Ik mag niet meer paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:23

jolijn2001 schreef:
Mijn moeder stimuleert mijn grote paardenliefde juist, omdat ze ziet dat ik er blij van word en dat ik die ontspanning ook nodig heb. Ze zegt dat je van de paarden een hoop leert voor later in de praktijk als je een baan krijgt. Je leert leiding nemen en coachen, beter communiceren , je krijgt meer verantwoordelijkheids gevoel en leert er sterker door in je schoenen staan. Daarom vind mijn moeder het ook niet zo'n ramp dat ik havo ga doen (met paarden erbij) terwijl ik vwo makkelijk had gekund. :)

zo'n moeder zou ik ook wel willen hebben! :D

Elpharo

Re: Ik mag niet meer paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:36

Wat leuk! Ik wilde nog zeggen dat je misschien kon overleggen om het seizoen af te maken, maar gezien het feit hockey volgens mij een wintersport is heb je dat denk ik al gedaan :D Heel cool dat je met ze hebt kunnen praten en dat ze toch meedenken. Spreekt erg voor ze. Ik hoop dat je nog heel veel plezier gaat beleven :) Je hebt best leuke ouders toch denk ik...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:02

Hockey een wintersport?

elmootjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:56

misschien een leuke verzorgpony zoeken? die zijn vaak gratis en anders kan je er 1 zoeken met een kleine bijdrage als je dat niet erg vind. Immers je ouders dat wel goed vinden natuurlijk. Of misschien een leskaart voor je verjaardag vragen? wie weet :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:36

Tarenko schreef:
Hoi, ik heb alle argumenten op een rijtje gezet en de voor en nadelen. En ik ben een goed gesprek aangegaan. Mijn ouders hadden een paar dagen bedenk tijd nodig. Maar ik mag nu opzoek gaan naar een verzorg paard. *\o/* Ik ben zo blij! Wel met de afspraak dat school altijd voor gaat. Dat komt wel goed. Ik ga nu eerst op de manege mijn CBR diploma's halen. En dan verzorg paardje. Echt super bedankt allemaal!

P.s. Sorry dat ik het topic omhoog haal maar ik wou het toch wel even laten weten.

Wellicht kun je sparen voor losse privé-lessen op je toekomstige verzorgpony, daar leer je nog zo veel meer van dan op de manege :j

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 15:45

Je verhaal doet me een beetje aan mezelf denken. Ik heb 9 jaar lang op hoog niveau gehockeyed, combineerde dat met paardrijden en dat ging heel goed. Tot dat ik alleen nog maar met hockey bezig kon zijn en door de druk me verplicht voelde om het paardrijden te laten vallen. Heeeel veel gebeurd. Ondanks mijn plezier gestopt met hockeyen (ik mocht eerst alleen blijven paardrijden als ik bleef hockeyen) en voor de paardenwereld gekozen. Inmiddels heb ik mijn eigen paard! Nog geen seconde spijt van mijn beslissing gehad :D

Wat leuk voor je zeg dat het toch is gelukt! Heel veel succes. :)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:55

Kimbers schreef:
Hockey een wintersport?

Hihi...net als voetballen toch? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd onthouden?

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 11:23

Kirsha schreef:
Wat fijn TS, goed gedaan! Ik vind je erg volwassen overkomen :j

Dankje! Ik zie het als een compliment :j

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 11:24

horsefriend9 schreef:
jolijn2001 schreef:
Mijn moeder stimuleert mijn grote paardenliefde juist, omdat ze ziet dat ik er blij van word en dat ik die ontspanning ook nodig heb. Ze zegt dat je van de paarden een hoop leert voor later in de praktijk als je een baan krijgt. Je leert leiding nemen en coachen, beter communiceren , je krijgt meer verantwoordelijkheids gevoel en leert er sterker door in je schoenen staan. Daarom vind mijn moeder het ook niet zo'n ramp dat ik havo ga doen (met paarden erbij) terwijl ik vwo makkelijk had gekund. :)

zo'n moeder zou ik ook wel willen hebben! :D

Ja ik ook :j

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 11:26

Elpharo schreef:
Wat leuk! Ik wilde nog zeggen dat je misschien kon overleggen om het seizoen af te maken, maar gezien het feit hockey volgens mij een wintersport is heb je dat denk ik al gedaan :D Heel cool dat je met ze hebt kunnen praten en dat ze toch meedenken. Spreekt erg voor ze. Ik hoop dat je nog heel veel plezier gaat beleven :) Je hebt best leuke ouders toch denk ik...

