Frustratie

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lovehannah

Frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 19:37

Hi,

ik stuit weer op een probleempje van mezelf. Ik ben gister uitgegaan en vanochtend wakker geworden beetje duf en een blaasontsteking op zak. Dus het zat allemaal niet echt mee. Ik had wel zin om naar m'n paardje te gaan. Maar vervolgens rijden in de buitenbak voor pensionklanten twee manegeruiters met manege pony's die ze niet echt onder controle hebben. En loopt mijn frustratie verder op. Paardje merkt dit en vervolgens reageer ik ook weer verkeerd en heb ik een paard dat niet lekker loopt.
Kan iemand mij een tip geven om die frustratie van me af te kunnen schuiven of iets waardoor het rijden er in ieder geval niet door wordt beïnvloed?
Alvast bedankt. :)

:wave:

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:38

Misschien eerst informeren waarom de manegeruiters in de des betreffende bak rijden? Doen ze het bewust, of hebben ze geen besef van de "voor pensionklanten" bak? Mocht het een misverstand zijn, lijkt mij dat dit vrij eenvoudig onderling of evt met hulp van de manegeeigenaar wel te regelen valt.

Mocht dit de bedoeling zijn.. tsjaa.. lekker er omheen rijden, of vragen wanneer ze rijden, en een andere tijd kiezen, hoewel dat ook niet ideaal is.

I adore Jules Verne.

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 19:40

Naborah schreef:
Misschien eerst informeren waarom de manegeruiters in de des betreffende bak rijden? Doen ze het bewust, of hebben ze geen besef van de "voor pensionklanten" bak?

Daar gaat het in principe niet om, dat was meer om mijn verhaal te verduidelijken. Mijn vraag is meer hoe ik de frustratie van me af kan zetten. Want het gebeurd wel vaker en dan door iets wat niet op de manege gaande is.

Naborah

Re: Frustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:51

Oh Oké, duidelijk ;)

Concentreer je op je paard, heb plezier in het rijden.
Meer kan ik niet zeggen vrees ik.

I adore Jules Verne.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:20

Frustratie = niet accepteren van de situatie. Dat betekent: verander wat je niet kunt accepteren, accepteer wat je niet kunt veranderen.

In jouw situatie: Verander wat je niet kunt accepteren betekent: vraag de manegeruiters even of ze weten dat ze niet in die bak mogen rijden, of dat er een reden voor is. Misschien hadden ze gezegd "oh sorry, dan vertrekken we." Accepteer wat je niet kunt veranderen betekent: aan die blaasontsteking kun je niets doen, dus het heeft geen zin om daar je dag nog extra door te laten verpesten. Je mag best denken "die !@#$ blaasontsteking", als je vervolgens maar bedenkt dat die gedachte terecht is, maar dat hij onveranderbaar is (een blaasontsteking ís nou eenmaal vervelend), en dat het dus geen zin heeft in die gedachte nog energie te stoppen. Misschien hadden de manegeruiters toestemming van de manege-eigenaar om daar even te rijden. Als ze niet weggaan en de bak door blijven zwabberen (hetgeen kennelijk onveranderbaar was), dan kun je ook heel bewust tegen jezelf zeggen: "het is ergerlijk, dat is een terechte gedachte, maar ik kan er niets aan doen, dus daaraan blijven denken is verspilde energie. Ik accepteer de situatie en ga bijvoorbeeld eens extra werken aan de gehoorzaamheid van mijn eigen paard."

Wil je hier aan werken, probeer dan heel bewust na te gaan wat je denkt en waarom. Je kunt er gewoon voor kiezen om je niet te ergeren, je gefrustreerd voelen is niet 'leuk'. Dan weet ik wel waar ik voor kies. :D Ik denk dat ik hierdoor vrij relaxed in het leven sta, ik vind het echt ongelofelijk hoe lang mensen kunnen blijven 'sudderen' om dingen die nou eenmaal zijn zoals ze zijn. D'r zijn genoeg dingen waar je je energie beter aan kunt besteden.

www.fleurschildert.nl | Schilderijen en tekeningen | :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie