Leuke en leerzame ponykampen met eigen paard

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Leuke en leerzame ponykampen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 17:35

Hoi bokkers!

Ieder jaar ga ik met een hele goede vriendin van mij op ponykamp. We zijn al op een aantal verschillende kampen geweest, maar willen nu eindelijk eens met ons eigen paarden op kamp! Een dingetje, mijn paard is 3 jaar oud, en nog vrij onervaren. Hij heeft wel een super karakter, en vind vrijwel alles oke. Maar daarom zoek ik wel een kamp waar je goed overweg geholpen word, en waar de mensen ervaring hebben met eigen paarden. Misschien hebben jullie suggesties? :D

Een aantal 'eisen' voor het ponykamp:
- Het moet leuk, maar ook een beetje leerzaam zijn
-graag met buitenritten!
- leeftijd tussen ongeveer 12 t/m 16
- ergens rond friesland of noord-holland

Ps. KNHS instructieweek is helaas niet mogelijk, mijn vriendin heeft een pony en ik een paard, en helaas worden die gescheiden :(

*\o/*

Jippyhorse

Berichten: 1037
Geregistreerd: 08-12-11

Re: Leuke en leerzame ponykampen met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:19

Het ligt niet in Friesland of Noord-holland, maar Erve Meenderinkboer is écht een aanrader. De keren dat ik er ben geweest waren de jongsten rond de 12 maar vooral meiden van 14/15/16.
Je maakt er vooral buitenritten maar de lessen die je krijgt zijn wel leerzaam en ze willen je altijd helpen. Daarnaast is het ook onwijs gezellig!

Pommier
Berichten: 3377
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:23

Ik zou kiezen voor de instructieweken in drachten en dan de recreatieweek. Dan krijg je les op B niveau, in de richting dressuur of springen (dit kan je van te voren kiezen). Je gaat een keer zwemmen met de paarden, een keer een buitenrit maken en een keer spelletjes doen. Daarnaast heb je elke dag les. Paarden krijgen een nette stal en een stuk weiland.

http://www.paardenruiterinstructieweken.nl/

maximepatser

Berichten: 417
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 18:39

Suzanne_k schreef:
Ik zou kiezen voor de instructieweken in drachten en dan de recreatieweek. Dan krijg je les op B niveau, in de richting dressuur of springen (dit kan je van te voren kiezen). Je gaat een keer zwemmen met de paarden, een keer een buitenrit maken en een keer spelletjes doen. Daarnaast heb je elke dag les. Paarden krijgen een nette stal en een stuk weiland.

http://www.paardenruiterinstructieweken.nl/


Wow dit ziet er echt heel erg leuk uit ! super bedankt voor de tip, ik ga nog even verder rondsnuffelen op de site! :D