Jaloezie onder ruiters

Moderators: Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lovehannah

Jaloezie onder ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 17:12

Ik heb sinds april dit jaar een paard en ik sta op een manege waar dan ook veel wedstrijdruiters zijn.
En nou rijd ik redelijk gemakkelijk met mijn paard door de bak, wat ik nu met mijn 4 jarige al bereikt heb,
zitten anderen veel harder voor te knokken, natuurlijk ontzettend vervelend voor hen, maar daar kan ik niet veel aan doen toch?
Nou is het dus zo, dat daaruit veel jaloerse reacties uit komen (lees = mijn paard is een keer zelfs uit gescholden voor lelijke poedersuiker merrie).
En dat gaat mij eigenlijk gewoon te ver, zijn er meerdere ruiters die last hebben van dit probleem? En zo ja,
wat doen jullie eraan?

:wave:

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:38

Herkenbaar :) .
Mijn paard is een ontzettend lief dier maar niet gemakkelijk te rijden.
Toch had ik hem redelijk snel zover dat hij voor mij wou werken. En hij begon steeds fijner te lopen.
En ja zodra er dan ook maar 1 klein dingetje wat minder ging hoorde je ze allemaal fluisteren.

Mijn tip: negeren. Werkt dat niet? Op een vriendelijke manier wat zeggen.
Ik heb het heel lang genegeerd en toen ik het echt beu was er wat van gezegt. Doordat ik zolang niks had gezegt zagen ze die niet aankomen. Nooit meer een opmerking gehad :) .

Bungarus

Re: Jaloezie onder ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:47

bweeh wat irritant zeg. Beetje zielig eigenlijk, als ik die ruiters was zou ik juist kijken wat jij anders deed dan hen waardoor het zo gemakkelijk gaat, en daar lering uit trekken.
Dit heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Heb wel gehad bij mijn vorige pensionstal dat ik en mijn moeder telkens werden afgesneden, onder het mom van dat ze niet snapten waar wij heen reden (omdat wij western rijden i.p.v. engels). Dat vond ik zo'n doorzichtige smoes xD

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:03

ai, dat is vervelend. gewoon proberen te negeren, en gewoon rotopmerking terug maken. lekker voor hun dat jij het wel kan en hun niet.

bacardy (L)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:10

Ach ik scheld zo veel paarden hier uit voor lelijke knol :)

Jaloezie hou je overal waar je vrouwen bij mekaar hebt. Probeer gewoon de opmerking te pareren en terug te ketsen. Met een vriendelijke maar gevatte opmerking bereik je het meest :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:13

Volgens mij heb je dat altijd in competitieve sporten. :j

Ben ik effe blij dat Diva gewoon aan huis staat bij haar eigenaresse, ben je meteen van de jaloezie-cultuur af, ik ben zelfs blij als ik Diva bij haar eigenaresse beter zie lopen, daar wordt Diva beter van en ik leer er ook van. :j

Denk dat je op de manege sneller afgesnauwd zou worden als dat zou gebeuren. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:27

Gewoon negeren :j

Laat ze lekker kletsen, jij komt daar voor je paard, niet voor hun.

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:18

Inderdaad gewoon lekker laten kletsen en gewoon lekker met je paardje genieten.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:57

joh, jaloerse mensen zijn er altijd. ik ken zelf mensen die jaloers zijn omdat ik een paard heb en zij niet :') Alsof een eigen paard je beter maakt of zoiets? >;)

gewoon lekker op je paard letten en plezier hebben :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:02

Ik vind dat altijd een beetje raar als mensen zulke dingen gaan zeggen. Ik kan niet zeggen dat ik met mijn verzorgpaard ver gekomen ben met rijden [qua niveau etc dan] maar ik ben wel enorm trots op d'r. Dan zie ik een ander paard netjes lopen, oefeningen uit de M o.i.d. Tuurlijk zou ik dat ook wel willen kunnen, maar ik ben allang blij als ik Tjitske lekker rond heb lopen en ze gewoon goed ontspannen loopt, luistert naar m'n hulpen o.i.d. Tjits is echt een enorme draak soms tijdens het rijden [en een clown :+] en ik heb het afgelopen half jaar aan de longe gereden. Word Tjitske niet minder om :)

| Fashion & Beauty fotografe |
Find my photography here! - http://on.fb.me/1ztmsmW
| http://www.thirsanijwening.com |

_elisah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:14

Ik zou ze gewoon negeren.
of terug schelden maar dat is niet zo netjes :D

xAmigoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:18

Vervelend is dat ! Ik ken het ook wel..
Nouja er valt niet veel aan te doen, wat anderen doen dat kun jij toch niet veranderen. Je kunt alleen veranderen hoe je er zelf mee omgaat, ik zou proberen er gewoon schijt aan te hebben, en je kunt het ook als een compliment zien! :) Verder gewoon lekker focussen op je paardje en ervan genieten als het lekker gaat, en ik zou je niet verlagen tot hun niveau.

Never let your fear decide your fate
tumblr
youtube

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:48

jeetje wat dom zeg! gewoon negeren, ik kijk juist altijd hoe andere mensen rijden, kan ik zelf ook dingen van opsteken! :)

Vanity, sinds 23 oktober 2010 <3

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:53

Ik ken het probleem. Héél irritant! De andere ruiters worden onzeker van jou omdat jij goed kan rijden ;) Jah, volgens mij is daar weinig aan te doen...

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

stiieny_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:56

ik ken het ook zondags in de les ben ik de beste van de groep ik mag bijna naar de volgende groep als we springen zeggen mn vriendinnen altijd kei goed, da zag er kei mooi uit en weetk veel maar de mensen die me niet egt moeten kijken me altijd vuil aan dan meestal negeer ik het gwn maar als ze je pony dan uitsgelden voor karrepaard ben je wel heel boos op die mensen en dan vlieg ik wel is uit
de volgende les roddel ik dan lekker met mn vriendinnen over hen
klinkt mss wat gemeen maar flippo schelden ze nit zomaar uit

doeiisels

SpOrTy-PoNy'S=Gemaan nais fsuu!!! ♥them
Ciskaaa!!! van mij voor altij!! ♥♥
Springmaatjjs 4 ever!!♥

♥♥<33♥♥

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:40

Zelfs ik heb het nog.
Ik sta alleen op stal.
er komt als het een beetje schemerig word een trut langs en die moet er net even een dreun extra achteraan geven.
En dat van een meisje van 18 tegen iemand van 14 behoorlijk kansloos dus.
t blijft de zelfde wereld.
Bitches.

Achter mijn tuttigheid,
ziet toch echt een boerenmeid!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie