tips springen??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

tips springen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 17:35

hey, ik kom net terug van de manege en rij daar op Kalipso een ruin van ongeveer 1.55m ik ben zelf een meisje van 1.50m wij hebben vandaag dus gesprongen ik had gehoopt dat ik misschien 50 cm mocht springen nou ik mocht zelfs een meter springen!! het mocht maar 1 keer maar ik kwam met mijn gezicht heel hard tegen mijn hand aan (ik hield zijn manen vast) heeft iemand tips om dit te verkomen want dat deed echt zeer..

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:37

Waarschijnlijk zat je niet met je rug heel stevig, of je zat te ver voorover.
Misschien kun je volgende keer beter de teugels vasthouden en je handen wat meer naar voren brengen.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:41

De tip daarvoor is; goed naar voren kijken en niet naar beneden.
Misschien is het juist ook handiger om eerst lager te beginnen en wat vaker zodat je het wat beter leert aanvoelen.

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 17:51

MirandaFuego schreef:
De tip daarvoor is; goed naar voren kijken en niet naar beneden.
Misschien is het juist ook handiger om eerst lager te beginnen en wat vaker zodat je het wat beter leert aanvoelen.

ik spring al een poos met hem en we waren begonnen met een minikruisje ;)

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: tips springen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:58

Heb je een foto of filmpje dat je springt?

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:03

Owh, oké, je zei nl. dat het maar één keer was, ik denk dan dat je bedoelde zo hoog.. :j
Maar nog steeds dezelfde tip hoor, ik denk dat je net naar beneden keek! ;)

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: tips springen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:31

Plaats je handen iets meer naar beneden als je nog steun zoekt op zijn hals en kijk goed omhoog/vooruit, zorg dat je goed met je lichaam boven je paard blijft, dus niet achter of voor zijn/blijven in de beweging.
En kom niet te ver naar beneden met je boven lichaam.
Voor je een juiste spring houding moet je wel je armen onafhankelijk kunnen bewegen van je lichaam dus in verlichte zit moeten je armen eigenlijk alle kanten op kunnen bewegen (zodat je net voor of na de sprong nog goed kan sturen en remmen) pas als je geen steun meer zoekt op de manen kam of hals van je pony kan je echt wat hoger gaan springen.... zoek goed steun op je beugels, kniewrongen en bovenbenen i.p.v. op de hals van je pony! succes!

Yanne_RP

Berichten: 1054
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Brabant

Re: tips springen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:09

Waarscheinlijk zat je teveel naar voren waardoor je je evenwicht sneller verliest en dan kom je met je gezicht tegen je handen aan. Probeer is een beetje voorover te buigen en je gewicht naar voren te verdelen en je handen voor te houden als het goed is gaat het dan beter! (:

sevellielove
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:00

ik zelf heb ook heel veel moeite met springen maar bij mij gaat het al wat beter door het kijken naar filmpjes en foto's van andere mensen die springen dat heeft mij geholpen omdat ik het na wou doen en nu gaat het stukken beter :)
http://tinypic.com/view.php?pic=hwwug2&s=6 zo spring ik nu

xNoah

Berichten: 145
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:11

Probeer er rekening mee te houden dat je je neus/gezicht niet te dicht bij zijn hals houdt :o . Misschien moet je wat hoger in je beugels staan ofzo?