Manen verven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Manen verven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:11

Misschien een hele rare vraag.
Maar ik las eens ergens, dat iemand het gedaan had ö
En nu ben ik best nieuwsgierig op het mogelijk is een plukje bijvoorbeeld te verven van de manen op staart van je paard?
Of is dit slecht?

Even voor de duidelijkheid; Ik ben het niet van plan, ik heb het alleen gezien en vroeg me af of het slecht was!

Barst los! :+
Laatst bijgewerkt door Saaams op 23-02-11 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_

Re: Manen verven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:13

Ik neem aan dat het wel mogelijk is, maar het lijkt me niet bepaald nuttig.
Ik heb het wel eens gezien bij verkleedwedstrijden, maar daar gebruikten ze uitwasbare spuitbus.
Ik denk in ieder geval dat je er geen paard een plezier mee doet (maar erg veel last zullen ze er ook niet van hebben).

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:14

niet doen daar kan de kleur permanent van worden (iemand hier heeft maanden met een oranje paard gereden)

een bv een paard met peroxide behandelen om geel uit een staart te krijgen blijkt ook averechts te werken gezien het het haar erg stug maakt en het dus een grote klit zooi geeft

vraag aan jou waarom wil je je paard verven ??

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:16

Haha, ik zie het al voor me; zwart paard met geblondeerde manen en staart. :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:16

rommulus schreef:
niet doen daar kan de kleur permanent van worden (iemand hier heeft maanden met een oranje paard gereden)

een bv een paard met peroxide behandelen om geel uit een staart te krijgen blijkt ook averechts te werken gezien het het haar erg stug maakt en het dus een grote klit zooi geeft

Dat wil ik niet doen. Maar ik had gezien, dat een paard met een roze pluk reed. Dus ik vroeg me gewoon af of dit niet gewoon slecht is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:17

Paardenhaar is dik en neemt verf niet zo heel goed op. Waarom zou je manen of staart willen verven?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:18

Saaams schreef:
Dat wil ik niet doen. Maar ik had gezien, dat een paard met een roze pluk reed. Dus ik vroeg me gewoon af of dit niet gewoon slecht is.

Ben je zeker dat het geverfd was en niet gewoon een roze extension die ze in de manen of staart hebben gehangen? Die zijn voor mensen gewoon te kopen, en kun je met een clip gewoon in de manen hangen, of in de manen vlechten.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:18

Cassidy schreef:
Saaams schreef:

Ben je zeker dat het geverfd was en niet gewoon een roze extension die ze in de manen of staart hebben gehangen? Die zijn voor mensen gewoon te kopen, en kun je met een clip gewoon in de manen hangen, of in de manen vlechten.

Het zag er wel echt uit, en verder geen clipje gezien. Maar het kan natuurlijk best mogelijk zijn geweest. Had er niet eens aan gedacht :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:20

En verder kun je met waterverf veel doen. Of dat uiteindelijk zo gezond is voor je paard is een tweede. Langdurig zittenblijven doet het iig niet.

En dat je geen clip ziet is niet verwonderlijk...het is namelijk de bedoeling niet dat je ziet hoe het bevestigd wordt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 23-02-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:20

Bij ons op stal heeft een meisje jaren geleden de manen van haar paard geverfd, het paard heeft tot op de dag van vandaag (redelijk veel) witte stippen op de schouder, van het druppelen van de verf.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:21

Coupe soleil voor in de zomer is misschien niet mis..

Hehe nee, het lijkt me ook niet echt een goed idee, en zoals al gezegd is de textuur van paardenhaar anders dan
bij ons. Ik gok ook dat het roze een soort van extension was :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:22

zoals dit bedoel je
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JMMBPI6Y.jpg

dit zijn spuitbussen die je kunt kopen die zijn ook op waterbasis ed (poets je er nog net niet uit)
helaas/ (en een voordeel) heeft hier na het wassen van al het roze nog een fluorescerend wit hart op zijn kont gestaan
het roze was er af maar waar het roze gezeten had heb je nog lang kunnen zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:25

Ik vind het eigenlijk best wel een geniale vraag.. _O-

Lunaa_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:36

Ik denk niet dat het zo gezond is voor het paard. Als ik zie naar de reactie's dat de natuurlijke kleur van de vacht veranderd,en bovendien denk ik niet dat het paard het zo prettig vind. Iniedergeval,ik zou het nooit doen,ik zie liever mijn paard in zijn gewone kleur. :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:18

Ik zou het niet doen.. te veel risico voor de prachtige manen :Y)

hopelijk brengen we geen penny's op ideën :=

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:21

Ik ken wel iemand ( niet persoonlijk van youtube/hyves)
En die heeft de manen volgens mij geverfd van wit naar grijs, het bleef iig geval wel lang zitten.

Jors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:23

arosafreek schreef:
Bij ons op stal heeft een meisje jaren geleden de manen van haar paard geverfd, het paard heeft tot op de dag van vandaag (redelijk veel) witte stippen op de schouder, van het druppelen van de verf.

Hoe kan dat? De verf groeit er toch gewoon uit lijkt me? Dat was wel bijzondere verf dan ;)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:26

Misschien was het erg chemische verf die de huid heeft aangetast? Een beetje zoals een schuurplek ook een witte plek achterlaat.

juultiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:31

bij ons op stal hadden ze bij de pad de deux een keer uit een spuitbus verf op hun paarden gedaan
het moest er makkelijk af gaan maar het duurde aardig wat tijd om het uit hun vacht en staart te krijgen
en blonder verf doet al zeer op je eigen hoofdhuid dus lijkt mij niet fijn voor je paard als het op zijn huid komt
bij veel van die goedkope winkels waar je vanalles kan kopen heb je leuke plukken die je er zo in kan doen met een elastiekje of clip
kan je nog afwisselen ook

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:33

Saaams schreef:
rommulus schreef:

Dat is waarschijnlijk een extension, dat kan wel goed bij paarden, maar op wedstijden is dit niet gewaardeerd en op keuringen zelfs verboden.

Er bestaat trouwens wel een soort schmink voor op de paardenvacht en voor paarden hoeven :') briljant gewoon, misschien is dat leuk voor jou?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:10

nee hoor me vriendin heeft een keer de manen en staart van haar haflinger roze geverft.
is niet schadelijk maar ze reed der wel 2 maanden mee rond

RobinJoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:23

En het was ook geen krijtwater?
Wij deden op ponykamp op onze paarden schilderen met nat krijt.
Ons paard was roze en we hadden gewonnen met de wedstrijd :D

Donnaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 01:10

Ja ik heb ook wel is 'getekend' met een krijtje op de kont van de vp van mijn vriendin maar het werd niet zo mooi als we dachten dus hebben we het er maar snel afgehaald :D

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 02:28

ik denk dat t zeker kan, maar haren verven is altijd slecht! ook bij ons, dus waarom zou t voor een paard wel goed zij?

Ik zie er iig het nut niet van in :)

RobinJoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 14:04

Donnaa_ schreef:
Ja ik heb ook wel is 'getekend' met een krijtje op de kont van de vp van mijn vriendin maar het werd niet zo mooi als we dachten dus hebben we het er maar snel afgehaald :D

Haha,
Wij hadden het helemaal fijn gestampt en gemixt met water.
Zo werd het echt net verf.
Maar het zag er bij ons ook niet echt bepaald Mooi uit.