''sterke Haflinger duwt me gewoon omver''

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:29

Als jij bot reageert, krijg je botte reacties terug. Zo werkt het nou eenmaal. Jij zet je stekels op, dan reageren mensen daarop. Blijf jij vriendelijk, blijft de rest dat ook. En wijsneuzig doen op je 11e staat niemand :n

Maargoed, ik denk dat ik het opgeef. De ene keer geven we volgens jou goede tips en 2 seconden later zijn ze wéér waardeloos. :evaw:

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:29

BeSen schreef:
Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...

Maar ik denk dat als je eerst grondles neemt en dan stopt met rijden dat als het alle aal gelukt is je extra geniet van het rijden :D

en trouwens, in deze topic zeggen ze allemaal: ik heb naar de leeftijd gekeken, dus ze moet begeleiding. bah %)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:29

BeSen schreef:
Er zijn mensen die hier hartstikke goede tips geven.. Oke dan gaan we weer het zelfde verhaal krijgen als dat van Selina :') but its true

ja, sommigen

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:30

sardientje schreef:
Selina, ik vind dat je goede tips geeft, maar ook heel bot doet. miss is het een idee om wat aardiger te zijn of tenminste over te komen?

Ze doet helemaal niet bot. Niemand trouwens. Het is alleen erg frustrerend dat iedereen je goede tips geeft, maar je er gewoon niets mee wilt doen.

En nogal makkelijk je leeftijd te gebruiken. Je bent oud genoeg om een verzorgpony te hebben en een topic op bokt te openen, dan ben je ook oud genoeg om de confronterende reacties te krijgen, die er alleen zijn om je te helpen. Ik vind je nogal brutaal voor je leeftijd.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 20-07-15 14:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:30

sardientje schreef:
BeSen schreef:
Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...

Maar ik denk dat als je eerst grondles neemt en dan stopt met rijden dat als het alle aal gelukt is je extra geniet van het rijden :D

en trouwens, in deze topic zeggen ze allemaal: ik heb naar de leeftijd gekeken, dus ze moet begeleiding. bah %)

Meid, besef dat dat alleen is voor je eigen veiligheid :)

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:31

sardientje schreef:
BeSen schreef:

Iemand van 11 jaar is vaak minder sterk en minder consequent dan iemand van 25 bijvoorbeeld.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:32

In dat geval... Doet me denken aan een vriendin van me met haar haflinger. Zelfde verhaal, als ze met hem langs het hooi liep trok hij haar gewoon omver. Ik heb iets meer bij te zetten qua gewicht. ( :D ) Heb met de pony geoefend door er steeds langs te lopen en vlák voor hij echt begint met trekken hem al af te leiden, schudden met het touw etc. Als hij echt doorzette kon hij een hardere afstraffing verwachten. Ik pik het niet als een pony echt door me heen loopt. :n

Anoniem

sardientje schreef:
BeSen schreef:

Jij gebruikt je leeftijd, wij gebruiken je leeftijd. Wat is daar nou mis mee? :+ Een sterke haflinger van een paar honderd kilo van iemand die misschien 50 kilo weegt? Zo'n strijd voeren? Daarvoor heb je gewoon begeleiding nodig. Ook oudere mensen hebben nog begeleiding nodig. Maar door je leeftijd kan je nooit genoeg ervaring hebben opgedaan om dit alleen op te lossen. Dus is begeleiding krijgen de beste optie.

Dan stop je met rijden en neem je eerst grondwerklessen. Veel beter. :j

heidy_wilco

sardientje schreef:
BeSen schreef:

*dit topic, niet deze

Ja, je hebt begeleiding nodig, want zo te lezen kan je dit niet alleen. Heeft niets met leeftijd te maken, maar met je kundigheid en overwicht. Je kan nog steeds zoveel ervaring hebben, maar het ene paard is het andere niet. Dit gaat heel erg uit de hand lopen.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 20-07-15 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:33

Selina schreef:
Als jij bot reageert, krijg je botte reacties terug. Zo werkt het nou eenmaal. Jij zet je stekels op, dan reageren mensen daarop. Blijf jij vriendelijk, blijft de rest dat ook. En wijsneuzig doen op je 11e staat niemand :n

Maargoed, ik denk dat ik het opgeef. De ene keer geven we volgens jou goede tips en 2 seconden later zijn ze wéér waardeloos. :evaw:

ik vind dat het goede tips zijn, maar het moet nog wel zien te lukken :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:34

sardientje schreef:
BeSen schreef:

Op je 11e heb je nu eenmaal nog niet alle wijsheid in pacht. Ervaring en kennis komt met de jaren en dan nog ben je nooit uitgeleerd.

Jij opent een topic omdat jij een probleem hebt met een pony wat je niet zelf opgelost krijgt. Wij kunnen van een beeldscherm niet zien wat hij doet, waarom hij het doet en hoe jij er op reageert. En dn is het beter om hulp te vragen bij de pony zelf. Dat hoeft niet meteen grondwerkles te zijn, maar een stalgenoot of eigenaar met meer ervaring die je kan leren hoe je met zo'n pony om kan gaan. Het is helemaal geen schande als het je zelf niet lukt, maar juist goed dat je niet zelf van alles gaat proberen maar het meteen goed leert van iemand die er verstand van heeft.

Daar hebben jij én de pony het meeste aan. Een goede ervaring en een basis om samen verder te groeien.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:35

heidy_wilco schreef:
sardientje schreef:
Selina, ik vind dat je goede tips geeft, maar ook heel bot doet. miss is het een idee om wat aardiger te zijn of tenminste over te komen?

Ze doet helemaal niet bot. Niemand trouwens. Het is alleen erg frustrerend dat iedereen je goede tips geeft, maar je er gewoon niets mee wilt doen.

En nogal makkelijk je leeftijd te gebruiken. Je bent oud genoeg om een verzorgpony te hebben en een topic op bokt te openen, dan ben je ook oud genoeg om de confronterende reacties te krijgen, die er alleen zijn om je te helpen. Ik vind je nogal brutaal voor je leeftijd.

ik snap dat jullie me alleen willen helpen.. u heeft gelijk :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:36

MDJ schreef:
In dat geval... Doet me denken aan een vriendin van me met haar haflinger. Zelfde verhaal, als ze met hem langs het hooi liep trok hij haar gewoon omver. Ik heb iets meer bij te zetten qua gewicht. ( :D ) Heb met de pony geoefend door er steeds langs te lopen en vlák voor hij echt begint met trekken hem al af te leiden, schudden met het touw etc. Als hij echt doorzette kon hij een hardere afstraffing verwachten. Ik pik het niet als een pony echt door me heen loopt. :n

:j

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:39

heidy_wilco schreef:
sardientje schreef:

eigenlijk type ik alleen, niemand kan weten hoe ik wil overkomen, je ziet mijn gezicht niet, dus het is best moeilijk :')

Vero

Re: ''sterke Haflinger duwt me gewoon omver''

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:42

Haha wat grappig :+

Oke moest ff

Maar ik vind je idd wel brutaal :=

pinky_river

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:43

sardientje schreef:
laat maar, ik heb hier echt helemaal niets aan :(

Oftewel je hoort niet wat je wilt horen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:47

BeSen schreef:
Haha wat grappig :+

Oke moest ff

Maar ik vind je idd wel brutaal :=

ik wil niet eens brutaal overkomen, jullie kunnen ook alleen maar afweren met: je bent brutaal... :n

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:48

Je WILT het misschien niet, maar dat betekent niet dat je wel zo over komt. ;)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:50

:(:)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:52

BeSen schreef:
Je WILT het misschien niet, maar dat betekent niet dat je wel zo over komt. ;)

dan zal ik daar op letten :j

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:56

Maar waarom kan je niet 1x in de week in plaats van rijles een grondles nemen?
Inderdaad begeleiding is bij dit probleem een stuk beter dan dat je zelf aan de slag gaat. Je bent pas 11 en het is voor je veiligheid ook een stuk beter.

