breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:01

RunningSolo schreef:
Hoi mensen!
Ik ben de laatste jaren heel erg verliefd geworden op Breyer.
Ik bedoel, kan het nóg mooier?
Ik zou heel graag willen beginnen met het verzamelen of sparen. ☺
Daarom had ik dus een paar vraagjes:
Is er ergens in Nederland omgeving Brabant een winkel waar ze Breyer verkopen?
Of is er een verzamelaar die graag een paar breyers voor niet te veel geld wil afgeven?
Dan zoek ik meer Traditionals of Classics. Voor een redelijke prijs hoor
Ik ben het meest op zoek voor de Totilas mold.
Ik hoop dat iemand me kan beantwoorden!

Ik verkoop de Fjord, mocht je die zoeken -> www.fjordukie.nl
De Totilas komt regelmatig voorbij op Marktplaats.
Verder kun je op Misspony.nl Breyer paarden kopen.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:10

Je kunt prima bestellen bij modelpferdeversand in Duitsland. Goede service en snelle verzending.

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:31

Hallo!
Ik bekijk dit topic al een tijdje en ik vind Breyer er erg leuk uit zien! Hoeveel kost een Breyer ong.? En waar kan je het kopen?

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:46

Ik koop alles online en soms ook 2ehands, in de winkel kan je ze bijna niet vinden :) de prijs is afhankelijk van het model, de staat van het model en de grootte van het model.

Nieuwprijzen voor de gewone modellen zitten ongeveer tussen de 5 euro voor een stablemate (kleinste formaat paarden) en de 45 euro voor een traditional formaat paard. Zeldzame modellen kunnen een heel stuk duurder zijn, daarvan heb ik wel prijzen voorbij zien komen van een paar honderd euro per model.

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:11

Ah bedankt! Ik ben er al zeker een fan van, denk er over na om er eentje aan te schaffen :) Hi groot is een Traditional ongeveer?

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:55

Ik heb net even een paar traditionals voor je opgemeten, en een shetlander heeft een schofthoogte van ongeveer 12 cm, een klein paard een van 14 cm en een normaal paard een van 18 cm. De schaal van deze paarden is 1:9 :)

Jetteke4

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:28

http://www.bokt.nl/markt/ad/392927/colo ... rtist-cwil
Hoi, stille meelezer meld zich..... ben op zoek naar deze twee boeken..... eerder genoemd in dit topic, wil mij graag bezig houden met deze nieuwe hobby.... en ja, ben bijna vijftig... :P waarschijnlijk de oudste in dit topic.... ben begonnen met schleich te verzamelen, maar omdat ik schleich niet meer zo mooi vind ga ik de stap maken naar Breyers..... had al Henry de fjord, onlangs zijn daar Goffert en fire fest bij gekomen, ik heb een resin [kleine] totilas en vorige week zijn Padre en Shy-boy gekocht!
lees graag mee in dit topic!

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:13

Oeh leuk nog iemand die de boeken ook leuk vind :D ik moet je helaas teleurstellen, ik heb meerdere boeken in huis, waaronder de boeken die je zoekt maar ze zijn niet te koop, ik vind zelf nog te leuk. Als je meer wilt weten over de boeken of de inhoud er van kan je desnoods wel een seintje geven, ik kan ze er zo bij pakken en dingen voor je opzoeken :)

Er zijn ook meerdere boeken over tuig maken, ik weet niet of je dat ook leuk vind? je zou kunnen googlen op Keriokie, zij maakt mooie patroonboeken voor modelpaarden (vind ik persoonlijk prettiger om mee te werken, en mooier dan de patronen van Rio Rondo). Rio Rondo is ook leuk, maar die patronen zijn iets simpeler, ook in de afwerking, die hebben zeg maar net weer wat minder realisme.

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:50

Ik wilde net een Breyer gaan kopen op Breyershop.nl, blijkt dat je niks kan toevoegen aan je winkelmandje! Heeft iemand dit probleem ook (gehad?) Of is deze site gewoon niet goed?

Jetteke4

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:07

fienfin schreef:
Ik wilde net een Breyer gaan kopen op Breyershop.nl, blijkt dat je niks kan toevoegen aan je winkelmandje! Heeft iemand dit probleem ook (gehad?) Of is deze site gewoon niet goed?

doet het bij mij ook niet.....


Telpeva schreef:
Oeh leuk nog iemand die de boeken ook leuk vind :D ik moet je helaas teleurstellen, ik heb meerdere boeken in huis, waaronder de boeken die je zoekt maar ze zijn niet te koop, ik vind zelf nog te leuk. Als je meer wilt weten over de boeken of de inhoud er van kan je desnoods wel een seintje geven, ik kan ze er zo bij pakken en dingen voor je opzoeken :)

Er zijn ook meerdere boeken over tuig maken, ik weet niet of je dat ook leuk vind? je zou kunnen googlen op Keriokie, zij maakt mooie patroonboeken voor modelpaarden (vind ik persoonlijk prettiger om mee te werken, en mooier dan de patronen van Rio Rondo). Rio Rondo is ook leuk, maar die patronen zijn iets simpeler, ook in de afwerking, die hebben zeg maar net weer wat minder realisme.

Dank je wel! mocht je je ooit bedenken en de boeken wel willen verkopen... :o Rio Rondo heb ik ook gezien bij MPV, denk erover om daar eerst bij te bestellen [ is bekend] en het uit te proberen. Keriokie ga ik eens wat beter bekijken, bedankt!

