breyer paarden!!!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Cassidy

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:45

Nokota is gaaf, en nee, hoofd is niet te groot. Ik heb er meerdere van, en hij heeft zo'n prachtige uitdrukking in zijn gezicht!

Marwari heb ik nog niet in handen gehad, is een nieuwe mold.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 19:09

Je dient onderscheid te maken in mold (dat is de vorm) en model (dat is het kleurtje op die vorm). Ieder model heeft een apart nummer om ze van elkaar te onderscheiden.

Dus als je op deze pagina kijkt, dan zie je alle modellen (=kleurtjes) op de Marabelle (=vorm) mold.

Als een model in de standaard lijn (RR= Regular Run) is uitgegeven is het moeilijk om te zeggen hoeveel ervan zijn gemaakt. Speciale Edities (SR = Special Run) worden in beperkte uitgaves uitgegeven, en daar staan dan wel de aantallen bij. En bij hele speciale Edities worden er maar een handvol gemaakt en alleen gegeven aan vrijwilligers bijv. van Breyerfest of aan Jury's van de show.

Als je een foto hebt van je modellen, kan ik even kijken of ik ze kan plaatsen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:43

Goede keus, het is echt zo'n gaaf model! En wat het mooiste is: zo'n dikke haarbos als hij ook heeft,er kan een doll op (zadel heb ik nog niet geprobeerd). Er is net voldoende ruimte bij de manen zodat de Breyer Ben er knap op past.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:46

De pose en het gezicht doen het op de Nokota mold voor mij. Ik herken er gewoon heel veel in van mijn jongste paard.

Kijk maar:

Afbeelding

En vergelijk ze met het gezicht van de mold in dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=JRQ-unjTNHM

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:50

Nee, mijn avatar is van een resin van Kathleen Moody , genaamd Hearts Afire, en heeft niets te maken met een van mijn eigen paarden. Ik vind de resin schitterend, en dat kleurtje op dat modelletje doet het hem helemaal.

http://www.modelhorsegallery.info/m/Moo ... afire.html

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:00

Jolinem schreef:
Ooh telpeva, ik ben jaloers! Hele goede keuze, ik vindt het een erg leuk model!

Bij mij begint het nu ook weer te kriebelen om iets te gaan maken enzo voor mijn modelpaarden. Ik ben een hele tijd niet echt actief geweest, maar als ik dan dit en het schleich topic lees, ga ik toch weer naar leuke ideeen etc zoeken... ;)

Ik ben een beetje op marktplaats aan het snuffelen of daar nog leuke betaalbare breyers zijn. Helaas nog niet echt iets gevonden, en zit ook een beetje krap bij kas... ;(

Heeft iemand van jullie trouwens een koets van breyer, of een tuig of iets anders leuks? Ik ben dol op foto's! <<)

Ik heb meerdere modellen, o.a. het Kerstmodel van de Misty met de slee, het Horse Guard model, de Peruvian Paso met Doll, en de sidesaddle kit.

Ik heb een sidesaddle kit te koop, origineel in doos, voor 80 Euro.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:41

En wat vind je van Nokota? Hoofd te groot of niet?

Ben erg benieuwd naar het mentuig. Ik heb overigens ook nog een sulky te koop, voor de liefhebbers.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:00

En vind je hem ook gelijken op het hoofd op de foto die ik hierboven heb geplaatst? Het lijkt er toch op?

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:16

Er is geen Breyerfest in Nederland. Er worden wel shows gehouden maar dat wordt gedaan door hobbyisten. Ik ben niet op de hoogte van de shows dit jaar, hobby staat om persoonlijke redenen even op een laag pitje. Eventuele showdata kun je vinden op het modelpaardenforum, en als er in Nederland niets is, kun je eventueel ook in Duitsland terecht.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:38

Ooh wauw, prachtig, erg mooie koets. Zou er persoonlijk de tuiger niet voorzetten, dat is een van de grotere Traditionals, maar het geeft een indruk van de maat van de koets. Waar heb je deze gevonden?

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:52

Ik heb de showjumper die ik had net verkocht dus kan niet voor je nameten, maar zo uit mijn geheugen was hij flink groter dan de Flash. Ik heb hier de Giselle mold, de Flash, de Gem Twist en de Roemer mold. Flash is een stuk korter dan Gem Twist, heeft een andere gang dan Giselle. Roemer is groot en past niet naast Flash.