Haflingers kunnen soms echt verschrikkelijk zijn, maar die hebben ook een consequent iemand nodig.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 15:00

hamsterfan schreef:
Maar waarom kan je niet 1x in de week in plaats van rijles een grondles nemen?
Inderdaad begeleiding is bij dit probleem een stuk beter dan dat je zelf aan de slag gaat. Je bent pas 11 en het is voor je veiligheid ook een stuk beter.

Haflingers kunnen soms echt verschrikkelijk zijn, maar die hebben ook een consequent iemand nodig.

eigenaar wil het niet hebben, ze wil niet dat ie naar zo'n les gaat met mij -O-

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:06

Kan je dan niet samen met de eigenaar(eigenaresse) aan de slag gaan? Lijkt mij dat hij het bij haar niet doet en dat jij duidelijker moet zijn dat hij niet over je heen mag lopen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 15:44

:j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:59

als ik het goed begrijp,

moet TS kiezen tussen of grondwerk les, of rijles (onder het zadel).. en heeft ze rijles nodig..
beiden kan niet.. staat dus los van 1x rijden inruilen voor grondwerkles, want dit leest TS dus als wekelijkse rijles opgeven voor wekelijkse grondwerkles?

maar goed..

TS:

Als je wekelijks rijles hebt, ruil deze dan 1x per maand om voor grondwerkles.. iemand die je goed kan helpen met je pony lekker soepel maken ernaast (heb je onder het zadel ook profijt van). daarnaast leer je dan ook goed hoe je hem moet stoppen.. Want nu gaf iemand een goede tip voor de stal, maar dat is maar een voorbeeld.. volgende week zul je weer tegen een ander probleem aanlopen.

om je pony achter je te houden met lopen, gebruik ik het uiteinde van het halstertouw.. dat zwaait rustig als een staart in mijn hand.. laag en ontspannen.. gaat mijn pony naar voren, dan zwiep ik het even wat flinker richting zijn benen.. zoals een leading horse dat ook zal doen ' een teken van irritatie van de leider naar de volger, pas op je doet iets wat mij niet aanstaat'.. wil hij dan nog steeds paseren, dan gooi ik het touw op of ik zwier het in rondjes (duidelijke hint, zoals het ene paard ook 'nijdig' zijn staart kan slaan naar een ander). hij leert dan makkelijk waar hij hoort te lopen, zonder dat ik er echt heel scherp op hoef te letten..

verder, je vind het vervelend dat mensen hier op je leeftijd kijken.. maar laten we wel wezen.. Deze pony is je de baas, dat geef je zelf aan in je openingspost.. Daarom alleen al is het verstandig om te zorgen dat er een volwassene bij is als je bezig bent met de pony.. niemand wil ongelukken.. ik mocht vroeger op de pony van de buren rijden, maar op het moment dat ik thuis zou komen met verhalen hoe de pony mij feitelijk pushte, dan zou ik van mijn ouders niet eens meer alleen met haar bezig mogen gaan.. Het is dus een gewone normale reactie.. er zijn weinig jonge kinderen (en hoe vervelend het ook klinkt, je valt nog onder de jonge kinderen) die volledig zelfstandig met iedere pony kunnen omspringen.. dat je niet precies weet hoe je iets moet aanpakken is geen schande, maar je moet dan wel aan de bel trekken buiten het forum ook, zodat iemand je daar ter plekke ook mee kan helpen..

tips op een forum zijn mooi, maar als de basis nog niet goed is, dan kan het ook dingen verslechteren.. alsof je een hand spijkers krijgt voor je weet hoe je een hamer vast moet houden en je gang maar mag gaan (dan moet je niet raar opkijken als die hamer door het raam vliegt, ook al zijn de spijkers die je krijgt van goede kwaliteit)

--------

je kunt een instructeur ook gewoon laten komen... waarschijnlijk wil de eigenaar niet dat je zomaar met de pony over straat gaat..