hoe kom je aan een verzorgpony??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hoe kom je aan een verzorgpony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:49

Ik had op Marktplaats een hele nette advertentie gezet, met informatie over mijn "paardencarrière".
Binnen een week had ik 2 reacties. Je moet dus gewoon heel netjes en met veel informatie en absoluut geen breezer/msn taal.
Succes!

leon10tjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:02

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:18

Mmm, nou ik zou in ieder geval die 3 x !!! weghalen, dat komt een beetje apart over.
Verder zou ik even naar de grammatica van je tekst kijken, ik vind sommige zinnen nogal raar overkomen.

De link van de boktmarkt doet het bij mij niet.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:06

Ik heb vroeger ook heel vaak advertenties op marktplaats gezet enzo, maar nooit reacties gehad en dus nooit verzorgpony's gehad, nu inmiddels een eigen pony. Ik heb ook weleens bij mensen aangebeld maar ook zonder succes. Ligt heel erg aan waar je woont denk ik dan?

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:10

Ik ben heeeel verwend haha.
Mijn verzorg shet stond bij mijn oom en opa, die is gewoon aan komen waaien dus! ( : Hartstikke leuk. En ik heb er niets voor hoeven doen.

Mijn verzorgpaard is het zelfde verhaal! Best erg haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:12

Zelf heb ik er nooit moeite mee gehad om verzorgpony's te vinden. Twee jaar terug zocht ik een tijdelijk bijrijdpaard en binnen een dag had ik al 4 paarden waar ik mocht komen kijken. Uiteindelijk heb ik toen gekozen voor het paard van mijn buurmeisje die toen op stage moest voor een paar weken.

Ik vind het juist als eigenaar lastig om goede verzorgsters te vinden. Gelukkig heb ik nu twee leuke meiden waar ik het goed mee kan vinden. Maar mss dat ik nog een ruiter voor mijn shetje ga zoeken, al valt dat niet mee. Grotere mensen mogen er mee mennen, maar dat wil blijkbaar niemand, want ik heb nog steeds niemand gevonden.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:22

2 weken is ook niet erg lang. Vaak kom je het best via via aan een verzorgpaard.
Vergeet ook niet dat een minderjarig en/of onervaren persoon (zeker onder de 14) heel veel toezicht nodig heeft en daar hebben maar weinig mensen zin in.
Als ik geen ponies had gehad, had ik ook liever volwassenen gehad.

Edit, ik reageer niet alleen op de ts.
Laatst bijgewerkt door Pentax op 18-10-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kirach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 14:24

Ik vond het als eigenaar eigenlijk ook nooit makkelijk om een goede verzorgster te vinden. De meesten wilden alleen maar rijden, en dan nog liefst wedstrijden ook. Of het waren hele jonge meisjes die ik liever toch niet alleen aan de slag liet gaan. Of ze dagen een keer of 2 op, en daarna niet meer. Er zullen best wel verzorgers zijn die het allemaal goed doen, maar er zijn er ook andere, en misschien dat daardoor veel eigenaars liever geen verzorger meer laten komen.

KENZiE13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:22

Advertentie op marktplaats zetten, op bokt, zoek op Google, zoek zelf ook in bokt en marktplaats want velen met een pony zetten er natuurlijk ook een advertentie op. Ook kan je briefjes rondhangen in plaatsen waar b.v. veel paarden en pony's staan, of je legt briefjes van jezelf in brievenbussen van mensen met paarden / pony's of bel daar aan en stel je voor...
Na lang bokt af te hebben gespeurd heb ik eindelijk ook 2 perfecte pony'tjes gevonden :'D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:12

Ik heb via bokt een paardje gevonden, maar ik zou dus ook op marktplaats wat plaatsen.
Ik ben zelf 14 en merk wel dat er toch vaak 18+ gevraagd wordt, er frustrerend maar ergens toch ook wel te begrijpen..
Van mijzelf weet ik dat ik redelijk wat ervaring heb en zelfstandig ben, maar niet alle 14 jarige zijn hetzelfde.

Verder snap ik dat het als eigenaar ook geen makkie is om de ideale verzorger/bijrijder te vinden.

Karlijnxs16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:19

Ik herken dit zo,
ik mocht eerst geen verzorgpaard maar sinds kort heb ik toestemming dus ben als een gek aan het zoeken.
Ik reageer op martkplaats vaak, dan mail ik even. Alleen het probleem is dat je maar 1 reactie bij de advertentie kan achterlaten
(mailen kan wel gewoon altijd).
en bij mij reageren ze vooral alleen op de reacties. Dus dan valt het daarna stil.
Ik vraag ook aan vriendinnen of ze nog mensen kennen die een verzorger nodig hebben.
Het word nog ff doorzoeken, maar ik heb het er zeker voor over.
Succes!

xlisaloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:31

ik zal gewoon iedere dag blijven zoeken op bokt en marktplaats!!!

misschien overal een briefje in brievenbussen doen !
maar vergeet niet dat je dan wel minder tijd hebt voor anderen !!

xLisa

leon10tjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:35

Jeaah mij is het gelukt via marktplaats!!
Ik had dus op marktplaats en bokt advertenties geplaatst :D (Wat eigenlijk van mijn ouders niet mocht.) En ja hoor een halflinger eigenaarresse had mijn advertentie op marktplaats gezien!Allen was marktplaats veranderd waardoor hij kwijt was |( maar toen een paar maanden later ging ze op een oude computer en ja ze moest tussen 2 advertenties kiezen en ze koos mij!! _/-\o_ Zo happy.En toen had ze gebelt en mijn moeder zei dat het mocht ik moest alleen wel wat geld betalen maar dat vond ik geen probleem!En nu heb ik een Haflinger Rakker van iets van 7 1/2 jaartjes!

Tips:
plaats advertenties
ga langs de deuren
hang briefjes op
kijk heel vaak op marktplaats
kijk of de mensen die in het paarden wereldje zitten iets voor je weten
en heb vooral geduld!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:42

Ik heb mijn eerste verzorg shetje via marktplaats.
De eigenaren hebben een soort pensionstal met nog drie andere (grotere) paarden.
Aangezien ik dus te groot werd voor de shetlander mocht ik een van de andere paarden verzorgen :D

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:38

Ik denk dat ik vanmiddag een advertentie op marktplaats ga zetten, hoop dat het een beetje mensen trekt :+

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 03:26

Oh jeetje.. Ik zie het probleem.. Je woont in eindhoven net als mij (zag je profiel) eindhoven heeft een overdosis paardenmeiden...

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:17

Xloveskanjer schreef:
Oh jeetje.. Ik zie het probleem.. Je woont in eindhoven net als mij (zag je profiel) eindhoven heeft een overdosis paardenmeiden...

Helaas wel.. :(

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:48

Roxyi schreef:
Xloveskanjer schreef:

maar dan nog, ik woon ook in ehv. En heb 2 verzorgpony's op fietsafstand en een bijrijdpony waar ik dan met auto word gebracht.
Ik bedoel, zo moeilijk kan het niet zijn...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:49

Als ik op de link van de bokt markt druk kom ik op mn eigen advertenties uit :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:17

Xloveskanjer schreef:
Roxyi schreef:

maar dan nog, ik woon ook in ehv. En heb 2 verzorgpony's op fietsafstand en een bijrijdpony waar ik dan met auto word gebracht.
Ik bedoel, zo moeilijk kan het niet zijn...

Eindhoven een overdosis paardenmeiden?! Mag jij me vertellen waar!!! :p

Daar in de regio is het makkelijk om iets te vinden hoor :) genoeg mensen die zoeken!

Laura__xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:22

Bij mij op stal heb ik en verzorgpony. Ik reed er al 4 jaar en toen werd er een keer gevraagd of ik Sjiem op 1 dag in de week kon verzorgen ( mesten + poetsen + rijden ). Vond ik harstikke leuk :) Sjiem is inmiddels overleden. Daarna mocht ik cesar verzorgen, en nu verzorg ik al ruim 2 jaar petra <3 .

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:37

ik heb de ene via marktplaats en de andere omdat die samen staat met de verzorgpony van een vriendin. je kan ook altijd bij mensen gaan vragen, of een advertentie plaatsen op marktplaats dat je er een zoekt. of een briefje ophangen in de albert heijn, op de manege vragen of ze nog iemand weten, etc.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:39

ik heb haar gevonden op marktplaats

ImalaSigur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:02

Ik heb een advertentie staan. En heb zelf ook nog gemaild naar iemand. Hoop dat het lukt! :7 nu lekkurr nieuwe schoenen halen paardrij schoenne

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:08

Vroeger wilde ik ook graag een verzorgpaard, nooit gelukt... toen ging ik met mn 14e op paardrijden en al gauw ging ik met een vriendin wel eens mee naar haar verzorgpony's.
Toen nog een tijdje met diezelfde vriendin 3 verzorgpaarden gehad, maar daar ben ik gestopt vanwege mn toenmalige studie.
Ondertussen wel al die tijd blijven rijden op de manege, en na een paar jaar had ik weer een verzorgpaard via familie. Daar loop ik nu nog steeds na bijna 8 jaar :j Helaas worden deze paarden oud en zal het binnenkort toch over en uit zijn...
2 jaar geleden ging ik werken als assistente bij een dierenkliniek waar ze ook paarden behandelden, en daar heb ik een jaar gewerkt en meerdere aanbiedingen gehad om een paard van een klant te rijden en verzorgen. Je moet gewoon er in rollen, steeds je gezicht laten zien in de paardenwereld, en altijd netjes blijven en open staan om te leren. Op den duur herkennen mensen je en gaan ze je vertrouwen en via via gaan zulke praatjes snel... Voor je het weet, kent iemand via via nog wel een paard wat nog wat extra beweging nodig heeft ;)