Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:33

iamsam haha jij geluk dat t een brave pony was of niet?

hier de hond gebruikt en met bezemstelen hindernissen gemaakt steeds hoger tot de hond er ach ter kwam om er onder door te gaan dat was toch iets minder leuk (nooit geen intressen meer gehad in die hond)

of de ponys loslaten bij het hooi en de dieren als circus paarden laten dienen :S

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:37

Ik weet zelfs nog hoe die ponie heette, "Jantje" en ik kreeg van Pa met het vlakke "HANDJE",

ik ben bijna 60 en ik vergeet dit nooit meer, heb ook nooit meer zoiets gedaan ennnnnuhh
de Penny bestond toen nog niet, we hadden alleen de Hoefslag.

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:35

iamsam, dat was een duur ritje :Y)

xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:31

iamsam: Duuuuur ritje! Zeker nooit meer gedaan :')

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:14

j1988 schreef:
De tuin volgehangen met de bakletters en dan maar figuren lopen in de tuin. Totdat mijn vader vroeg of zijn gras een keer mocht groeien zodat die hoefslag weg was..


_O- _O-

Vosjeloverx
Berichten: 225
Geregistreerd: 19-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:04

Lizzyy schreef:
j1988 schreef:
De tuin volgehangen met de bakletters en dan maar figuren lopen in de tuin. Totdat mijn vader vroeg of zijn gras een keer mocht groeien zodat die hoefslag weg was..


_O- _O-

RT ^^

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:47

Oef, ik ben nu ook nog een beetje penny hoor :o :D . Toen ik net begon op onze manege heb ik een paar dingen gedaan waar ik nu heel veel spijt van heb :oo :

- Na mijn 5de les op een oud fjordje gaan rijden met alleen halster dat ik had omgeknoopt tot “hoofdstel”. (Gelukkig was het een doodbraaf beest dat nooit een stap verkeerd zette.)

- De galop was altijd megaspannend hoor :') . Ik durfde het niet. Zelfs niet op dat oude fjordje. Hij “bokte” veel te hoog! (Eigenlijk hobbelde hij gewoon een beetje van ouderdom. :D .) Uiteindelijk verzon ik de stomste smoesjes om niet in de galop te hoeven. Een keer had ik zogezegd mijn voet omgeslagen in de stijgbeugel.

- Ik heb een keer een paar paarden laten ontsnappen omdat ik het zo “zieluhhg” vond dat ze met twee in stal (van 4m op 3m) stonden. Bleken het gewoon zusjes te zijn :') . Beesten gingen meteen richting wei. Ik de hele kantine gaan opjutten dat er twee paarden stal uit zijn gebroken!

- De haflinger van onze manege kan best ondeugend zijn. Ik zou hem dat wel eens afleren! Halstertouwen aan mekaar geknoopt en aan het ene uiteinde een rennende, bange en trekkende haflinger die mij in één ruk omver zou kunnen trekken en aan het andere uiteinde ik die het touw dubbel rond mijn ene hand gewikkeld hield en in mijn andere hand een overdreven lange longeerzweep waar ik het arme beest mee voortjoeg ~~}> . (We deden het niet eens op een omheinde plaats!)

- Roepend tierend ben ik een groep gevordere meiden gaan uitschelden omdat ze “mijn” lespaard zomaar in de stal hadden opgezadeld! Ik wou het doen! ;) Wat moesten die wel niet van mij denken. :oo

- Vragen of ik moest helpen met vanalles en nogwat. Ik zou dat paard wel even borstelen hoor! Bijknippen? Geen probleem!

Ik ben nu nog dat soort pennymeisje dat haar kamer vol posters heeft hangen en af en toe zich nog wel eens aan de Penny waagt. ;)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:57

elise21 schreef:
Springtouw als teugels is heel herkenbaar.
We hadden op de basisschool zelfs een soort leren tuigje (wel voor kinderen) die je aan kon doen en dan was je een paard (had je teugels zegmaar :P)
Volgensmij was het daar nog voor bedoeld ook :')
Verder alleen pony's op de manege versieren met stikjes en vlechtjes enzo.



Die tuigjes hebben we nog steeds op school :')

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:00

Ik ging in de pauze vaak dressuurproeven lopen. En liet dan ook iemand anders "voorlezen" :+

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:11

Ik reed altijd samen op de kleine pony van mn vriendin (met zn 2en tegelijk erop dus), zonder zadel, in galop, op buitenrit. Beest vond het prachtig maar denk dat haar rug er niet beter om is geworden.

Op diezelfde pony speelde we 'jocky', dus beugels op het allerkortst en staan. alleen van mn vriendin haar moeder mocht het alleen in draf, wat uiteraard nog oncomfortabeler is dan galop :')

Dat beest heeft heel wat moeten trotseren :D

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:19

Niet zo zeer het ergste, maar wel het meest penny dat je je kan bedenken: Met een handpony te paard naar school rijden en daar je beste vriendinnetje ophalen om die naar het station te brengen. Reken maar dat ik elke keer bekijks had als ik weer klaar stond XD.

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:55

GoldenWings schreef:
- Ik heb een keer een paar paarden laten ontsnappen omdat ik het zo “zieluhhg” vond dat ze met twee in stal (van 4m op 3m) stonden. Bleken het gewoon zusjes te zijn :') . Beesten gingen meteen richting wei. Ik de hele kantine gaan opjutten dat er twee paarden stal uit zijn gebroken!

Ik en twee volwassenen gingen moedig met halsters naar de twee wilde en steigerende ontsnapte pony’s die ik de wei had ingestuurd en had gevangen! (Het hele verhaal moest toch een beetje dramatischer zijn dan het in werkelijkheid was, niet?) Die twee geloofden er vast niets van. Schaam, schaam, schaam...

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:11

Een ex-bff van mij heeft mijn oude paard nu. Ze heeft er in de buitenpiste mee gereden in volle galop zonder dat ze haar teugels vasthield. Ze maken altijd zelf slobber met vanalles en nogwat! Overlaatst hadden ze een oud halster op de zolder gevonden en het roze geschilderd om te gebruiken. Ze rijden bijna nooit me hun paard en doen alsof ze alles beter kunnen dan iedereen. Poetsen duurt bij hun anderhalf uur. Ze hebben letterlijk 45 verschillende dekjes met bijpassende peesjes. En dat allemaal om maar 3 keer in een week te komen! Sorry, maar DAAR word ik boos van!

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:26

Met een vriendinnetje rondjes rijden op de fiets om de boom hierachter. Door zijn wortels zijn op sommige plekken de tegels omhoog gekomen. Daar gingen we dan overheen 'springen' (stunten dus met de fiets) :')

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:43

Wij hebben een groot grasveld in de tuin wat echt regelmatig als springtuin gebruikt werd. Ik had in die tijd van die lange plastic springtouwen, waarmee je met meerdere mensen kon springtouwen zeg maar. Die knoopte ik dan van de ene boom naar de andere en dat was mijn hindernis waar ik zelf overheen moest. Ik heb me toch een aantal goede PBS’jes gemaakt omdat ik bleef hangen en het geknoopte touw niet losliet... :=
mezelf dan elke keer pushen hoger te gaan enz enz.

En idd, het oude, vertrouwde stalen ros!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:56

Eske_B schreef:
Op school en met vriendinnetjes inderdaad paardje spelen... We hadden op de basisschool zelfs speciale 'tuigjes' daarvoor, van school :').


Wauw er komen ineens jeugd herinneringen naar boven uit mijn grijze massa.
Die tuigjes van leer hadden wij ook op school.
Prachtig vond ik dat als kleuter. Nooit meer aan gedacht. Tot nu! Zie het ineens weer voor me. Mooie tijden.

