Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:24

44Myrthe44 schreef:
En daarom ben ik vegetarisch!


Idem hier :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:21

FlyAway schreef:
Stel je eens niet zo aan JustHorez. Er is geen enkele reden om je zo te laten gaan :n Er is niemand die jou (of de andere boeren in dit topic) persoonlijk aanvalt.
Als je niet op een volwassen manier een discussie kunt voeren over dit onderwerp, dan moet je misschien niet reageren. Doe je jezelf en anderen volgens mij veel meer plezier mee.


Nee, maar boeren worden wel als vreselijke dierenmishandelaars en de grootste eikels neergezet.
Denk je dat dat leuk is als je boer bent? Dat men met voorbaat al een oordeel over je klaar heeft; jij bent boer dus je bent een dierenmishandelaar.
Heb toch eens niet zulke vooroordelen! Daar is de maatschappij heel goed in.
Zielige websites zoals wakker dier zo maar over nemen en zeggen; dit is de waarheid. Dit is niet de waarheid, wakker dier maakt alles 10x erger dan in het echt.
Ik snap alle boeren heel goed die hier boos reageren. Mensen hebben zo'n verkeerd beeld over boeren, en als je vertelt hoe het werkelijk in mekaar steekt blijven ze volhouden; ja maar dit bedrijf is een uitzondering. Nee, dit bedrijf is geen uitzondering! Zo gaat het er op 90% van alle veehouderij bedrijven er aan toe.

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:56

Er zijn misschien een paar die niet goed zijn
maar heel veel wel die het beste voor hebben voor hun dieren! en dat belangrijk vinden maar er zijn mensen die dat niet denken

MuttleyMarty

Berichten: 1158
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Duckstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:04

Ik lees al de hele tijd mee, de een vind dat boeren 'slecht' zijn, de ander niet. Als je de varkens zo zielig vind, koop dat bio vlees. Of wordt flexi-tarier of vegetarier. Er zijn ook biologische boerderijen (zeg ik dat nu goed of heet dat anders? :? ) en die zijn niet heel zeldzaam. Die komen er steeds meer. Dus niet alle boeren meteen op de hoop van die zijn niet goed voor dieren gooien. Tuurlijk, sommige boerderijen zijn niet goed. Maar de bio-industrie wordt steeds kleiner.

Bruine ogen, blonde manen, witte hoeven en een hart van goud
ღMarty since summer '12ღ
But if you close your eyes, does it almost feel like nothing changed at all?

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:12

Mooi gedicht, helaas heeft de dier geen echte stem als hij onze taal zou spreken of wij die van hun en ze het echt konden vertellen zou het niet zo zijn

Wondergirl ZZ-licht +1
Roy ZZ-licht +3 & B+10 springen
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... halen.html

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:21

amoj schreef:
FlyAway schreef:
Stel je eens niet zo aan JustHorez. Er is geen enkele reden om je zo te laten gaan :n Er is niemand die jou (of de andere boeren in dit topic) persoonlijk aanvalt.
Als je niet op een volwassen manier een discussie kunt voeren over dit onderwerp, dan moet je misschien niet reageren. Doe je jezelf en anderen volgens mij veel meer plezier mee.


Nee, maar boeren worden wel als vreselijke dierenmishandelaars en de grootste eikels neergezet.
Denk je dat dat leuk is als je boer bent? Dat men met voorbaat al een oordeel over je klaar heeft; jij bent boer dus je bent een dierenmishandelaar.
Heb toch eens niet zulke vooroordelen! Daar is de maatschappij heel goed in.
Zielige websites zoals wakker dier zo maar over nemen en zeggen; dit is de waarheid. Dit is niet de waarheid, wakker dier maakt alles 10x erger dan in het echt.
Ik snap alle boeren heel goed die hier boos reageren. Mensen hebben zo'n verkeerd beeld over boeren, en als je vertelt hoe het werkelijk in mekaar steekt blijven ze volhouden; ja maar dit bedrijf is een uitzondering. Nee, dit bedrijf is geen uitzondering! Zo gaat het er op 90% van alle veehouderij bedrijven er aan toe.

Dat zijn jouw woorden, er is niemand hier die zegt dat boeren dierenmishandelaars zijn. Of ik moet er enorm overheen gelezen hebben.
En al zou dat zo zijn, dan nog zie ik hier nergens dat bokkers persoonlijk aangevallen worden, dus dan is er ook geen enkele reden om je zo te laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:29

amoj schreef:
FlyAway schreef:
Stel je eens niet zo aan JustHorez. Er is geen enkele reden om je zo te laten gaan :n Er is niemand die jou (of de andere boeren in dit topic) persoonlijk aanvalt.
Als je niet op een volwassen manier een discussie kunt voeren over dit onderwerp, dan moet je misschien niet reageren. Doe je jezelf en anderen volgens mij veel meer plezier mee.


Nee, maar boeren worden wel als vreselijke dierenmishandelaars en de grootste eikels neergezet.
Denk je dat dat leuk is als je boer bent? Dat men met voorbaat al een oordeel over je klaar heeft; jij bent boer dus je bent een dierenmishandelaar.
Heb toch eens niet zulke vooroordelen! Daar is de maatschappij heel goed in.
Zielige websites zoals wakker dier zo maar over nemen en zeggen; dit is de waarheid. Dit is niet de waarheid, wakker dier maakt alles 10x erger dan in het echt.
Ik snap alle boeren heel goed die hier boos reageren. Mensen hebben zo'n verkeerd beeld over boeren, en als je vertelt hoe het werkelijk in mekaar steekt blijven ze volhouden; ja maar dit bedrijf is een uitzondering. Nee, dit bedrijf is geen uitzondering! Zo gaat het er op 90% van alle veehouderij bedrijven er aan toe.

Dat zijn jouw woorden, er is niemand hier die zegt dat boeren dierenmishandelaars zijn. Of ik moet er enorm overheen gelezen hebben.
En al zou dat zo zijn, dan nog zie ik hier nergens dat bokkers persoonlijk aangevallen worden, dus dan is er ook geen enkele reden om je zo te laten gaan.[/quote]

Dan heb jij het gedicht niet goed gelezen misschien? Het word misschien niet zo gezegd maar uiteindelijk komt het er allemaal wel op neer.

Een boer verzorgt zijn vee iedere dag. 7 dagen per week. 365 dagen per jaar. Ook met kerst en pasen moet er gewerkt worden. Allemaal voor het vee. Maar een boer doet dat met liefde, omdat dat het gene is wat een boer het liefste doet.
Snap je dan niet dat boeren dan zo uit hun plaat gaan, als een buitenstaander zegt dat boeren slecht zijn, dieren slaan en echt heel slecht voor hun vee zorgen?
Snap je dat niet?

Boer zijn is geen 9 tot 5 baan. Je gaat niet 's avonds op de bank zitten en zegt zo, dat hebben we ook weer gehad. Boer zijn gaat 24 uur per dag door. Boer ben je met hart en ziel. Boer zijn is geen werk, boer zijn is een levensstijl. Snap je dan niet dat je boeren erg kwetst als je zulke nare, negatieve dingen gaat zeggen die totaal niet waar zijn?

Dit is het laatste wat ik hier over zeg. Ik ga hier na ook helemaal niet meer in dit topic reageren.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:03

Sorry, maar de op is nog meer overdreven en aangedikt dan wakker dier!
Jemig, alleen de alineas van kist dit vastgebonden dat zijn totaal niet waar. Varkens moeten van de wet met elkaar gehuisvest worden. Ruimte hebben. Biggen mogen een periode bij mama blijven. En boeren doen dit werk met liefde. Maar omdat de consument niet een paar cent meer wil betalen, kan een boer niet altijd het beste doen.
Als je het zo zielig vind wordt dan vegetarier, veganist of koop bio vlees. Maar ga niet hier lopen zeuren en vervolgens een 'zielig' stuk vlees zitten eten.

Bah, zorg dat je weet waar je het over hebt en ik heb respect voor boeren, het lijkt me geen makkelijk werk.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:06

He, jongens. Ter verduidelijking: Discussieren mag, maar houdt het vriendelijk..
Overigens heb ik dit stuk niet geschreven, maar vondt ik het gewoon mooi.

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:06

Dat de industrie het beeld van hoe dieren gehouden worden enorm aandikt en overdrijft, daar hoor ik hier niets over. Alleen maar dat wakker dier de boel overdrijft en aandikt. Zou dat misschien komen omdat Wakker Dier het in negatieve zin aandikt en de industrie in positieve zin?