Jetteke4

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:17

fienfin schreef:
Ik wilde net een Breyer gaan kopen op Breyershop.nl, blijkt dat je niks kan toevoegen aan je winkelmandje! Heeft iemand dit probleem ook (gehad?) Of is deze site gewoon niet goed?

Heb contact gezocht, blijkbaar zijn ze met een verhuizing bezig, vanaf volgende week woensdag zou het weer moeten werken!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:50

Als ik breyer koop bij eennwinkel dan is dat altijd bij modelpferdeversand.de. zeer nette en snelle levering en de verzenkosten liggen ook nog eens lager dan versturen binnen Nederland!

Jetteke4

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-07-14

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:49

Meestal bestel ik ook bij MPV omdat ik gelijk andere dieren kan bestellen, maar het loont soms de moeite om bij Breyershop.nl te kijken, paarden zijn goedkoper dan bij MPV [ kijk bv. naar Snowman] en verzendkosten zijn maar 4,95 ..... daarbij is Marktplaats en/of e-bay ook altijd een goede plek om te kijken... :D

Jetteke4

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:33

Mijn eerste aanschaf van 2016 *\o/*
EMMA, Fell pony [ maar ik vind het net een kleine Fries :D ]
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:27

Volgens mij heb ik hem nog niet eerder gezien, ziet er leuk uit dat model!

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:04

Oeh leuk! Die staat ook nog op mijn must have lijst.

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:38

Jetteke4 schreef:
fienfin schreef:
Ik wilde net een Breyer gaan kopen op Breyershop.nl, blijkt dat je niks kan toevoegen aan je winkelmandje! Heeft iemand dit probleem ook (gehad?) Of is deze site gewoon niet goed?

Heb contact gezocht, blijkbaar zijn ze met een verhuizing bezig, vanaf volgende week woensdag zou het weer moeten werken!


Ja dat klopt, het gaat nu wel! :P Dankjewel! :D

Jahoo, ik heb m'n eerste paardje gekocht! :P

Jetteke4

Berichten: 125
Geregistreerd: 29-07-14

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:51

*\o/* Gefeliciteerd, welke is het geworden?

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:46

Jetteke4 schreef:
*\o/* Gefeliciteerd, welke is het geworden?


De Selle Francais :D

BreyerLove4
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:55

Ik heb een vraagje, ik begin net met Breyers sparen, maar nou zoek ik daar mooi tuig voor niet al te duur. Kan 1 van jullie mooi tuig maken dat niet te duur is of een link naar de website met breyer tuig naar mij sturen (en sorry mijn toetsenbord doet een beetje raar, dus ik kan geen vraagtekens neerzetten XD) /3 /3 /3 /3 /3 /3

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:35

Agh, heb ooit een mooie site gezien met prachtige tuigjes! Ik zal eens terug gaan kijken of ik de link nog heb, BreyerLove4 :)


Anyways, mijn eerste Breyer halstertje is af! :D Ik ben nu ook bezig aan een stalletje.

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:05

Ik organiseer op 28 mei weer een modelpaarden live show in Baarn. Er zijn nog een paar plekken vrij. De kosten zijn 20 euro voor deelnemers en 5 euro voor bezoekers. Dit is inclusief broodjes, iets lekkers en drinken.

Op een live show kan je modellen showen in bijvoorbeeld een rassenklassen zoals warmbloeden. Er wordt gekeken of de kleur en het ras bij het model passen en ook wordt er gekeken of het model een mooie paintjob heeft. Je kan hier dan prijzen zoals rozetten mee winnen. Er is ook een kleurenklassen en een performance. Dit is een klasse om tuig te showen. De klassen zijn er voor Breyer alle maten, Custom modellen en artist resins. Ook zijn er mini klasse waarbij je bv met Schleich modellen kan mee doen en je kan ook eigen geschilderde modellen showen.

Als je je wilt aanmelden kan je me een pb sturen.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:08

Oh wat een leuk idee, vrees alleen dat 28 mei niet gaat lukken :(

Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:10

Hierbij nog wat extra informatie over de show.
Dit is de 3e live show in Nederland die ik organiseer.
Er zijn rond de 15 deelnemers die elk hun eigen modellen meenemen.
De modellen worden onder verdeeld in traditional en mini formaat.
Bij traditional moet je denken aan de grote breyer modellen, maar ook peter stone en modellen met dezelfde grootte. De mini's zijn breyer stablemates maar ook bv. schleich.
Daarnaast wordt er ook nog onderscheidt gemaakt uit Original Finish, Artist Resin, en Custom modellen.
Original finish zijn breyers of plastic modellen als schleich zoals je die in de webshop besteld al met een fabrieksverflaag. Artist resins zijn breekbare modellen die vaak nog geschilderd moeten worden door een artist. Customs zijn modellen die zijn geschilderd en eventueel aangepast door een artist, bv een breyer die is over geschilderd.
Tijdens deze show wordt gekeken of de modellen een mooie paintjob hebben en of de kleur past bij het model en of het model anatomisch correct is. De beste modellen kunnen hiermee prijzen waaronder rozetten winnen.
Ook kan je je eigen geschilderde modellen meenemen en meedoen en is er ook nog een performance klassen waarin je tuig kan showen. Dan wordt er gekeken of het tuig correct is en of het past bij de gang en het type model.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:41

Ik wil me graag melden, als dit topic nog enigzins leeft :)

Ik heb nooit wat aan breyers gevonden, tot nu dan. Ik vind het Valegro model echt onwijs mooi. Zit nu heel erg te twijfelen, ik vind het toch wel een beetje duur. :o