Hou oud wat te doen op shetje

Moderators: Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304, RianneH

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Esther43

Hou oud wat te doen op shetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 21:56

Heey,

mijn buurjongetje bijna 2 heeft al een een rondje gestapt op idefix.
Hij vond het in het begin eng en wou eraf en huilde maar toen we heel even
gingen stappen vond hij het wel weer leuk (wij zijden dat hij heel stoer was :o ).

Verder heb ik 2 buurmeisjes van 1 jaar die miss er ook wel een keertje opwillen zitten.
Natuurlijk worden die vastgehouden door mama, maar hebben jullie nog tips om de kinderen
aan paarden te laten wennen??

Ik heb ook nog een nichtje van bijna 3, wat zou die allemaal al kunnen doen op een pony??
kan ik die al laten zitten zonder vast te houden als het goed gaat?? :o en als het wel goed gaat
wat doen jullie dan?? kinderen tenen laten aanraken ofzo, of is dat toch te moeilijk?? of gewoon
een wandelingetje maken door het bos?

Nu nog de laatste :+ :o Idefix raakt best opgefokt van andere paarden in een weiland, maar helaas moet ik langs een weiland met paarden om in het bos te kunnen (eenmaal in het bos geen paarden meer ;)). zelf vind ik dit niet erg maar met zon kleintje erop wel. Erop laten zitten lang de paarden of er toch afhalen?? of andere tips??

:D

Amira_

Re: Hou oud wat te doen op shetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:02

Ik zou eerlijk gezegd niet naar het bos gaan met zulke kleine kinderen. En iemand van 1 zou ik er al helemaal niet op laten zitten!

When I thought it was over God sent an angel to help us out. He gave us direction, showed us how to make it last for that long journey ahead

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:44

ik vind zo'n kleintje erop toch wel behoorlijk gevaarlijk......
en al helemaal in het bos
en een kindje van 1 kan gewoon bijna niet op een pony zitten.(ze kunnen volgens mij nog net lopen,en dan al op een pony?)

-7 :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:09

ik vind ze ook nog best jong om al op een pony het bos in te gaan. 1 en 2 vind ik eigenlijk zelfs te jong om al op een pony te zitten. Ik denk da je best wacht tot ze een jaar of 6 zijn.

Ik heb een Juweeltje in mijn hart... en een engeltje dat over me waakt <3

Y;(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:16

Ik denk dat je ook het beste nog even kunt wachten. Ik denk ook dat zo'n jonge kinderen nog moeite hebben met evenwicht houden enzo..
Aaien en poetsen zou nog wel gaan, onder begeleiding

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:03

ik zou niet naar het bos gaan of langs de weg dat lijkt me best wel gevaarlijk met kinderen van 1,2 of 3.. :o maar gewoon erop zitten of lekker een rondje stappen kan toch niet zoveel kwaad? alsof je direct een uur gaat rijden en dan iedere dag!!!! :D ik zat ook al heel jong op een paard en dan lekker een rondje stappen.. nou ik heb er niks van overgehouden ofzo :+ als er maar iemand bij is die de kleine vasthoud :P kan er niet zoveel gebeuren :Y)

'' A person who never made a mistake, never tried anything new. ''

liannevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:23

gaat die moeder of vader mee in het bos???
het is natuurlijk toch wel wat gevaarlijk......

Nora en toelietoes Mijn schatjes 4-ever!!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:29

Vind ze erg jong voor uberhaupt erop zitten.
Zeker nog niet naar het bos.
Ze slaan het zegmaar toch niet op in hun hersenen (1 jaaretc)
En kind van 3 zeker niet loslaten! Het evenwicht is nog niet goed genoeg en het schijnt helemaal niet goed te zijn om al jong op een paard te zitten.
Wat dacht je van gewoon heel even aaien mischien wat poesten klaar.

Het zijn echt nog HELE jongen kinderen:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:35

Sowiezo zijn deze kinderen te jong.
Een jong kind van anderen (buren, kennissen) op je pony laten zou ik zeker niet doen.
Veel te groot risico.
En al helemaal niet met pony en kind van het erf af gaan. :n :(
Een ouder die geen kennis heeft van paardrijden laat zoiets misschien wel toe, maar verstandig is het niet. Je pony is geen 'my little pony'.
Een paar jaar wachten... en dan nog met goede begeleiding.

chelseatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:43

nou mijn zusje (2,5 jaar) heeft ook al op een pony gezeten en ze doet dat heel goed. ze stapt nu al een rondje zonder dat iemand dr vasthoud (de pony wel natuurlijk) maar op straat zou ik ze nog niet laten gaan. mischien wel pony aan het touw en kindje aan de andere kant lopen en op rusige plaatsen samen het touw vast houden.

some things will change, others will stay.
But what ever happens, it's reality.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie