Heb je een verzorg pony gehad ts? Of rij je op een manege?
Annemiek184
Geplaatst: 10-05-13 10:36
Als het niet te duur mag zijn, kun je beter niet een eigen paard nemen. Want een paard hoeft dan niet zo duur te zijn, maar wat denk je van stallingskosten, dierenarts, tandarts, en alle schoeisel. Het maakt niet uit of je het goedkoopste van het goedkoopste neemt, het is sowieso duur... Het is niet boos bedoeld, maar het is duur en ik wil je niet later voor onverwachte kosten slepen..
Ik maak wel even een lijstje voor de schoeisel: - Halster - Halstertouw - Hoofdstel met bit - Zadel met singel - Dekje - evt. Zomerdeken en winterdeken - Poetskist met borstels - Longeerlijn - evt. Beenbescherming
myhorsesss
Geplaatst: 10-05-13 10:40
Ja er komt veel meer bij kijken dan je denkt!
Samblabla
Geplaatst: 10-05-13 10:42
As het niet veel geld mag kosten, niet aan beginnen. Daar heb jij en het beestje niks aan. Neem gewoon een leuke verzorgpony waar je een aantal keer in de week naartoe gaat, daar heb je veel meer aan.
Ik denk dat mensen denken dat shetlanders 'goedkoop' zijn dat ze ze vergelijken met honden. Althans, dat valt me op iniedergeval.
En er zijn echt een heleboel topics wat je allemaal nodig hebt. gewoon een kwestie van zoeken.
Horse1412
Geplaatst: 10-05-13 10:45
Licht eraan wat voor pony je neemt ? Maar de basis spullen natuurlijk
-voer -borstels -wei ? Behalve als hij aan huis staat ( wei huren / kopen ) -schuil stal of aparte stal -halster,touw,longe -zadel en benodig heden als je wilt rijden -dekje -zomer deken winter deken -misschien vliegenmasker. -laten bekappen. -bij ziekte,dierenarts betalen - en je moet nadenken of je er genoeg tijd voor hebt. Want als het paard alleen staat moet je er veel tijd aan besteden ! ( als het paard niet alleen staat overigens ook hoor ! ) -en het paard natuurlijk ook nog kopen!
Er gaat dus veel tijd en geld in zitten. ( denk er goed overna )
hih
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-13 20:46
Hoi. Ik rij bij een manege! stal kosten hoef ik niet te betalen want ik stal me pony dan miss. bij me eerdere buren XD Nou allemaal bedanktt!! X