Graag een eigen paard of verzorgpony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Graag een eigen paard of verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 20:55

Heee,
Ik ben nikki en 12 jaar.
Ik wil ZO graag een eigen pony of een verzorg pony. ik heb wel 4/5 jaar op een manege gereden maar dat vind ik niet meer leuk.
Ik zeur al zo vaak bij mijn moeder dar als ik over paarden begin dat ze boos word. Ze vind het te duur. Maar we hebben ook niet veel geld, maar mijn opa betaalt veel voor ons. En hij heeft best wel veel geld. Maar natuurlijk heb ik het liefst een eigen pony maar een verzorgpony vind ik ook harstikke leuk! Ik heb wel al een verzorgpony gehad maar me moeder wou me niet meer de hele tijd wegbrengen want ze kreeg het druk met haar werk. Dus ik weet niet wat ik moet doen want ik vind een manege niet meer zo leuk en ik kan geen verzorgpony omg. Houten. Dus tja ...
Ik kan hier niet echt iets mee bereiken maar ik wou het even van me afschrijven.
Groetjes nikki xx

M_arjolein

Berichten: 1429
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Graag een eigen paard of verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:58

Hoe zie je het dan voor je als je een eigen paard hebt? Daar moet je ook elke dag een keer heen, misschien wel vaker. Bovendien is een eigen paard heel erg duur, dus misschien kan je moeder het wel niet betalen en wil ze niet afhankelijk zijn van je opa. Bovendien misschien heb jij over 3 jaar wel genoeg van je pony, en dan?

Ik zou lekker op de manege blijven rijden en misschien een verzorgpony in de buurt. Een eigen pony kan altijd nog wel, en is misschien wel veel leuker als je het later zelf bij elkaar hebt gespaard.

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 21:00

M_arjolein schreef:
Hoe zie je het dan voor je als je een eigen paard hebt? Daar moet je ook elke dag een keer heen, misschien wel vaker. Bovendien is een eigen paard heel erg duur, dus misschien kan je moeder het wel niet betalen en wil ze niet afhankelijk zijn van je opa. Bovendien misschien heb jij over 3 jaar wel genoeg van je pony, en dan?

Ik zou lekker op de manege blijven rijden en misschien een verzorgpony in de buurt. Een eigen pony kan altijd nog wel, en is misschien wel veel leuker als je het later zelf bij elkaar hebt gespaard.


Jaaa okee! Maar ik vind een verzorgpony ook wel leukk! Maar ik wil ook graag weer op een manege maar ik kan geen leuke manege vinden dus ik moet nog goed zoeken naar een gepaste manege :)

ElsRoosje

Berichten: 1021
Geregistreerd: 09-10-12
Woonplaats: Ergens naast Apeldoorn

Re: Graag een eigen paard of verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:01

Ik zou idd ook nog lekker op een manege gaan rijden en misschien komt er wel een keer een leuke (verzorg)pony op je pad!

Lovethokkaa
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:02

kom maar hier :') grapjee
misschien kan je een pony bij de manege leasen/verzorgen? dat kost niet zoveel geld als een eigen pony, het is 'in de buurt' en je kan er mee stoppen als je hem niet meer leuk vind.

M_arjolein

Berichten: 1429
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:04

Nikki12345 schreef:
Jaaa okee! Maar ik vind een verzorgpony ook wel leukk! Maar ik wil ook graag weer op een manege maar ik kan geen leuke manege vinden dus ik moet nog goed zoeken naar een gepaste manege :)


Je bent nog jong, dat komt allemaal wel! Ik zat vroeger vanaf mijn 6e ook al te zeuren om een eigen pony. En heb er pas op mijn 23e 1tje gekocht. En och wat ben ik trots, en ik ben ook blij dat ik nu er gewoon zelf voor kan zorgen en niet afhankelijk hoef te zijn van anderen.

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:51

M_arjolein schreef:
Nikki12345 schreef:
Jaaa okee! Maar ik vind een verzorgpony ook wel leukk! Maar ik wil ook graag weer op een manege maar ik kan geen leuke manege vinden dus ik moet nog goed zoeken naar een gepaste manege :)


Je bent nog jong, dat komt allemaal wel! Ik zat vroeger vanaf mijn 6e ook al te zeuren om een eigen pony. En heb er pas op mijn 23e 1tje gekocht. En och wat ben ik trots, en ik ben ook blij dat ik nu er gewoon zelf voor kan zorgen en niet afhankelijk hoef te zijn van anderen.


Jaa dat is dan veel fijner ! Dankjewel voor de reactie !

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:51

ElsRoosje schreef:
Ik zou idd ook nog lekker op een manege gaan rijden en misschien komt er wel een keer een leuke (verzorg)pony op je pad!


Jaaa ik hooop het oook ! Dankjewel voor de reactie !

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:52

Lovethokkaa schreef:
kom maar hier :') grapjee
misschien kan je een pony bij de manege leasen/verzorgen? dat kost niet zoveel geld als een eigen pony, het is 'in de buurt' en je kan er mee stoppen als je hem niet meer leuk vind.


Ojaaa dat is wel handig ik zal is gaan kijken ! Dankjewel voor de reactie !

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:56

Ouder worden werkt vaak ook :)
Dan ben je groot genoeg om zelf te werken voor het geld (en dan snap je ook dat het best duur is, zo'n eigen paard!) en om jezelf te verplaatsen van a naar b. Dan ben je minder beperkt en vaak vinden eigenaren het ook prettiger om een wat ouder verzorgmeisje te hebben voor hun paard :)

En vooral niet meer zeuren naar je moeder, dat is hartstikke vervelend.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-02-14 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SaarMisty
Berichten: 135
Geregistreerd: 08-07-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:56

Geniet nog lekker van het jong zijn en als je er zelf een kan betalen ga er dan eens over nadenken.

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:05

vuurneon schreef:
Ouder worden werkt vaak ook :)
Dan ben je groot genoeg om zelf te werken voor het geld (en dan snap je ook dat het best duur is, zo'n eigen paard!) en om jezelf te verplaatsen van a naar b. Dan ben je minder beperkt en vaak vinden eigenaren het ook prettiger om een wat ouder verzorgmeisje te hebben voor hun paard :)

En vooral niet meer zeuren naar je moeder, dat is hartstikke vervelend.


Jaa want als ik kijk op bokt dan willen ze vaak een verzorgster van 16 + ! En nee dat doe ik ook niet meer !

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 19:06

SaarMisty schreef:
Geniet nog lekker van het jong zijn en als je er zelf een kan betalen ga er dan eens over nadenken.


Jaa want ik heb het uitgetkend en het is best wel een hoog bedrag per maand !

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:16

Ik wou (en wil) ook een eigen paard maar er zijn meer dingen dan ''ooh leuk een eigen paard lekker rijden''. Het kost ten eerste heel veel geld maar ook niet te vergeten tijd! Je kan het zelf allemaal nog niet betalen (eenmalige kosten voor bijvoorbeeld zadel en aanschaf paard, terugkerende voor de hoefsmid, voer etc) dus je ouders moeten dat wel kunnen. Daarnaast ben je nog jong, nu heb je veel tijd maar ik zit nu in mijn examenjaar en een paard er bij zou ik niet redden denk ik terwijl ik 'maar' op vmbo kader zit. Je moet je paard elke dag drie keer eten geven, in en uit de wei zetten, drolletjes er uit scheppen, beweging geven etc. Ik zou dus inderdaad lekker een verzorgpony zoeken op de boktmarkt of gewoon rondvragen, dat heb ik ook altijd gedaan. Zorg dat het in de buurt is zodat je moeder je niet altijd hoeft te brengen en misschien kun je al die jaren alvast sparen voor een eigen pony of paard? :)

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 20:12

naomi_g1998 schreef:
Ik wou (en wil) ook een eigen paard maar er zijn meer dingen dan ''ooh leuk een eigen paard lekker rijden''. Het kost ten eerste heel veel geld maar ook niet te vergeten tijd! Je kan het zelf allemaal nog niet betalen (eenmalige kosten voor bijvoorbeeld zadel en aanschaf paard, terugkerende voor de hoefsmid, voer etc) dus je ouders moeten dat wel kunnen. Daarnaast ben je nog jong, nu heb je veel tijd maar ik zit nu in mijn examenjaar en een paard er bij zou ik niet redden denk ik terwijl ik 'maar' op vmbo kader zit. Je moet je paard elke dag drie keer eten geven, in en uit de wei zetten, drolletjes er uit scheppen, beweging geven etc. Ik zou dus inderdaad lekker een verzorgpony zoeken op de boktmarkt of gewoon rondvragen, dat heb ik ook altijd gedaan. Zorg dat het in de buurt is zodat je moeder je niet altijd hoeft te brengen en misschien kun je al die jaren alvast sparen voor een eigen pony of paard? :)


Jaa dat is wel weer zo.. En je hebt wel gelijk maar ik denk dat elk meisje die paardrijd wel droomt van een eigen pony ! Maar ik had over zulke dingen nog niet echt nagedacht! Dankjewel voor de reactie !

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:14

Tuurlijk wilt iedereen dat! Wil ik ook nog steeds maar nu ik wat ouder ben zie ik wel meer in wat het allemaal mee brengt. :j Ik heb nu een hele lieve verzorgpony waarbij ik ook heel veel mee help met uitmesten en zo en dat is ook heel leuk hoor. :j
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 06-02-14 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Graag een eigen paard of verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:16

Ik kan je wel helpen met een verzorgpony zoeken en/of manege/ponyclub

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 21:12

kelseyclover schreef:
Ik kan je wel helpen met een verzorgpony zoeken en/of manege/ponyclub


Aaaw ja dat zou ik fijn vinden! Ik ben er niet zo goed inn !

Nikki12345
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 21:12

naomi_g1998 schreef:
Tuurlijk wilt iedereen dat! Wil ik ook nog steeds maar nu ik wat ouder ben zie ik wel meer in wat het allemaal mee brengt. :j Ik heb nu een hele lieve verzorgpony waarbij ik ook heel veel mee help met uitmesten en zo en dat is ook heel leuk hoor. :j


Een verzorgpony vind ik ook super leuk maar ik kan er geen 1 vinden :(