breyer paarden!!!!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:17

Nou ja, mij had je iig wel gezien. Ik denk dat echt Breyer verzamelaars op één hand te tellen zijn hier op bokt. Snap ik ook wel, uiteindelijk is het het kostenplaatje dat mee gaat spelen. Veel nieuwe modellen komen er niet bij op dit moment, maar wat ik heb, daar kan ik intens van blijven genieten.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:01

De mold wordt idd pas weer in 2016 gebruikt. Dus als je wat wilt, en je wilt ze redelijk goedkoop hebben, moet je nu kopen, of rekening houden met hogere prijzen later. Of idd wachten tot 2016

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:20


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:27

Ik denk dat je er niet omheen kunt om het via Ebay USA te gaan proberen. MPV heeft hem alleen nog staan met dat groepje van 3 en via Ebay Duitsland kan ik ook niets vinden.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:00

Je kunt altijd nog proberen twee te verkopen.
Heb je iig de barcodes (en kun je het gratis model aanvragen, weet niet of dat nu nog kan)
en Thunderstorm die je zo graag wilde.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:19

Tja, had je even sneller moeten zijn.
Hij komt wel weer te koop, maar goedkoper gaat hij niet worden.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:07

Ik heb hetzelfde probleem.
Een "black hole" verzameling, wat er ingaat, gaat er niet meer uit.
Al kan ik nu af en toe een paard verkopen, maar dat gaat met moeite
Op een gegeven moment heb je gewoon geen ruimte meer.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:12

Afstoffen doe ik niet. Als ze meemogen naar een show hou ik ze even onder een stromende kraan en droog ze daarna met een theedoek af. Van al het andere slijt de verf te erg. Nu moet ik zeggen dat ze in een kamer staan waar ik nooit kom, en waar een enkele keer een logee slaapt. Als je ze in je slaapkamer hebt staan zal het wat vaker moeten.

Voor de rest, niet naar kijken, ook als er een laag stof op zit :D

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:55

De Dalmatier is een Breyer, en traditional
Moet even kijken of ik hem nog heb, heb geloof ik wat honden de deur uitgedaan.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:40

Een fout in de mold kan wel degelijk afbreuk doen tijdens een liveshow, maar uiteindelijk hangt het er van af wat er nog meer op tafel staat of je model het gaat redden bij een liveshow of niet. Mijn definitie van LSQ is: geen krasjes, geen overspray, geen vlekken, lijmplekken. Geen duidelijke exterieurfouten (Sham heeft bijv. een achterbeen dat korter is dan de ander, dan gaat een andere arabiermold wel beter scoren) En dan is er ook nog het aspect van de shading, manier van beschilderen.

Maar als jij met een model aan een performance onderdeel meedoet en de rest van het tuig en de setting is helemaal perfect, dan ga je bij mij hoger scoren dan een duur model met krasjes of bij fouten in de setting/tuigage.

Met andere woorden: als jij hem gaaf vindt, neem hem mee en zet hem op tafel. Uiteindelijk moet jij verzamelen wat je leuk vindt en jij moet er 365 dagen per jaar tegenaan kijken: waarom zou je modellen aanschaffen die misschien wel perfect zijn, het wel goed doen op een show maar die je niet leuk en niet mooi vindt?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:16

Overspray is eigenlijk kort samengevat dat er verf komt te zitten op de plekken waar het niet hoort te zitten, of dat randjes niet mooi strak zijn. Breyer werkt bij complexe Paint/Pintopatronen met stickers, en die zitten niet altijd even netjes op het model. Dat houdt dus in dat bij mooie witte aftekeningen en strakke lijntjes er ineens een rand minder strak zit. Dat er verfspatten op het witte gedeelte komen te zitten die er niet horen.

Voorbeeld, Peter Stone Ideal Stock Horse Ratchett in verschillende uitvoeringen, met fuzzy mask (dus overspray) en mooie strakke randjes rondom de witte aftekeningen, en met geschilderde aftekeningen.

http://www.stonehorseref.com/Horseinfo.aspx?HorseID=85

Als je het boek Color Formula's en techniques hebt gelezen, zul je hebben gelezen dat je een model juist niet behoort te beschilderen alsof het licht uit een hoek komt, omdat het een driedimensionaal object is. Met shading bedoel ik dan ook dat je plekken op een paard, die bij een echt paard ook wat donkerder zijn, donker maakt. Dat je met die donkere kleur ook spieren accentueert, dat de flanken lichter zijn en het model niet in een egale kleur is geverfd.

Voorbeeld:

http://www.montecellostudios.com/HuckRose.jpg

Bij schilderwerk met de hand mag je geen penseelstrepen zien, geen haren die uit een penseel loslaten en in de verf zijn blijven plakken, geen tranen omdat je te dikke verf hebt gebruikt.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:36

Laat het een les voor je zijn: je moet ruggegraat hebben om je ding te doen, om dat te doen wat je zelf leuk vindt. Want degene die jouw leven leeft, dat ben je zelf. En als andere je aanpraten dat je stom, kinderachtig, achterlijk of "wat er nog meer naar je hoofd gesmeten wordt" bent omdat je modelpaarden spaart dus niet "cool" bent, dan moet je je schouders ophalen en toch lekker doen waar jij zelf zin in hebt. Omdat het jouw leven is. En niet dat van een ander.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 11-03-12 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:15

Telpeva schreef:
Och.. moet eerlijk toegeven dat ik ook vaak raar wordt aangekeken vanwege deze hobby, vooral het feit dat ik ook tack maak verbaast mensen. Het is namelijk ongewoon, veel mensen kennen het niet en zeker mensen die niks met paarden hebben die kunnen zich er niks bij voorstellen. Daardoor weten ze zich geen houding te geven en schuiven het in een hokje onder de categorie kinderachtig of apart. Kort door de bocht is dat hoe ik het ervaar...


En modelbouw, spoortreintjes of poppenhuizen is geen volwaardige hobby? Voor mij zijn modelpaarden daar een verlengde van....alleen omdat het minder bekend is, is het meteen kinderachtig of apart?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 06:46

Ik denk dat heel veel van ons online bestellen omdat er geen modelpaarden - of iig niet de modelpaarden die ik mooi vindt - in winkels te krijgen zijn, en echt niet omdat ik me ervoor zou schamen om het in een winkel te doen.

Wat een ander van de miniatuurbouwhobby vindt mag hij of zij lekker zelf weten. Er zijn ook hobby's die ik suf vindt, of die me niet trekken. Laat iedereen in zijn waarde, wordt het leven een stuk leefbaarder.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:34

De G1 stablemates zijn net als de classics van Maureen Love oorspronkelijk door Hagen-Renaker als porselein paarden uitgegeven. Breyer heeft de mold voor beperkte tijd tot hun beschikking gehad, toen de licensie was verlopen mocht Breyer de molds niet meer gebruiken. Daar tellen dus de classics onder (vandaar dat er op hele korte termijn zoveel nieuwe classics zijn gekomen) en de G1 stablemates (en vandaar ook de noodzaak om op hele korte termijn zoveel nieuwe stablemates te maken.

Dus in het kort: G1 stablemates worden niet meer gemaakt.

http://hagenrenakerhorses.com/WebPageHorsesPg1.html

http://www.hagenrenakerhorses.com/WebPageHorsesPg2.html

http://www.hagenrenakerhorses.com/WebPageHorsesPg3.html

http://www.hagenrenakerhorses.com/WebPa ... orses.html

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:06

Dat zal haast wel...wanneer is echter de vraag.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:27

Als hij dit jaar uitgegeven zou worden, dan hadden we dat waarschijnlijk in de aankondigingen gezien. Of hij moet als Breyerfestmodel verschijnen, maar dat ga jij niet grappig vinden want die zijn duur!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:38


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:48


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:15

En ik heb op dit moment een moeder die zwaar ziek in het ziekenhuis ligt, dus Bokt, Breyer en dit topic hebben op dit moment absoluut geen prioriteit.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:15

Rosaly, Breyer maakt halverwege het jaar al de modellen bekend die er met de kerst zullen worden uitgegeven. Echter zijn de modellen die je op MPV ziet niet de kerstmodellen voor 2012, maar van voorgaande jaren.

Overigens heeft H&H Winners circle ook modellen met fouten, als je meer bodies wilt hebben misschien wel de moeite om daar eens te gaan kijken: www.handhwc.com
Er staan daar ook de namen en prijzen van de kerstedities van dit jaar, helaas tot nog toe zonder foto. En pas leverbaar later in het jaar.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:55

We zijn alweer halverwege het jaar hoor, nog even en de kerstspullen kunnen de kast weer uit. En ja, dat de tijd hard gaat, daar heb je helemaal gelijk in. Wordt alleen maar erger naarmate je ouder wordt.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 00:24

The Breyer Curse strikes again!

Nee zonder dolle, blijft eeuwig zonde maar hij was 27 jaar en niet heel erg gezond meer op de benen. Dan zat het er aan te komen dat er een beslissing moest worden genomen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 07:48

Oudere Breyers zijn voor verzamelaars zeer zeker geld waard, en dat er geen dozen meer zijn is niet erg. Ik ben nog op zoek naar een PAS in bruin. Wat ik zelf wel belangrijk vindt is dat er in het huishouden waaruit ik ze krijg niet gerookt is, want de geur gaat in het plastic zitten en dat raak je nooit meer kwijt.
Mocht je ze hier niet kwijt raken kun je ze altijd nog op Ebay kwijt, maar dan zou ik Ebay Duitsland of Ebay USA doen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:43

Casandra1997 schreef:
Cassidy schreef:
Ik heb een heleboel Breyer modellen, verzamel ze al een hele tijd, en ben eigenlijk van plan om de verzameling wat uit te gaan dunnen. Dus als je een speciaal model zoekt, misschien heb ik hem wel voor je staan. Ik vraag de gewone catalogusprijzen...

welke wil je dan kwijt
en wat is de prijs
zijn er ook classics


Ja ik heb classics, er zijn er twee die ik meehad op de laatste show en die zijn in de prijzen gevallen.
Ik vraag er 15 to 25 Euro voor (er zijn een aantal speciale edities bij) en ik zal ze tzt wel even hier op Bokt zetten.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 2 bezoekers