''sterke Haflinger duwt me gewoon omver''

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:43

Les nemen is hier de enige (in ieder geval beste) oplossing. :)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 12:44

hij heeft het waarschijnlijk aangeleerd door kleine kinderen die soms op hem rijden in een les, ze durven hem dat niet vast te houden als ie wil eten, ze laten dan los en dan heb ik ook problemen met hem.

Anoniem

Re: ''sterke Haflinger duwt me gewoon omver''

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:44

Een paard kan bij de een super braaf zijn en bij de ander een ramp. Dus dat hij het bij anderen doet is geen excuus om het bij jou goed aan te leren. Binnen de kortste keren weet hij zo dat hij het bij jou niet mag.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:47

Huh waarom moet je stoppen met rijden als je grondwerk les neemt? Je kan toch 1x ipv rijden een grondwerkles doen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:49

En er is een eigenaar. Kan hij/zij of een stalgenoot je hier niet mee helpen?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:14

laat maar, ik heb hier echt helemaal niets aan :(

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:31

mss een goede tip voor jou.
je verzorgd een haflinger en die staan bekent als hele ondeugende paarden daar moet je een stokje voor steken.
dit help ook altijd bij mijn haf zo dra hij de stal uit wilt lopen zonder dat jij het zegt dat het mag doe je de stal deur dicht. wacht je weer even en doe je de deur weer open als hij weer er uit wilt weer dicht doen net zo lang tot hij wacht tot jij z'n halster om hebt gedaan en wacht op jou teken dat hij er uit mag.
als hij voor je uit gaat keer je om en zet je hem weer op stal net zo lang tot hij achter je blijft lopen 1 stap te ver omkeren en weer op stal.
met uit de wei pakken kan zo'n paard een spel van maken wat je kan doen is een snoepje of wat brokjes mee nemen en als hij zich braaf laat pakken geef je hem wat zo leer je hem naar je to komen als hij je ziet.
dan kun je al vanaf de stal grondwerk op pakken en vanaf de wei.
begin hier maar eerst mee voor je echt verder wilt gaan

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:35

Ik zou haar geen snoep geven om haar de wei te laten komen gewoon in de wei gaan zitten en dan wordt ze vanzelf nieuwsgierig . Van snoep kunnen ze namelijk heel erg bijterig worden.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 13:37

lolotjeh schreef:
mss een goede tip voor jou.
je verzorgd een haflinger en die staan bekent als hele ondeugende paarden daar moet je een stokje voor steken.
dit help ook altijd bij mijn haf zo dra hij de stal uit wilt lopen zonder dat jij het zegt dat het mag doe je de stal deur dicht. wacht je weer even en doe je de deur weer open als hij weer er uit wilt weer dicht doen net zo lang tot hij wacht tot jij z'n halster om hebt gedaan en wacht op jou teken dat hij er uit mag.
als hij voor je uit gaat keer je om en zet je hem weer op stal net zo lang tot hij achter je blijft lopen 1 stap te ver omkeren en weer op stal.
met uit de wei pakken kan zo'n paard een spel van maken wat je kan doen is een snoepje of wat brokjes mee nemen en als hij zich braaf laat pakken geef je hem wat zo leer je hem naar je to komen als hij je ziet.
dan kun je al vanaf de stal grondwerk op pakken en vanaf de wei.
begin hier maar eerst mee voor je echt verder wilt gaan
hier heb ik wat aan *\o/*

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:37

sardientje schreef:
laat maar, ik heb hier echt helemaal niets aan :(

Er worden hier anders goede tips gegeven. Je zal je toch echt moeten inzetten om dit gedrag veranderd te zien. Dit gedrag is gevaarlijk en moet je aanpakken. Dit heeft prioriteit op het goed rijden. Een paard dat je aan de hand niet goed kan handelen, kan je ook niet goed onder het zadel hebben. En ze leren niet slecht af, ze zijn zo onwijs slim, dat ze wel weten wanneer ze echt te ver zijn gegaan.

Ik heb ook een Haflinger en hij heeft dondersgoed door wat hij wel en niet kan doen, omdat ik er in het begin constant bovenop zat. Nu heeft hij nauwelijks meer een correctie nodig. Het is even doorzetten en ook lang niet altijd leuk, maar je hebt er op langere termijn profijt van. Niet alleen ernaast, maar ook erop.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:00

Wij geven allemaal nuttige tips, als jij daar niks aan hebt zul je aan geen enkele tip wat hebben. Maar prima, gewoon dat beestje over je heen laten lopen, want wat maakt het uit wie de leider is? Zolang je er maar op kan rijden toch?

Vraag een grondwerkles voor je verjaardag en dan heb je al een grote stap gezet.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:10

Selina schreef:
Wij geven allemaal nuttige tips, als jij daar niks aan hebt zul je aan geen enkele tip wat hebben. Maar prima, gewoon dat beestje over je heen laten lopen, want wat maakt het uit wie de leider is? Zolang je er maar op kan rijden toch?

Vraag een grondwerkles voor je verjaardag en dan heb je al een grote stap gezet.

%) >;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:12

sardientje schreef:
Selina schreef:

%) >;)

En hier bedoel je mee.....?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:18

Om het even kort samen te vatten. Je kent grondwerk, hebt lessen daarin gehad maar niet met dit paard. Dit paard heeft een ras waar je vaak consequenter moet zijn dan anders. Je wilt niet lessen, want dan moet je stoppen met rijden. (Ik snap dit serieus even niet, niet bot bedoeld) Je instructrice wilt dat je de zweep gebruikt: slecht idee. Alle tips die gegeven worden zijn waardeloos van ons. Wat wil je dan in hemelsnaam nog horen van ons TS? Er is geen wondermiddel. Je zult elke keer constant consequent moeten zijn. 1 stap naar voren, jij zet hem 2 stappen terug. Iedere keer. Hij rent z'n stal uit, je zet hem terug, negeert hem. Probeert het opnieuw. Vraag de eigenaar of ze je wilt helpen, zij kent dit paard. Dat zijn de tips die er zijn als je geen les wilt/kan volgen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:19

lekker aardig tegen een 11-jarige

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:19

dat bedoelde ik ermee

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:20

Selina schreef:
Om het even kort samen te vatten. Je kent grondwerk, hebt lessen daarin gehad maar niet met dit paard. Dit paard heeft een ras waar je vaak consequenter moet zijn dan anders. Je wilt niet lessen, want dan moet je stoppen met rijden. (Ik snap dit serieus even niet, niet bot bedoeld) Je instructrice wilt dat je de zweep gebruikt: slecht idee. Alle tips die gegeven worden zijn waardeloos van ons. Wat wil je dan in hemelsnaam nog horen van ons TS? Er is geen wondermiddel. Je zult elke keer constant consequent moeten zijn. 1 stap naar voren, jij zet hem 2 stappen terug. Iedere keer. Hij rent z'n stal uit, je zet hem terug, negeert hem. Probeert het opnieuw. Vraag de eigenaar of ze je wilt helpen, zij kent dit paard. Dat zijn de tips die er zijn als je geen les wilt/kan volgen.

oke

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:20

ik wil wel les, maar ik kan dat niet volgen wegens privé omstandigheden

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:22

Er is trouwens een 'wijzig' optie, dan kan je je bericht aanpassen. Hoef je niet steeds een nieuw bericht te plaatsen, zijn de moderators een beetje allergisch voor. Veel succes met de haf.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:23

Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...

Maar ik denk dat als je eerst grondles neemt en dan stopt met rijden dat als het alle aal gelukt is je extra geniet van het rijden :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:24

OPG > YRT

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:25

Selina, ik vind dat je goede tips geeft, maar ook heel bot doet. miss is het een idee om wat aardiger te zijn of tenminste over te komen?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:26

BeSen schreef:
Sorry sardientje, maar je gebruikt nu wel een beetje je leeftijd als excuus. En de waarheid is hard...

Maar ik denk dat als je eerst grondles neemt en dan stopt met rijden dat als het alle aal gelukt is je extra geniet van het rijden :D

ja, de wwarheid is hard, maar aan jullie heb ik ook niks. :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:27

Er zijn mensen die hier hartstikke goede tips geven.. Oke dan gaan we weer het zelfde verhaal krijgen als dat van Selina :') but its true

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:28

Hoezo heb je aan deze tips niks?