paard kopen

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jupiter4life

paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 20:02

halo ik wil al heel lang eigen paard maar ik moet van mijn ouders zelf betalen alles (kan ik natuurlijk nooit alleen betalen )
maar mijn vraag is hoeveel kost een paard ongv per maand
en dan staat ie op stal en in de weide ..

groets jupiter
Laatst bijgewerkt door jupiter4life op 22-08-12 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 20:04

Afhankelijk van de regio moet je van 250 tot pakweg 400 permaand rekenen. Paarden houden is erg duur..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:16

TAO -->YRT

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:43

Ik betaal voor stalgeld 270 euro (sta ergens bij a'dam in de buurt, is het nou eenmaal allemaal erg duur), hier zitten 3 bakken, longeerbak , 1x per week gratis groepsles , 1 baal vlas/stro per week (ongv), voer en 's zomers weidegang bij inbegrepen.
Hoefsmid is ongeveer 1x in de 2 maanden 65€ voor hoefijzers voor.
Dierenarts is 1x in de 2 maanden een wormenkuur opzich, prijzen varieren heel erg, maar ga maar maxx van 50 euro uit.
Verder gaat mijn paard als ze niet op 't land kan 's ochtends in de stapmolen, dit is dan nog weer 30 euro per maand.
Houd er verder rekening mee dat mocht je paard is krijgen dat daar geld voor is... da is toch een dure grap altijd.
En ik heb nu niet aan spullen gedacht die vervangen moeten worden oid.

Dus zorg maar wel dat je eigenlijk 300-400 euro per maand beschikbaar heb wil je je paard in de randstad zetten.. maar ik hoor dat het ad andere kant van het land stukken goedkoper is dus _O-

Everyone shares the same past, the same future, but some will see it better than others.

debbbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:47

ik vind jouw stalling dan nog goedkoop vergeleken met de mijne Flosje_
ik betaal 340 euro in de maand aan stalling.
daar zit uitmesten voeren etc bij alleen geen lessen enzo.
wij hebben 3 bakken, longeercirkel en 2 paddocks.

Romano.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:29

Gebruik de zoekfunctie eens, hier zijn echt al 100den topics over geweest :)

Om toch even je vraag te beantwoorden, ik ben gemiddeld 200 euro per maand kwijt per pony. Dan staan ze nog gratis thuis en heb ik puur de basisverzorging meegeteld (mestonderzoek, entingen, voer (hooi is mijn grootste kostenpost), smid, ontworming, likstenen, weideonderhoud, stalbedekking enz). En ik leg nog iedere maand geld opzij voor eventuele onverwachte dierenartskosten. in 2010 hadden ze luis en had ik er 2 bevangen staan. Totale kosten 1000 euro voor de dierenarts, medcijnen en speciaal beslag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie