welk soort deken voor mijn pony? (dus niet met maten!!)

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

welk soort deken voor mijn pony? (dus niet met maten!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 16:54

ik zoek een deken voor mijn New-Forest pony (dus heb maat 165 nodig) en ik wil een niet al te warm deken, 100/150 grams (omdat het nog niet zo heel koud is) en waterdicht en het liefst ook winddicht. want hij staat full-time in de wei (hier A.U.B geen reachtie's op want ik kan daar niks aan doen) het liefst ook onder de 60 euro. ik wil nu graag weten wat voor soort deken ik nodig heb. een winterdeken, fleecedeken, enz. enz. en weten jullie ook een goede site waar ze goedkopen dekens verkopen?

PS: ze is NIET geschoren en erg oud
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 22-11-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt


roooooss

Berichten: 1979
Geregistreerd: 07-09-12

Re: welk soort deken voor mijn pony? (dus niet met maten!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:57

winterdeken.dit kan je 2e hands kopen of nieuw, maar net wat je wilt. voor 60,- denk ik wel dat het gaat lukken. Maar dat ligt er wel aan welk merk je neemt.

Anima Del Cacciatore Z v. Air Force HH x Oramé x Nimmerdor x Voltaire In opleiding
Trijntje Op rust
[PP] [VOLG] Anima weer in training!

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:58

Is de pony geschoren?
Zo niet, dan heeft ze waarschijnlijk genoeg bescherming tegen de wind/regen met haar wintervacht :P

Mocht je echt een deken op willen leggen kun je altijd een winterdeken kopen.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 17:19

Suusie22 schreef:
Is de pony geschoren?
Zo niet, dan heeft ze waarschijnlijk genoeg bescherming tegen de wind/regen met haar wintervacht :P

Mocht je echt een deken op willen leggen kun je altijd een winterdeken kopen.


ze is niet geschoren maar wel erg oud, dus daarom heeft ze wel bescherming nodig

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:22

Lekker een gevoerde regendeken of een dunne winterdeken kopen. Die er nu opdoen en als het deze winter écht extreem koud wordt en je pony wordt ook koud onder de deken, er nog een 150 grams onderdekentje bij doen.
Pony's blijven overigens warm door ruwvoer te eten, hun inwendige aan het werk te houden, dus door goed en genoeg te voeren doe je je paard nog een groter plezier dan met een heleboel dekens. Ik zou daar in de winter ook extra op letten :)

http://www.ej.nl/category/10000025/Buitendekens heeft betaalbare dekens om mee te beginnen.
Nika horseproducts trouwens ook!
Voor de sterkte van dekens kijk je naar het dernier, hoe hoger hoe sterker.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 17:59

DaisyDarling schreef:
Lekker een gevoerde regendeken of een dunne winterdeken kopen. Die er nu opdoen en als het deze winter écht extreem koud wordt en je pony wordt ook koud onder de deken, er nog een 150 grams onderdekentje bij doen.
Pony's blijven overigens warm door ruwvoer te eten, hun inwendige aan het werk te houden, dus door goed en genoeg te voeren doe je je paard nog een groter plezier dan met een heleboel dekens. Ik zou daar in de winter ook extra op letten :)

http://www.ej.nl/category/10000025/Buitendekens heeft betaalbare dekens om mee te beginnen.
Nika horseproducts trouwens ook!
Voor de sterkte van dekens kijk je naar het dernier, hoe hoger hoe sterker.


bedankt voor de uitleg/tip! ik heb sowieso voor der als het koud wordt een water- en winddicht deken van 300 grams. die heb ik alvast gekocht

Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1058
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:13

x
Laatst bijgewerkt door Maren op 29-09-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: welk soort deken voor mijn pony? (dus niet met maten!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 18:15

heel erg bedankt allemaal! ik heb een deken besteld en is 100 grams, water- en winddicht! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers