Moeite met de galop

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

YellaD

Moeite met de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 08:38

Hallo!
Gisteren ben ik naar een nieuwe 'stal' gaan kijken.
Daar mocht ik meteen een testlesje proberen.
Ik volg dus dressuurlessen op een 17jarige ruin, die dressuur rijdt tot M-niveau.
Ik moest dus tijdens mijn eerste lesje galop doen.. Maar hij heeft een iets moeilijkere galop dan ander paarden, dat komt omdat zijn kruis even hoog ligt als zijn schoft..
Maar dat is het probleem niet, hij is moeilijk in galop te krijgen, hij is namelijk heel gevoelig aan de binnenteugel.. ik gebruik geen sporen & ben ook niet van plan om dat te gaan gebruiken, ik ben een beetje anti-sporen :-p Ik gebruik wel een dressuurzweep, en ik geef correcte beenhulpen..
hebben jullie tips of raad?
(Ligt het misschien aan de leeftijd? :-s )
gr!

Silver , mooie jongen, wat ben ik blij dat ik je heb! Samen hebben we al veel bereikt,m'n topper! Ik mis je wel,nu....
Mira , Mijn mooie lieve meisje, we geraken er wel! Voor altijd bij mij!

eline95enile

Re: Moeite met de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:25

Als je een les had, heeft waarschijnlijk je instrcutrice wel tips gegeven over hoe het beter kan? Ik zou gewoon daar goed naar luisteren en anders hulk aan hem/haar vragen, die kent waarschijnlijk het paard ook beter als wij.

YellaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 11:30

Ja, maar ze zegt dat ik het paard in een volte moet houden omdat ie moeite heeft om op een rechte lijn een overgang te doen, ik probeeer het steeds op de volte, maar het lukt maar af en toe.. :-s

Silver , mooie jongen, wat ben ik blij dat ik je heb! Samen hebben we al veel bereikt,m'n topper! Ik mis je wel,nu....

Joyful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:14

Misschien is die pony wel wat gevoeliger,elke pony heeft een andere galop.Soms een fijne,en soms ook niet

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:20

Het zou kunnen dat hij de overgang moeilijk vind omdat hij nog niet sterk genoeg is, maar is lees dat hij M dressuur loopt en dus ik neem aan dat hij wel een correcte galopovergang kan maken met die ruiter. Dus dan ga ik meer denken dat jij hem tegenstrijdige signalen geeft, dus bijvoorbeeld dat je met je beenhulp galop vraagt, maar met je hand- en zithulp onbewust wat anders..
Dus daar goed op letten, veel oefenen en lekker blijven lessen (bij iemand die ook op je zit en dergelijke let!). Succes :)

www.ab-horsemanship.nl ~ Coaching en training voor paard & ruiter
www.paardenpedagogiek.nl ~ Orthopedagogische praktijk voor kinderen en jongeren, hulp mbv paarden en pony's
'If your horse says no, you either asked the wrong question, or asked the question wrong.'
- Pat Parelli

YellaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-12 13:02

xDreamerx schreef:
Het zou kunnen dat hij de overgang moeilijk vind omdat hij nog niet sterk genoeg is, maar is lees dat hij M dressuur loopt en dus ik neem aan dat hij wel een correcte galopovergang kan maken met die ruiter. Dus dan ga ik meer denken dat jij hem tegenstrijdige signalen geeft, dus bijvoorbeeld dat je met je beenhulp galop vraagt, maar met je hand- en zithulp onbewust wat anders..
Dus daar goed op letten, veel oefenen en lekker blijven lessen (bij iemand die ook op je zit en dergelijke let!). Succes :)

Ja! het was exact wat jij me vertelde! Het gaat nu veel vlotter! :-)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie