Het verhaal van mijn dode lieveling

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

Naima_72

Het verhaal van mijn dode lieveling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 23:34

hey,

ik moet het verhaal kwijt van mijn lievelingspaard dat dood is gegaan dit jaar. Ik mis hem opeens zo erg!

Iets minder dan een jaar geleden kwam er een nieuw paard op de manege. Hij heette Pandour en was een super grootte Engelse volbloed. Ik was meteen helemaal verlieft op hem! En ik mocht ook op hem rijden enzo dus het was helemaal leuk. Maar de leiding van de manege ging zich steeds vaker met hem bemoeien en hij werd ook soms helemaal geslagen om niks. Als je de singel strakker deed dan beet hij wel maar dat doen wel meer paarden maar hij kreeg dan meteen een klap, en die andere paarden niet. Hij werd steeds valser en begon heimwee te krijgen naar zijn oude huis. En of dat al niet erg genoeg was kreeg hij ook een wond op zijn heeft en moest gehecht worden. Toen die wond over was namen ze mee naar de binnebak en opeens gingen de schuifdeuren dicht en kreeg hij 2 wonden bij zijn heupen. Hij stond in een stal die buiten stond maar zijn box stond onder een afdakje. Telkens als je bij hem kwam werd hij chagie omdat hij denk ik dacht weer geslagen te worden. Op het laatst mocht bijna niemand meer op hem rijden! en dat was een ramp voor mij want het was nog steeds mijn lievelingspony! En hij werd steeds meer depri. Hij kwijnde echt weg.. En op 1 april ( -.-) ging hij dood door koliek, dat is een paardenziekte. Ik denk dat hij koliek kreeg omdat hij zo in de war en gestrest was, en of het niet erger kon gingen mijn 2 oude lievelingspony's 8 weken daarna ook dood! Omg moet bijna weer huilen

Believe in your dreams

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:39

Ik denk dat je het verhaal wel een beetje overdrijft ;) een manege zal echt het paard niet zo dramatisch mishandelen. Sommige paarden moeten gewoon iets harder aangepakt worden.

Geen idee of koliek door stress kan komen, maar koliek is buikpijn, veroorzaakt door bijvoorbeeld zand, gas of verkeerd voedsel :)

In elk geval sterkte :(:) Ik ben helaas ook anderhalve maand geleden mijn favoriete merrie verloren in Amerika toen ik op de stal werkte. Ook door koliek, wat voor weten we niet helaas

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 23:42

lifaya schreef:
Ik denk dat je het verhaal wel een beetje overdrijft ;) een manege zal echt het paard niet zo dramatisch mishandelen. Sommige paarden moeten gewoon iets harder aangepakt worden.

Geen idee of koliek door stress kan komen, maar koliek is buikpijn, veroorzaakt door bijvoorbeeld zand, gas of verkeerd voedsel :)

In elk geval sterkte :(:) Ik ben helaas ook anderhalve maand geleden mijn favoriete merrie verloren in Amerika toen ik op de stal werkte. Ook door koliek, wat voor weten we niet helaas

Nou, ze sloegen hem niet zo heel hard dat het mishandelen was maar het was harder dan bij andere paarden.

Believe in your dreams

lifaya

Re: Het verhaal van mijn dode lieveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:45

Maar dat zal echt niet de oorzaak van de koliek zijn hoor :) Het is natuurlijk vreselijk je lievelingspaard te verliezen van de manege, maar door wat je allemaal op hebt geschreven lijkt het alsof ze het paard mishandelde of in elk geval niet goed behandelde. Ik vond het toen ik jong was ook moeilijk om een paard een tik te verkopen als ze bijten met aansingelen, maar een paard gaat daar niet dood van. Het is iets dat een wild paard ook zou doen, terug trappen als een ander paard bijt of trapt :) Natuurlijk moet je een paard niet slaan zonder aanleiding, dat is niet goed te praten, maar soms is een corrigerende tik helaas nodig

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 11:28

Maar hij was super gevoelig! en het was echt vreselijk! het is echt een goede manege maar mijn Pandourtje hebben ze echt verpest!

Believe in your dreams

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:42

het zijn ook gevoelige paarden ;) EV. denk niet dat je manege er iets mee te maken heeft.

IlselovesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:48

Sterkte

Sometimes the heart sees what’s invisible to the eyes

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:33

PP ---> YRT

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:43

Ai, Sterkte :(:)

S I L H O U E T T E

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:45

Sterkte! :(:)

Joyful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:23

Nou..ik weet het niet helemaal of ik je geloven moet.. Maar sterkte!

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:29

Sterkte! :(:)

Hopelijk vind je weer een leuk en lief (verzorg)paardje

Vzh springzadel te koop: http://www.bokt.nl/markt/ad/55565/leuk- ... el-17-inch Mijn lieve paardje Tiramisu

Lieve kleine Bubbel.., 08.02.2013!

Sometimes horses just find you

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:30

Waar staat Pandoer? Herken dit verhaal wel van een vriendin!
Sterkte!

Sometimes tears say all there is to say.

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 20:46

Bedankt voor jullie reacties!

Believe in your dreams

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:48

Waar staat Pandoer?

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:49

Stond ;)

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:52

Ja. Sorry dat bedoel ik idd! :o ;)

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 13:48

Uuh ik zeg de naam van de manege liever niet haha xD

Believe in your dreams

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 13:49

Naima_72 schreef:
hey,

ik moet het verhaal kwijt van mijn lievelingspaard dat dood is gegaan dit jaar. Ik mis hem opeens zo erg!

Iets minder dan een jaar geleden kwam er een nieuw paard op de manege. Hij heette Pandour en was een super grootte Engelse volbloed. Ik was meteen helemaal verlieft op hem! En ik mocht ook op hem rijden enzo dus het was helemaal leuk. Maar de leiding van de manege ging zich steeds vaker met hem bemoeien en hij werd ook soms helemaal geslagen om niks. Als je de singel strakker deed dan beet hij wel maar dat doen wel meer paarden maar hij kreeg dan meteen een klap, en die andere paarden niet. Hij werd steeds valser en begon heimwee te krijgen naar zijn oude huis. En of dat al niet erg genoeg was kreeg hij ook een wond op zijn heeft en moest gehecht worden. Toen die wond over was namen ze mee naar de binnebak en opeens gingen de schuifdeuren dicht en kreeg hij 2 wonden bij zijn heupen. Hij stond in een stal die buiten stond maar zijn box stond onder een afdakje. Telkens als je bij hem kwam werd hij chagie omdat hij denk ik dacht weer geslagen te worden. Op het laatst mocht bijna niemand meer op hem rijden! en dat was een ramp voor mij want het was nog steeds mijn lievelingspony! En hij werd steeds meer depri. Hij kwijnde echt weg.. En op 1 april ( -.-) ging hij dood door koliek, dat is een paardenziekte. Ik denk dat hij koliek kreeg omdat hij zo in de war en gestrest was, en of het niet erger kon gingen mijn 2 oude lievelingspony's 8 weken daarna ook dood! Omg moet bijna weer huilen

Maar ze mishandelde hem niet zeg maar, but ze wisten echt niet hoe ze met hem om moesten gaan!
Hij was super gevoelig enzo..Ik zeg niet dat die manege slecht is! want het is echt een goede manege maar ze begrepen Pandour gewoon echt niet.

Believe in your dreams

xMacFlurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:03

sterkte! :(:)

nothing

Marije00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:56

Sterkte...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:59

waar stond hij nou?

Sterkte!

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:59

O, zag net dat je de naam niet wou zeggen, mag ik ook vragen waarom niet>? Want een manege is meestal gewoon openbaar.

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:19

als jij die manege zo slecht vind ga je er toch weg?
en als die eigenaren volgens jou wel goed met de andere paarden en pony's omgaan dan zullen ze ook wel weten hoe ze met jou lievelingspony om moesten gaan.
die mensen hebben veel meer ervaring met jou met paarden want ik neem aan dat jij 1x in de week lest net als de meeste die op een manege lessen.
die mensen zijn 7 dagen per week op de manege en weten meer over dat paard dan jij er over weet.
dat paard moest leren om niet te bijten, want op de manege lopen ook kleine kinderen rond en als die gebeten worden krijgen hun straks gezeur.
als jij een klap krijgt van iemand geef je toch een klap terug?
als een paard jou bijt moet je hem dan toch ook straffen.
en koliek krijgt hij door zijn voeding en niet door stress.
zoek voortaan eerst eventjes op wat iets betekend voor je maar iets gaat banketstaaf waar niks van klopt alsjeblieft?
het is vreselijk voor je dat je lievelingspony's dood zijn gegaan, maar ik vind dit echt niet kunnen wat je nu doet.

create your own sunshine

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:22

sterkte