Zadelbontje van decathlon

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:01

Hallo allemaal,wat voor ervaring hebben jullie met de 15 euro bontje van decathlon. Ik heb namelijk een verzorgpony hij is een manegepony. Ik moet altijd een oud stoffig dekje en bondje pakken dus ik wou graag een eigen kopen. Mijn ouders vinden het onzin omdat ik ook die van de manege kan gebruiken maar ik wil graag een mooi bondje, nu ik mocht niks duurs dus ik dacht miss die van decathlon, wat vinden jullie van de decathlon bondjes? :P

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:08

Troep. Een goed bontje kost echt wat centjes, want dan heb je het over lamsvel. En dat is gewoon duur.

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:26

Ik heb wel goede ervaringen met deze bontjes. Ze zien er idd best leuk uit, kosten niet de wereld en ik vond ze prima voldoen. Ik gebruikte de bontjes omdat ik een iets te breed leen zadel van de zadelmaker had en zij adviseerde voor tijdelijk een zadel bontje.
Niets mis mee.
Ook de dekjes van de decathlon zijn heel lang mijn favoriet geweest. Lagen goed, namen goed zweet op, frisse kleuren, bijpassende peesjes beschikbaar.
Dus, best leuk om iets van jezelf voor je verzorg paard te hebben. Het kan ook misschien een leuk kadotje voor je verjaardag zijn, dat je het zo aan oma’s of ouders vraagt.

Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:33

Nienkje_H schreef:
Ik heb wel goede ervaringen met deze bontjes. Ze zien er idd best leuk uit, kosten niet de wereld en ik vond ze prima voldoen. Ik gebruikte de bontjes omdat ik een iets te breed leen zadel van de zadelmaker had en zij adviseerde voor tijdelijk een zadel bontje.
Niets mis mee.
Ook de dekjes van de decathlon zijn heel lang mijn favoriet geweest. Lagen goed, namen goed zweet op, frisse kleuren, bijpassende peesjes beschikbaar.
Dus, best leuk om iets van jezelf voor je verzorg paard te hebben. Het kan ook misschien een leuk kadotje voor je verjaardag zijn, dat je het zo aan oma’s of ouders vraagt.

Bedankt voor u andwoord, een dekje heb ik al besteld van daar vondt de kleuren idd heel erg leuk een mijn vriendin zij dat ze heel goed zijn voor je paard of pony.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:39

Avalanche81 schreef:
Troep. Een goed bontje kost echt wat centjes, want dan heb je het over lamsvel. En dat is gewoon duur.


Zou die echt zoveel slechter zijn dan een plat, versleten, vies bontje van de manege?

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:46

Om welk bontje van de Decathlon gaat het? Heb je een link?

Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:49

Simbaa schreef:
Om welk bontje van de Decathlon gaat het? Heb je een link?

Ik zal eens kijken

Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:54

Simbaa schreef:
Om welk bontje van de Decathlon gaat het? Heb je een link?

ZADELONDERLEGGER PAARD EN PONY LENA 100 MARINEBLAUW
Dit is em ik weet niet hoe je een link moet doen maar als je naar decathlon gaat een zadelonderleggers dan is de 15 euro bondje

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:40

Marie111 schreef:
Avalanche81 schreef:
Troep. Een goed bontje kost echt wat centjes, want dan heb je het over lamsvel. En dat is gewoon duur.


Zou die echt zoveel slechter zijn dan een plat, versleten, vies bontje van de manege?

Ik zou er geen van beide onder willen hebben om eerlijk te zijn.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 07:58

Avalanche81 schreef:
Marie111 schreef:

Troep. Een goed bontje kost echt wat centjes, want dan heb je het over lamsvel. En dat is gewoon duur.


Zou die echt zoveel slechter zijn dan een plat, versleten, vies bontje van de manege?

Ik zou er geen van beide onder willen hebben om eerlijk te zijn.


Nee, maar zij is geen eigenaar en die heeft blijkbaar besloten dat er met een bontje gereden moet worden. Eerlijk gezegd weet ik niet beter dan dat manegepaarden en -pony’s met boontjes of gelpads gereden worden

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:23

Natalia_sz schreef:
Nienkje_H schreef:
Ik heb wel goede ervaringen met deze bontjes. Ze zien er idd best leuk uit, kosten niet de wereld en ik vond ze prima voldoen. Ik gebruikte de bontjes omdat ik een iets te breed leen zadel van de zadelmaker had en zij adviseerde voor tijdelijk een zadel bontje.
Niets mis mee.
Ook de dekjes van de decathlon zijn heel lang mijn favoriet geweest. Lagen goed, namen goed zweet op, frisse kleuren, bijpassende peesjes beschikbaar.
Dus, best leuk om iets van jezelf voor je verzorg paard te hebben. Het kan ook misschien een leuk kadotje voor je verjaardag zijn, dat je het zo aan oma’s of ouders vraagt.

Bedankt voor u andwoord, een dekje heb ik al besteld van daar vondt de kleuren idd heel erg leuk een mijn vriendin zij dat ze heel goed zijn voor je paard of pony.


No offence, maar als je het zadeldek al besteld hebt - waarom vraag je dan nog om meningen? :) Je hebt het toch al besteld.

Rij je altijd op dezelfde pony? Indien niet, zou ik wel oppassen. Je weet maar nooit of er een pony tussen zit met een huidaandoening, die jij kan doorgeven met dat dekje.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:16

https://www.decathlon.nl/p/zadelonderle ... R-p-312349

Weet niet of je deze bedoeld maar das naar mijn idee geen bontje want de onderkant is niet eens van imitatie bont. Dus lijkt me niet handig . Zou als manege zijnde ook niet blij zijn als iedereen zijn eigen spullen eronder doet maar das mijn idee .

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:28

Wat leuk dat je een verzorgpaardje hebt op jou manege. Ik snap dat je dan graag met eigen spulletjes wilt rijden. Maar overleg je dit wel met de eigenaar? Want niet iedere manege wilt dat jij zonder overleg eigen dekjes/onderleggers gaat kopen.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:30

LWDaisy schreef:
No offence, maar als je het zadeldek al besteld hebt - waarom vraag je dan nog om meningen? :) Je hebt het toch al besteld.


Ze vraagt advies over het zadelbontje. Niet over een dekje.

Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 10:19

chamion schreef:
Wat leuk dat je een verzorgpaardje hebt op jou manege. Ik snap dat je dan graag met eigen spulletjes wilt rijden. Maar overleg je dit wel met de eigenaar? Want niet iedere manege wilt dat jij zonder overleg eigen dekjes/onderleggers gaat kopen.

Ja, ik weet dat het mag. We hebben eigenlijk 2 bakken staan een daar heb je een bak me bondjes een en bak me dekjes een daar uit moeten we kiezen. Ik heb toch voor de zekerheid gevraagd of het mag een dat mocht.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:42

Als ik jou was zou ik iets meer geld besteden aan een tweedehands echt bontje. Dus met echt schapenwol ipv fleece.
Laatst heb ik er eentje gekocht op Marktplaats voor 25,- Even wassen en was weer als nieuw!!

Natalia_sz
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 11:13

Simbaa schreef:
Als ik jou was zou ik iets meer geld besteden aan een tweedehands echt bontje. Dus met echt schapenwol ipv fleece.
Laatst heb ik er eentje gekocht op Marktplaats voor 25,- Even wassen en was weer als nieuw!!

Ah ja dat kan ik ook doen, ik zal eens kijken op Tweedehands dankjewel

goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:41

De dekjes vand e decathlon zijn vrij goed van kwaliteit. Ze doen in gebruik niet onder voor harry's horse of BR, als je het mij vraagt. De bontjes zijn degelijk en hebben een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ze zijn even goed of slecht als een ander synthetisch bontje. Ik vind ze persoonlijk wel klein vallen. Ik zou echter ook eerder een tweedehands echt wollen bontje aanschaffen, als je een tweedehandsje in goede staat vindt, gaat dat zeker even lang mee als een nieuw.

Je kan ook eens op secondhorseshop.be kijken, daar verkopen ze allerlei tweedehandsmateriaal, soms heel goedkoop, ook bontjes. Ik weet wel niet of ze naar Nederland verzenden.

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:46

Mijn ervaring is ook dat de decathlon spullen wel degelijk zijn.

Ik rijd zelf nooit met dit soort bontjes ertussen (heb zadel aangepast op mijn paard, dus heeft geen meerwaarde), maar vraag me wel af waarom wol zo veel beter zou zijn dan synthetisch? Als het rechtstreeks in contact komt met het paard begrijp ik het, maar er zit toch nog een dekje tussen?

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:48

Poekkie schreef:
Mijn ervaring is ook dat de decathlon spullen wel degelijk zijn.

Ik rijd zelf nooit met dit soort bontjes ertussen (heb zadel aangepast op mijn paard, dus heeft geen meerwaarde), maar vraag me wel af waarom wol zo veel beter zou zijn dan synthetisch? Als het rechtstreeks in contact komt met het paard begrijp ik het, maar er zit toch nog een dekje tussen?


Dat vraag ik me inderdaad ook af! Volgens mij is decathlon voor het geld wat je ervoor betaald hele goede kwaliteit. Ik heb daar nog leren laarzen vandaan gehaald, 2 jaar geleden!

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:55

Mirre1415 schreef:
Poekkie schreef:
Mijn ervaring is ook dat de decathlon spullen wel degelijk zijn.

Ik rijd zelf nooit met dit soort bontjes ertussen (heb zadel aangepast op mijn paard, dus heeft geen meerwaarde), maar vraag me wel af waarom wol zo veel beter zou zijn dan synthetisch? Als het rechtstreeks in contact komt met het paard begrijp ik het, maar er zit toch nog een dekje tussen?


Dat vraag ik me inderdaad ook af! Volgens mij is decathlon voor het geld wat je ervoor betaald hele goede kwaliteit. Ik heb daar nog leren laarzen vandaan gehaald, 2 jaar geleden!


Ik heb die ook O:) En chaps+jodhpurs, kosten 60 euro en gaat 2-3 jaar mee met 3x per week gebruik door modder etc.
Zadeldoeken, zwepen, rijbroeken, poetsspullen, kleding ook goedkoop en toch al jaren heel erg happy mee :)
Er is trouwens ook een decathlontopic op bokt, misschien hebben daar meer mensen ervaring met dit soort bontjes?

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:40

Poekkie schreef:
Mijn ervaring is ook dat de decathlon spullen wel degelijk zijn.

Ik rijd zelf nooit met dit soort bontjes ertussen (heb zadel aangepast op mijn paard, dus heeft geen meerwaarde), maar vraag me wel af waarom wol zo veel beter zou zijn dan synthetisch? Als het rechtstreeks in contact komt met het paard begrijp ik het, maar er zit toch nog een dekje tussen?


Fleece is warm en een stuk minder ademend dan echt wol. Dat er dan een dekje tussen zit maakt toch niet uit? Als ik zelf een t-shirt doe onder een wollen trui ademt die wollen trui nog steeds veel beter dan het synthetische vest dat ik over dat t-shirt zou doen.
Gevolg is minder warmte onder het t-shirt en dus minder zweet etc. Lijkt me voor paardenbontjes hetzelfde.

Bovendien, en daar wordt een bontje vaak voor gebruikt, verdeelt wol veel beter de druk dan fleece :)

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:55

Prolite pads zijn toch ook synthetisch? En juist vaak gebruikt door zadelpassers hier.

Daarbij is het stuk op de rug, net onder een zadel niet de plek waar een paard warmte zal afvoeren. Door het zadel gaat dat toch sowieso niet. Dat argument begrijp ik dus niet.

Qua drukverdeling heb ik mij er nooit in verdiept. Lijkt me gek dat wol beter zou verdelen dan iets anders, hier ga ik eens wat over opzoeken en kom ik nog op terug :)

Als ik er over nadenk met gebruiksdoel manegepaard, lijkt synthetisch mij juist beter qua gebruiksgemak en hygiene. Is gemakkelijker te wassen en drogen dan wol en houdt langer goed bij vaker wassen. Als je het op verschillende paarden gebruikt lijkt me dat zeker een meerwaarde om vaak te wassen ivm mogelijke overdracht schimmel/parasieten.

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Re: Zadelbontje van decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:14

Decathlon heeft degelijke spullen hoor. Mij is er gezegd dat schapenwol het beste druk verdeeld, maar denk niet dat ze die bontjes van de decathlon zouden verkopen als ze echt schadelijk zouden zijn. Je zou ook nog steeds kunnen kijken naar 2de hands bontjes op Marktplaats.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:19

Poekkie schreef:
Prolite pads zijn toch ook synthetisch? En juist vaak gebruikt door zadelpassers hier.

Daarbij is het stuk op de rug, net onder een zadel niet de plek waar een paard warmte zal afvoeren. Door het zadel gaat dat toch sowieso niet. Dat argument begrijp ik dus niet.

Qua drukverdeling heb ik mij er nooit in verdiept. Lijkt me gek dat wol beter zou verdelen dan iets anders, hier ga ik eens wat over opzoeken en kom ik nog op terug :)

Als ik er over nadenk met gebruiksdoel manegepaard, lijkt synthetisch mij juist beter qua gebruiksgemak en hygiene. Is gemakkelijker te wassen en drogen dan wol en houdt langer goed bij vaker wassen. Als je het op verschillende paarden gebruikt lijkt me dat zeker een meerwaarde om vaak te wassen ivm mogelijke overdracht schimmel/parasieten.


Mbt prolite, die ken ik niet. Ik doelde hier voornamelijk op het fleece dat onderdeel is van dit Decathlon bonte ipv wol. Denk niet dat de Prolite te vergelijken is met een fleece van Decathlon. Ik zeg ook niet dat wol druk beter verdeelt dan alles, maar wel beter dan fleece.

En dat een paard warmte niet loost via de rug ben ik echt niet met je eens. Vaak genoeg zweetplekken onder (goed passende etc) zadels gezien.