Moeilijk hoor om twee compleet verschillende molds naast elkaar in span te plannen. Zo schattig als ik Flash vindt, voor een trouwkoets zou ik hem in zijn pose niet zetten.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:41

Voorheen was er in de Magna Plaza (nu Maxima Plaza) een winkel met modellen, en twee of drie jaar geleden zag je ze ineens in ruitersportzaken maar die zijn daar ook vanaf gestapt. Online maak je het meeste kans, maar een winkel expliciet met modellen vind je alleen in Duitsland.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:47

Ik heb tot nu toe ieder jaar het stirrup ornament gekocht dus die gaat er dit jaar ook komen. Het model is leuk, Palomino mis ik nog in mijn Conga Line van ASB. En misschien komt hij er wel.
Zit ook nog te denken aan de Traditional Totilas. Maar zwart is zo...eh....zwart. Misschien wacht ik wel tot hij in een ander kleurtje wordt uitgegeven.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:17

In Nederland weet ik een adres die Breyers online verkoopt.

http://www.gersbeestenboel.nl/

Via Marktplaats valt er ook nog genoeg te scoren. Een Breyer die in goede conditie verkeerd behoudt namelijk ook tweedehands zijn waarde. Doos erbij is niet nodig.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:06

Waarom wil je de verf er compleet af hebben? Ik begrijp dat je hem opnieuw wilt gaan verven, dan is een laag primer er overheen voldoende. Goed de naden gladschuren, en met de primer er overheen zie je de oude verfresten niet meer.

Wat helpt om de verf er af te krijgen is aceton. Maar dat tast ook het plastic aan, dus daar zou ik niet aan beginnen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:37

Wyatt is gaaf! De hoop is daat hij ook eens als Regular Run te krijgen is. Maar de mold is veelbelovend!

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:22

Dat zijn geen stablemates, ik zijn Traditional modellen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:30

Karla_1999 schreef:
Maar mijn voorkeur gaat toch naar Journeyman, vanwege de manen en de kleur :o

Ik heb er een staan maar moet nog even heel goed nadenken of ik daar wel afstand van kan en wil doen. Maar ik zou zeggen, doe een bod.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:43

Voor Journeyman zou ik 35 Euro willen hebben, excl verzenden. Komt dan nog 6,75 Euro bij. Ik kan je mijn betaalgegevens mailen als je hem mocht willen hebben.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:08

Voor een traditional is dat een goede prijs. Maar dan wel voor een model in perfecte conditie. En op de foto is dat heel moeilijk te zien of er geen krassen op zitten.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:12

Dat kan, hoeft niet zo te zijn. Het gaat ook om de aantallen die gemaakt zijn, en wat de gek ervoor geeft.

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:00

Gefeliciteerd met je eerst Breyer. Dat er nog maal vele mogen volgen!

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:19

Ik weet niet of daar tegenwoordig paketten voor zijn. Maar als je een handleiding wilt kan ik je het boek van Jennifer Baker Wilson aanbevelen. Zij beschrijft daarin het complete gamma aan mogelijkheden, van Arabische kostuums desert style tot hollywood style, en heeft daar patronen bij. Als je dat boek niet wilt aanschaffen kun je allicht inspiratie opdoen van de foto's op haar website.

http://www.jennifersimagination.com/

Link naar het boek

http://www.jennifersimagination.com/book.html

Ik weet niet of het boek nog verkrijgbaar is, en wat hij tegenwoordig kosten moet, maar het is zeer de moeite waard.

En mocht je benodigde dingen zoals bitten en stijgbeugels zoeken, ga dan even kijken op www.riorondo.com

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:23

Ik vind de Totilas mooi, maar zwart is zo saai dus ik wacht op een ander kleurtje. Moeilijk aankomen op dit moment? Het is een op dit moment regulier model, je moet alleen wel weten waar je hem kunt krijgen. Maar via Ebay.com of Modelpferdeversand in Duitsland is hij gewoon te bestellen.

Ik heb geen Henry voor je wel een Nice (Decorator op de Henry mold) het is de witte met lichblauwe sneeuwvlokken. Interesse?

Je suis Charlie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:05

In Nederland kun je kijken of dit bedrijf hem voor je kan bestellen. Ik denk zomaar dat ze hem niet op voorraad hebben.

http://www.gersbeestenboel.nl/

Als MPV hem op voorraad heeft, dan ben je via hen sneller.

Je suis Charlie.