Ja ze zijn ook wel leuk :j Ze waren wat minder leuk omdat ik niet meer mog paardrijden..

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 11:27

Tribunals schreef:
Je verhaal doet me een beetje aan mezelf denken. Ik heb 9 jaar lang op hoog niveau gehockeyed, combineerde dat met paardrijden en dat ging heel goed. Tot dat ik alleen nog maar met hockey bezig kon zijn en door de druk me verplicht voelde om het paardrijden te laten vallen. Heeeel veel gebeurd. Ondanks mijn plezier gestopt met hockeyen (ik mocht eerst alleen blijven paardrijden als ik bleef hockeyen) en voor de paardenwereld gekozen. Inmiddels heb ik mijn eigen paard! Nog geen seconde spijt van mijn beslissing gehad :D

Wat leuk voor je zeg dat het toch is gelukt! Heel veel succes. :)

Dankjewel!

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 11:32

Iedereen super bedankt voor jullie ervaringen, verhalen en meningen. En natuurlijk voor de succes wensingen met de verzorgpony. Ik weet nu nog steeds niet waarom manege lessen niet mogen. Daar krijg ik maar geen duidelijke reden voor. Ach die reden heb ik nu toch niet meer nodig. En als iemand nog een verzorgpony weet? Mag trouwens ook een shetje zijn of een paard waar ik om de een of andere reden niet op kan rijden. Het gaat om de regio Santpoort, Driehuis, Velserbroek en IJmuiden. Laat het me dan maar weten :)

horsefriend9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:41

waarschijnlijk mag je niet op de manege omdat het te duur is???

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 15:37

horsefriend9 schreef:
waarschijnlijk mag je niet op de manege omdat het te duur is???

Ja dat kan ook natuurlijk

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:53

Super hoe je het aangepakt hebt! Nu duimen dat je een leuke verzorgpony tegen komt.

Oh ja wilde je nog even meegeven dat de ochtendkrant wel mag voor je 16e maar je mag niet eerder beginnen dan 6 uur. Wanneer je 16 jaar of ouder bent mag je eerder beginnen ;) (heb het zelf jaren gedaan)

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 06:24

BianCatjee schreef:
Super hoe je het aangepakt hebt! Nu duimen dat je een leuke verzorgpony tegen komt.

Oh ja wilde je nog even meegeven dat de ochtendkrant wel mag voor je 16e maar je mag niet eerder beginnen dan 6 uur. Wanneer je 16 jaar of ouder bent mag je eerder beginnen ;) (heb het zelf jaren gedaan)

Dat zal ik onthouden, bedankt voor de info!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:05

Graag gedaan ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:14

Hoi ga eens op een relaxte manier in gesprek en zeg dat je hockey gewoon niet meer zo leuk vind, En wat er nou zo erg aan is als je weer gaat paardrijden. Misschien heeft je moeder wel geen zin in de vieze kleding, dat moet je niet zeggen natuurlijk. Maar zeg maar dat je merkt dat je hier veel meer van opsteekt qua team sport, samen rijden in een bak en leren rekening houden met elkaar terwijl je ook nog je paard moet laten luisteren. En dat dat een stuk ingewikkelder is als hockey. Daarbij is hockey ook niet zon zachtzinnige sport met zon bitje in je mond. ter bescherming voor je tanden. Laat je afschepen maar vraag om een eerlijk gesprek en zeg ook dat je er gewoon normaal over wilt praten. Succes. En probeer gewoon een verzorgpaard te regelen op stal met een ervaren ruiter, dan laat je zien dat het je menens is

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:24

Super leuk! Echt fijn dat je zo'n goede oplossing hebt gevonden en dat je dit gewoon mag doen!
Mag ik vragen waar je ongeveer woont? Misschien weet iemand in dit topic wel een leuke verzorgpony voor je!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:28

Tarenko schreef:
Hoi, ik heb alle argumenten op een rijtje gezet en de voor en nadelen. En ik ben een goed gesprek aangegaan. Mijn ouders hadden een paar dagen bedenk tijd nodig. Maar ik mag nu opzoek gaan naar een verzorg paard. *\o/* Ik ben zo blij! Wel met de afspraak dat school altijd voor gaat. Dat komt wel goed. Ik ga nu eerst op de manege mijn CBR diploma's halen. En dan verzorg paardje. Echt super bedankt allemaal!

P.s. Sorry dat ik het topic omhoog haal maar ik wou het toch wel even laten weten.

wauw super zeg