Ik wordt er niet goed van...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 17:24

Ik heb een verzorgtinker, maar wegens omstandigheden (zie onderschrift) kan ik soms een paar dagen achter elkaar niet. Bij mijn verzorgtinker staan nog twee andere tinkers die door andere worden verzorgt.. Die reden er dan wel is bij voordat ik er heb omgeschoolt tot western, dat ging gewoon goed. Maar sinds ik er mee bezig ben om mijn tinker om te scholen naar western, gaat dat niet goed. De andere kunnen geen westernrijden en ze rijden haar dus gewoon dressuur (in de krul, dressuurhulpen etc..). Dus heb ik gezegt dat ik er zelf wel doe of dat ze er dan maar moete longeren of gwoon buiten moeten laten lopen, of gewoon mee op buitenrit. Dit doen ze dus niet , en gaan gewoon doodleuk dressuur rijden met er. De keer erna dat er dus weer op stap wil ze niet meer de koppie omlaag doen, of op de goed manier halthouden (bijv.). Ik kan dus elke keer weer opnieuw beginnen.. En dat gaat al een paar maanden zo en ik wordt het spuugzat Heeft iemand misschien tips, hoe ik dit kan laten ophouden?

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:34

het is jou verzorg tinker zeg je zelf he,
dus dan kan je toch met de eigenaar gaan praten
het lijkt me dat hij/zij daarover moet beslissen toch?
lijkt me logish

kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:09

Die mensen bemoeien zich er zeg maar niet mee. Zolang hun paarden maar gereden worden vinden ze het goed

ginniej

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: NH/Warmenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:24

Naja...
Die mensen bemoeien zich er zeg maar niet mee. Zolang hun paarden maar gereden worden vinden ze het goed

Dat vind ik een beetje vreemd...

kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 18:29

Het staat er ook wel vreemd ja . Maar het maakt die mensen niet uit wie er op rijd of hoe (ookal heb jij net je best gedaan om een pony GOED te laten lopen en andere 'straffen'het juist weer af). Als ze maar beweging krijgen..

Jacqueline4
Berichten: 240
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Bunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:25

Toch lijkt mij de enige oplossing om een keer met elkaar om de tafel te gaan zitten en proberen dit via een gesprek met elkaar op te lossen.

Succes!

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:30

hmm.. het is jou verzorgtinker.. maar ook die van de andere meisjes? of niet? maar als het ook die van de andere is dan vind ik dat jullie moeten overleggen. als het alleen die van jou is, dan vind ik dat die andere t gewoon moeten doen;) zoals jij het zegt.

maar die eigenaar rijd die er dan nooit op? want hij heeft natuurlijk het meest erover te zeggen

kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:32

De eigenaren die rijden er zelde op (laatste keer is een half jaar geleden), maar het is mijn verzorgpony, die andere twee hebben ieder een andere verzorgpony daar staan. Maar dan gaan ze die rijden en nemen ze iemand mee en die zetten ze dan op mijn verzorgpony.. laatst hebben ze er mee op buitenrit genomen en bijna alleen maar gegalopeert! Ze is 10 maanden drachtig, en is nu extra snel moe ook al heeft ze een hele goede conditie. En dan nog beweren dat ze er geen last van had terwijl ze de dag erop zo moe is dat ze niet meer mee wil wandelen (wat ze normaal erg leuk vind).

Atani

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:05

Moet 'ze' niet eerst toestemming aan jou vragen? Het is toch jouw verzorgpony? Misschien moet je zo'n stalboekje maken. Dan kan je erin schrijven dat je die dag niet kan komen ofzo en dat ze jouw verzorgpony mogen longeren. En andersom.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:08

Ten eerste vind ik het niet kunnen dat die twee andere meiden zomaar een wildvreemde meenemen en dan gewoon lekker makkelijke en andere knol (jouw verzorgtinker) er dan bijpakken zodat ze kunnen rijden.
Ik zou dat als eigenaar echt niet willen hebben. (wat als het misgaat?!)

In ieder geval zou ik het gewoon eens proberen duidelijk te overleggen met die dames. Mocht dat niet helpen, dan zou ik gewoon de eigenaar opbellen en zeggen waar het op staat.

Als zij jouw westernproject verknallen is er voor jou ook niet veel leuks meer aan te beleven.

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:14

Als ik jou was zou ik nu naar het paard kijken. Jij zegt dat je er nu a gek van wordt maar dat paard vind het vast ook niet prettig dat ie de ene keer in de krul word gereden en de andere keer opeens geheel andere hulpen moet leren.

En ik begrijp niet uit je tekst of jij het paard alleen doet of dat je het deelt met anderen. Maar mocht je hem alleen doen dan moet je duidelijk met die meisjes afspreken dat ze jou tinker mogen doen als jij niet kan maar dan op jou manier. En anders moet je gewoon iemand anders vragen hem te doen. Je kent vast wel iemand die ook western kan rijden of die wel met respect omgaat met jou paard en er geen dressuur mee doet.

en waarom ben je hem aan het omscholen? Mocht je je tinker delen met die meisjes zou ik hem niet omscholen, alleen maar verwarrend voor dat paard dat ie de ene keer zus en de andere keer zo moet rijden, lijkt mij..

edit: Ik heb verder geen verstand van western dus vergeef me als ik het fout heb hoor. Maar het lijkt mij niet prettig voor het paard als het telkens anders gereden word, dan weet hij ook niet waar ie aan toe is.. snapje?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:14

Ik ben het wel eens met Tessa_frida.
Je zegt zelf dat het jou verzorgpony is. Hun mogen het dan al rijden op de dagen dat jij niet kunt, maar dan moeten ze het wel doen zoals jou.
Ik denk ook dat je idd beter op zoek kunt gaan naar iemand die verstand heeft van western rijden net als jou.

Dan moet je ook de eigenaar inlichten.
Weet hij dat hun erop mogen rijden als jij er niet bent?
Weet hij dat er vreemde op het paard zitten die zelfs niet eens kunnen rijden(ik weet niet hoe het zit hoor).
Vertel hem wat er op je hart ligt. Zeg ook dat als het zo door gaat je het echt niet meer leuk vind en dat er straks misschien wel iets gebeurt met het paard en/of veulen.
De merrie mag toch ondertussen wel op rust want over een maand moet ze bevallen!
(Stukjes stappen kan nog maar echt geen buitenritten waarbij ze alleen galopeert!).

Ik zou gewoon naar de eigenaar gaan en het probleem voor leggen en zeggen dat het zo echt niet kan omdat er straks iets gebeurt.
Zoek iemand die op dezelfde manier als jou met paarden omgaat en laat die erop rijden als jij niet kunt!

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:24

Ik rijd ook western, maar ik laat ook wel eens anderen op mijn pony rijden die gewoon engels rijden en daar heeft mijn pony totaal geen problemen mee, ik kan er desnoods meteen erna opstappen en verder rijden op mijn manier, dus ik denk dat western en engels wel te combineren is. Maar het is wel belachelijk dat ze zomaar jou verzorgpony meepakken, kan je niet de spullen van jou tinker in een kast op slot doen zodat ze er niet meer bijkunnen? En nemen ze jou pony ook mee als ze niet weten of jij wel komt of niet?

floor__

Berichten: 1503
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Pijnacker

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:32

Misschien moet je gewoon maar eens met hun gaan praten, want dit is natuurlijk geen doen! En als zij niet western willen gaan rijden moet je maar zeggen dat ze gewoon niet meer op je verzorgpony mogen rijden. En als ze het dan tóch doen (zoals Niseyra al zei) een slot op de kast doen waar het in staat.

Heel veel succes er mee!

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:01

ga naar de eigenaar.
heb het met hem/har erover en kijk wat hij/zij wil!
succes

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:39

Ik zou is met die meiden gaan praten en als dat niet helpt met die eigenaren..

Dat is denk ik de allerbeste oplossing anders ga je er niet uitkomen en ga je je alleen maar meer ergeren..

Veel succes

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:58

Na een tip van een oplettende bokker, ga ik dit even veprlaatsen naar VP.

Een forum speciaal voor het bespreken van problemen of vragen omtrent je verzorgpaarden

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:00

Sjoert schreef:
Na een tip van een oplettende bokker, ga ik dit even veprlaatsen naar VP.

Een forum speciaal voor het bespreken van problemen of vragen omtrent je verzorgpaarden



Oplettende hulpmoddie van VP

kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:23

Praten met ze helpt niet.. dat heb ik al zo vaak gedaan . En ik doe er in mijn eentje ik deel er niet met anderen. En ze raakt inderdaad door de war van al die verschillende hulpen.. niet alleen de been/ teugel hulpen, maar ook van de stemhulpen (ik heb er ook op stem "getraint"). Spullen in een kast is niet mogelijk.. Ik heb wel een keer de singel mee naar huis genomen, hebben ze er gewoon een ander zadel op gelegt. En ze pakken er ook als ik zeg ik ga later of s'avonds. Kom je daar staat ze al met zadelafruk en zweetplekken in de stal! En dan vraag je waarom heb je er gepakt, dan zegt ze 'O, ik wist niet dat je kwam'

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:28

Jeetje, wat asociaal van hun!
Weet de eigenaar dat, want in pricipe 'stelen' ze het paard gewoon?!
wat zegt de eigenaar ervan?

kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:56

Die zeggen ook dat ze dat niet moeten doen.. maar ze blijft het gewoon doen (met de ander gaat het goed en heb ik goede afspraken mee gemaakt). Gelukkig kan ik er nou bijna elke dag zelf doen (het is weer langer licht s'avonds:D), en die mensen willen zelf ook weer vaker gaan rijden. Dus dan wordt ze vaker 'goed' bereden, en krijgt zij minder de kans om er te 'stelen'. Het veulen wordt trouwens over ong, 7 weken geboren , was een beetje in de war met de vorige data's

Urielle

Berichten: 50071
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:00

Ik kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt, dit kan echt niet! Ik zou toch nog eens naar de eigenaren stappen en daar je verhaal gaan halen, desnoods op hoge poten.

kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 23:24

Ik zal wellicht nog een keer gaan 'overleggen' met de eigenaren. Ook over haar gedrag in het algemeen, we hebben sinds kort iemand 'erbij'. Dat meisje is 11/ 12 en zit in groep acht. Ze is harstikke aardig, maar dat meisje (16)wat mijn verzorgpony 'steelt', maakt steeds opmerkingen over sex tegenover haar! Het meisje durft niets terug te zeggen, omdat ze bang is dat ze haar gaat slaan of haar paard gaat verpesten! Dat is toch te gek voor woorden!

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 23:27

Jeetje, ik zou haast zegge: geef dat kind aan! Ze imponeerd een klein meisje en ze steelt een paard...!
Maar misschien is dat wat drastisch. Ik snap niet dat er zulke asociale mensen bestaan...

kels

Berichten: 303
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik wordt er niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 23:33

Ja inderdaad nu ik het zo allemaal terug lees wat ze heeft gedaan of doet, is ze gewoon weg associaal! En het rare is ik zit bij er in de klas en daar is ze poes lief en aardig .