Welke teugels zijn het fijnst

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Caelum
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-04-13
Woonplaats: Zie profiel voor routebeschrijving

Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 17:19


Caelum [Kajloem] ~ Heaven..


Estherr__1

Berichten: 1046
Geregistreerd: 03-12-12
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:25

Volgens mij zijn die 2e juist meer dressuur teugels, want die 1e zijn eigenlijk spring teugels en daar starten volgens mij ook heel veel mensen mee in de dressuur..

En heb zelf ook een tijdje met die antislip teugels gereden maar ook die gleden door mn vingers.. toch maar weer gaan rijden met de spring teugels.

Ps. rijd wel ook altijd met handschoentjes, weet niet of dat verder verschil uitmaakt

Zotte B+12, L1+10 L2+5
Twirre B+4

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:29

Ik heb Kavalkade teugels, zou geen andere meer willen <3
Ze zijn wel wat dikker dan normale teugels, de stopjes zitten in de teugel. Ken mensen die het helemaal niks vinden, maar de meesten die ik ken zweren erbij.

NonsmokingBef kannie winne nie :D

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:31


Caelum
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-04-13
Woonplaats: Zie profiel voor routebeschrijving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-13 17:33

Estherr__1 schreef:
Volgens mij zijn die 2e juist meer dressuur teugels, want die 1e zijn eigenlijk spring teugels en daar starten volgens mij ook heel veel mensen mee in de dressuur..

En heb zelf ook een tijdje met die antislip teugels gereden maar ook die gleden door mn vingers.. toch maar weer gaan rijden met de spring teugels.

Ps. rijd wel ook altijd met handschoentjes, weet niet of dat verder verschil uitmaakt



Ik rijdt ook altijd met goede handschoentjes, maar ik zit met de teugels die ik nou heb heel erg dat de ene teugelstop voor te korte teugels zorgt en de volgende teugelstop zijn mijn teugels te lang, en als ik ze er tussenin pak worden ze na 1 rondje alweer te lang :Y)

Caelum [Kajloem] ~ Heaven..

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:35

Ik heb op zowel mijn dressuur- als springhoofdstel lederen teugels met anti slip aan de binnenkant, zonder stops. Ik vind ze heerlijk. Rijd wel altijd met handschoenen.

Estherr__1

Berichten: 1046
Geregistreerd: 03-12-12
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:45

Caelum schreef:
Estherr__1 schreef:
Volgens mij zijn die 2e juist meer dressuur teugels, want die 1e zijn eigenlijk spring teugels en daar starten volgens mij ook heel veel mensen mee in de dressuur..

En heb zelf ook een tijdje met die antislip teugels gereden maar ook die gleden door mn vingers.. toch maar weer gaan rijden met de spring teugels.

Ps. rijd wel ook altijd met handschoentjes, weet niet of dat verder verschil uitmaakt



Ik rijdt ook altijd met goede handschoentjes, maar ik zit met de teugels die ik nou heb heel erg dat de ene teugelstop voor te korte teugels zorgt en de volgende teugelstop zijn mijn teugels te lang, en als ik ze er tussenin pak worden ze na 1 rondje alweer te lang :Y)


Dat is dan best lastig :+
En misschien een andere lengte teugels kopen? Zodat die stops ook op een andere plek zitten?

Zotte B+12, L1+10 L2+5
Twirre B+4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:58

Die van marktplaats heb ik ook, en die zijn erg fijn! Ik heb alleen een enorm sterk en dwars paardje waar ik nu op rijd, dus daarom krijg ik wel blaren, maar normaal krijg je daar geen blaren van

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:05

Ik blijf bij de springteugels met stop, draag nooit handschoenen totdat m'n handen er s'winters een keer bijna er vanaf vriezen. Ken het probleem wel, maar aangezien je handen glijden is dat een teken dat je niet genoeg met je duim druk op de teugels houdt. Dressuurteugels vindt ik veel te glad en die antislip dingen doen veel te pijn als een paard wat ruw aan de teugels trekt en zo de teugels door mijn handen heen trekt.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

dots83

Berichten: 874
Geregistreerd: 30-06-09
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:08

Afbeelding

Ik heb deze van MacRider, echt superfijn!!!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:10

Ik heb leren teugels, springteuges en teugels van leer met aan de binnenkant rubber. Die laatste teugel vind ik t fijnst! Fijn grip maar wel voldoende zodat je je paard goed kan aanvoelen

[o]

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:11

Ik vind touwteugels heel prettig rijden, maar die passen misschien niet in je plaatje :)

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:11

Ik zweer echt bij die tweede. Vind ze echt heel fijn stevigheid geven waardoor ik juist mijn armen en polsen optimaal ontspan. Het duurde wel even voor ik eraan gewend was, omdat ze vrij dik zijn. Maar er bestaan ook zulke teugels die maar aan één zijde van rubber zijn met die 'bolletjes' en aan de andere kant van leer, deze zijn iets dunner en zijn misschien handig om mee te beginnen?

Ik wil echt niet meer anders namelijk :o

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:13

Moonlight17 schreef:
Ik blijf bij de springteugels met stop, draag nooit handschoenen totdat m'n handen er s'winters een keer bijna er vanaf vriezen. Ken het probleem wel, maar aangezien je handen glijden is dat een teken dat je niet genoeg met je duim druk op de teugels houdt. Dressuurteugels vindt ik veel te glad en die antislip dingen doen veel te pijn als een paard wat ruw aan de teugels trekt en zo de teugels door mijn handen heen trekt.

Hier ook. Heb ook met dressuurteugels gereden, maar dat is echt drama bij mij. Zowel met als zonder handschoenen.
Nu rijd ik altijd zonder handschoenen met springteugels.
Je hebt volgens mij ook springteugels met op meerdere plekken van die stoppers. Maar dat weet ik niet zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:22

__Astrid schreef:
die 2e soort vind ik echt prut, zijn zodanig dik dat ik geen "feeling" meer heb met mn paard :n
Ik heb deze van QHP, zijn dezelfde zoals de eerste maar met een laagje (nep) leder erover, super fijn!
http://www.qhp.nl/leer/teugels/teugel-s ... sible.html


Deze zijn top
Slijten wel snel

Caelum
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-04-13
Woonplaats: Zie profiel voor routebeschrijving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 17:33

[***] schreef:
__Astrid schreef:
die 2e soort vind ik echt prut, zijn zodanig dik dat ik geen "feeling" meer heb met mn paard :n
Ik heb deze van QHP, zijn dezelfde zoals de eerste maar met een laagje (nep) leder erover, super fijn!
http://www.qhp.nl/leer/teugels/teugel-s ... sible.html


Deze zijn top
Slijten wel snel



Ik zie eigenlijk nergens de prijs staan, zijn ze erg duur of valt het wel mee? :D

Caelum [Kajloem] ~ Heaven..

Anoniem

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:39

Toen ik ze kocht 25 euro, is al even terug

Ibanez

Berichten: 86
Geregistreerd: 31-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:11

Ik ben een tijd geleden overgestapt op touwteugels, ik vind ze echt super! Ik weet niet of die officiëel op wedstrijden mogen, ik geloof dat ik het weleens heb gezien. Voordeel is dat je ze in alle soorten, maten en kleuren kunt vinden. Rond, plat, dik of dun kan allemaal. ik had er eerst ook mijn bedenkingen bij, maar ik vind ze echt heerlijk.
Anders zou ik voor gladlederen of anti-slip teugels gaan, die teugelstops vind ik echt enorm vervelend..

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:14


Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:16

Ik heb die tweede, die van marktplaats. Ik vind ze heel fijn, alleen als ze nat worden kunnen ze erg glad worden, dat is een groot minpunt.

verder vind ik ze heel erg fijn.

braooop

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:34

Ik rijd op trens ook altijd met springteugels, ook al ben ik een dressuurtut. Ik knip de martingaalstops er altijd gewoon af..
Op stang en trens gebruik ik wel gladleren teugels, want je handen zitten best vol met 2 paar teugels en dan doen die blokjes pijn.
Er bestaan ook antislipteugels, misschien is dat wat voor jou?

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

deniece

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:35

Ik rij sinds korte tijd met rubberen teugels, dus zonder stopjes verder, maar gewoon voor heel groot deel van alleen rubber. Vind dit écht super fijn :)

Hands Up ~ Uphill x Cabochon <3

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:30


[o]

floortje1001
Berichten: 99
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:48

Springteugels!

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Re: Welke teugels zijn het fijnst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:53

Ik heb de antislip teugels maar dan zonder de stops, vind ik heerlijk om mee te rijden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers