Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:36

Nu is de titel misschien niet helemaal duidelijk, maar...:

Ik heb een familie die niets met paarden heeft, nu ziet mijn dag er meestal zo uit:
Thuis - School - Paarden - Thuis
Nu geloof en weet ik dat dit voor niet paardenliefhebbers eruit ziet alsof je veel met paarden bezig bent en toch minder sociaal contact heb, 's avonds ben ik namelijk op mijn kamer te vinden om mijn huiswerk ed te maken.

Hoe gaan jullie hier mee om tegenover je ouders? :)

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:39

Zo zag mijn dag er ook altijd uit. En mijn ouders vonden het niet normaal hoeveel tijd ik doorbracht bij de paarden en dat ik het steeds maar weer leuk vond om iedere dag te gaan. Heeft me jaren gekost hoor :')
Pas sinds vorig jaar snappen ze hoeveel t voor me betekend.
Heb geduld dus met ouders die niks met dieren/paarden hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:42

LiVetime schreef:
Zo zag mijn dag er ook altijd uit. En mijn ouders vonden het niet normaal hoeveel tijd ik doorbracht bij de paarden en dat ik het steeds maar weer leuk vond om iedere dag te gaan. Heeft me jaren gekost hoor :')
Pas sinds vorig jaar snappen ze hoeveel t voor me betekend.
Heb geduld dus met ouders die niks met dieren/paarden hebben :D


Haha oke :)
Helaas heeft een dag maar 24 uur :')

Anoniem

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:45

Staan jouw paarden op een stal of alleen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:51

KoudbloedKim schreef:
Staan jouw paarden op een stal of alleen? :)


Alleen, nja, met z'n 3en :=

sharongentel

Berichten: 42
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:53

ja ik heb ook altijd dat mijn ouders vinden dat ik TEveel bij de paarden ben.
maar ik zat ook al te denken, als je niet meer naar de paarden gaat, weetje hoe saai dat het dan wordt.
je hebt super veel tijd over, maar als ik nu al gewoon thuis ben en niet bij de paarden verveel ik me.
maarja mijn ouders denken daar anders over ... |(

Chantaloves

Berichten: 261
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:28

Zo ziet mijn dag er ook uit, mijn ouders weten hoe leuk ik het vind (hebbel zelf btw ook niets met paarden) en vinden het alleen leuk om te zien hoe goed je band met een dier kan zijn

wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:37

Ik mag niet zo vaak door de weeks naar mijn verzorgshet, Dan vinden me ouders me te moe, dan weer verkouden. 'Doe maar op vrijdag of in het weekend' .
Maar in de zomer zijn ze wel wat soepeler met de avond enz. :))

janaa_

Berichten: 38
Geregistreerd: 03-07-09

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:24

hier hadden mijn ouders eens discussie over met andere, en toen zeiden ze : heb je liever dat ze dan de hele dag op straat rond hangen en je niet weet waar ergens of dat ze de hele dag achter die computer zitten. Misschien dat eens zeggen? Bv. als ze er iets op zeggen, gewoon zeggen van, heb je dan liever dat ik op straat ga rond hangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:56

janaa_ schreef:
hier hadden mijn ouders eens discussie over met andere, en toen zeiden ze : heb je liever dat ze dan de hele dag op straat rond hangen en je niet weet waar ergens of dat ze de hele dag achter die computer zitten. Misschien dat eens zeggen? Bv. als ze er iets op zeggen, gewoon zeggen van, heb je dan liever dat ik op straat ga rond hangen?


Das wel een goeie :=

Anoniem

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:03

zo ziet mijn dag er ook uit! alleen zeiden me ouders altijd; denk aan je school, maar dat kan nu niet meer want ik haal goede cijfers :j
maar ik mag er niet altijd heen, ook al heb ik mijn huiswerk af en verveel ik me!
dan zeggen ze; je moet ook eens iets anders doen, je bent te moe ect. :')

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:52

Bij paarden gaat de tijd gewoon veel te snel!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:57

Heh? 'Je bent te moe'? 'Dat maak ik zelf wel uit' zeg je dan toch? :P

Vergeten je ouders trouwens misschien dat je op school ook continue wordt omringd door 30 klasgenootjes? :P Ik moet zeggen dat ik vaak (niet altijd) na een dag tussen mijn studiegenoten te hebben gezeten echt geen zin meer heb om nog sociaal te gaan doen :P je hebt toch ook ontspanning nodig? En die vind je bij je paarden! Kan niet beter toch?

Ennuhm, betalen je ouders trouwens voor de paarden? (Weet niet hoe het zit of dat het verzorgbeestjes zijn oid) Anders zeg je gewoon dt je het maximale uit hun sponsoring wil halen :+

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:59

Mijn ouders vonden het prima, ze hebben ook nooit mijn paard als changtage gebruikt ze vonden juist ongeacht hoe of wat dat ik mijn verantwoording moest dragen en juist elke dag mijn paard moest doen :)

Semmerd

Berichten: 261
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:08

Het is natuurlijk wel dat je je verantwoordelijkheid laat zien tegen over je paardjes,
én je huiswerk doet. Probeer dat eens te zeggen?
Mischien kan je je huiswerk in de huiskamer doen?(tenzij t je natuurlijk teveel afleidt)

Miss_Caroo

Berichten: 829
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Op stal

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:21

O dat herken ik goed!
Mijn ouders weten wel dat een paard veel voor mij betekent. Maar alsnog vinden ze het niet normaal dat daar elke dag kom. Mijn moeder zegt vaak; je kan toch wel 1 dag 'vrij nemen'.
Nee dus, dat wil ik niet. En ja, dreigen met het niet naar stal mogen komt hier ook wel eens voor, helaas.
Ze weten wel wat ik leuk vind, maar het mag niet ten koste gaan van mijn paard..

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:28

M'n moeder zou het raar vinden als mijn dag er niet zo uitzag en dreigen zou ze al helemaal niet doen :+
Ik neem heus ook wel eens een dagje 'vrij'. Is ook leuk voor m'n paard, kan hij gewoon even de hele dag lui in de wei staan, maar volgensmij is zo'n dagindeling heel normaal voor paardeneigenaren :)

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:50

Bij mij gaat het ook zo. :)

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:37

ik heb precies hetzelfde schema, haha.
mijn ouders vinden het alleen maar fijn dat ik iets heb wat ik helemaal geweldig vind.
ze zijn er nu intussen wel aan gewend dat ik altijd wegben :P

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:40

Ik was ook altijd veel met de pony's bezig. Mijn ouders hebben er zelf niet veel mee (pap verzorgt ze wel als ik niet kan en hij is er ook wel aan gehecht, maar dat is het ook wel). Maar zolang ik mijn school netjes deed en ook wat tijd voor mijn familie en vrienden vrij maakte vonden mijn ouders het allemaal prima. Hier in het dorp hingen een aantal klasgenoten van mij op het plein rond, werd drugs gebruikt enz. Dus ze hadden liever dat ik thuis met de paardjes bezig was dan dat ik daar rond zou gaan hangen.

Maar ik vind wel dat je naast de paarden wel tijd moet maken voor vrienden. Vriendschap is toch wel belangrijk, dus vrienden moet je niet verwaarlozen.

Pr_BillyBoy

Berichten: 2343
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Edam

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:45

zo dat kinkt bekent zeg mijn vader zegt altijd: "ga je weer naar die poedersuiker knollen toe?" pff kan daar echt boos om worden hoor! ik beodel maar ik kan ook lekker hangen op straat en aan de drugs zitten enz. dus ik negeer het gewoon lekker en doe gewoon mijn dingetje :) en veder wel gewoon tijd maken voor vrienden dus 1 dagje niet naar de paarden gaan maar wat leuks met vrienden doen of die vrienden mee nemen naar de paarden! :)

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:08

ja dat probleem heb ik ook.. Aangezien ik een lease paard heb kan ik het wel vaak een beetje zelf indelen.. Eerst was het 3 of 4 dagen in de week. maar omdat mn ouders vonden dat ik teveel naar de paarden ging en daar te lang bleef is het nu 1 of 2 dagen! Baal dr wel van! Maar ze houden voet bij stuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:16

Pr_BillyBoy schreef:
zo dat kinkt bekent zeg mijn vader zegt altijd: "ga je weer naar die poedersuiker knollen toe?" pff kan daar echt boos om worden hoor! ik beodel maar ik kan ook lekker hangen op straat en aan de drugs zitten enz. dus ik negeer het gewoon lekker en doe gewoon mijn dingetje :) en veder wel gewoon tijd maken voor vrienden dus 1 dagje niet naar de paarden gaan maar wat leuks met vrienden doen of die vrienden mee nemen naar de paarden! :)


Zo pakte ik het ook altijd aan .. ik mocht elke dag naar de paarden maar moest 1 keer in de week altijd met m'n ' andere' vrienden optrekken.
Het scheelt wel dat eigenlijk al mijn echte vrienden van de manege zijn en we al langer dan 13 jaar vrienden zijn door dik en dun.
We zijn nu allemaal rond de 24 a 25 jaar .. :Y) toen ik naar de middelbare school ging hoefde ik ook niet meer van mijn ouder de verplichte doorde weekse dag met ' andere vrienden ' op te schieten.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:17

Ik had vroeger zo'n zelfde schema als jouw ts.
Als ik later moest beginnen was ik eerst bij de paarden en na school ook.
Zon en feestdagen altijd zat ik hele dagen bij de paarden.
Ik was niet alleen we waren met een paar meiden.
Op zaterdag nam iedereen de goede kleren mee en kleden we ons later smiddags om.
Dan gingen we eerst in het dorp een frietje eten en daarna naar zo'n jeugdsoos.
Alles draaide om de paarden.
Inmiddels ben ik bijna 31 jaar en heb ik een heel ander leven.
Ik kan me wel voorstellen dat je ouders er niks van snappen, het is ook raar als zij de lol er niet van inzien.

Pr_BillyBoy

Berichten: 2343
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Edam

Re: Veel tijd bij paarden, ouders die dit niet begrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:03

haha penutbutter: hier het zelfde verhaal ik ken mijn vrienden van de paarden dus dat is wel makkelijk meegenomen hahah :P