Bruno Banani, de gevonden kanarie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:28

XxFyrstaxX schreef:
Biancaa schreef:
Als je ze samen in een klein rot kooitje stopt dan is de kans dat ze gaan vechten inderdaad erg groot, in een grotere kooi/binnenvoliere is die kans dus heel klein.

Mannetjes zingen tegen elkaar, dus dan blijven ze zingen, zet je er een vrouwtje bij dan gaat hij juist zingen om het vrouwtje te plezieren. Dus met andere woorden, kanaries zingen eigenlijk altijd wel, tenzij ze ziek zijn of vrouw :P

Oh. Ik weet er eerlijk gezegd niet zo heel veel van := Mijn moeder had (toen we hem net hadden) geïnformeerd bij de eigenaar van de dierenwinkel. Ik weet trouwens ook niet of hij echt een maatje nodig heeft. Kun je dat aan een kanarie zien of is dit echt een hele domme vraag? O:)

Hihihi geeft niet hoor, ik weet eigenlijk niet hoe je dat kunt zien (of ze eenzaam zijn). Het is ook wel een ding van nu hoor, vroeger werden ze allemaal alleen gehouden en was er geen hond die ernaar kraaide. Nu is het zielig dus moet er een vriendje bij.

Nu ben ik zo'n muts die wel alles in paren houdt (ook onder het mom omdat het zielig is), dus ik heb 2 valkparkieten, 2 cavia's, 2 honden maar wel 1 kat maar die vloog de 2e kat aan en wel 1 paardje tot nu toe, maar die heeft er 1 in haar buik en ze staat wel samen met andere paarden uiteraard :D

@Anoli dat is wel bijzonder dan, een vrouw zingt echt heel zelden, die moet zelfs geen uitgesproken kleur hebben want de man moet imposant zijn (daarom het felle geel van de kanarie van TS) maar met het fokken van tegenwoordig weet je toch niet meer wat je aantreft :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:31

Katachtigen zijn solitaire dieren over het algemeen dus dat kan wel kloppen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:36

XxFyrstaxX schreef:
jorika1986 schreef:
Nee zonder ring kun je niet zien hoe oud het beestje is, maar 1 ding weet je wel. Minimaal 3 jaar dus :+

Ja of ouder :+ Ik had gelezen dat ze zo rond de 15 tot 20 jaar worden, klopt dat?

Heb je jezelf wel ingelezen? Je stelt allemaal vragen die google ook voor je kan beantwoorden :+

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:45

Eoweyn_x schreef:
Katachtigen zijn solitaire dieren over het algemeen dus dat kan wel kloppen :)

Het was haar eigen dochter en ze had wel vaker met andere katten geleefd, dus had gehoopt dat het zou werken maar helaas (was naar mn schoonmoeder gegaan en weer teruggekomen toen zij niet meer voor haar kon zorgen) ze vloog haar echt aan tot aan bloedens toe. Dus helaas toch maar een ander huisje gezocht voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:56

Nee zonder ring kun je niet zien hoe oud het beestje is, maar 1 ding weet je wel. Minimaal 3 jaar dus :+
[/quote]

Ja of ouder :+ Ik had gelezen dat ze zo rond de 15 tot 20 jaar worden, klopt dat?[/quote]

Heb je jezelf wel ingelezen? Je stelt allemaal vragen die google ook voor je kan beantwoorden :+[/quote]

Dat is waar, maar het is leuk om ervaringen van anderen te horen.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:01

De titel alleen al :=
Helaas hoor ik wel vaker dat er vogels weg vliegen en nooit meer terug bij hun baasje komen. Gelukkig heeft hij het nu goed bij jullie.
Ik weet dat bij jonge vogels het te zien is aan de snavel, maar dat is slechts de eerste paar weken. Hoop dat jullie nog lang van hem genieten!

Anoniem

Re: Bruno Banani, de gevonden kanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:19

Normaal gesproken zou ik dit topic naar BB verplaatsen, maar daar kan TS niet in reageren.
Daarom plaats ik hier een slotje en wanneer TS genoeg berichten heeft om op BB te reageren, kan zij mij een aanvraag sturen om dit topic alsnog te heropenen op BB.