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:11

zo de foto's waar om gevraagd werd
Afbeelding ze zijn zelfs nog vies nog dat willen varkens toch
Afbeelding en in de kraamstal waar ze biggen hebben

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:11

Paardengek0 schreef:
He, jongens. Ter verduidelijking: Discussieren mag, maar houdt het vriendelijk..
Overigens heb ik dit stuk niet geschreven, maar vondt ik het gewoon mooi.

het is prachtig ttss

Lisitano

Berichten: 4930
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:22

Ik ga helemaal mee met prijsverhogingen van vlees. Je kunt 6 speklappen al kopen voor 2 euro. Whaat?

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:25

maar ik vind sommige van de winkel echt niet lekker
we laten een varken dan zelf groot worden rond de 70 kilo en dan laten we ze slachten op een normale manier gewoon in een keer dood en dat vlees halen wij dan op bij het slachthuis en eten we zelf op is veel lekkerder gewoon heel veel smaak verschil

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:29

De doorsnee boer zorgt goed voor zijn dieren en natuurlijk heb je uitzonderingen maar dat heb je ook met mensen die honden hebben of paarden. Dit is iets waarin de meningen verschillen en waar je nooit uitkomt dus gaan jullie vrolijk verder ik hou het voor gezien.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:34

ik heb net 2 foto's geplaats hoe ze bij ons leven

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:57

JustHorez schreef:
ik heb net 2 foto's geplaats hoe ze bij ons leven

Jullie zullen ongetwijfeld zo goed mogelijk voor je dieren zorgen maar ik vind het nog weinig ruimte voor een zeug. Zie ze liever buiten maar dat zal wel een wens blijven. Ik koop een paar keer per week vlees waar ik meer voor betaal maar wel van varkens en koeien die een ander (imo beter) leven hebben gehad.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:09

meganx schreef:
44Myrthe44 schreef:
En daarom ben ik vegetarisch!


Idem hier :)


Dat lijkt mij toch echt onmogelijk _O-


jasz

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:05

ik moet zeggen dat ik die foto's niet geweldig vindt hoor. Ja, ze hebben wel (wat) ruimte, en ze zitten niet in hokjes en kunnen et soortgenoten, maar ideaal is het zéker niet.
Varkens moeten gras hebben om te rennen en wroeten, buitenlicht, zon, een plek met water om in te liggen, een plek met stro om te slapen, en ook genoeg ruimte zodat ze samen kunnen zijn, maar elkaar ook kunnen ontlopen, als ze dat willen.
Dat zie ik hier allemaal niet. Ik weet nier of zo'n ideale plek er al is, maar dat is geen reden om wat er nu is dan maar goed (genoeg) te vinden. Je streeft toch de ideale situatie na lijkt me? En niet iets dat algemeen geaccepteerd is nu, maar daarmee niet ideaal.

En ik geef de boeren hier zeker niet de schuld van, zoals al eerder gezegd, het is een vicieuze cirkel, die alleen doorbroken kan worden door bewust wording van de consument, zodat zij geld over hebben voor duurder en beter vlees, zodat meer boeren de situatie voor de dieren kunnen verbeteren.

Kerstmuts

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:12

Voor iedereen die van biologisch houd en van varkens zou ik eens kijken op http://www.buitengewonevarkens.nl
Ik ben hier zelf ook investeerder van en heb laatst mijn vader (die vroeger slager was) een certificaat gegeven als investeerder voor zijn verjaardag :D

Jazen
Berichten: 438
Geregistreerd: 13-06-12
Woonplaats: Oost-Vlaanderen ,Waasland

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:20

Bah bah,wat word ik toch altijd weer misselijk als onwetende mensen zo'n topic openen. :r

jasz

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:26

hoezo? Mogen die geen aandacht vragen voor de situatie van de varkens? ook al is de OP sterk overdreven, het vraagt wel aandacht, en dat kan nooit kwaad ;)
Je kan moeilijk beweren dat de situatie van varkens op dit moment overal perfect is.

Kerstmuts

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:07

JustHorez schreef:
maar ik vind sommige van de winkel echt niet lekker
we laten een varken dan zelf groot worden rond de 70 kilo en dan laten we ze slachten op een normale manier gewoon in een keer dood en dat vlees halen wij dan op bij het slachthuis en eten we zelf op is veel lekkerder gewoon heel veel smaak verschil

70 kilo is niet veel eigenlijk, aangezien een volwassen zeug al snel 400-500 kilo is (correct me if I'm wrong).
70 kilo is nog een big toch?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Re: Ik? Ik ben een varken, of beter gezegd: Ik wás een varken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 07:49

ja 70 is nog een big


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers