Rijden in het donker

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

x_Heidi

Rijden in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 18:52

Hoi Bokkers,
Ik ga 2x per week naar een les op de ponyclub met mijn berijd/verzorg pony Otje.
Nou is 1 van die keren dat ik ga, van kwart over 7 tot kwart over 8. Nu is dat maar 10 minuutjes stappen.
Maar als het koud word gaat die les naar binnen, en moet ik ruim een half uur stappen. Dat is een onverlichte weg waar auto's hard rijden, er is wel een ruime berm en pony is 100% verkeersmak. Ik heb reflecterende bandages,dekje,hesje voor mij, lapje voor om mijn arm. Dus opvallen zullen we wel, maar mijn vraag is of ik als het écht donker is. Dus bijna geen hand voor ogen zien, het wel kán om met een pony over een onverlichte weg met redelijk gelijke berm te stappen ;)

Anders ga ik vervoer proberen te regelen natuurlijk, trailer is tot mijn beschikking, auto niet. Mijn ouders hebben geen goede auto die een trailer kan trekken, helaas.

xxx Heidi *D

"If the plan doesn't work, change the plan, but never the goal"

F3nn3

Re: Rijden in het donker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:54

Je hebt ook een voor en achterlicht nodig, rood en wit. Anders kan je een boete krijgen :) je bent een bestuurder.

Valesco: CEI ***
Angel Nashan : CEI**
http://www.fennekoppenol.nl

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 18:59

F3nn3 schreef:
Je hebt ook een voor en achterlicht nodig, rood en wit. Anders kan je een boete krijgen :) je bent een bestuurder.

Ja die heb ik voor om mn arm :P

"If the plan doesn't work, change the plan, but never the goal"

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:01

Je heb inderdaad nog een lichte om je arm nodig. Ik zou toch even vervoer proberen te reglen want als je echt niks ziet is het wel gevaarlijk voor jou en je pony.

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:26

Ik volg dit topic even, ik moet namelijk van't winter ook door het donker, maar dan maar 10 minuten/kwartiertje. Maar hoe bedoel je met dat voor en achterlicht F3nn3? Waar moet je die plaatsen? Ik heb zelf reflecterende bandages en een hesje voor mijzelf.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:38

@ aaanoek; Je moet een wit lichtje voor je hebben. (aan je jas ect) En een rode achter. (op de rug, achterkant rijlaarzen ect)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:35

Ik vraag ook altijd of er iemand op een fiets met licht en een hesje aan naast me rijd :) .

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:39

Bij de boerenbond/welkoop verkopen ze die lichten voor om je arm, erg handig je kan hem op verschillende standen zetten en makkelijk om je arm of been bevestigen en je bent goed zichtbaar.

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:40

Deze lampjes gebruiken ze ook bij de bereden politie, misschien duurdere kwaliteit maar ze zijn er niet minder om.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:42

Lees dit topic eens door.. Is ook van vandaag...Maar daar staan al heel veel sugesties in.

[BRT] Buitenrijden in het donker

Hou altijd in gedachten dat omdat jij kan zien, dat niet zegt dat je gezien wordt!!!!
Dat vergeten veel fietsers en bromfietsers nog wel eens.
Bovendien ben je met je paard bestuurder en moet je voor wit en achter rood licht voeren.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:42

Sjolvir schreef:
Lees dit topic eens door.. Is ook van vandaag...Maar daar staan al heel veel sugesties in.

[BRT] Buitenrijden in het donker

Hou altijd in gedachten dat omdat jij kan zien, dat niet zegt dat je gezien wordt!!!!
Dat vergeten veel fietsers en bromfietsers nog wel eens.
Bovendien ben je met je paard bestuurder en moet je voor wit en achter rood licht voeren.

EN daarom hier een slotje.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten