Ik moet hulp hebben ?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:53

Meid. Leg je erbij neer en zet bijvoorbeeld een advertentie neer dat je een plekje over hebt voor een pony van iemand anders die hem bij jullie kan stallen voor wat geld. Als jullie daar tenminste de plaats voor hebben. Dat is toch win win? Jullie krijgen wat geld om de kosten van de pony wat te kunnen dekken en diegene heeft een plekje voor zijn of haar pony. En ook nog eens heb je een gezelschapsdier gevonden voor je pony. :)

Anoniem

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:59

Ik zou ook gewoon proberen ergens met een ander te stallen.
Heb zelf oom net een jaar een pony en ben 13.
Ben mijn ouders er nog iedere dag dankbaar voor

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:40

Ik verbaas me over de reacties in dit topic van de (jong)volwassen vrouwen. Wat gaan jullie tekeer tegen een meisje van 10 zeg. Belachelijk, echt geen andere woorden voor.
TS is zoals ze zelf zegt 10 jaar en als je een heel klein beetje inlevingsvermogen hebt dan weet je dat verhalen typen op internet/whatever niet hetzelfde overkomt als face to face. Daarbij weten zulke kinderen niet hoe ze zich goed in woorden moeten uitdrukken. Dus om maar meteen te lopen bleren dat ze verwend en ondankbaar is.. Bah. :r Denk een beetje na ofzo.
Daarnaast vind ik het ook heerlijk tegenstrijdig hoe iedereen erover valt als een pony alleen staat, maar nu moet ze maar blij zijn met die ene pony die alleen in het land staat want ja, als je als 10 jarige een andere pony erbij wil ben je verwend en waardeer je niet wat je hebt. :') :')

TS: Ik denk dat het lastig wordt voor je om je ouders over te halen. Maar je hebt wel een punt met het feit dat een pony een maatje nodig heeft. Wat zeggen je ouders als je dit aankaart?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:58

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal off topic berichten verwijderd. Er staat een moderatoropmerking waarin gevraagd wordt om alleen te reageren als je serieuze tips hebt voor de topicstarter.

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:43

Plaats een advertentie op boktmarkt waarin staat dat je een weidemaatje voor mia zoekt

Lizzykizzx
Berichten: 492
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:40

Sommige mensen hier reageren echt wel wat overdreven! Het enige wat TS aan jullie wou vragen is of jullie tips hadden om een weidemaatje voor Mia te kopen, omdat Mia alleen staat. En dan krijgt ze reacties van : je bent ondankbaar en verwend :( dat vind ik echt nergens op slaan, want jullie kennen haar niet eens. Ze ook helemaal niet ondankbaar, ze gaat elke dag met veel plezier naar haar pony. En ze gaat ook met veel geduld, respect en liefde met haar om. Misschien heeft ze sommige dingen niet goed verwoord, maar ze is nog maar 10 jaar??!! Kom op zeg :( en alsof een kind van 10 jaar geen pony kan hebben? Als ze er gewoon goed en normaal mee om kan gaan zie ik geen probleem.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:47

unihorses schreef:
een manege pony voor 500 euro?
manege pony's zijn hun gewicht in goud waard...
mankeerd hij niet wat?

Het gaat om een 8 jarige dartmoor merrie. Voor 500 euro? :=

Lizzykizzx
Berichten: 492
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:31

Cerera schreef:
unihorses schreef:
een manege pony voor 500 euro?
manege pony's zijn hun gewicht in goud waard...
mankeerd hij niet wat?

Het gaat om een 8 jarige dartmoor merrie. Voor 500 euro? :=


Ik heb geen flauw idee hoeveel ze kost, cheyenne8 denkt 500 euro ik denk tussen de 500 en 1000 euro. Maar zeker weten doe ik het niet.

belle_boef

Berichten: 10734
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:38

Bokt is wel bijzonder. Ze wil graag een pony erbij (niet voor zichzelf maar voor haar pony die nu alleen staat) heel bokt valt erover want ze is ondankbaar want ze heeft al een pony.

Prijs die meid omdat ze nadenkt over het welzijn van haar pony.

Tuurlijk kunnen wij niet in de portemonnee van ouders kijken maar dat is na 1 keer zeggen ook wel duidelijk.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:43

Is die pony uberhaupt wel te koop?
Heel verstandig van TS idd, erover nadenken dat het paard beter niet alleen kan staan. Maar ze mag er geen bij, dus dan houdt het op. Dan kan TS beter gaan nadenken over een andere manier om het paard gezelschap te bezorgen. Staat er in de buurt niet nog een ander paard/pony alleen? Dan kunnen jullie met de eigenaar daarvan bespreken om ze bij elkaar te zetten, zodat ze beide gezelschap hebben :)

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:19

Lizzykizzx schreef:
Sommige mensen hier reageren echt wel wat overdreven! Het enige wat TS aan jullie wou vragen is of jullie tips hadden om een weidemaatje voor Mia te kopen, omdat Mia alleen staat. En dan krijgt ze reacties van : je bent ondankbaar en verwend :( dat vind ik echt nergens op slaan, want jullie kennen haar niet eens. Ze ook helemaal niet ondankbaar, ze gaat elke dag met veel plezier naar haar pony. En ze gaat ook met veel geduld, respect en liefde met haar om. Misschien heeft ze sommige dingen niet goed verwoord, maar ze is nog maar 10 jaar??!! Kom op zeg :( en alsof een kind van 10 jaar geen pony kan hebben? Als ze er gewoon goed en normaal mee om kan gaan zie ik geen probleem.



Ze schreef pas gister dat Mia alleen staat.

Ze schreef wel eerder dat ze pepper als maatje wil hebben, maar niet dat Mia alleen staat.

En dan nog, als haar vader zegt dat er geen geld voor is, dan heeft ze dat maar te accepteren.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:28

Kitty1985 schreef:
Ze schreef pas gister dat Mia alleen staat.

Ze schreef wel eerder dat ze pepper als maatje wil hebben, maar niet dat Mia alleen staat.

En dan nog, als haar vader zegt dat er geen geld voor is, dan heeft ze dat maar te accepteren.


cheyenne8 schreef:
Hoi :wave:

op manege de roosberg staat mijn livelings pony te koop
pepper ik hou zooooooo veel van haar <3 en zekost ongeveer 500 :$
en wil haar kopen mijn vader zegt dat we geen geld hebben (hebben wel geld maar hij wild geen paard hebben )
en mijn moeder ook niet ik wil vraagen aan jullie hoe ik mijn ouders kan over hallen
mia is nog bij mij maar wil haar als gezelschap pony voor mia xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
groetjes i love pepper mia


Hieruit kan ik toch afleiden dat haar pony voor het moment alleen staat.

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:31

Dat staat er niet, staat dat ze de pony als gezelschap pony wil, niet dat ze nu alleen staat.

Kon ook zijn dat mia wel met andere pony's staat maar er bv. niet mee overweg kan.

_Silke
Berichten: 197
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: België, Rumst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:36

Mia stond toch op een weide met een veulen dat steeds haar staart afknabbelt?
Moest ik al zo jong een paard hebben... Ik zou zeker dan geen tweede durven vragen!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:41

TS is nog maar 10, hallooo medebokkers. :roll:

Ipv het afbranden omdat TS een tweede ponie wilt, beter een +:)+ omdat ze inziet dat een pony moederziel alleen helemaal geen goed plan is.

Dus TS: +:)+ van mijn kant omdat je het niet leuk vindt dat je pony alleen staat.

Maar voor de rest is de beslissing (helaas voor je 1e pony) helemaal aan je ouders :(:)

Lizzykizzx
Berichten: 492
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:16

_Silke schreef:
Mia stond toch op een weide met een veulen dat steeds haar staart afknabbelt?
Moest ik al zo jong een paard hebben... Ik zou zeker dan geen tweede durven vragen!


Ze is verplaatst, want die stal was te ver weg :j

Zwerfkei
Berichten: 321
Geregistreerd: 29-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:25

cheyenne8 schreef:
Ja maar ik wil er niet op rijden, gewoon wandelen, poetsen, longeren, vrijheidsdressuur, enz...


die is niet te koop dames... om jullie even uit de droom te halen

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:29

TS op jouw leeftijd zou je elke pony wel willen kopen die je lief vind! Maak een paar mooie foto's, vraag of je misschien een stukje staart/maanhaar mag hebben en probeer je er bij neer te leggen. Het kopen en onderhouden van paarden kost heel veel geld. Je kunt ze niet allemaal kopen voor jezelf maar je kunt natuurlijk wel van ze genieten zo lang als je er samen mee kunt zijn.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:30

Soms, kunnen dingen niet.
Jaren heb ik gezeurd om een eigen paard, maar het kan gewoon niet.
De aankoop ja, maar wat daar verder omheen komt word vanzelf te duur.
Maar,

Je weet niet veel van paarden, hebt een eigen paard die ik te groot voor jou vind, rijd op een manege en wil nog een pony?
Dit snap ik niet

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:31

Nou ik snap TS prima, en ik snap de reacties hier niet.

Ze wil een pony er bij voor gezelschap, en toevallig staat haar lievelingspony te koop voor een spotprijsje.
Dan snap ik dat je flink baalt hoor!

Normaal als er een paard alleen staat breekt de hel los van dat is sneu en nu wordt een pony er bij afgeraden??

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:41

MarlindeRooz schreef:
Nou ik snap TS prima, en ik snap de reacties hier niet.

Ze wil een pony er bij voor gezelschap, en toevallig staat haar lievelingspony te koop voor een spotprijsje.
Dan snap ik dat je flink baalt hoor!

Normaal als er een paard alleen staat breekt de hel los van dat is sneu en nu wordt een pony er bij afgeraden??


mee eens, mischien klinkt TS voor jullie ondankbaar, maar ik denk dat ze juist erg dankbaar is, en gewoon aan haar pony denkt...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:44

Maar omdat TS 10 is kan het weer niet, ik heb een zusje van 10 en die kan prima de verantwoordelijkheden van een eigen pony aan. Met 2 verzorgpony's en een leasepony (samen met mij) is dat wel bewezen. Ik moet haar wel stimuleren om er heen te gaan maar met 10 jaar ben je niet perse achterlijk oid.

annick12
Berichten: 665
Geregistreerd: 26-01-13

Re: Ik moet hulp hebben ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:59

Als je gezelschap voor Mia wil kan je misschien een ander dier kopen, een geit ofzo. Dat is denk ik wat makkelijker en goedkoper dan nog een pony ;)

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:01

MarlindeRooz schreef:
Nou ik snap TS prima, en ik snap de reacties hier niet.

Ze wil een pony er bij voor gezelschap, en toevallig staat haar lievelingspony te koop voor een spotprijsje.
Dan snap ik dat je flink baalt hoor!

Normaal als er een paard alleen staat breekt de hel los van dat is sneu en nu wordt een pony er bij afgeraden??

TS weet niet eens voor hoeveel de pony te koop staat...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:03

annick12 schreef:
Als je gezelschap voor Mia wil kan je misschien een ander dier kopen, een geit ofzo. Dat is denk ik wat makkelijker en goedkoper dan nog een pony ;)

Ja dat is slim. :roll:
Een paard heeft een paardenvriendje nodig waarmee hij kan spelen en die dezelfde "taal" spreekt als zij.