Ben nu 31, dus is al even geleden
:)

Ik ben nog steeds een penny. Heb een roze kruiwagen, roze trailer, roze handgreepjes, roze mestvork.... lijk wel een Barbie :p

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:08

Heb je even:
Op school in de pauze speelde we op het speelveld altijd dat we wilde paarden waren uit het boek de Zilverhengst. Iedereen had een eigen terratorium in de bosjes en we galoppeerde en draafde er lustig op los met af en toe een stijger of een bok. Voldoende lichaamsbeweging in ieder geval

Op de fiets met een oude cap en verrotte zweep naar de manege. 1 keer een val gemaakt met mijn stalen ros omdat ik hem aanspoorde met de zweep en deze tussen de spaken raakte. Toen kwam die cap wel goed uit

Hele dag op de manege rondlopen met een cap op en doen alsof ik er bij hoorde. Ik mocht niet op les dus hoorde er helemaal niet bij

Dolgelukkig zijn omdat je een stal mocht uitmesten en het bijbehorende paard mocht aaien

Met een touwtje een vreemde wei in gaan. Vreemd paard tegen een hek zetten en erop klimmen. Sommige bleken achteraf niet bereden, wie weet zelfs nog heel jong. Dat ik daar het leven niet bij heb gelaten was mijn geluk.

Daar wel eens een blauwe hoefafdruk aan over gehouden op mijn kont

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:37

Dresuurproefje oefenen op een stokpaardje op het grasveld voor de deur.. compleet met bakletters :')

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:03

Ik heb ook vaak met men zusjes paardje gespeeld! Was ik altijd de Friese hengst die Shadow noemde en mijn jongste zus was een bonte Shetlander genaamd Punky. Mijn middelste zus (die overlaatst mijn account had gebruikt voor een relbericht) was dan onze eigenaar :') .

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 18:40

b0hemian schreef:
Dresuurproefje oefenen op een stokpaardje op het grasveld voor de deur.. compleet met bakletters :')


Doet me denken aan het NK stokpaard van een tijdje terug :+

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:43

-Alles altijd over of met paarden (spreekbeurten, boekbesprekingen over paardenboeken, rugtasjes en lunchtrommeltjes)
-Lekker met de hond vrijheidsdressuur doen (ben ik stiekem nog steeds mee bezig 8)7 ) en springen natuurlijk (ben ik ook nog steeds mee bezig _O- )
-Toen ik net verhuisd was ben ik met de hond door de buurt gaan lopen. Op een gegeven moment wilde ik harder en mijn hond zijn oren gaan helemaal flapperen in de wind als hij gaat 'galopperen' en dat vond ik er superleuk uitzien. Dus ik op een lang stuk harder rennen en proberen hem in 'galop' te krijgen door "gááááááááááálop, gááááááááááálop.... kom maar, kom maar, gáááááááááálop" te roepen... Stond een groepje jongens op straat die mij aan het nadoen waren :')
- de hond dekens om doen in de winter als hij de tuin in mocht...

Jup...

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:20

- Altijd alles over paarden. Werkstuk van 10+ pagina's, paarden. Spreektoetsen doe ik zelfs nu nog over paarden als het onderwerp het toelaat O:)
- Altijd staartje en vlechtjes voor de les
- Paardje spelen :')
- Klakken tegen alles en nog wat
- Verlichte zit op de fiets

GoldenWings
Berichten: 243
Geregistreerd: 16-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:53


Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:01

Hier inderdaad ook het fiets-paard, op de basisschool met sjaals paardje spelen en het mee laten galopperen met de auto (al moet ik toegeven met ruim 23 doe ik dat nog wel eens uit verveling)
Verder weinig penny acties gehad...

senna21

Berichten: 11843
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:56

Onze hond, een sterke bouvier, kon echt goed springen. Hij sprong bijna alle hindernissen die we bouwden. Dat waren flinke bouwwerken op een betonnen ondergrond. Ik heb mij later wel afgevraagd of het dier daar niet fxsiek onder geleden heeft. :oo