Aanschaf veulen als 14 jarige

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Aanschaf veulen als 14 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:44

Hier zijn wel een hoop chagrijnige mensen zeg. Gewoon kopen dat veulen hoor ts,als je daar nu de kans voor hebt.Je ouders staan immers achter je.En dat hij in de winter s'nachts op stal staat,dat is lekker luxe voor je paardje.Want soms is het echt afgrijselijk weer hoor.


anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Aanschaf veulen als 14 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:23

Het schijnt,als ik het goed begrijp,dat ts elders al een paard heeft waar ze op mag rijden.Met een veulen is natuurlijk een heel andere ervaring.Als ze goede begeleiding heeft lijkt het me leuk en leerzaam.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:42

Sheran schreef:
Ik denk gewoon dat veel mensen zich afvragen wat voor jou de reden is om geen paard te kopen waar je nu al lekker op kan rijden en waarbij je al weet wat je eraan hebt. Een veulen is altijd afwachten. Want ikzelf, en met mij denk ik vele andere mensen, hebben om ons heen vooral veulenaanschaf gezien bij jonge mensen omdat ze goedkoper zijn. Als dat voor jou niet de reden is en je een specifieke reden hebt om juist een veulen te willen hou ik je niet tegen hoor :P. Ik vraag het me gewoon af. Samen opgroeien is super natuurlijk, maar dat gebeurt met een vierjarige ook nog wel. Ik heb om me heen gewoon zo vaak gezien dat het fout gaat, en zeker in jouw leeftijdscategorie, 15, zie je dat er binnen 3 jaar een heleboel verandert op persoonlijk vlak.

Aangezien paarden nu eenmaal als veulen geboren worden,is het maar goed dat er mensen zijn die er een willen hebben.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:11

truus1957 schreef:
Ik krijg de indruk dat jij en je ouders er goed over hebben nagedacht. Ik zou ervoor gaan en er lekker van genieten. Heel veel plezier met Zoƫ. Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig geworden, heb je een foto van je prinsesje?

Inderdaad. Het heeft toch ook geen zin om jaren vooruit te gaan kijken en problemen te bedenken die dan eventueel zouden kunnen optreden.Tenzij je een glazen bol hebt!Ga gewoon genieten met het paard wat op je pad komt.


anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:45

rien10 schreef:
In ieder topic waarin een tiener vraagt "zal ik een paard kopen?" schrijf ik dit. Nu ook weer:
Doen! Je krijgt nooit van je hele leven meer zoveel tijd om aan een paard te spenderen als in je middelbare school- of studie tijd.
Je kan beter bij de paarden omhangen dan op straat :D
Geniet er van, laat je goed adviseren. Have fun!

Vind ik ook. En minder tijd voor foute vriendjes en ander destructief gedrag.Een paard kan een positieve invloed op je toekomst hebben. Het is karaktervormend en je leert er verantwoordelijkheid van.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers