem - blijkbaar - niet helemaal goed was, waardoor het arme beestje uitgleed en we beiden op de grond lagen :') Hij viel wel iets op mijn been maar gelukkig beiden nergens last van gehad.

En nu bijna 3 jaar geleden ben ik nogal hard voorover gevallen, met mijn hoofd op de grond. Hoofd bleef staan en lichaam klapte eroverheen... Had mijn kaak en neus zwaar gekneusd, lichte hersenschudding, en mijn nek deed na een tijdje behoorlijk veel pijn. En nu zit ik voor de rest van mijn leven met een whiplash. Maar goed, had mijn nek wel kunnen breken.
Heb dat paardje nog een keer gereden, puur voor mijn eigen gevoel :P Rijd nu wel nog steeds.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:11

omdat dit eigenlijk toch wel een grappig draadje is (en ik efkes niet goed weet hoe ik nu moet zitten vandaag ;) ) deze maar weer even nieuw leven in blazen.

ik schijn momenteel een abonnement op vage ongelukjes te hebben.
Na jarenlange pauze sinds een paar maanden weer het paardrijden opgepakt en omdat ik mijzelf vroeger heb leren paardrijden, valt er nogal wat bij te spijkeren (correcte zit, balans, aanleuning etc etc). Ook al heb ik in het verleden enkele jaartjes les gehad, na een lange pauze lijkt alles weer weg te zijn.. maar goed, we zijn weer op de goede weg.

mijn twee 'val' partijen van het afgelopen half jaar (twee ja pff), tellen ook eigenlijk maar half.. degene waar ik er niet af ging, is juist eigenlijk de meest lachwekkende.

een maand of 3 terug de eerste 'val'. ik stap af, heel ellegant.. zwaai mijn been over het paard, laat mijn kont zakken, maar vergeet mijn andere voet in vloeiende beweging uit de stijgbeugel te verwijderen.. met andere woorden, ik eindigde dus op mijn kont.. tijdens het afstappen!!! dat telt niet :o

gisteren nummer twee.. tijdens het instappen.. halverwege het eerste rondje, ben net een kink uit de teugels aan het werken en let even niet op de buitendeur, waar iemand dus net de balk voor de bakrand wil schuiven aan de achterkant.. Ik voel de pony letterlijk onder mij verdwijnen (springt niet weg maar kruipt eerst helemaal in elkaar). voor niets meer vast, voor het gevoel niets meer tussen je benen.. En ik wist wat er ging gebeuren.. bijna niets hoor.. ze springt 1 pas opzij en ik draai in een reflex de teugels een slag om mijn handen (in plaats van inkorten.. ja, ik weet het fout, maar probeer een reflex maar eens af te leren). Dus op het moment dat ik haar ineen voel krimpen weet ik wat er gaat gebeuren en ik denk nog half gefrustreerd: ja zo snel kan ik mijn teugels niet aannemen en realiseer mij ook dat ook al maak ik die slag met mijn handen, dat ze dan nog veel te lang zullen zijn.. En op dat moment springt ze dan ook opzij. Ik zat er nog op jawel, maar vervolgens in slowmotions glijd ik er zo aan de zijkant af en beland op mijn kont in de bak (ja wel redelijk hard), met de teugels in mijn handen, en de pony braaf stilstaand en mij vragend aankijken..

Fronste even mijn wenkbrauwen en probeerde te achterhalen waar het nu toch fout was gegaan, het was geen vage actie van de pony, ze deed niets abnormaals, ja ik had geen hoofd in mijn handen, maar dan nog 1 sprong zijwaards.. Dus ik zat eigenlijk te peinzen, ondertussen kwam de instructrice ook aanlopen.. ik kijk nog eens naar de pony en ik mis wat.. het zadel! dat lag tussen mijn knieeën op de grond..

Dus de eerste reactie rondom de bak en van de instructrice.. 'zat het zadel te los, had je m niet goed aangesingeld?" Ik kon alleen maar verbouwereerd uitbrengen: 'Ja, maar.. Dat kan niet, dit kan echt niet?'... ik kijk nog eens een keer 'dan moet het zadel onder zijn buik hangen en niet tussen mijn benen op de grond'.. Dus enige wat ik mij kon bedenken was dat de singelstoten gebroken moesten zijn.. pak het zadel op, leg het blad op zij.. en ja hoor.. twee stompjes waar ooit singelstoten zaten.

Waarschijnlijk heeft ze nadat ze ineenkrompen zich vreselijk opgeblazen toen ze opzij sprong en heeft de een van de singelstoten het niet overleefd waarna nummer twee alles op moest vangen en ook ter plekke het leven liet..

lol, laat niemand meer wat zeggen over een matige zit.. ik bleef netjes in het zadel zitten!.. alleen ponylief stond er niet meer onder.


---

mijn vaagste geval was ook gisteren, voelde mij net weer een klein kind wat nog niet goed kon sturen zeg maar.. ik ging er niet af, maar dat was alleen maar omdat ik haar terugnam en mijn balans herstelde.

Nadat pony en ik van onze schrik uit het instaprondje waren bekomen, verliep de les eigenlijk wel aardig. De juiste zit was redelijk goed te vinden.. zodra het auwie deed zat ik goed zeg maar (waar een beurs achterwerk al niet goed voor is). Overgang naar galop, ging redelijk netjes, dus ik lekker ontspannen, wil een volte inzetten bij e. alles ging volgens het boekje, had een nette aanleuning, zelfs een lichte stelling (ja ze is af en toe wat stijf, dus dat ze 'meegaf' was voor mij een teken dat ik en pony eindelijk op dezelfde pagina zaten). ik draai mijn schouder in, en zet de volte in.. Op dat moment besluit de pony om mij verder te negeren, zet het bit tussen haar tanden, hoofd komt omhoog, stelling eruit en madam gallopeert rechtdoor. Het zal er niet zo uitgezien hebben, maar voor mijn gevoel zat ik al op de volte en liep zij nog op de hoefslag. Kon nog net op tijd corrigeren, 2 passen later had ik er anders wel afgelegen denk ik zo.. was wel humor, maar volgende keer toch maar wat beter opsluiten en niet te makkelijk denken over de bereikte ontspanning.

maar goed als je denkt dat daarmee mijn ongeluk van gisteren toch wel over was.. guess again..
Heb de pony net afgezadeld.. ze staat nog vast. Was ik efkes vergeten hoe aanhankelijk ze kan zijn na het rijden (dat voor een manegepony). Ik zou afrekenen en de kortste route van a > b was even onder haar hoofd doorduiken want de persoon met wie ik moest afrekenen stond aan de andere kant.. Besluit ze niet op dat moment om haar hoofd op mijn schouder te willen leggen.. Ja heel lief, maar mijn eigen lange manen zaten gelijk vast in het halster.. en goed vast ook, tussen de ring en de clip.. ik kon alleen uitbrengen.. 'Oh, dit is niet goed, helemaal niet goed.. ik zag in gedachte al de pony van streek worden en haar kop in de lucht gooien.. Maar wat dat betreft is het echt een schat.. zolang ik zelf maar rustig mijn haar ontwarde bleef zij rustig met het hoofd bij mijn schouder.. Net zoals als ze gelijk en rustig stond te wachten toen ik er met zadel en al afkieperde (lijkt mij toch een beter schrikmoment voor een pony dan iemand die iets bij de bakrand doet?).. gewoon een lief eerlijk dier..

esli14

Berichten: 682
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:22

Mijn raarste val was niet echt een val
*D
De pony struikelde en viel samen met mij :roll:

Don't worry, you're just as sane as I am

Horseloverl
Berichten: 2218
Geregistreerd: 27-03-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:29

hmm opde bevroren grond eraf gevallen, bak was zacht met 1 bevroren plek .. ben achterover gegaan.met steigeren paard.viel ook. Met inspringen op slexhte bodem midde door een.oxer geknald paard viel ook mee en daarbij nog wel 300 keer hahaha

Roze schoentje

LaLotte
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:50

Ik ben 4 keer gevallen:
- eerste keer al best lang geleden toen een klein paardje er vandoor ging die heel moeilijk zat in galop (op de manege)
- een keertje omdat mn verzorgpaardje rare sprongen maakte en ik mn beugel verloor, iets meer dan een halfjaartje geleden denk ik
- een keer samen met hetzelfde paard, we waren aan het rijden op een paadje naast stal en toen galoppeerde hij er opeens vandoor en besloot bij stal plotseling af te slaan waardoor hij uit de bocht vloog
- en nog een keer van hetzelfde paard voor de vakantie door mn eigen dommigheid hahaha, ik was met 1 hand en lange teugel aan het rijden en probeerde bochtjes te sturen, toen het eindelijke lukte werd ik een beetje te enthousiast en daar schrok hij van haha :P

idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:18

Uhhh ik denk 3 x...... ik rij nu zon 25 jaar. 1x was met een shet hengstje zonder zadel. We gingen op een veldje in de woonwijk rijden en toen begon hij te bokken. Ik gleed weg dus besloot mezelf eraf te laten glijden want als ik naast hem zou staan zou ik meer grip hebben op hem als zonder zadel op zijn rug... dus ik glij eraf, met dat ik 1 been op de grond heb geeft hij nog een bok waardoor ik mn evenwicht verlies en dus alsnog val. Hij draaide zich meteen om met als gevolg dat hij los liep. Hij zetten het op een lopen en rende zo de cafetaria in wahahaha. Hun hebben hem op het weitje achter hun zaak gejaagd en van daaruit konden we hem weer pakken. Gelukkig is alles goed afgelopen. Hier was ik een jaar of 1e denk ik. Toen ik een jaar of 16 was ben ik van mn verzorgpaard afgevallen. Ik reed 1x per week de springles met haar en ze stopte voor de hindernis. Het was een laag hindernisje dus kon ze er ook makkelijk vanuit stilstand overheen wat ze ook braaf deed. Hier verloor ik mn evenwicht maar na de sprong zat ik nog steeds.... toen deed ze heel droog een stapje opzij en dat was de druppel dat ik alsnog viel. De 3e x weet ik niet goed meer. Maar er staat me iets van bij dat ik in de bak thuis nog eens gevallen ben.... maar dat zal wel niet bijzonder geweest zijn want ik weet niet meer hoe dat toen ging.

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:53

stuk of 8-9 keer? de laatste keer is al meer dan twee jaar geleden :+
de stomste was toen ik 6 was en mijn paad struikelde en ik viel en mijn arm brak :') _O- ooops

<3 Don Amigo & Juliet <3

Gientje12
Berichten: 819
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Drenthe

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:52

had 2 week terug een bijna-val. ging na 3 weken niet gereden te hebben weer rijden op mn vp (vakantie tijd) helaas wou paardlief niet galoperen en ging midden in de bak stilstaan om omhoog te komen (kende die truc dus dreef hard aan) sprong ineens een meter naar voren en daarna opzij dus zat met mn benen voor het zadel en mn handen ook ergens waar ze niet hoorden toen sprong ze andere kant op maakte een draai (dacht dat ze klaar was dus wou normaal gaan zitten maar toen sprong ze nog weer de andere kant op. Maar ben blijven zitten :')

''an animal can be your best friend''
Een nee heb je, een ja kun je krijgen!
Vera de Vries 17-3-2013 - Coelenhage's Helma 21-11-2014

Welshponyfan
Berichten: 530
Geregistreerd: 23-03-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:58

Ohh, minimaal 25 x! sowieso nog wel vaker :P mijn PIJNLIJKSTE val was toen mijn pown in rengalop op prikkeldraad af galoppeerde, stopte er zo halve meter voor, toen viel ik in het prikkeldraad, ik zat er vast ik met mijn shirt .. zat stroom op .. zwaar gekneusde neus en gekneusde been en arm. Ik woon redelijk vlakbij bij een snelweg, begonnen 3 (!) vrachtwagens tegen elkaar te toeteren. niet zomaar "toet" maar toeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet :P deed nogal zeer.

mijn raarste val was een keer prive spring les, ze was super eigenwijs. ik ging in middengalop, en opeens stond ze stil: ze moest poepen -_- stilstaan doet ze dan normaal nooit.. nu wel dus.. toen hing ik om haar hals, langer en langer, ik liet los , zat mijn voet nog in de beugel.. dus ik hing helemaal op de kop.. gelukkig bleef ze staan, alleen ze ging gras eten 8)7 :P

Koos onderschriftloos :-)

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:05

Raarste vallen;
Op mijn voeten ernaast geland en daarna door me knieën gezakt en het paard keek me raar aan omdat ik op me kont zat

Mijn ruin maakt zich erg bol bij het springen; zeg maar ook hals naar benden. Tja als je dat nog nooit meegemaakt hebt en dan springt vlieg je na de landing met je handen naar voor zo naar benden met een paard dat vol in de sliding gaat om je niet te raken.

Tussen de bakrand onder het hokje van de jury vallen omdat we krappe bocht naar rechts moesten na een sprong, paard springt te ver ik zit op rechts hij gaat links. Ga ik daarna op links zitten ga hij naar rechts en dan keihard lachen naar de jury die heeeeeel bezorgt keek achteraf lachte ik minder omdat me body-protector was gebroken :(

Mijn laatste val is al wel ff geleden omdat ik mijn ruin nu ken :D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:04

billy3105 schreef:
Raarste vallen;
Op mijn voeten ernaast geland en daarna door me knieën gezakt en het paard keek me raar aan omdat ik op me kont zat

Mijn ruin maakt zich erg bol bij het springen; zeg maar ook hals naar benden. Tja als je dat nog nooit meegemaakt hebt en dan springt vlieg je na de landing met je handen naar voor zo naar benden met een paard dat vol in de sliding gaat om je niet te raken.

Tussen de bakrand onder het hokje van de jury vallen omdat we krappe bocht naar rechts moesten na een sprong, paard springt te ver ik zit op rechts hij gaat links. Ga ik daarna op links zitten ga hij naar rechts en dan keihard lachen naar de jury die heeeeeel bezorgt keek achteraf lachte ik minder omdat me body-protector was gebroken :(

Mijn laatste val is al wel ff geleden omdat ik mijn ruin nu ken :D


Oeps, klinkt er pijnlijk!

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:07

Eentje die ik nooit weer vergeet, mijn superman val :')

Was met springewedstrijd, barrage.
Lekker tempo erin, maar net niet genoeg teruggenomen voor de laatste hindernis.
Paardje red zichzelf, maar ook daarna heeft ie er dus een vaartje inzitten, wat er gebeurde weet ik niet, maar ik vloog er mooi met mn handen naar voren vanaf :+

Heb er ook wel eens voor gehangen, ook met springen. Geen idee wat er gebeurde, maar ik hing dus met mn armen om paardjelief zijn nek, ervoor :') Hoera dat ie stopte, anders was ik waarschijnlijk gevallen en overlopen :+

I am because you were

Niina

Berichten: 422
Geregistreerd: 24-08-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:09

Ik ben zo vaak gevallen dat ik niet meer weet hoe vaak :') mn raarste is met mn gezicht in het zand, er zat zelfs zand in me mond, bah

~~~ ~~~
No hour of life is wasted that is spent in the saddle.
~~~~~~

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:42

prugelpiet schreef:
billy3105 schreef:
Raarste vallen;
Op mijn voeten ernaast geland en daarna door me knieën gezakt en het paard keek me raar aan omdat ik op me kont zat

Mijn ruin maakt zich erg bol bij het springen; zeg maar ook hals naar benden. Tja als je dat nog nooit meegemaakt hebt en dan springt vlieg je na de landing met je handen naar voor zo naar benden met een paard dat vol in de sliding gaat om je niet te raken.

Tussen de bakrand onder het hokje van de jury vallen omdat we krappe bocht naar rechts moesten na een sprong, paard springt te ver ik zit op rechts hij gaat links. Ga ik daarna op links zitten ga hij naar rechts en dan keihard lachen naar de jury die heeeeeel bezorgt keek achteraf lachte ik minder omdat me body-protector was gebroken :(

Mijn laatste val is al wel ff geleden omdat ik mijn ruin nu ken :D


Oeps, klinkt er pijnlijk!


Nouja ik had nergens last van :') ik ben normaal altijd van de blauwe plekken zelfs op me rug maar niks geen blauwe plek. Ook geen spierpijn ofzo

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Myrsky

Berichten: 4120
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:33

Ik reed een tijdje geleden een onderlinge springwedstrijd op de manege. De pony was een beetje te blij en schoot ervandoor tussen de dubbel. Je raadt het al: we moesten een bocht door en de pony ging wel en ik niet. Helaas gediskwalificeerd en helemaal blauw (belandde tegen de kant)

Verder ben ik er ook al eens afgebokt (door dezelfde pony haha). Ze schoot er drie keer in één rondje vandoor haha.

Ook ben ik er al een keer vanaf gevallen zonder dat jet paard ook maar iets deed. Ik zat voor de eerste op haar en we galoppeerden aan. Alleen had ze nogal ee rare galop en ik ben er vamaf gegleden. Eerst netjes op mn voeten en toen het paard een paar passen verder was viel ik ineens alsnog om.

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:07

ok, eentje nog die ik jullie niet wil onthouden.

jaren en jaren en jaren terug (zei ik al dat het een tijdje terug was?)

ging ik met mijn zusje een keer een buitenrit maken op het strand van noordwijk (super mooi vanwege de brede duinen en bossen zodat je een mooie afwisseling hebt). Ponies werden toegewezen, daarna even een rondje door de bak zodat men kon checken of pony en ruiter ook enigzins een match waren (waren groepsritten geboekt bij een manege, maar meeste ruiters kwamen niet van de manege)

ik had aangegeven: wil graag een betrouwbare pony, sprongetje opzij geen issue of wat 'ondeugend' geen probleem. maar ik wil geen strandracer hebben die het bit tussen de tanden neemt of persee voorop moet lopen (dat is niet mijn ding).

Dus ik kreeg een vierjarige, denk dat het een haflinger was of kruising haflinger/fjord..
Zijn naam was Carrousel, dat had eigenlijk wel een beetje een waarschuwing moeten zijn natuurlijk.

onderweg door het bos kreeg ik te horen dat hij eigenlijk nog niet zolang mee ging naar buiten (hij liep redelijk ontspannen mee, maar dat was eigenlijk niet wat ik wilde horen omdat het natuurlijk onvoorspelbaar kon zijn). Ik merkte ook dat hij nogal 'los' in zijn vel zat letterlijk, bij vlagen leek het ineens alsof hij onder mij verdween terwijl ik er gewoon op zat.. of vloeiend zijn kont ineens een stuk laten zakken (niet struikelend, nee plots een stuk lager O.o). Vraag mij niet hoe hij dat soort dingen voor elkaar kreeg, ik moest er wel om lachen maar tegelijk had ik zoiets van: hmm echt vertrouwd voelt het niet.

op het strand, gallop, maakt hij tijdens het galoperen ineens een sprong voorwaarts (wist niet dat dat kon, maar blijkbaar). ik schrik en krijg het voor elkaar om 1 voet naar voren te steken.. Zit die niet klem in de beugel? gelukkig liep de pony weer normaal in ontspannen galopje.. dus ik ga iets verder achterover zitten.. pony verandert zijn gang niet mooi en ik wrik mijn schoen uit de beugel..

Op dat moment dat ik dus iets achterover zit en mijn hak extra uitdruk om mijn tenen te bevrijden, vind hij het het ultieme moment om te struikelen achter en bijna op zijn kont te gaan zitten

Je raad het al.. met een driedubbele salto achterover eraf.. Nu ben ik nooit goed in schoonspringen geweest dus ik land plat op mijn buik in het zand. Cap ketst op mijn neusbrug, schuif achterover en ketst op mijn achterhoofd (ja hield er twee builen aan over).

pony hevig geschrokken en wilde maar 1 ding. weg wezen.. ik lag daar met de teugels in mijn handen, kijk de pony recht in zijn ogen (en wijd open neusgaten). en had zoiets van 'echt niet dat ik dat eind terugga lopen!. Dus ik hield vast en hij maar stampen rondom mijn hoofd om los te komen.. Ik ben toen echt even bang geweest dat hij mij zou vertrappen en ze de pony niet tijdig konden grijpen.. ondertussen werd ik heen en weer gesleurd door het zand (het zat in mijn mond, in mijn boezem tot in mijn bilnaad kwam ik later achter.

al met al heeft het denk ik maar een een ruime halve minuut geduurd tot iemand de pony kon grijpen en overnemen.. maar het leek een eeuwigheid. we zijn terug gestapt naar de manege terwijl de rest van de groep de rit vervolgde (met iemand mee met ons).

uitkomst was:
- flinke hersenschudding
- buil op mijn neusbrug
- buil op mijn achterhoofd
- zand'brandwondjes' op de vreemdste plekken
- 3 gekneusde ribben

was natuurlijk volkomen mijn eigen schuld, had de pony beter terug kunnen nemen voor ik mijn voet probeerde te bevrijden, vooral omdat ik er al achter gekomen was dat hij rare bewegingen kon maken onder het zadel..

EsmeeSenja

Berichten: 304
Geregistreerd: 27-02-14
Woonplaats: In paradijs ' esmee en ayla '

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:50

De raartse zand happer van mij was nogwel dat ik een springparcours had en mijn paard dacht: jij wil springen? Dan ga je toch?! Dus mijn paard ging uit volle rengalop op de rem en ikk vloog over de hindernis heen :') raar genoeg stond ik wel op mijn benen

senja <3
drachtig
fries x kwpn
dresuur en springen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers