En dan toch, eindelijk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

No_Fears

En dan toch, eindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 22:22

Ga ik op paardrijles!! :# :# *\%/* *\%/* Hoe blij ik ben, dat is niet in woorden uit te drukken. Nat een wat moeilijkere periode is dit echt even een opkikker. :)

Al vanaf dat ik kon praten was het altijd 'paardje aaaaiiieeen' :D Waar ook maar paarden waren, ik moest en zal ze aanraken. Ik weet het niet precies zeker, maar de eerste keer paardrijden was op het kinderfeestje van een vriendin. Nog nooit paardgereden, maar de instructrice vroeg of ik op paardrijden zat, omdat ik het zo netjes deed. Wauw, dat vond ik helemaal geweldig :D . Vele voorwerpen werden mijn paard, zoals het ingeklapte logeerbed. Kon perfect als paard! :+ Ook mijn skippybal werd getemd, en ook de hond van mijn nicht was een perfecte pony! Goh, wat kon die mooi galopperen zeg! Af en toe een keer écht paardrijden, ik vond het allemaal geweldig! Maar na een tijdje wilde ik meer. Ik zeurde al heel lang om rijlessen, maar steeds kreeg ik hetzelfde antwoord. Te duur. Ik kon ondertussen al prima met paarden overweg. Ik kon mijn hele leven al goed met dieren overweg, maar bij paarden voel ik me thuis, ook als het even wat minder ging. Ik ging iedere zaterdag met een vriendinnetje mee naar de manege. Paarden verzorgen, borstelen, op- en afzadelen, stallen uitmesten, hartstikke leuk! Hoeveel uren ik wel niet aan de bakrand heb gestaan en zoveel mogelijk van de les op wilde pikken. Helaas is die vriendschap een paar jaar geleden stuk gelopen, en ik ging niet meer naar de manege. Ik kwam op de middelbare school, allemaal erg lastig en nieuw. In mijn klas zat een meisje met wel 5 eigen paarden, helemaal jaloers :’) Ik ging bij haar paardrijden, wat nu ongeveer 1,5 jaar geleden is. Om de paar weken kwam ik bij haar paardrijden, en ik leerde veel bij. Ik kon ondertussen al aardig paardrijden. Ik wilde meer, een verzorgpony, kleine wedstrijdjes rijden, en natuurlijk lessen. Maar het was allemaal te duur of te gevaarlijk. Begin dit jaar kreeg ik een folderwijk. En opeens kwam ik op het geweldige idee om met het geld dat ik met de folderwijk verdien, op paardrijles te gaan! Ik ging uitrekenen hoeveel ik dan precies moest verdienen, maar dat was gewoon veel te veel geld. Maar… mijn ouders willen de helft meebetalen! En dan kan ik dus toch op paardrijden! Dat was nu 2 maand geleden, ik ben nu gestopt met mijn andere sport, en binnenkort ga ik met het meisje waar ik bij paardrij naar een manege kijken. Ik loop al 2 maanden te fluiten, zo blij ben ik!

Helaas lijkt het zo dat niet veel mensen begrijpen hoe blij ik ben, maar weinig mensen snappen het. Paarden zijn altijd al onderdeel van mijn leven geweest, net als dat van mijn opa. Lieve opa, wat zou ik graag willen dat ik jou dit kon vertellen. Hoe blij ik ben, en stiekem ook best trots. Na heel veel geduld, eindelijk. Jij zou trots zijn, heel blij voor mij zijn. En jij zou een van de weinigen zijn die mij zou begrijpen.
;( Lieve opa, ik mis je… ;(

Dit is een soort volgtopic, waarin ik misschien ook wat vragen kan stellen over het kiezen van een manege, kleding etc. (geen idee of het hier goed staat)
Heel erg bedankt voor het lezen, reacties zijn altijd welkom!! :#

:evaw:

No_Fears

Re: En dan toch, eindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 09:00

Niemand?

Ik heb nog een vraag, ik wil graag een bodyprotector tijdens het rijden, maar zouden jullie dit nu al aanschaffen of kan dat later ook nog? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:06

Hee!

Wat gaaf! :D Ik wordt helemaal vrolijk van je bericht!
Heel veel plezier met het lessen!

Je zou inderdaad een bodyprotector aan kunnen schaffen, maar ze zullen je vast de eerste paar weken op een rustig paard zetten.

In welke regio zoek je een manege?

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:06

Super leuk dat je gaat paardrijden.
Ik wens je veel plezier :D :D

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:16

Heel veel plezier! :D

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 09:35

Bedankt allemaal!! :D
AmoorM, ik zoek een manege in de Achterhoek. Ik zit flink te twijfelen tussen manege stal de Eik of paardencentrum Carolina. Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag!:)

ashley1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:45

Stal de eik:D ontzettend leuk! En leerzaam, leuke paarden en gezellige mensen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:46

furtje schreef:
AmoorM, ik zoek een manege in de Achterhoek. Ik zit flink te twijfelen tussen manege stal de Eik of paardencentrum Carolina. Als iemand ervaringen heeft hoor ik het graag!:)

Anders kun je bij beide maneges eens rondkijken en een proefles nemen :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:55

Wat leuk!! Word ook helemaal blij van je post!! Veel plezier! *\o/* *\%/*

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:10

Leuk! Veel plezier ! Ja zeker ! Als jij je veiliger voelt bij het idee dat je een bodyprotector aan hebt zou ik er zeker nu al een aanschaffen :) Later wanneer je meer ervaring hebt kun je dan gaat twisten bij welk paard je hem wel en niet om doet !

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 11:54

Ik zat ook zeker aan de Eik te denken! Hij lijkt me niet alleen leuker, maar die is ook nog is het beste te betalen := Aangezien ik het moet doen met 6 euro per week van mijn folderwijk (3 uur werk :x ) Ik ga denk ik sowieso bij beiden is kijken inderdaad +:)+

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 15:56

Hmm, ik begin echt te twijfelen... Ik heb met die oude vriendin zoals ik al zei ongeveer een jaartje op manege Snorrewind geholpen. Ik vind dat toch echt wel een hele goede manege (4 sterren FNRS manege, goede lessen etc.), maar mijn punt is dus dat zij daar nog steeds rijdt, en er zaterdag de hele dag is. Dan loop ik haar vast wel is tegen het lijf, en dat is nou net iets waar ik niet zo veel zin in heb. := Natuurlijk moet ik me hier niet door laten tegenhouden, maar dat ligt gewoon nogal gevoelig. Straks moet zij mij gaan helpen tijdens de beginnerslessen ofzo 8)7

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:04

furtje schreef:

paardencentrum Carolina zou ik sowieso niet voor gaan.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:05

Is manege de Meiden van Haarman in Laren gld. niet iets voor je? Als je het lastig vind om te gaan kijken mag je heus wel een keer met mij mee :j

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:09

wat een leuk topic! word helemaal blij van je berichtje en zeker ook van je inzet.
Hoevaak ik hier niet lees: stomme ouders ik krijg geen pony van ze. En jij die zegt, ik ga er zelf hard voor werken, en dat wordt ook nog eens beloond door je ouders.

Ik kan je niet helpen aan een manege, maar wil je wel heel veel plezier toewensen, dat moet helemaal goedkomen :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:14

Ik heb ook weken rondgelopen met een grote glimlach op mijn gezicht nadat het definitief was dat ik op paardrijden zou gaan. Inmiddels bijna drie kwart jaar op paardrijden en ik geniet er zó van! :j Ik wil je heel erg veel plezier wensen en natuurlijk veel succes! Gun het je van harte! *\o/*

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 16:15

Jtragter schreef:
Is manege de Meiden van Haarman in Laren gld. niet iets voor je? Als je het lastig vind om te gaan kijken mag je heus wel een keer met mij mee :j

Haarman heb ik inderdaad ook nog naar gekeken, ik heb daar ook een proefles gereden. Beviel mij goed! Waarschijnlijk ga ik binnenkort een keer met een meisje uit mijn klas mee, die rijdt daar ook. Bedankt voor het aanbod! Waarom raad je Carolina niet aan? :)

danamuts; aah, dankjewell <3

Bedankt kirstenHorse!

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:18

furtje schreef:
Jtragter schreef:

Haarman heb ik inderdaad ook nog naar gekeken, ik heb daar ook een proefles gereden. Beviel mij goed! Waarschijnlijk ga ik binnenkort een keer met een meisje uit mijn klas mee, die rijdt daar ook. Bedankt voor het aanbod! Waarom raad je Carolina niet aan? :)

danamuts; aah, dankjewell <3

Bedankt kirstenHorse!

Oke leuk, waarschijnlijk ken ik dat meisje wel. Op welk paard/pony heb je toen gereden? Carolina raad ik niet zo aan omdat ze minder leuk zijn met beginners, en er een hele duistere sweer hangt.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 16:28

Jtragter; volgens mij was dat Odill? (ik weet niet hoe je het schrijft)

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:52

furtje schreef:
Jtragter; volgens mij was dat Odill? (ik weet niet hoe je het schrijft)

Ja Odile ken ik wel, loopt heel vaak mee met de beginnerslessen. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:55

Manege de Gompert in Hengelo GLD? Leuke manege met leuke paarden en pony's!

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:06

Heei

Wat super leuk! Ik begrijp jebontzettend goed ;) ik nogbook nooit te duur/gevaarlijk en heb toen ook alles zelf gespaard! Ik wens je super veel plezier en heerlijk genieten!!

Ik heb een keer wedstrijd op carolina gereden en vond het toen heel leuk daar! Maar ze zijn nu verhuis dus kan er nu niks over zeggen hoe het daar nu is... De eik is ook heel gezellig, Dat is iets kleinschaliger vind alleen daar de pony's beetje te sloom/saai. Ik kan je snorrewind ook aanraden die geven heel goed les! En het is daar ook gezellig maar wel groter. Maar miss iets te ver? Tussen holten en markelo ligt dat.

Ik blijf even volgen! Heel veel plezier nog!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:22

furtje schreef:
Hmm, ik begin echt te twijfelen... Ik heb met die oude vriendin zoals ik al zei ongeveer een jaartje op manege Snorrewind geholpen. Ik vind dat toch echt wel een hele goede manege (4 sterren FNRS manege, goede lessen etc.), maar mijn punt is dus dat zij daar nog steeds rijdt, en er zaterdag de hele dag is. Dan loop ik haar vast wel is tegen het lijf, en dat is nou net iets waar ik niet zo veel zin in heb. := Natuurlijk moet ik me hier niet door laten tegenhouden, maar dat ligt gewoon nogal gevoelig. Straks moet zij mij gaan helpen tijdens de beginnerslessen ofzo 8)7

Is snorrewind niet in markelo? Ik ben jaren op ponykamp geweest bij erve meendrinkboer. Is dat niks voor je?

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:34

Ik heb zelf ook op meenderinkboer gereden! Hele leuke gezellige manege! Helaas zijn ze gestopt 1,5 jaar geleden met lessen en doen ze alleen nog buitenritten en kampen...

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:41

Waanzinnig, wat leuk voor je, eindelijk!!!
Als je met Bodyprotector wil rijden zou ik er meteen een kopen. Juist in het begin, als je nog ervaring moet opdoen en de paarden op de manege nog niet goed kent onder het zadel, heb je meer kans om te vallen dan na een serie lessen.
Ik heb een eigen paard, een hele brave, en rijd toch altijd met BP. Gewoon doen hoor, als dat beter voor je voelt.
Heel veel plezier met je paardrijlessen!!!