Hebben jullie tips?

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Lizzykizzx

Hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 21:44

Heei bokkers :D

Ik en bokker cheyenne8 willen heel erg graag onze lievelingspony Pepper van de manege kopen.
Hier was al een topic over, maar cheyenne8 werd daar een beetje verkeerd begrepen.
Sommige mensen dachten dat ze wat ondankbaar was, maar Melissa is echt superblij met haar pony Mia. En juist daarom willen we er nog een pony bij, zo heeft Mia gezeldschap (ze staat nu namelijk alleen in de wei). En dan gaan we pepper gewoon lekker longeren, poetsen, vrijheidsdressuur ermee doen, enzovoorts ... Pepper wordt verkocht omdat ze niet zo veel plezier meer heeft in het meelopen van de lessen. Ze is een dartmoor pony, en een a pony. Hoe duur ze precies is weet ik niet maar ik denk tussen de 500 en de 1000 euro. Hebben jullie tips om onze ouders te overtuigen om pepper te kopen? Ik weet wel dat een pony erg veel kost, en dat het niet alleen maar aankoop kosten zijn. Maar we doen allebei al klusjes in huis, autos wassen, gras maaien, ... En we zin beide ook bereid om mee te betalen aan de kosten. Ik ben 14 jaar en wordt in juli 15 dus ik kan ook al een baantje nemen. Hebben jullie verder nog tips waarmee ik geld kan verdienen? Ik pas ook al op kinderen en daar krijg ik ook geld voor, dus als jullie nog andere dingen weten waarmee ik geld kan verdienen. Hoor ik het graag :j

Groetjes Liza

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:46

Ik zou zeggen, maak eerst een plan met alle kosten, ook de maandelijkse en hoe te betalen aan en presenteer dit aan je ouders.
En ook niet gaan doordrammen, nee=nee.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Mijter af, Kerstmuts op {:)

Lizzykizzx

Re: Hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 21:48

Mijn ouders zeggen, ik denk erover na. Ze hebben geen nee gezegd, we hebben al een heel plan gemaakt. Hij zou bij mia in de wei komen te staan, tegenover het huis van Melissa.

Chiave

Re: Hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:49

Papa heeft toch geen geld?
Als ik even terugkoppel aan het andere topic..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:49

En de maandelijkse kosten? Onverwachte kosten, stel hij krijgt koliek en moet geopereerd worden?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Mijter af, Kerstmuts op {:)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:50

Misschien een beetje geduld als je ouders erover nadenken? Als ze er al over nadenken zal meer aandringen/vragen alleen maar tegen werken denk ik

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:51

Inderdaad. Een aanschaf van 500 euro is niet niks, maar de maandelijkse kosten, de 8-weekse (?) bekapping, entingen... ga zo maar door.
En doordrammen werkt echt alleen maar tegen.
Ik had de pony die ik nu had zo veel aandacht gegeven, geknuffeld, gepoetst, doe maar gek totdat je ouders zien dat je paardje gezelschap nodig heeft.
De tijd leert wel..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:51

EskeGirl schreef:
En de maandelijkse kosten? Onverwachte kosten, stel hij krijgt koliek en moet geopereerd worden?

Inderdaad, vergeet dat niet! Ik wil ook graag nog een paard erbij, zou ook kunnen. Tot dat er een ziek wordt. Zou toch banketstaaf zijn als je de DA niet meer kunt betalen!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:52

en mia verhuizen naar een plek met soortgenoten?

Mama van 2 prachtkindjes <3

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:04

Het is niet de bedoeling om twee topics over hetzelfde onderwerp te openen. Hier dus een slotje.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten